Tutkimustietoa: Moni nainen hoitaa yöllä lapsiaan, kun mies nukkuu!
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen edes antaa miehen hoitaa lapsia, ehkä kyse on myös naisten itsekkäästä halusta pitää ohjat käsissään tuolla elämänalueella...
Jos mies päästetään kasvattamaan lasta niin lapsesta ei välttämättä tule feministiä. Pahimmassa tapauksessa lapsesta voi tulla jopa setämiespersu.
Tai miehestä voi kasvaa ihminen sen tehdessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat itsekkäitä sikoja. Älkää lisääntykö.
Hedelmöityshoidot on keksitty. Eli yksi feministisiin arvoihin sitoutunut laatikkopää voi antaa sperman lukemattomien lesboparien lapsille.
Voitaisko yrittää pitää tämä keskustelu asiallisena ja jätetään nämä typerät haukkumiset pois.
Jos et osaa kommunikoida haukkumatta ja halveksimatta muita kommentoijia, olisi parasta jättää keskustelut väliin.
Keskustella voi vaikka ei muita koko ajan suuvaahdossa hauku ja nimittele. Ja antaahan se keskusteijasta aika huonon kuvan, ei oiken tule tuollaisia kommenteja otettua vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoito on meillä naisen työtä. Minä en ala heräilemään keskellä yötä, koska minua väsyttää ja minä siis nukun. Tästä ei edes neuvotella.
Mun kaveri lopulta sekosi valvottuaan liikaa huonounisen lapsen kanssa. Kuopus oli 1-vuotias. Hän siis joutui ihan psykoosiin ja sai siihen sitten lääkkeitä.
Mies oli sitä mieltä, että kun hän käy töissä, hänen ei tarvitse koskaan herätä, vaan se on vaimon homma. Sanoi tämän ihan mulle, kun häntä soimasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmöityshoidot on keksitty. Eli yksi feministisiin arvoihin sitoutunut laatikkopää voi antaa sperman lukemattomien lesboparien lapsille.
Tai sitten joku vähä-älyinen peräkammarinpoika joka harrastaa onanointia , äänestää persuja ja vihaa homoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen edes antaa miehen hoitaa lapsia, ehkä kyse on myös naisten itsekkäästä halusta pitää ohjat käsissään tuolla elämänalueella...
Lopettakaa jo tämä soopan puhuminen. Jokaiselle naiselle on helponpi, jos puoli hoitaa vauvaa. Hun heräät 4-5 x yössä ruokkimaan, etkä osaa nukkua päivällä, olet aika pian siinä kunnossa, että mielihyvin annan miehen lasta hoitaa, että saat itse levätä edes joskus.
Vika on vain siinä, että miehillä ei kai mielenkiinto riitä vauvasta hoitamiseen ja siihen opettelemiseen. Miehelle on helpompi, että toinen hoitaa, mies voi sitten leperrellä vauvalle, kun se on ruokittu ja kuivitettu.
Lapsen hoitaminen on niin raskasta ja 24/7, että jokainen siihen väsyy. Kyllä siinä on hyvä, jos on toinenkin valvoja ja käsipari mukana.
Turha länkyttää, ettei naiset anna miehen hoitaa. Miehet ottakaan vastuu vauvan hoidosta, älkääkä naisia syytelkö, ettei ne anna hoitaa. Tuskin te lupaa muutenkaan joka tekemiseenne vaimolta kysytte, niin tuon vauvan hoidonkin voitte vaan omia itsellenne sen kummemmin kyselemättä.
En voi yhä vieläkään ymmärtää miten joillekin mammoille lasten hoitaminen on Niiiin Rankkaa! Tietenkin jos mudeli on joku hysteerinen hienohelma ja nirppanokka, joka ehdottomasti tarvitsee omaa aikaa kymmenen tuntia päivässä meikatakseen, katsoakseen telkkaa, ollakseen somessa ja lörpötelläkseen kavereiden kanssa, niin toki se lapsi on ikävääkin ikävämpi velvollisuus ja tuhannen riesa, mutta ainakaan minulle ja ystäväpiirini naisille lapset ovat olleet toivottuja ja rakkaita.
Pistäkää nyt mammahyvät ne kännykät hyllylle ja keskittykää siihen oikeaan elämään ja rakkauden hedelmänne hoitamiseen. Kännykkää ei haittaa, vaikka jättäisitte sen käsistänne kahdeksaksi tunniksi, mutta lasta haittaa. Katsokaa mielummin sitä lasta, jutelkaa, tehkää arkiaskareita ja menkää ulos muutamaksi tunniksi nyt ja illalla uudestaan, niin yölläkin nukuttaa paremmin. Se ei ole lapsen vika, että te olette riippuvaisia kännykästänne ja koette sen takia lapsen hoitamisen hyvin ärsyttäväksi.
Minulla on kolme lasta ja perheemme on aina etusijalla ajatuksissani ja tekemisissäni. Hyvin monella näin ei ole valitettavasti. Räkyttäkää vaan takaisin, mutta katsokaa peiliin räkyttäessänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten joku vähä-älyinen peräkammarinpoika joka harrastaa onanointia , äänestää persuja ja vihaa homoja
En usko, että tuollaisella tyypillä olisi niin hyvät sosiaaliset taidot, että pystyisi feikkaamaan persoonansa täysin toiseksi spermanluovutusta edeltävissä psykologin haastatteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Heräilin huonounisen taaperon kanssa öisin kaksi vuotta kunnes lapsen toisen vuoden äitienpäivänä pyysin mieheltäni että hän ensimmäistä kertaa heräisi lapsen kanssa sunnuntaiaamuna niin että saisin nukkua pitkään ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen. Mies lupasi ja tuli äitienpäivän lauantai-ilta, valvoin yli puolen yön ja mies oli edelleen hereillä. Nukkumaan mennessäni yhdeltä sanoin että eikö sunkin jo kannattaisi mennä kun lapsi herää seitsemältä. Mies jäi valvomaan. Seitsemältä lapsi heräsi ja yritin herättää miestä. Ei liikahdustakaan, kylkeä käänsi eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan. Tässä vaiheessa vitutti jo niin että tiesin etten enää saa unta uudestaan joten nousin. Kymmeneltä mies kömpi makkarista, kävi lykkäämässä kouraan paketoimattoman lahjan ilman korttia ja meni takaisin nukkumaan. Jos tämä näytös olisi esitetty mulle silloin kun ruvettiin miettimään raskautta olisin ottanut eron.
Miksi valitsit tuollaisen miehen? Koska pituus ja raamit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuollaisella tyypillä olisi niin hyvät sosiaaliset taidot, että pystyisi feikkaamaan persoonansa täysin toiseksi spermanluovutusta edeltävissä psykologin haastatteluissa.
Höpöhöpö kunhan on terve niin saa ruikkia vaikka maitotonkallisen jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, taas miehen arvo mitataan naisten saamisella.
Ex:n mukaan meillä nukuttiin rauhassa kaiket yöt, kun sukulainen kysyi. Olin herännyt yön aikana 3 kertaa syöttämään ja kuivittelemaan. Tätä jatkui, myös töihin palattuani.
JA maksoin koko ajan vähintään puolet elinkuluista säästöilläni SEKÄ kaikki lapsen kulut. Eron jälkeen käyttööni jäi enemmän rahaa, vaikka elatusmaksu oli minimi.
Itsekkyys ei ole seksikästä, eikä univaje edesauta halukkuutta. Eipä ihme, ettei halut kohtaa monilla pareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo tämä soopan puhuminen. Jokaiselle naiselle on helponpi, jos puoli hoitaa vauvaa. Hun heräät 4-5 x yössä ruokkimaan, etkä osaa nukkua päivällä, olet aika pian siinä kunnossa, että mielihyvin annan miehen lasta hoitaa, että saat itse levätä edes joskus.
Vika on vain siinä, että miehillä ei kai mielenkiinto riitä vauvasta hoitamiseen ja siihen opettelemiseen. Miehelle on helpompi, että toinen hoitaa, mies voi sitten leperrellä vauvalle, kun se on ruokittu ja kuivitettu.
Lapsen hoitaminen on niin raskasta ja 24/7, että jokainen siihen väsyy. Kyllä siinä on hyvä, jos on toinenkin valvoja ja käsipari mukana.
Turha länkyttää, ettei naiset anna miehen hoitaa. Miehet ottakaan vastuu vauvan hoidosta, älkääkä naisia syytelkö, ettei ne anna hoitaa. Tuskin te lupaa muutenkaan joka tekemiseenne vaimolta kysytte, niin tuon vauvan hoidonkin voitte vaan omia itsellenne sen kummemmin kyselemättä.
En voi yhä vieläkään ymmärtää miten joillekin mammoille lasten hoitaminen on Niiiin Rankkaa! Tietenkin jos mudeli on joku hysteerinen hienohelma ja nirppanokka, joka ehdottomasti tarvitsee omaa aikaa kymmenen tuntia päivässä meikatakseen, katsoakseen telkkaa, ollakseen somessa ja lörpötelläkseen kavereiden kanssa, niin toki se lapsi on ikävääkin ikävämpi velvollisuus ja tuhannen riesa, mutta ainakaan minulle ja ystäväpiirini naisille lapset ovat olleet toivottuja ja rakkaita.
Pistäkää nyt mammahyvät ne kännykät hyllylle ja keskittykää siihen oikeaan elämään ja rakkauden hedelmänne hoitamiseen. Kännykkää ei haittaa, vaikka jättäisitte sen käsistänne kahdeksaksi tunniksi, mutta lasta haittaa. Katsokaa mielummin sitä lasta, jutelkaa, tehkää arkiaskareita ja menkää ulos muutamaksi tunniksi nyt ja illalla uudestaan, niin yölläkin nukuttaa paremmin. Se ei ole lapsen vika, että te olette riippuvaisia kännykästänne ja koette sen takia lapsen hoitamisen hyvin ärsyttäväksi.
Minulla on kolme lasta ja perheemme on aina etusijalla ajatuksissani ja tekemisissäni. Hyvin monella näin ei ole valitettavasti. Räkyttäkää vaan takaisin, mutta katsokaa peiliin räkyttäessänne.
Ei kaikki ole kännykkä riippuvaisia.
Ja esim silloin, kun minä sain lapset, ei kännyköitä juurikaan ollut ja minulla ei minkäänlaista puhelinta.
Mutta se ei silti lapsen kanssa valvomisesta tee yhtään helpompaa.
Lapsia on erilaisia, ja jos sinun lapsesi ovat heräänneet vain harvoin yössä syömään ja olet nukahtanut sen jälkeen helposti, niin olet ollut hyvässä asemassa.
Toinen lapseni heräsi noin 20 min välein yöllä(kyllä, ihan totta) ja pävisinkin unipätkät oli pisimmillään noin 20min.
Yritin kysyä neuvolalääkäriltä onko tämä normaalia, mutta hänen mielestään, jos lapsi voi hyvin, ei ongelmaa ole. lapsella ei varmaan ollutkaan, mutta minulla äitinä oli. En saanut nukkua koskaan ja se oli yhtä helvettiä. Mies ei tajunnut, etten pärjää ilman unta ja ei auttanut tilanteessa ollenkaan.
Elin ihan täydessä sumussa vuoden. En uskaltanut istua päivälläkään vauva sylissä, etten nukkuisi istualleen ja pudottaisi vauvaa. Vauva valvoi illat aina klo yö kahteen. Sen jälkeen torkuttiin aamu klo kuuteen ja tuossakin välissä syötin useamman kerran. Kuudelta aamulla ylös ja päivä kahden lapsen hoitoa.
Yöllä klo 2 nukkumaan, monta heräämistä ja kuudelta ylös. Mies ihmetteli, että onpas se kärttyinen, mutta ei siltikään tullut mieleen yhtään auttaa.
Olipa se painajaismaista aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, ettei ennen lapsen tekoa tutustuta tarpeeksi toiseen kunnilla ja keskustella niinkin tärkeästä asiasta kuin lastenhoidosta. En ihmettele erojen suurta määrää, kun lähdetään soitellen sotaa eikä kummallakaan ole hajua, miten perustanlaatuisesti vauva muuttaa kummankin päivärytmiä ja elämää!
Sanopa muuta. Mekin miehen kanssa seurusteltiin/asuttiin yhdessä 14v ennen esikoisen syntymää. Mies ei voinut kertaakaan tunnustaa, ettei aio herätä yöllä vauvaa hoitamaan, eikä oikein muutenkaan.
koko vauvan hoito jäi minn vastuulle, vaikka mies olis se, joka sitä vauvaa vuosikaudet ruinasi. kun oli niin lapsirakas.
Minua pelotti raskaus ja synnytys , enkä niin innostunut asiasta ollut. Harmitti kyllä sitten, kun siihen suostuin ja mies ei tehnytkään osuuttaa. Lapsi toki on ihana ja parasta maailmassa.
Täälläpä tulee yksi suurimmista syistä miksi minulla lapsia ei ole ja jos tulee niin jää yhteen. Kaikki tuntuu jäävän naisen harteille ja siinä ilo vasta repeekin kun työt alkaa mammaloman jälkeen ja hoitovastuu lapse/ista on edelleen naisella. Siinä sitten teet kahta työtä etkä silloinkaan välttis saa öitä nukuttua kunnolla kun mies taas saa vain olla. Kyllä minäkin katkeroiduisin tuosta että ero olisi lähellä... Etten ihmettele jos tämäkin asetelma vähän vaikuttaa lapsikatoon kun naiset ovat niin stressaantuneita kaikesta...
Vierailija kirjoitti:
Ei kait tuo nyt kenellekään voi tulla yllätyksenä. Äidit hoitavat lapsen yö heräämiset tai jos lapsi sairastuu tai tarvitsee lääkettä. Tuossa tutkimuksessa tuli ilmi, kuinka nykyään lapsen hoitovastuu naisella on jopa ympörivuorokauden, ei pelkästään yöllä.
Myös äidit jäävät kotiin hoitamaan sairasta lasta tai käyttää lääkärissä tai neuvolassa. Pitää palkatonta vapaata, kun päiväkodissa tai koulussa on kehitys- tai muut keskustelut.
Ja nämä näkyy tietysti naisen työpanoksessa ja uralla etenemisessä, sekä tietysti vuosiansiossa, vaikka molemmilla olisi sama työ ja alkupalkka. Ja myöhemmin jopa eläkkeessä.
Ja jostakin syystä tämän päivän äidit tämän vielä sallivat. Onko syynä pitkät perhevapaat, kun äiti oli kotona hoitamassa alle 3v ja sama meinikki jatkuu sitten myös myöhemmin?
Esim. 80-90-luvulla, jopa työnantajat vaativat sairaanlapsen hoidon laittamaan molempien vanhempien kesken puoliksi, jota myös työnantajat valvovat.
Vaikuttaa siltä, että monessa perheessä mies/isä on yksi lapsi lisää ja vapaamatkustaja. Ja naiset tämän sallivat.Ja siksi uusi laki perhevapaiden uudistuksesta on enemmän kuin tervetullut.
Naiset myös armeijaan tai miehille vapaaehtoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoito on meillä naisen työtä. Minä en ala heräilemään keskellä yötä, koska minua väsyttää ja minä siis nukun. Tästä ei edes neuvotella.
Sinä olet vain laiska. Naisen unentarve on suurempi kuin miehen koska naisen aivot toimii tehokkaammin kuin miehen. Sinun unesi ei ole millään tavalla tärkeää.
Biologia ja perimätieto vuosituhansien ajalta on syynä siihen, että naaras aistii poikasen hädän ja herää apuun. Miehen piti levätä, jotta jaksoi lähteä metsästysreissuille ja miehet todistetusti reagoivat yöllä tapahtuvaa hälinään naisia vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräilin huonounisen taaperon kanssa öisin kaksi vuotta kunnes lapsen toisen vuoden äitienpäivänä pyysin mieheltäni että hän ensimmäistä kertaa heräisi lapsen kanssa sunnuntaiaamuna niin että saisin nukkua pitkään ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen. Mies lupasi ja tuli äitienpäivän lauantai-ilta, valvoin yli puolen yön ja mies oli edelleen hereillä. Nukkumaan mennessäni yhdeltä sanoin että eikö sunkin jo kannattaisi mennä kun lapsi herää seitsemältä. Mies jäi valvomaan. Seitsemältä lapsi heräsi ja yritin herättää miestä. Ei liikahdustakaan, kylkeä käänsi eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan. Tässä vaiheessa vitutti jo niin että tiesin etten enää saa unta uudestaan joten nousin. Kymmeneltä mies kömpi makkarista, kävi lykkäämässä kouraan paketoimattoman lahjan ilman korttia ja meni takaisin nukkumaan. Jos tämä näytös olisi esitetty mulle silloin kun ruvettiin miettimään raskautta olisin ottanut eron.
Kannattaa erota, tai vakavan parisuhdekeskustelun paikka. Miehesi ei kunnioita sinua tai toiveitasi mitenkään.
-No kukas se sitten joutuu heräämään aamuisin jos erotaan? Paketoimattomasta lahjasta ilman korttia valittaminen on lapsellisuuden huippu. Oletan että tämä on aikuisten foorumi.
Mies herää reippaana lapsen kanssa isäviikoillaan. Siitä tulee miehelle seuraamuksia, jos hän jatkaa nukkumista ja jättää taaperon ilman valvontaa.
Minä heräsin vauvavuonna imettämään öisin ja mies sai nukkua.
Sen jälkeen mies on hoitanut yöheräilyt, koska kärsin unettomuudesta enkä välttämättä saa uudestaan unta, jos nousen hoitamaan yöllä asioita. Miehellä taas ei ole vaikeuksia nukahtaa uudelleen.
Meillä on neljä lasta, joten yöheräilyjä on kyllä riittänyt molemmille.
Luin nyt vasta tätä ketjua. Numero seiskan jutun kun luin, tuli kyllä tosi paha mieli. Olen samaa mieltä joidenkin kanssa, ettei mies kunnioita naista ollenkaan. Ei välitä, vaikka tietää, että paskan tempun teki.
Toivottavasti asiasta on avauduttu, muutenhan sama peli jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait tuo nyt kenellekään voi tulla yllätyksenä. Äidit hoitavat lapsen yö heräämiset tai jos lapsi sairastuu tai tarvitsee lääkettä. Tuossa tutkimuksessa tuli ilmi, kuinka nykyään lapsen hoitovastuu naisella on jopa ympörivuorokauden, ei pelkästään yöllä.
Myös äidit jäävät kotiin hoitamaan sairasta lasta tai käyttää lääkärissä tai neuvolassa. Pitää palkatonta vapaata, kun päiväkodissa tai koulussa on kehitys- tai muut keskustelut.
Ja nämä näkyy tietysti naisen työpanoksessa ja uralla etenemisessä, sekä tietysti vuosiansiossa, vaikka molemmilla olisi sama työ ja alkupalkka. Ja myöhemmin jopa eläkkeessä.
Ja jostakin syystä tämän päivän äidit tämän vielä sallivat. Onko syynä pitkät perhevapaat, kun äiti oli kotona hoitamassa alle 3v ja sama meinikki jatkuu sitten myös myöhemmin?
Esim. 80-90-luvulla, jopa työnantajat vaativat sairaanlapsen hoidon laittamaan molempien vanhempien kesken puoliksi, jota myös työnantajat valvovat.
Vaikuttaa siltä, että monessa perheessä mies/isä on yksi lapsi lisää ja vapaamatkustaja. Ja naiset tämän sallivat.Ja siksi uusi laki perhevapaiden uudistuksesta on enemmän kuin tervetullut.
Naiset myös armeijaan tai miehille vapaaehtoiseksi.
Jos puolen vuoden asepalveluksella saa miehen hoitamaan puolet lasten- ja kodinhoidosta, niin se on tosi hyvä diili naisille. Miesten pitää olla varovaisia, mitä toivoo, se voi toteutua :)
Vai hoitaako omia tarpeitaan naisella?