Muita jotka eivät jaksa "itsensä brändäämistä"?
Jotenkin tuo kertoo nyky-yhteiskunnasta kaiken: työnhakijan on brändättävä itsensä eli ts. tehtävä itsestään tuote. Sain eräässä työhaastattelussa kritiikkiä siitä, että mulla ei ollut omia nettisivuja, blogia, youtube-kanavaa, instaa, linkedinniä ja omaa logoa! Hain siis tekniikan alalle asiantuntijatehtävään.
Yrityksen kohdalla ymmärrän brändäämisen tärkeyden mutta että tavallinen maijameikäläinen... En. Muita jotka ovat aivan hukassa itsensä kanssa tässä maailmassa?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noin 3000 seuraajaa LinkedInissä. Jäin työttömäksi keväällä ja aloin postata LinkedIniin 2 kertaa viikossa.
Nyt tässä kesäkuun aikana on jo tullut useampi yhteyspyyntö rekrykonsulteilta, yksi yhteistyödiiliehdotus, yhdeltä rekryltä kysely kiinnostaisiko yksi työpaikka ja samaten yhdestä firmasta kyseltiin kiinnostusta.
Mutta älkää postatko, ei se kannata ;)
Linkedinissä muuten tulee kontakteja joiden ainoa tarkoitus on joko varastaa henkilötietosi tai jossain tapauksessa asentaa koneellesikin joku vakoiluohjelma jolla saa varastettua ehkä muutakin hyödyllistä.
Nämä eivät sellaisia ole olleet.
Ja tästä varmistuit tietoturva-kristallipallollasi kun osaamista sinulla ei alalta ole?
Muutenkin argumenttisi on tasoa: pyöriä ei varastella koska minun pyörääni ei ole koskaan varastettu.
Kukaan ei pyytänyt lataamaan tai klikkaamaan mitään. Maailmankuvasi on aika synkkä.
Jos rekryammattilainen lähestyy sinua linkedinissä ja pyytää klikkaamaan firman sivuilla olevaa linkkiä joko tehtävien tekemiseksi tai kyselylomakkeen täyttämiseksi tai firman oman haastattelujärjestelmän käyttämiseksi niin siinä on jo aika monta kohtaa jossa rikollinen pääsee varomattoman koneeseen käsiksi. Toisille riittää sekin, että saavat cv:si henkilötietoineen.
Näkyvyys tuo työpaikkoja ja myyntiä
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kiitos, kun ette panosta henkilöbrändiinne. Vähemmän kilpailua työmarkkinoilla sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kuolen köyhänä ja työttömänä kuin taivun pissiksiä palvelevan konsultti- ja brändäyspropagandan edessä. En halua työtä, joka pakottaisi minut luopumaan viimeisistäkin itsekunnioitukseni rippeistä. Sosiaalista mediaa päin en suostu edes sylkäisemään (noh, huono kielikuva). Panostan oikeakielisyyteen, osaamiseen ja ajattelun syvyyteen. Jollei se riitä, olkoon niin. Kannan seuraukset ja poistun maailmasta, jota en voi vailla halveksuntaa katsoa.
N33
Oletkohan nyt vaan vailla tietoa? Kannattaa tutustua siihen, mitä se henkilöbrändäys oikeasti tarkoittaa työnhaussa.
Narsismin multihuipennusta, johon kenekään ei pitäisi lähteä mukaan.
Joo mieluummin makaa sohvalla, juo kaljaa ja nostaa työttömyyskorvauksia. Siinä sitä vasta on jotain!
Tai sit vaan on ihan normisti töissä niinku me ihmiset ollaan. Enemmän tekemistä ja vähemmän "miten autoin työkaveria kehittymään tänään koska olen niin loistava ammattilainen ja epäitsekäs kollega" linkkaripostauksia.
Kukaan suuri johtaja tai osaaja ei koe tarvetta itsensä brändäämiseen. Teot puhuu puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään.
Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan?
Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.
Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan suuri johtaja tai osaaja ei koe tarvetta itsensä brändäämiseen. Teot puhuu puolestaan.
Joo Elon Musk ehkä ei. Melkein kaikki muut kyllä. Maailmalla kaikilla isoilla pomoilla on nykyään haamukirjoittajat, jotka postaa heidän puolestaan someen.
Vähän niin kuin poliitikoillakin on puheenkirjoittajat.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.
Ihan päinvastoin.
Näkyvistä ja ahkerista linkkarihahmoista tulee ensimäisenä mieleen se EA- vaimonhakkaaja, jolla oli postausta postauksen perään, muka niin positiivisena. En halua sanoa että olisi lähtökohtaisesti feikki alusta, mutta muutakaan en sano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.
Ihan päinvastoin.
Näytä mulle Jorma Ollilan blogi.
Missä on Kyösti Kakkosen brändäyspostitukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään.
Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan?
Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.
"Kaikilla on henkilöbrändi" on niin totta. Myös tosiaan se, että ei tee sen eteen mitään, on oma henkilöbrändinsä.
Koska miksi ei tee? Sitä voi potentiaalinen työnantaja sitten vain arvailla.
Laiska? Osaamaton? Tyhmä? Ujo? Ihmisvihaaja? Ei tarpeeksi pitkäjänteinen? Jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään.
Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan?
Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.
Häiritsee noin kovasti, että kaikki ei suostu pelaamaan samoilla säännöillä vaan noudattaakin omia arvojaan? Ja vielä pärjäävät hyvin niinkin? Oi voih, menee viestintäkonsultilta siivu ohi suun kun siivoojat, hoitajat ja tietoturva-asiantuntijat ei olekaan innokkaita somepreesensin rakentajia!
Siis itsensä korottamisyritykset toimii aina itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.
Ihan päinvastoin.
Näytä mulle Jorma Ollilan blogi.
Ei nyt vedetä buumereita tähän.
Oli eri ajat silloin kun he ponnahtivat menestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään.
Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan?
Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.
Miksi sinulle tulee ensimmäisenä mieleen pelkkiä negatiivisia seikkoja? Kertonee sinusta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään.
Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan?
Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.
Häiritsee noin kovasti, että kaikki ei suostu pelaamaan samoilla säännöillä vaan noudattaakin omia arvojaan? Ja vielä pärjäävät hyvin niinkin? Oi voih, menee viestintäkonsultilta siivu ohi suun kun siivoojat, hoitajat ja tietoturva-asiantuntijat ei olekaan innokkaita somepreesensin rakentajia!
Olen nähnyt itseasiassa muutaman tietoturva-alan osaajan, joilla on tosi hyvä ja nuorekas henkilöbrändi. Nuoria jannuja. Vievät sulta seuraavaksi työpaikan sitten.
Hoitoala ei nyt tähän liitykään :)
Kannattaa panostaa oikeinkirjoitukseen.
Mielenkiintoiset postaukset saavat huomiota.