Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Triplan uudet pikamuotiketjut Reserved, Mojito, Sinsay

Vierailija
22.10.2019 |

Luin etukäteen pari artikkelia näistä ja kuulostaa hurjalta parin viikon välein vaihtuvat mallistot sekä superhalpa hintataso.

Te jotka kävitte Triplassa näissä liikkeissä, miltä siellä vaikutti? Entä vaatteiden laatu, materiaalit, leikkaukset jne.? Onko käymisen arvoista ja löytääkö sieltä jotain muutakin kuin heikkolaatuista muovikuituvaatetta? Käsitin että liikkeitä on 5 ja ne on kaikki saman puolalaisen konsernin. Onko eri brändien välillä merkittäviä eroja?

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan kyllästynyt pikamuotiin. Mieluummin kunnollista luonnonmateriaalia oleva vaate, jonka pystyy kierrättämään tai sitten en osta mitään. Asiasta kukkaruukkuun, kuka on käynyt katsastamassa Kampissa olevan Mujin? Kannattaako käydä, hintataso, laatu? Vai onko se lähinnä Japanilainen Ikea?

Muji ei taida olla vielä auki?

Olen ulkomailta ostanut Mujin vaatteita, todella hyvän laatuisia. Ihanaa kun tulee Suomeen, voi ostaa jatkossa myös lakanoita ja pyyheitä sieltä kun niitä ei ole ulkomailta viitsinyt raahata.

Ihanaa..kaikki 14 vuotta kampissa olleet yritykset pistettiin pihalle mujin tieltä

Onnea Muji!!!!!!!

Vierailija
82/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan kyllästynyt pikamuotiin. Mieluummin kunnollista luonnonmateriaalia oleva vaate, jonka pystyy kierrättämään tai sitten en osta mitään. Asiasta kukkaruukkuun, kuka on käynyt katsastamassa Kampissa olevan Mujin? Kannattaako käydä, hintataso, laatu? Vai onko se lähinnä Japanilainen Ikea?

Muji ei taida olla vielä auki?

Olen ulkomailta ostanut Mujin vaatteita, todella hyvän laatuisia. Ihanaa kun tulee Suomeen, voi ostaa jatkossa myös lakanoita ja pyyheitä sieltä kun niitä ei ole ulkomailta viitsinyt raahata.

Sitku Muji on suomessa..se ei oo enää IHQUUU ja ERILLAISTA.

kukaan ei käy siellä ....kun se on suomessa..niin on automaattisesti pas...ka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reserved ja Mohito on mun lemppareita Virossa. Triplassa en oo ehtinyt käymään.

Vierailija
84/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on untuvatakki mikä ostettu 2011. Aivan samassa kunnossa kuin ostaessa, vaikka paljon käytetty. Mielestäni kyseinen takki alkaa olemaan oikeasti laadukas ostos. Ei takin kuulu rikkoutua kuudessa vuodessa normaalissa käytössä. Merkkiä en nyt mainitse, koska en kannata enää kyseistä firmaa ja vastaisuudessa untuvatakitkin haluan todistuksella, että eettisesti tuotettu. En halua takkiini untuvia jotka nyljetty eläviltä linnuilta.

Vierailija
85/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa YLE Areenasta dokumentti pikamuodista. Muotiteollisuus on yksi maailman saastuttavimpia teollisuuden aloja. ”Yhden puuvillapaidan valmistaminen kuluttaa 2 700 litraa vettä. Se on yhtä paljon kuin ihminen juo keskimäärin kahdessa ja puolessa vuodessa”: lähde YLE). Dokumentti pistää miettimään omia ja muiden kulutustottumuksia.

Vierailija
86/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kun tää kohderyhmä kärsii vissiin ilmastoahdistuksesta? Jää vissiin ilmastoahdistukset kakkoseksi kun pääsee shoppailemaan halpoja tekokuiturättejä?

Vierailija
87/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ketjuvaatteet ole onneksi kestämätöntä kuraa esim. Vilan mekot nyt käytössä 2 vuotta ei kulumaa, newyorkerin takki vielä ok näin vuoden käytön jälkeen, veromodan vaatteista ainakin osa hyviä jos ei pese 60 asteessa, orsayn ja H&M laukut olen kokenut melko kestäviksi

Vierailija
88/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ketjuvaatteet ole onneksi kestämätöntä kuraa esim. Vilan mekot nyt käytössä 2 vuotta ei kulumaa, newyorkerin takki vielä ok näin vuoden käytön jälkeen, veromodan vaatteista ainakin osa hyviä jos ei pese 60 asteessa, orsayn ja H&M laukut olen kokenut melko kestäviksi

Ei luoja. Oikeasti kestävien vaatteiden elinikä mitataan vuosikymmenissä! Hitto en kestä enää tätä ajattelutapaa, että ollaan ilosia, että takki on vuoden päästä vielä ok...

Vierailija
89/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luoja. Oikeasti kestävien vaatteiden elinikä mitataan vuosikymmenissä! Hitto en kestä enää tätä ajattelutapaa, että ollaan ilosia, että takki on vuoden päästä vielä ok...

Ja lisään vielä, että otapa selvää millasissa oloissa nämä vaatteesi on valmistettu ja paljonko ovat kuormittaneet luontoa. Jos moraalisi sen jälkeen vielä hyväksyy näiden vaatteiden ostamisen niin kivat sulle.

Vierailija
90/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reserved ja Mohito tuttuja kauppoja mm. Puolassa käynyt. En tiedä minkä kokoiset myymälät Suomessa on, mutta yleensä nuo (varsinkin Reserved) on tosi iso kauppa.

Noista löytyy paljon ERITASOISIA vaatteita, mm. Mohitosta olen ostanut neuleita jotka ovat kokonaan/puoliksi olleet villaa (myös akryylivaatteita on, varmaan suurin osa, kannattaa katsoa pesulapusta materiaali) ja ne ovat kestäneet hyvin, olen myös pessyt (villaohjelmalla) pesuneessa useampaan kertaan, ja edelleen hyviä.

Minusta noiden molempien laatu on parempi mitä H&M:llä tm. KESKIMÄÄRIN on.

Pidän myös siitä, että noiden mallistoissa on naisellisia/klassisia perusvaatteita (paitapuseoita, villakangastakkeja ym.) edullisesti esim. töihin. Ja Mohitosta olen rohmunnut myös ihania ohuita lämpimiä VILLAsormikkaita, noita vastaavia jos Suomesta ostaa, hinta on tuplasti kalliimpi.

Ketju jota itse vielä kaipaan Suomeen on (saksalainen?) Orsay.

Forumissa on Orsay.

Vierailija
91/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa nyt sitten kehiin vaatemerkkejä, joiden valmistuksessa toteutuvat seuraavat 3 asiaa:

1. Eettisyys ja ympäristö. Tähän kohtaan sisältyvät sekä työntekijöiden asiallinen palkkaus, kohtelu sekä työturvallisuus ja ympäristön suojelu mm. käsittelemällä kemikaalisaasteet asianmukaisesti.

2. Vaatteiden suunnittelu ja ulkoasu. Kauniit, nuorekkaat leikkaukset ja laadukkaat materiaalit, jotka kestävät käytössä. Hyvät värit, ajankohtainen suunnittelu ja muotoilu.

3. Kohtuullinen hinta. Sellainen hinta, että keskituloisella ja sitä vähemmän tienaavalla on varaa tehdä tarvittavat hankinnat sekä itselleen että lapsilleen/lapselleen.

Ei firmojen sanahelinää eikä "suunniteltu Suomessa" mutta valmistettu hikipajoissa.

Vierailija
92/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
93/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Ihanko oikeasti aikuiset naiset kyselee täällä halpakauppojen laatutasosta? Kuinka kehtaatte ostaa saastuttavia ryysyjä jotka on tehty euron tuntipalkalla?

No kerropa mistä ne vaatteet on nykypäivänä mahdollista ostaa 100% laatu ja eettisyys takuulla.

Olen ollut monessa vaatekaupassa töissä ja kiertänyt Aasian tehtaiden "toreja" paikanpäällä. Siellä saa kalliidenkin merkkien tehdasjämiä 50cent-2e. Olen itse ollut naputtelemassa katteita exeleihin. Ne teidän kalliit mukaeettiset vaatteet tulee joissain tapauksissa samoista tehtaista! Siellä Aasiassa ne suomalaiset balmuirit ja marimekotkin valmistuu.

Eettiselle kuluttajalle on jo ollut tiedossa, että balmuir ja marimekko valmistetaan samoissa tehtaissa, eikä todellakaan ole eettisiä merkkejä. Tsekatkaa Nudge helsinki. Sieltä löytyy eettisesti tuotettua muotia ja ennenkaikkea tyyliä, koska pidempiaikaiseen tyylikkyyteen eettisesti suhtautuvat pyrkii, eikä viimeisimmän kahden viikon välein vaihtuvan muodin orjaksi.

Vierailija
94/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaapa nyt sitten kehiin vaatemerkkejä, joiden valmistuksessa toteutuvat seuraavat 3 asiaa:

1. Eettisyys ja ympäristö. Tähän kohtaan sisältyvät sekä työntekijöiden asiallinen palkkaus, kohtelu sekä työturvallisuus ja ympäristön suojelu mm. käsittelemällä kemikaalisaasteet asianmukaisesti.

2. Vaatteiden suunnittelu ja ulkoasu. Kauniit, nuorekkaat leikkaukset ja laadukkaat materiaalit, jotka kestävät käytössä. Hyvät värit, ajankohtainen suunnittelu ja muotoilu.

3. Kohtuullinen hinta. Sellainen hinta, että keskituloisella ja sitä vähemmän tienaavalla on varaa tehdä tarvittavat hankinnat sekä itselleen että lapsilleen/lapselleen.

Ei firmojen sanahelinää eikä "suunniteltu Suomessa" mutta valmistettu hikipajoissa.

Ei tällaista valitettavasti ole. Itse ostan ison osan kirpputoreilta, mutta kengät ja alusvaatteet aina uusina ja jos kirpputorilta ei löydä sitä mitä tarvitsee. Uudet vaatteet ostan pikamuotiketjuista koska ei todellakaan ole varaa ostaa kalliimpaa. Jopa Vero Modan ja Lindexin hinnat on usein kipurajalla.

T. köyhä

Vierailija
95/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden puolanihmeiden lisäksi nimenomaan new yorker on aivan hirvittävää sheiBaa. 4 € paidasta on aivan liian vähän.

Vierailija
96/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Ihanko oikeasti aikuiset naiset kyselee täällä halpakauppojen laatutasosta? Kuinka kehtaatte ostaa saastuttavia ryysyjä jotka on tehty euron tuntipalkalla?

No kerropa mistä ne vaatteet on nykypäivänä mahdollista ostaa 100% laatu ja eettisyys takuulla.

Olen ollut monessa vaatekaupassa töissä ja kiertänyt Aasian tehtaiden "toreja" paikanpäällä. Siellä saa kalliidenkin merkkien tehdasjämiä 50cent-2e. Olen itse ollut naputtelemassa katteita exeleihin. Ne teidän kalliit mukaeettiset vaatteet tulee joissain tapauksissa samoista tehtaista! Siellä Aasiassa ne suomalaiset balmuirit ja marimekotkin valmistuu.

Eettiselle kuluttajalle on jo ollut tiedossa, että balmuir ja marimekko valmistetaan samoissa tehtaissa, eikä todellakaan ole eettisiä merkkejä. Tsekatkaa Nudge helsinki. Sieltä löytyy eettisesti tuotettua muotia ja ennenkaikkea tyyliä, koska pidempiaikaiseen tyylikkyyteen eettisesti suhtautuvat pyrkii, eikä viimeisimmän kahden viikon välein vaihtuvan muodin orjaksi.

Katsoin tarjontaa nettisivuilla. Osa valmistettu Nepalissa. Eikö Suomessa valmistettuja vaatteita enää ole olemassa?

Vierailija
97/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomo valmistaa suomessa? Meni jo kerran konkurssiin kun valmistuskustannukset on suomessa niin korkeat. Kotimaista kannattaisi kannattaa.

Vierailija
98/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, että kestää vielä muodin muutokset ja mammat pitää niitä vielä 15 vuoden päästä.

Ostin 80-luvulla ihanan ja laadukkaan talvitakin. Eipä tullut mieleenkään pitää sitä enää 10 vuoden päästä, kun se huusi jo ulospäin, että 80-luvun muotia olkatoppauksineen.

Eli kyllä nää laadusta höpisevät, jotka pitää 20 vuotta samaa neuletta ja 15 vuotta samaa takkia ja 16 vuotta samoja farkkuja, kätkevät oikeasti nämä aikakautensa vaatteet pikkuhiljaa kirppiselle tai rengas päälaella lahjoittavat niitä asunnottomien yönä köyhille ja odottavat vielä kiitosta päälle

Vierailija
99/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
100/146 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että otapa selvää millasissa oloissa nämä vaatteesi on valmistettu ja paljonko ovat kuormittaneet luontoa. Jos moraalisi sen jälkeen vielä hyväksyy näiden vaatteiden ostamisen niin kivat sulle.

Olet oikeassa, mutta olet myös väärässä. Asiakkaan tehtävä ei ole valvoa ostamiensa tuotteiden valmistusprosessia- varsinkin kun se tapahtuu toisella puolella maapalloa ja firmat eivät edes suostu vastaamaan valmistusta koskeviin kysymyksiin. Hinta, brändi eikä lupaukset eettisyydestä takaa yhtään mitään.

Kaupankäyntiin kuuluu sisältyä luottamuksen elementti. Valitettavasti sitä tänä päivänä väärinkäytetään. Vastuussa ovat näiden firmojen äärimmäisen varakkaat ja vaikutusvaltaiset johtajat. Yksittäiset kuluttajat voivat boikotoida tuotteita, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta suuremmassa mittakaavassa. Vaateteollisuuden ongelmat ovat olleet tiedossa vuosikymmeniä- jo 90-luvulta alkaen. Silti niin vaan rikottiin myyntiennätykset näissä halpisliikkeissä Triplassa ja rekit myytiin tyhjiksi.