Muita jotka eivät jaksa "itsensä brändäämistä"?
Jotenkin tuo kertoo nyky-yhteiskunnasta kaiken: työnhakijan on brändättävä itsensä eli ts. tehtävä itsestään tuote. Sain eräässä työhaastattelussa kritiikkiä siitä, että mulla ei ollut omia nettisivuja, blogia, youtube-kanavaa, instaa, linkedinniä ja omaa logoa! Hain siis tekniikan alalle asiantuntijatehtävään.
Yrityksen kohdalla ymmärrän brändäämisen tärkeyden mutta että tavallinen maijameikäläinen... En. Muita jotka ovat aivan hukassa itsensä kanssa tässä maailmassa?
Kommentit (144)
Nykyisessä maailmassa on paljon pielessä, mutta olen lakannut murehtimasta sitä. Tajusin jossakin vaiheessa että voin luoda oman kuplani. Sellaisen missä elän mahdollisimman paljon niin kuin itse haluan. En halua olla sosiaalisessa mediassa, joten en ole. En tykkää monista pinnallisista asioista, joten en osallistu niihin edes sosiaalisen paineen vuoksi. Jos elää muita miellyttääkseen koko elämä jää elämättä. Tuskin ne muut elävät elämäänsä sinua varten, joten miksi elät heitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen tämän niin, että varsinkin nuorena ja kokemattomana työnhakijana on ihan turha taistella tätä vastaan. Joko kehitän myyntipuheen itsestäni tai sitten olen ilman töitä. Ei aiheuta päänvaivaa kun ei mieti asiaa liikaa. Näin se nyt vain on, ainoa tapa vaikuttaa asiaan on olla yrittäjä ja itse palkata jollain toisella perusteella. Mutta kyllä mä yrittäjänäkin palkkaisin mieluummin ihmisen joka osaa kertoa miksi mun pitäisi palkata se ja jolla on kova motivaatio työnhakuun.
T. Akateeminen työnhakija 27-v
"Mutta kyllä mä yrittäjänäkin palkkaisin mieluummin ihmisen joka osaa kertoa miksi mun pitäisi palkata se ja jolla on kova motivaatio työnhakuun."
Taisit ymmärtää ketjun aiheen ihan väärin. Jännää, että akateemisella on noin heikko luetun ymmärtämisen kyky.
Haluat siis puhujan ja selittäjän. Miksi et ottaisi tekijää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sanoo, että pitäisi olla linkedin tili kun hakee uutta työtä. Pitäisi verkostoitua ja olla esillä, pitää yhteyttä ja kertoa omista ajatuksistaan. Mitäs sitten jos tällainen feikkailu ei vaan sovi itelleen? Se on tätä nykypäivän somebrändäystä, jota ei kaikki vaan halua. Tuntuu jopa aivan lapselliselta ja hölmön hommalta. Ja tosi feikiltä. Sellasta leikkikehä meininkiä.
Minulla ei ole koskaan ollut sometilejä, enkä tiedä kunnolla mikä LinkedIn on, mutta ihmettelen asennetta, että mielipiteen postaaminen johonkin olisi väistämättä feikkiä. Miten voi tehdä työtään ollenkaan, jos ajattelee, että siihen liittyvistä asioista ei saa puhua?
Voi voi, monet ovat töissä sellaisilla aloilla, joilla työtään ei voi tehdä ollenkaan, jos edes kuvittelee, että siihen liittyvistä asioista saisi puhua.
eri
Kova someprees on este ainakin joihinkin töihin. Joskus on parempi, että sinua ei löydy.