Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään ei kiinnosta mun laihdutus :(

Vierailija
25.10.2019 |

Ruikuti ruikuti. Että voi olla vaikeaa saada tukea mistään suunnasta ilmaiseksi. Olen ollut viimeiset 5 vuotta 140 kiloinen ja alkuvuodesta aloitin ruokaremontin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Nyt olen 100 kiloinen eikä vieläkään ketään kiinnosta. En tee tätä muille tietenkään mutta tämä on henkisestikin raskas matka ja on ollut aika kamala huomata ettei ole ketään jakamassa tätä. Miesystävä sanoo ettei häntä kiinnosta ja vaihtaa puheenaihetta. Pitäisi kai olla tyytyväinen ettei painosta ainakaan! Pikku tuki olisi vaan iso juttu ja kyllä, olen sanonut sen hänelle ääneen. Ystävät taitaa olla vaan kavereita koska eivät kommentoi mitään. Joku voi sanoa wau ja siinä se. En nyt osaa selittää tätä siis en tarkoita että mitään fanfaareja odotan tai aplodeja vaan se että joku jaksaisi hetken edes kuunnella kuinka kova taistelu tämä on ollut. Liityin ilmaiseen laihdutusryhmään josta tuli tunne että siellä lähinnä kadehdittiin kun joku onnistui, ja jäin taas yksin. Kamala maailma :(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kaverit uskalla kysellä mitään, en minäkään uskaltaisi. Lihavuus, etenkin sairaanloinen lihavuus on niin kova pala suurimmalle osalle.

Vierailija
2/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oikeasti muita kiinnostakaan ja itse on osattava iloita asiasta.

Sekin on vielä, että toiset lihavat saattaa olla kateellisia eikä suhtaudu positiivisesti.

Saisinpa minäkin laihdutettua, mutta yrityksestä puuttuu into. Nyt paino 110kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet vhh-ruokavaliolla. Se kun ei ole mitään kärsimystä.

Vierailija
4/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun laihutus on uhka muille. Ne toivovat ettei mikään muuttuisi.

Vierailija
5/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa henkilö jolle painonpudotuksesi kuuluu on sinä itse. Ei kaikkien tulekaan olla innoissan siitä että olet onnistunut pudottamaan painoasi. Kunhan itse olet tyytyväinen saavutuksiisi, sinun ei pitäisi etsiä onnentoivotuksia toisilta.

Vierailija
6/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan kysele muiden laihtumisista enkä lihoamisista. Jos henkilö itse ottaa asian puheeksi, niin sitten voin asiasta puhua, en muuten. Olen itsekin ollut ylipainoinen (BMI pahimmillaan joku 42), ja se oli minulle todella kova paikka. En todellakaan olisi halunnut kuulla, että kukaan kommentoisi kroppaani/laihtumistani, ja olin todella kiitollinen, kun kukaan ei näin tehnyt.

Vierailija
7/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Minulle vhh oli kärsimystä, koska se vaikutti liikuntaharrastuksiini (sali, lenkkeily, uinti) niin negatiivisesti. 

8/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, mutta nykyään paino on niin kamala asia eikä siitä ole sopivaa puhua. Saatika sitten laihdutuksesta.

HYVÄ SINÄ! Oot tehnyt ihan mahtavan homman ja oot oikealla polulla.

Vierailija
9/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut ystäville, että toivoisit kannustustusta?

Ilman, että toinen on maininnut siitä, ei ole kohteliasta eikä ystävällistä puuttua toisen painoon millään lailla. Ei ole sopivaa puuttua laihtumiseen, ei lihomiseen, ei lihavuuteen ei laihuuteen.

Vierailija
10/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita että laittaa vaihtoon ukko ja kaveripiiri, kuulostaa oudolta. En katselisi tuollaista ukkoa. Hänhän käyttäytyy todella moukkamaisesti ja tuntuu, että itseasiassa haluaa loukata. Onko hänkin ylipainoinen? Kenties kateellinen, tai pelkää että lähdet lätkimään vihreämmille ruohoille kun sinusta tuleekin hoikka ja pirteä?

Vierailija
11/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista tukea tai innostusta odottaisit? Toki miesystävä voisi vähän tsempata, olen samaa mieltä, mutta ystävät? En mä nyt tohon osaisi mitään kommentoida, tuskin edes huomaisin. Sanoisin, että vau, hieno juttu, jos kertoisit, mutta sitten varmaan jo juttelisin muusta.

Tosi hieno juttu kyllä! Ei ole helppo juttu tuollainen laihdutus.

Vierailija
12/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ystävät sanovat kuitenkin wau ja huomaavat eron mutta se ei riitä..? Mitä sitten pitäisi sanoa? En ymmärrä.

Vierailija
13/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Minulle vhh oli kärsimystä, koska se vaikutti liikuntaharrastuksiini (sali, lenkkeily, uinti) niin negatiivisesti. 

Aika outoa. Taitaa olla vain asennejuttu.

Vierailija
14/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Joku voi sanoa wau ja siinä se”

No tuohan on jo iso kehu! Pitäisi varmaan kehua maasta taivaisiin ja oikein hehkuttaa muillekin, että katsokaa nyt Sirpaa kun on laihtunut, voi että!

Vierailija
15/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno saavutus! Olen samaa mieltä kuin monet muutkin tässä ketjussa, että kaverit eivät ehkä tohdi kommentoida painoa.

Vierailija
16/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut painonvartijoita? Joku tsemppiryhmä voisi olla hyvä. Itsekin harkitsen.

Vierailija
17/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi vertaistukea jostain. Jossain ryhmässä ainakin tuntemattomat ihmiset perustivat Whatsapp ryhmän, jossa oli tarkoitus jakaa kokemuksia (en itse liittynyt ryhmään, niin en tiedä miten siinä kävi). 

Vierailija
18/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koittanut painonvartijoita? Joku tsemppiryhmä voisi olla hyvä. Itsekin harkitsen.

Onko Painonvartijat palanneet?

Vierailija
19/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oppinut, että laihdutukset ja elämäntapamuutokset kannattaa pitää visusti omana tietona. Ihmiset eivät osaa suhtautua ja jopa ärsyyntyvät kun joku jankkaa ja hehkuttaa.

Oon itse normaalipainoinen ja mies on lihonut kolmen vuoden aikana 20kg. Joskus on koittanut vttuilla ja on naljaillut todella ilkeästikin mun syömisistä ja liikunnasta. On kuitenkin itse todennut, että on kateellinen kun itsestään ei ole siihen.

Ystävieni painoa en ikinä ole uskaltanut kommentoida, en tykkää itsekään että omaani kommentoidaan. Eräs ystävä on koko ajan dieetillä ja koetan kommentoida mahdollisimman neutraalisti, ehkä totean että hieno juttu jos on pudottanut taas painoa.

Naisen ei ikinä kannattaisi alkaa puhumaan miehen kanssa painoasioista, ei ne välitä tai huomaa ja lopputuloksena on vttuuntuminen kummallakin osapuolella kun eivät tajua toisiaan! :D

Pidä vaan pintas ja ole ylpeä itsestäs, älä anna muiden lannistaa :)

Vierailija
20/37 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousee takaisin entisiin lukemiin, jos dieetti tai erikoisruokavalion noudattaminen loppuu. Siksi minusta ei ole fiksua kommentoida toisen painoa suuntaan tai toiseen. Jos kehuu toista ensin laihtumisesta, sitten ainakin mielessään pahoittelee, jos paino tuleekin takaisin.

Minä en ainakaan halua, että minun painoani arvioidaan ja syynätään, että onko se nyt laskenut vai noussut. Painoni ei määrittele minua millään tavalla eikä sen pitäisi muita kiinnostaa kuin itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän