Triplan uudet pikamuotiketjut Reserved, Mojito, Sinsay
Luin etukäteen pari artikkelia näistä ja kuulostaa hurjalta parin viikon välein vaihtuvat mallistot sekä superhalpa hintataso.
Te jotka kävitte Triplassa näissä liikkeissä, miltä siellä vaikutti? Entä vaatteiden laatu, materiaalit, leikkaukset jne.? Onko käymisen arvoista ja löytääkö sieltä jotain muutakin kuin heikkolaatuista muovikuituvaatetta? Käsitin että liikkeitä on 5 ja ne on kaikki saman puolalaisen konsernin. Onko eri brändien välillä merkittäviä eroja?
Kommentit (146)
Aivan karmeeta shaissea! Kammottavaa! Cropp oli yhtä surullinen näky kuin Primark.
Vierailija Reserved ja Mohito tuttuja kauppoja mm. Puolassa käynyt. En tiedä minkä kokoiset myymälät Suomessa on, mutta yleensä nuo (varsinkin Reserved) on tosi iso kauppa.
Noista löytyy paljon ERITASOISIA vaatteita, mm. Mohitosta olen ostanut neuleita jotka ovat kokonaan/puoliksi olleet villaa (myös akryylivaatteita on, varmaan suurin osa, kannattaa katsoa pesulapusta materiaali) ja ne ovat kestäneet hyvin, olen myös pessyt (villaohjelmalla) pesuneessa useampaan kertaan, ja edelleen hyviä.
Minusta noiden molempien laatu on parempi mitä H&M:llä tm. KESKIMÄÄRIN on.
Pidän myös siitä, että noiden mallistoissa on naisellisia/klassisia perusvaatteita (paitapuseoita, villakangastakkeja ym.) edullisesti esim. töihin. Ja Mohitosta olen rohmunnut myös ihania ohuita lämpimiä VILLAsormikkaita, noita vastaavia jos Suomesta ostaa, hinta on tuplasti kalliimpi.
Ketju jota itse vielä kaipaan Suomeen on (saksalainen?) Orsay
Forumissa on, mutta se on huomaamattomassa paikassa ja aika pieni myymälä. Ostin tyttärelleni toppatakin ja hän on käytänyt sitä noin kolme talvea.
Sinsay superhalpa ja kehnolaatuinen
Vierailija kirjoitti:
Reserved ja Mohito oli ihan kivoja aikuisemman makuun, mutta Sinsay ja Cropp ja House enemmän ehkä teineille. Tai nuorille aikuisille. Kuitenkin varsinkin Sinsayssa laatu on ihan haperoa, varmasti nukkaantuu helposti ja reikääntyy esim kainaloista nopeaa.
Pikamuodin ostaminen on epäeettistä, suosittelen kaikille katsomaan Stacey Dooleyn dokumentin miten se tuhoaa luontoa, vie ihmisiltä täten työpaikat ja esim tehtaiden lähellä asuvat lapset ja perheet joutuat juomaan ja peseytymään myrkkyvedessä. Eli vaatteiden valmistuksesta tulee huikeat määrät vaarallisia myrkkyjä jotka päätyy vesistöihin. Mielestäni maailma ei tarvi niin montaa eri vaateketjua ja viikottain vaihtuvia mallistoja. Kamalaa.
Reserved on ihan ok
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Ihanko oikeasti aikuiset naiset kyselee täällä halpakauppojen laatutasosta? Kuinka kehtaatte ostaa saastuttavia ryysyjä jotka on tehty euron tuntipalkalla?
Monet vaatteet, joissa on hieno logo, on myös tehty surkeissa työoloissa ja ompelijoiden palkka on huono. Osa kalliimmistakin vaatteista hajoaa ja saumat vääntyvät pesussa. Esim. Marimekon vaatteet ja lastenvaatteet olivat ennen todella ladukkaita ja muoto kesti pesusta toiseen.
Tästä syystä kierrän nuo putiikit kaukaa.