Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät jaksa "itsensä brändäämistä"?

Vierailija
22.10.2019 |

Jotenkin tuo kertoo nyky-yhteiskunnasta kaiken: työnhakijan on brändättävä itsensä eli ts. tehtävä itsestään tuote. Sain eräässä työhaastattelussa kritiikkiä siitä, että mulla ei ollut omia nettisivuja, blogia, youtube-kanavaa, instaa, linkedinniä ja omaa logoa! Hain siis tekniikan alalle asiantuntijatehtävään.

Yrityksen kohdalla ymmärrän brändäämisen tärkeyden mutta että tavallinen maijameikäläinen... En. Muita jotka ovat aivan hukassa itsensä kanssa tässä maailmassa?

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkedin on aikasen rasittava alusta. Olen postaillut tuonne satunnaisesti jotain, mutta eipä ne ole juurikaan keskukstelua herättäneet. Ymmärrän täysin ihmisiä, ketkä eivät halua tuonne luoda profiilia, tai vaikka profiili olisi, niin eivät postaa mitään. Mitä joitakin keskusteluita lukenut, niin valitettavasti tuonnekin on pesiytynyt todella friikkiä porukkaa. Itelle on tullut joitain todella hämäriä privaviestejä, olen poistanut kaikki. Tuo yrittää olla siistitty versio Facebookista, mutta tekee senkin aika huonosti.

Kannattaa panostaa oikeinkirjoitukseen.

 

Mielenkiintoiset postaukset saavat huomiota.

Vierailija
82/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on noin 3000 seuraajaa LinkedInissä. Jäin työttömäksi keväällä ja aloin postata LinkedIniin 2 kertaa viikossa. 

 

Nyt tässä kesäkuun aikana on jo tullut useampi yhteyspyyntö rekrykonsulteilta, yksi yhteistyödiiliehdotus, yhdeltä rekryltä kysely kiinnostaisiko yksi työpaikka ja samaten yhdestä firmasta kyseltiin kiinnostusta.

 

Mutta älkää postatko, ei se kannata ;)

Linkedinissä muuten tulee kontakteja joiden ainoa tarkoitus on joko varastaa henkilötietosi tai jossain tapauksessa asentaa koneellesikin joku vakoiluohjelma jolla saa varastettua ehkä muutakin hyödyllistä. 

Nämä eivät sellaisia ole olleet.

Ja tästä varmistuit tietoturva-kristallipallollasi kun osaamista sinulla ei alalta ole?

Muutenkin argumenttisi on tasoa: pyöriä ei varastella koska minun pyörääni ei ole koskaan varastettu. 

Kukaan ei pyytänyt lataamaan tai klikkaamaan mitään. Maailmankuvasi on aika synkkä.

Jos rekryammattilainen lähestyy sinua linkedinissä ja pyytää klikkaamaan firman sivuilla olevaa linkkiä joko tehtävien tekemiseksi tai kyselylomakkeen täyttämiseksi tai firman oman haastattelujärjestelmän käyttämiseksi niin siinä on jo aika monta kohtaa jossa rikollinen pääsee varomattoman koneeseen käsiksi. Toisille riittää sekin, että saavat cv:si henkilötietoineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvyys tuo työpaikkoja ja myyntiä

Vierailija
84/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.

Vierailija
85/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun ette panosta henkilöbrändiinne. Vähemmän kilpailua työmarkkinoilla sitten!

Vierailija
86/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuolen köyhänä ja työttömänä kuin taivun pissiksiä palvelevan konsultti- ja brändäyspropagandan edessä. En halua työtä, joka pakottaisi minut luopumaan viimeisistäkin itsekunnioitukseni rippeistä. Sosiaalista mediaa päin en suostu edes sylkäisemään (noh, huono kielikuva). Panostan oikeakielisyyteen, osaamiseen ja ajattelun syvyyteen. Jollei se riitä, olkoon niin. Kannan seuraukset ja poistun maailmasta, jota en voi vailla halveksuntaa katsoa.

N33

Oletkohan nyt vaan vailla tietoa? Kannattaa tutustua siihen, mitä se henkilöbrändäys oikeasti tarkoittaa työnhaussa.

Narsismin multihuipennusta, johon kenekään ei pitäisi lähteä mukaan.

Joo mieluummin makaa sohvalla, juo kaljaa ja nostaa työttömyyskorvauksia. Siinä sitä vasta on jotain!

Tai sit vaan on ihan normisti töissä niinku me ihmiset ollaan. Enemmän tekemistä ja vähemmän "miten autoin työkaveria kehittymään tänään koska olen niin loistava ammattilainen ja epäitsekäs kollega" linkkaripostauksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan suuri johtaja tai osaaja ei koe tarvetta itsensä brändäämiseen. Teot puhuu puolestaan.

Vierailija
88/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.

Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään. 

 

Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan? 

 

Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.

Vierailija
90/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan suuri johtaja tai osaaja ei koe tarvetta itsensä brändäämiseen. Teot puhuu puolestaan.

Joo Elon Musk ehkä ei. Melkein kaikki muut kyllä. Maailmalla kaikilla isoilla pomoilla on nykyään haamukirjoittajat, jotka postaa heidän puolestaan someen.

 

Vähän niin kuin poliitikoillakin on puheenkirjoittajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.

Ihan päinvastoin. 

Vierailija
92/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvistä ja ahkerista linkkarihahmoista tulee ensimäisenä mieleen se EA- vaimonhakkaaja, jolla oli postausta postauksen perään, muka niin positiivisena. En halua sanoa että olisi lähtökohtaisesti feikki alusta, mutta muutakaan en sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.

Ihan päinvastoin. 

Näytä mulle Jorma Ollilan blogi.

Vierailija
94/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Kyösti Kakkosen brändäyspostitukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.

Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään. 

 

Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan? 

 

Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.

"Kaikilla on henkilöbrändi" on niin totta. Myös tosiaan se, että ei tee sen eteen mitään, on oma henkilöbrändinsä.

 

Koska miksi ei tee? Sitä voi potentiaalinen työnantaja sitten vain arvailla. 

 

Laiska? Osaamaton? Tyhmä? Ujo? Ihmisvihaaja? Ei tarpeeksi pitkäjänteinen? Jne...

Vierailija
96/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.

Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään. 

 

Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan? 

 

Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.

Häiritsee noin kovasti, että kaikki ei suostu pelaamaan samoilla säännöillä vaan noudattaakin omia arvojaan? Ja vielä pärjäävät hyvin niinkin? Oi voih, menee viestintäkonsultilta siivu ohi suun kun siivoojat, hoitajat ja tietoturva-asiantuntijat ei olekaan innokkaita somepreesensin rakentajia! 

Vierailija
97/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itsensä korottamisyritykset toimii aina itseään vastaan.

Vierailija
98/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä brändäämisyritys kertoo jostain syvästä epäluottamuksesta omiin kykyihin.

Ihan päinvastoin. 

Näytä mulle Jorma Ollilan blogi.

Ei nyt vedetä buumereita tähän.

 

Oli eri ajat silloin kun he ponnahtivat menestykseen.

Vierailija
99/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.

Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään. 

 

Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan? 

 

Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.

Miksi sinulle tulee ensimmäisenä mieleen pelkkiä negatiivisia seikkoja? Kertonee sinusta enemmän.

Vierailija
100/144 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.

Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään. 

 

Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan? 

 

Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.

Häiritsee noin kovasti, että kaikki ei suostu pelaamaan samoilla säännöillä vaan noudattaakin omia arvojaan? Ja vielä pärjäävät hyvin niinkin? Oi voih, menee viestintäkonsultilta siivu ohi suun kun siivoojat, hoitajat ja tietoturva-asiantuntijat ei olekaan innokkaita somepreesensin rakentajia! 

Olen nähnyt itseasiassa muutaman tietoturva-alan osaajan, joilla on tosi hyvä ja nuorekas henkilöbrändi. Nuoria jannuja. Vievät sulta seuraavaksi työpaikan sitten.

 

Hoitoala ei nyt tähän liitykään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi