Muita jotka eivät jaksa "itsensä brändäämistä"?
Jotenkin tuo kertoo nyky-yhteiskunnasta kaiken: työnhakijan on brändättävä itsensä eli ts. tehtävä itsestään tuote. Sain eräässä työhaastattelussa kritiikkiä siitä, että mulla ei ollut omia nettisivuja, blogia, youtube-kanavaa, instaa, linkedinniä ja omaa logoa! Hain siis tekniikan alalle asiantuntijatehtävään.
Yrityksen kohdalla ymmärrän brändäämisen tärkeyden mutta että tavallinen maijameikäläinen... En. Muita jotka ovat aivan hukassa itsensä kanssa tässä maailmassa?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään.
Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan?
Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.
Häiritsee noin kovasti, että kaikki ei suostu pelaamaan samoilla säännöillä vaan noudattaakin omia arvojaan? Ja vielä pärjäävät hyvin niinkin? Oi voih, menee viestintäkonsultilta siivu ohi suun kun siivoojat, hoitajat ja tietoturva-asiantuntijat ei olekaan innokkaita somepreesensin rakentajia!
Olen nähnyt itseasiassa muutaman tietoturva-alan osaajan, joilla on tosi hyvä ja nuorekas henkilöbrändi. Nuoria jannuja. Vievät sulta seuraavaksi työpaikan sitten.
Hoitoala ei nyt tähän liitykään :)
Hymiöt kertoo että olet rautainen ammattilainen :) :)
Kukaan todellinen osaaja ei elä linkkarissa. Ne tekee ihan oikeassa maailmassa.
Mieheni johtaa jotain ja siltä ei löydy ainuttakaan postausta.
Varmaan politiikassa ja myynnissä tärkeitä juttuja. Kauhean vaikea keksiä muuta käyttöä.
P.S. Omassa työyhteisössä tapana on kahvitauoilla lukea ääneen linkkaripostauksia hassulla äänellä. Aivan sairasta Kummelia.
Brändiändit kyllä näyttää millaisia nämä itsensäbrändääjät on, en palkkaisi.
Jos sun täytyy kertoa olevasi osaaja, niin todennäköisesti et ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä henkilönrändin rakentavia. Sanotaanko nyt nätisti, että haiskahtaa.
Kyllä. Haiskahtaa persoonallisuushäiriölle, ja hajun lisäksi on sitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä henkilönrändin rakentavia. Sanotaanko nyt nätisti, että haiskahtaa.
Kyllä. Haiskahtaa persoonallisuushäiriölle, ja hajun lisäksi on sitä myös.
Vanha työelämän totuus on, että toiset poseeraa ja selittää, ja ihan toiset tyypit sitten tekee. Kumpia sinä haluat firmasi täyteen?
On myös sellaisia työnantajia jotka arvostaa matalaa profiilia enemmän kuin puhetta.
Eikä siinä kaikki. Olin työvoimakoulutuksessa, jossa oli paljon varttia vaille kuusikymppisiä ihmisiä. Monilla sama ongelma kuin itsellä; vanhat tutkinnot eivät nykymaailmassa enää päde. Ammattia olin hakemassa. Mutta mitä kuuluukaan nykyisen ammattikoulun valmistumisvaatimuksiin? Kaikenmaailman kurssit, joihin liittyy videoiden teko. Pahinta oli, että opiskelin restaurointialaa (vanhat talot) ja minulta olisi vaadittu itseni brändäämistä videolla, jossa irvistelen ja hymyilen ja myyn nuorekkaasti restaurointialan amk-linjan koulutustani ja sitä, miten taitava juuri näissä töissä olen, vaikka lähes 40 vuoden kokemus ja se alkuperäinen koulutus ovat aivan eri alalta tyyliin psykologi puukko kädessä`? Kieltäydyin.
Brändäämispakossa ollaan menty liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan suuri johtaja tai osaaja ei koe tarvetta itsensä brändäämiseen. Teot puhuu puolestaan.
Joo Elon Musk ehkä ei. Melkein kaikki muut kyllä. Maailmalla kaikilla isoilla pomoilla on nykyään haamukirjoittajat, jotka postaa heidän puolestaan someen.
Vähän niin kuin poliitikoillakin on puheenkirjoittajat.
Muskin brändistä en tiedä mutta parilla tempulla ja maineestaan piittaamatta tuo sekä rikastui melkoisesti avaruusfirmallaan että vielä käytti rikkauttaan hyväkseen ostamalla taas yhden tekoälyfirman (cursor) irtomiljardeillaan.
Toiset tekee, toiset brändää. Ja suomen poliitikot vetää velkaa koska ei näytä muutakaan osaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä henkilönrändin rakentavia. Sanotaanko nyt nätisti, että haiskahtaa.
Kyllä. Haiskahtaa persoonallisuushäiriölle, ja hajun lisäksi on sitä myös.
Vanha työelämän totuus on, että toiset poseeraa ja selittää, ja ihan toiset tyypit sitten tekee. Kumpia sinä haluat firmasi täyteen?
No meidän firmassa halusivat poseeraajia ja minä ja pari muuta hiljaista puurtajaa sai lähteä. Nyt siellä on kuulemma ongelmia kun kukaan ei osaa tehdä sitä mitä pitäisi, eli töitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä henkilönrändin rakentavia. Sanotaanko nyt nätisti, että haiskahtaa.
Kyllä. Haiskahtaa persoonallisuushäiriölle, ja hajun lisäksi on sitä myös.
Vanha työelämän totuus on, että toiset poseeraa ja selittää, ja ihan toiset tyypit sitten tekee. Kumpia sinä haluat firmasi täyteen?
No meidän firmassa halusivat poseeraajia ja minä ja pari muuta hiljaista puurtajaa sai lähteä. Nyt siellä on kuulemma ongelmia kun kukaan ei osaa tehdä sitä mitä pitäisi, eli töitä..
Harmi, mutta tätä se on.
Hiljainen puurtaja ei saa töitä. Ota mallia niistä, jotka sai jäädä.
Minulla oli joskus 2000 -luvulla oma kotisivu netissä kuten siihen aikaan oli tapana. Ei siitä ollut mitään hyötyä miltään kannalta, ei varmasti olisi nyt eikä tule olemaankaan minun kohdalla.
Olin tosin tässä välillä toistakymmentä vuotta töissä, mutta siihen nettisivuilla ei ollut mitään vaikutusta.
Ei mulla olisi mitään muuta kerrottavaa nettisivulla, tai somen profiileissa kuin siinä työhakemuksessakaan.
Työttömällä ei voi olla harrastuksenomaisia nettisivuja tai somekanavia, esim. youtubea kun työkkäri katsoisi heti että työllistää esim. youtube videoita tekemällä vaikka katsojia ja tilaajia ei olisi yhtään. Eihän sillä kuitenkaan toimeen tule kun yt kanavan kaupallistamiseksi pitäisi olla vähintään 1000 tilaajaa ja 4000 tuntia katsonta-aikaa vuodessa, jatkuvasti. Tekoäly ja algoritmi vielä taistelee sinua vastaan, ei suosittele videoitasi jne.
Sama varmaan muillakin some alustoilla kuten instagramissa, algoritmi ei suosittele joten ei ole mahdollisuuttakaan menestyä.
Vierailija kirjoitti:
On myös sellaisia työnantajia jotka arvostaa matalaa profiilia enemmän kuin puhetta.
Ei henkilöbrändääminen tarkoita sitä, ettei tyyppi "osaisi kuin puhua" ja ettei osaisi tehdä mitään.
Sama kuin ajattelisi, että kaunis nainen on automaattisesti tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus 2000 -luvulla oma kotisivu netissä kuten siihen aikaan oli tapana. Ei siitä ollut mitään hyötyä miltään kannalta, ei varmasti olisi nyt eikä tule olemaankaan minun kohdalla.
Olin tosin tässä välillä toistakymmentä vuotta töissä, mutta siihen nettisivuilla ei ollut mitään vaikutusta.
Ei mulla olisi mitään muuta kerrottavaa nettisivulla, tai somen profiileissa kuin siinä työhakemuksessakaan.
Työttömällä ei voi olla harrastuksenomaisia nettisivuja tai somekanavia, esim. youtubea kun työkkäri katsoisi heti että työllistää esim. youtube videoita tekemällä vaikka katsojia ja tilaajia ei olisi yhtään. Eihän sillä kuitenkaan toimeen tule kun yt kanavan kaupallistamiseksi pitäisi olla vähintään 1000 tilaajaa ja 4000 tuntia katsonta-aikaa vuodessa, jatkuvasti. Tekoäly ja algoritmi vielä taistelee sinua vastaan, ei suosittele videoitasi jne.
Sama varmaan muillakin some alustoilla kuten instagramissa, algoritmi ei suosittele joten ei ole mahdollisuuttakaan menestyä.
Nettisivuilla ei tee yhtään mitään jos ei niitä osaa markkinoida!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus 2000 -luvulla oma kotisivu netissä kuten siihen aikaan oli tapana. Ei siitä ollut mitään hyötyä miltään kannalta, ei varmasti olisi nyt eikä tule olemaankaan minun kohdalla.
Olin tosin tässä välillä toistakymmentä vuotta töissä, mutta siihen nettisivuilla ei ollut mitään vaikutusta.
Ei mulla olisi mitään muuta kerrottavaa nettisivulla, tai somen profiileissa kuin siinä työhakemuksessakaan.
Työttömällä ei voi olla harrastuksenomaisia nettisivuja tai somekanavia, esim. youtubea kun työkkäri katsoisi heti että työllistää esim. youtube videoita tekemällä vaikka katsojia ja tilaajia ei olisi yhtään. Eihän sillä kuitenkaan toimeen tule kun yt kanavan kaupallistamiseksi pitäisi olla vähintään 1000 tilaajaa ja 4000 tuntia katsonta-aikaa vuodessa, jatkuvasti. Tekoäly ja algoritmi vielä taistelee sinua vastaan, ei suosittele videoitasi jne.
Sama varmaan muillakin some alustoilla kuten instagramissa, algoritmi ei suosittele joten ei ole mahdollisuuttakaan menestyä.
Kuuletko itseäsi miten negatiivinen asenne? "Ei kannata edes yrittää kun ei kuitenkaan onnistu." Huh huh. Tuolla asenteella ei kyllä onnistukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä brändääjiä Linkkarissa. Ei kukaan ota näitä todesta. Pellejä.
Kaikilla on henkilöbrändi. Ihan jokaisella. Myös niillä, jotka eivät ikinä postaa mitään.
Mitä tuntematon ihminen ajatteleekaan sinusta, kun lukee työhakemuksesi ja LinkedIn ammottaa tyhjyyttään? Laiska? Saamaton? Ei osaa sanoittaa osaamistaan?
Taitaa ne "pellet" viedä työpaikan nenäsi edestä.
Häiritsee noin kovasti, että kaikki ei suostu pelaamaan samoilla säännöillä vaan noudattaakin omia arvojaan? Ja vielä pärjäävät hyvin niinkin? Oi voih, menee viestintäkonsultilta siivu ohi suun kun siivoojat, hoitajat ja tietoturva-asiantuntijat ei olekaan innokkaita somepreesensin rakentajia!
Olen nähnyt itseasiassa muutaman tietoturva-alan osaajan, joilla on tosi hyvä ja nuorekas henkilöbrändi. Nuoria jannuja. Vievät sulta seuraavaksi työpaikan sitten.
Hoitoala ei nyt tähän liitykään :)
Hymiöt kertoo että olet rautainen ammattilainen :) :)
Etkö muuta negatiivista enää keksinyt, taisi kolahtaa arkaan paikkaan.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus 2000 -luvulla oma kotisivu netissä kuten siihen aikaan oli tapana. Ei siitä ollut mitään hyötyä miltään kannalta, ei varmasti olisi nyt eikä tule olemaankaan minun kohdalla.
Olin tosin tässä välillä toistakymmentä vuotta töissä, mutta siihen nettisivuilla ei ollut mitään vaikutusta.
Ei mulla olisi mitään muuta kerrottavaa nettisivulla, tai somen profiileissa kuin siinä työhakemuksessakaan.
Työttömällä ei voi olla harrastuksenomaisia nettisivuja tai somekanavia, esim. youtubea kun työkkäri katsoisi heti että työllistää esim. youtube videoita tekemällä vaikka katsojia ja tilaajia ei olisi yhtään. Eihän sillä kuitenkaan toimeen tule kun yt kanavan kaupallistamiseksi pitäisi olla vähintään 1000 tilaajaa ja 4000 tuntia katsonta-aikaa vuodessa, jatkuvasti. Tekoäly ja algoritmi vielä taistelee sinua vastaan, ei suosittele videoitasi jne.
Sama varmaan muillakin some alustoilla kuten instagramissa, algoritmi ei suosittele joten ei ole mahdollisuuttakaan menestyä.
Kuuletko itseäsi miten negatiivinen asenne? "Ei kannata edes yrittää kun ei kuitenkaan onnistu." Huh huh. Tuolla asenteella ei kyllä onnistukaan.
Yritin vuosia eikä ollut mitään hyötyä. Sitten lopetin ja keskistyin tekemiseeni, arvaas miten kävi? Menestyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus 2000 -luvulla oma kotisivu netissä kuten siihen aikaan oli tapana. Ei siitä ollut mitään hyötyä miltään kannalta, ei varmasti olisi nyt eikä tule olemaankaan minun kohdalla.
Olin tosin tässä välillä toistakymmentä vuotta töissä, mutta siihen nettisivuilla ei ollut mitään vaikutusta.
Ei mulla olisi mitään muuta kerrottavaa nettisivulla, tai somen profiileissa kuin siinä työhakemuksessakaan.
Työttömällä ei voi olla harrastuksenomaisia nettisivuja tai somekanavia, esim. youtubea kun työkkäri katsoisi heti että työllistää esim. youtube videoita tekemällä vaikka katsojia ja tilaajia ei olisi yhtään. Eihän sillä kuitenkaan toimeen tule kun yt kanavan kaupallistamiseksi pitäisi olla vähintään 1000 tilaajaa ja 4000 tuntia katsonta-aikaa vuodessa, jatkuvasti. Tekoäly ja algoritmi vielä taistelee sinua vastaan, ei suosittele videoitasi jne.
Sama varmaan muillakin some alustoilla kuten instagramissa, algoritmi ei suosittele joten ei ole mahdollisuuttakaan menestyä.
Nettisivuilla ei tee yhtään mitään jos ei niitä osaa markkinoida!!!!
Miksi alapeukku? Kerro miksi tehdä kotisivut jos ei aio markkinoida niitä? Miten niille sivuille sitten kukaan löytää?
Olen seurannut näitä henkilönrändin rakentavia. Sanotaanko nyt nätisti, että haiskahtaa.