Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma syysi ettet ole rikas!

Vierailija
07.12.2025 |

Otsikko oli tahallisen ärsyttävä, mutta perimmiltään ihan totta. Kuuntelin sijoitusCastin jakson, jossa oli Jari Sarasvuo vieraana. Se on myös tubessa, tässä osoite: https://www.youtube.com/watch?v=fsDpHhJnB1l

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotakin, mitä rikkailla ei tule koskaan olemaan. Mulla on TARPEEKSI. Rikkaat haluaa aina lisää. Niillä on suuri suu ja kapea kaula, eikä ne koskaan saa tarpeeksi. Se ahneus nääs. Ei osata olla kiitollinen ja tyytyä siihen mitä jo on. Olen onnekas.

Vierailija
2/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotakin, mitä rikkailla ei tule koskaan olemaan. Mulla on TARPEEKSI. Rikkaat haluaa aina lisää...

Hyvin todettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vai niin. Mutta jos ei ole koskaan halunnutkaan rikastua suuremmin. Miksi pitäs olla rikas, ihan hyvin toimeentuleva ihminen olen ja ihan tyytyväinen elämääni ollut jo kauan. En edes nuorena haaveillut tulevani rikkaaksi ihmiseksi. Minulla on elämässä muunlaisia arvoja kuin raha ja iloitsen siitä, mitä minulla on. 

Vierailija
4/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, turha syytellä. Jokainen toivottavasti kuitenkin asettaa tavoitteita elämänsä eri vaiheissa. Ajelehtiminen ilman tavoitteita ja haaveita on toivottavasti harvinaista. Jokaisella tulisi olla päämäärä jonka eteen tekee töitä.

Vierailija
5/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ketään muuta koskaan syyttänytkään. Vaan ihan kivasti on elämä mennyt pienilläkin rahoilla. 😊

Vierailija
6/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään köyhänäkin ja olen onnellinen.

M50

Vierailija
7/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ja rikkaan ero on se että rikas kattoo mitä mä voin itse tehä paremmin tehdäkseni minulle paremmat oltavat, köyhä on nenä kiinni uutisissa ja muiden asioissa ja katsoo mitä kaikki muut voisivat tehdä jotta minulla olisi parempi olla. Siinä ero, ja kyllä, se on täysin omaa syytä 😅😅

Vierailija
8/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ja rikkaan ero on se että rikas kattoo mitä mä voin itse tehä paremmin tehdäkseni minulle paremmat oltavat, köyhä on nenä kiinni uutisissa ja muiden asioissa ja katsoo mitä kaikki muut voisivat tehdä jotta minulla olisi parempi olla. Siinä ero, ja kyllä, se on täysin omaa syytä 😅😅

Sinulla on aika outo käsitys, mutta voit kaikin mokomin pitää sen.

Vierailija
9/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla puolestani on kaikki aika maailmassa. Ei tarvitse käydä töissä ja silti voin elää juuri sellaista elämää kuin haluan. En ole todellakaan rikas, mutta kun olen tarkka rahan kanssa, voin olla ulkomailla yli puolet vuodesta ja vaan nauttia elämästä. En ikinä vaihtaisi tätä tapaa elää hyväpalkkaiseen työpaikkaan, jossa pitäisi käydä viitenä päivänä viikossa ja lomaa vuodessa vain viikkoja. Mutta kukin tyylillään, mua ei ole koskaan rikastuminen kiinnostanut. 

Vierailija
10/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää hyvin, että minä ja perheeni pärjäämme, emme kaipaa mitään joutavaa muiden määrittelemää "luksusta" elämäämme. Meillä on kaikkea mitä tarvitsemme ja pärjäämme mukavasti kun ei tarvi vaihtaa autoa, televisiota, kalusteita joka vuosi eikä rahaa mene myöskään mökkiin, veneeseen, ulkomaanlomiin tai muihin monille tärkeisiin asioihin.

Vierailija
11/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi olla monella tavalla rikas vaikka rahallisesti ei olisikaan.

Wanhanajan patruunatkin olivat rikkaita. Heillä oli paitsi rahaa ja valtaa, mutta myös kunnioitus yhteisössään ja työläisten keskuudessa, kun he rakensivat asuntoja, kouluja, kirjastoja ja sairaaloita jne.

Vierailija
12/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on aika outo käsitys, mutta voit kaikin mokomin pitää sen.

Ei se oo yhtää outo käsitys. Millo viimeks te ootte tehny jotain muuta ku keskittäneet energianne julkkiksista puhumiseen netissä ja täysiin turhiin asioihin reagoimiseen ja lukemiseen? Aivan.

Vierailija
13/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Punikit ne aina ulisee köyhyyttänsä. Oma on syynsä ! Ei kennenkää oo pakko ruveta köyhimykseski jos ei taho. Menisivät töihi !

Vierailija
14/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, vaikka en rikas olekaan. Itse ajattelen, että pystyn vaikuttamaan omaa elämääni valinnoillani. Esim. olisin voinut opiskeluaikana käydä enemmän töissä, niin mulla olisi enemmän rahaa säästössä nyt. Samoin oma valintani oli, että halusin lapsia. Kävin lapsettomuushoidoissa, että sain lapsia. Lapsiin kuluu rahaa, mutta se on oma valintani. Lapset ovat parasta elämässäni. Elämä on valintoja. Kaikkeen ei voi vaikuttaa, mutta todella moneen asiaan voi!

Vierailija
15/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas. 

Miksi SINÄ väität perättömiä MINUSTA.

Vierailija
16/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotakin, mitä rikkailla ei tule koskaan olemaan. Mulla on TARPEEKSI. Rikkaat haluaa aina lisää. Niillä on suuri suu ja kapea kaula, eikä ne koskaan saa tarpeeksi. Se ahneus nääs. Ei osata olla kiitollinen ja tyytyä siihen mitä jo on. Olen onnekas.

Niinpä, vähä on liikaa eikä mikään ole tarpeeksi!

Vierailija
17/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
18/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Ilman peliriippuvuutta olisin rikas.

Vierailija
19/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikilla olis ainakin miljoona, niin kananmuna paketti maksais puoli miljoonaa?

Vierailija
20/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikilla olis ainakin miljoona, niin kananmuna paketti maksais puoli miljoonaa?

Tästähän oli Aku Ankassa sarjakuva, kun pyörremyrsky tms. levitti Roopen rahat ympäri Ankkalinnaa ja kaikista tuli rikkaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi