Mistä johtuu joka aamuinen krapulan tunne vaikka en juo alkoholia?
Nukun liian vähän vai joku ruoka aiheuttaa päänsärkyä? "krapula" häipyy kun pesen hampaat.
Kommentit (27)
Mullakin on sama. Pöhnäinen ja väsynyt olo, vaikka olisi nukkunut aivan hyvin. Lievä pahoinvointikin mukana.
Menee nopeasti ohi eli ei kai se mitään vakavaa ole. Nestehukka ei ainakaan mun kohdalla ole mahdollista, juon paljon vettä.
Nestehukka, mutta milloin viimeksi oot tarkistanut veren sokerit ?
Jokin asia ruokavaliossa mikä ei sovi
Viittaa nestehukkaan ja voi olla sokerin laskua.
Mulla se liittyy vuodenaikaan. Pimeimpään aikaan on aina sama juttu ja nukun 8h yössä. Tosi väsynyt aamuisin ja on tunne että olis vähän darra. Onneksi se menee puolessa tunnissa ohi.
huh. en ollut ainoa. Luulin jo tulleeni hulluksi. Kiitos vinkeistä
ap
Uniapnea. Voi olla, vaikkei olisi ylipainoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin meinasin tulla kysymään kuorsaatko. Silloin uni ei ole niin syvää. Minulla ainakin väsymys aiheuttaa krapulan tunnetta.
Mulla on mukana myös oksentelua ja huimausta. Hytisen ja tärisen.
Itken kaikille etten jaksa lähteä töihin.
Odottelen että saisin tästä eläkkeen, kun en enää jaksa.
Joku kehoitti uniapteaan laittaa tennispallon suuhun mihin olisi porattu reika että pysyy hengitystiet auki.
No se taas aiheuttaa kipua leukaan ja kaulaan.
Liian raskas ja epäterveellinen ruoka edellisenä päivänä. Lopeta syöminen aikaisemmin illalla.
Itse jätin liikunnan kokonaan pois ja on parempi olo. Lääkärikin totesi että sykkeet on liian korkealla työpäivän päätteeksi ettei minkäänlainen liikunta tule kysymykseen.
Kehoitti hankkimaan auton etten ylikuormitu kun käyn kävellen kaupassa ostoksilla.
Työ on niin kuormittava elimistölle.
Hiivan liikakasvu. Siitä tulee samanlaisia aineenvahduntatuotteita kuin alkoholin palamisesta ja aamuisin tokkurainen olo.
Sain oman hiivani häädettyä ja olo on nyt ihan toinen.
Minullakin edellispäivän liikunta aiheuttaa oksettavaa oloa ja krapulaista huonoa fiilistä.
Vähensin viikosta liikuntaa noin 10h, niin nyt on parempi. Toisinaan kun ikää on, niin vieläkin voisi vähentää reippaasti. Joinain aamuina on sellainen olo kuin olisi Vinski ja heränyt kesäaamuun, mutta sitten taas on hyvin raihnainen olo ja särkee ja oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin meinasin tulla kysymään kuorsaatko. Silloin uni ei ole niin syvää. Minulla ainakin väsymys aiheuttaa krapulan tunnetta.
Mä en edes kuorsannut, ei ole ylipainoa, mutta fiksu lääkäri laittoi tutkimuksiin uniapneasta, kun aamulla oli krapulainen olo ja aina väsytti. Lievä uniapneahan sieltä löytyi ja elämä muuttui tosi paljon, kun sain univajeen kurottua pois. Uniapneahan estää syvän unen, mikä ikään kuin pyyhkii aivot puhtaaksi. Ne jotka eivät saa syvää unta, vaan unirytmi alkaa aina alusta mikroheräämisen jälkeen, saavat aivoihinsa beetamyloidia, joka aiheuttaa dementoivia sairauksia ja MS-tautia. Eilen oli Hesarissa tästä aukeaman kokoinen juttu.
Syvää unta voi myös edistää kuuntelemalla delta waveseja ja deep sleep binaural beatseja. Hesarissa ollut juttua tästä ja olen käyttänyt.
Liiallinen väsymys aiheuttaa tuota. Aika moni työssä ja ruuhkavuosissa painiva liikkuu liikaa mittaamatta sykettään ja siihen päälle vielä uniapnea tai unettomuus, niin tuollainen olo siitä seuraa.
Vähentäkää liikuntaa aluksi pois kokonaan ja ottakaa reilusti unta 10h. Eli tämä tarkoittaa sitä että käydään sänkyyn jo 12h yöunien aikaan, koska uni ei usein tule heti niin saadan varmasti se kymppi täyteen tai ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Liiallinen väsymys aiheuttaa tuota. Aika moni työssä ja ruuhkavuosissa painiva liikkuu liikaa mittaamatta sykettään ja siihen päälle vielä uniapnea tai unettomuus, niin tuollainen olo siitä seuraa.
Vähentäkää liikuntaa aluksi pois kokonaan ja ottakaa reilusti unta 10h. Eli tämä tarkoittaa sitä että käydään sänkyyn jo 12h yöunien aikaan, koska uni ei usein tule heti niin saadan varmasti se kymppi täyteen tai ylikin.
Et ole tainnut nukkua muutamaan vuorokauteen, koska kehotat unetonta nukkumaan enemmän. Nuku ensin ja neuvo muita vasta sitten, jos haluat edes etäisesti vaikuttaa fiksulta.
Ostin älysormuksen, joka mittaa unenlaatua ja sykettä sekä oikeastaan kaikkea. Sormuksen hinta oli 2000e.
Yllätykseksi huomasin että älysormus neuvoi jättämään liikunnat väliin työpäivän jälkeen, jos sykkeet oli liian koholla.
Pelkästään se ja nukkumaan meno klo 20 (käytännössä klo 19.30) auttoi parempaan oloon.
Pieni ongelma on että en kerkeä syödä mitään terveellistä kun pääsen töistä vasta klo 19. Eli minulla ei ole käytännössä täysin mahdollista elää täysin optimaalisen terveellisesti.
Eikä vapaa-aikaa jää yhtään. Työstä saatava palkkakin oli niin heikko, että kun huomasin oloni paranevan, niin lopetin työt kokonaan.
En tosiaankaan ala elämään elämääni työnteolle ja jos en voi edes käydä harrastamassa mitään ilman että sillä on negatiivisia vaikutuksia elimistön palautumiselle, niin saa jäädä.
Onhan tässä työelämää jo tullut taakse 20 vuotta.
Sen verran pitää todeta että työelämä ei välitä teidän terveydestä ja ihmisiä kulutetaan vain loppuun välittämättä siitä jaksaako kukaan. Meillä on käytännössä mahdotonta hoitaa työelämä terveellisellä tahdilla ja sitten kaikki mainostaa vielä lenkkeilyä ja salia töiden päätteeksi, joka on muuten älyttömän epäterveellistä, jos elimistö on ajettu työelämällä ylikuormitustilaan.
Juuri tuo krapulainen olo on yksi merkki siitä että teette liikaa töitä tai urheilette liikaa.
Liiallinen nukkuminen
Liian vähäinen nukkuminen.
Huono ilma makkarissa mm. ovi kiinni, eikä ilmanvaihtoa.
Pölyinen makkari.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mukana myös oksentelua ja huimausta. Hytisen ja tärisen.
Itken kaikille etten jaksa lähteä töihin.
Odottelen että saisin tästä eläkkeen, kun en enää jaksa.
Joku kehoitti uniapteaan laittaa tennispallon suuhun mihin olisi porattu reika että pysyy hengitystiet auki.
No se taas aiheuttaa kipua leukaan ja kaulaan.
Eikö olisi parempi se cpap laite kuorsaus/apneakisko?
Nestehukka. Juo vettä enemmän.