Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosketteleva työkaverimies

Vierailija
22.10.2019 |

Miten todennäköisenä pidätte sitä, että kollegamies, joka koskettelee mua ohimennen, tekee sitä vain kohtelisisuuttaan tms ollakseen hyvä ja suosittu tyyppi, vai kiinnostuksesta enempään? Hän on naimisissa siis, pari vuotta vain vanhempi, enemmän työpaikan sisäpiiriä kuin minä.

Hän alkoi ohimennen pikaisesti koskea olkapäähän tms ohimennessään. Tulee yleensä jotenkin selän takaa yleensä yllättäen ja sellaisia pieniä hipaisuja tai "tökkäyksiä" ja nyt on laittanut jopa käden alaselälleni. Nämä tapahtuvat ihan keskellä ihmisjoukkoa, eikä mitenkään piilossa syrjäisissä paikoissa.

Olen sen verran uusi täällä, etten ole vie huomannut, tekeekö hän sitä muillekin, mutta veikkaan, että varmaan tekee. Olen päätellyt, että ehkä hän on ystävällinen koskettelijaluonne, mutta on jäänyt takaraivoon epäilys, että onko siinä jotain muutakin. En koe tätä metoo:na, sillä olemme ihan hyviä työkavereita ja pidän hänestä. Muissa oloissa kokisin sen ahdisteluksi, nyt siis en.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? En oikein tiedä, miten tuohon pitäisi reagoida.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä hyväksyt hipelöinnin naimisissa olevalta mieheltä työaikana? Se on ehdottomasti kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa oloissa kokisit tämän ahdisteluksi, mutta koska hän on mielestäsi miellyttävä ja viehättävä, niin koskettelu ei olekaan ahdistelua? Taisit juuri kiteyttää koko metoo -liikkeen paradoksin.

Vierailija
4/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä hyväksyt hipelöinnin naimisissa olevalta mieheltä työaikana? Se on ehdottomasti kiellettyä.

A) onko se, mistä aloituksessa kirjoitetaan, hipelöintiä vai ystävällisyyttä?

B) missä on kielletty hipelöinti ja minä kellonaikoina?

C) naisenko vastuulla se on, saako naimisissa oleva mies hipelöidä vai olisiko miehen omalla vastuulla?

Vierailija
5/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hipelöidä jos se ei ole epämiellyttävää. Mitä tuota ihmettelet.

Vierailija
6/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse reagoit näissä tilanteissa ja oletko kiinnostunut miehestä?

Vierailija
7/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiplaa takaisin ja seuraa miehen ilmettä! Ei olkapään koskettaminen ole vielä mitään eroottista. Todennäköisesti mies on sosiaalinen ja tottunut vahvistamaan yhteisymmärryksen tunnetta pienillä eleillä, joihin kuuluu "viattomien" alueiden koskettelu.

Vierailija
8/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa oloissa kokisit tämän ahdisteluksi, mutta koska hän on mielestäsi miellyttävä ja viehättävä, niin koskettelu ei olekaan ahdistelua? Taisit juuri kiteyttää koko metoo -liikkeen paradoksin.

Minusta on selvää, että ahdistelu on koskettelua, mikä on epätoivottua. Tämä ei ole, sillä pidän ko miehestä. Hyvin loogista. Muutenhan koskettelu seurustelevien parienkin kesken olisi aina ahdistelua.

Lisäksi sillä miehellä on erinomaiset sosiaaliset taidot ja hän on varmasti huomannut, etten ole kokenut koskemisia ahdisteluksi ja siksi on jatkanut niitä, eikä lopettanut.

Ainoa mitä ihmettelen on se motiivi siinä ja miten tuohon kannattaisi reagoida.

Ap

Vierailija
9/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itse reagoit näissä tilanteissa ja oletko kiinnostunut miehestä?

Olen kiinnostunut lievästi, en mistään suhteesta tai seksistä, mutta pidän hänestä ja haluaisin tuntea paremmin. Siksikin epäröin, jos hän vaan on sellainen kaikkia kohtaan, niin en haluaisi ottaa tuota liian vakavasti.

Alunperin en ollut hänestä yhtäön kiinnostunut, mutta minulla on kai elämässä läheisyysvajetta ja juuri nuo kosketukset ovat yhtäkkiä kai siksi tuntuneet niin merkittäviltä ja pelkään ylireagoivani johonkin suuntaan.

Ap

Vierailija
10/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kysymyksen muotoilla myös näin: pitäisikö minun huolestua kun työkaverimiehen koskettelu tuntuu mukavalta?

Vierailija
11/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kysymyksen muotoilla myös näin: pitäisikö minun huolestua kun työkaverimiehen koskettelu tuntuu mukavalta?

Joo, kyllä pitäisi.

Olen läpikäynyt ikävän eron suhteesta, jossa itsetuntoni meni kokonaan. Tiedän olevani erittäin altis sille, jos joku mukava mies osoittaisi pitävän minusta. Toisaalta pelkään myös näkeväni kiinnostusta sellaisessakin, missä sitä ei ole, ja vaikken edes olisi ko miehestä edes hirveän kiinnostunut, olen kai niin epätoivoinen.

Ap

Vierailija
12/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa motiiveista. Monet ihmiset ovat juuri mainitsemiasi koskettelijaluonteita, se on vain luontainen tapa kommunikoida. Oma mieheni ja moni ystäväni on sellainen, itse en ole yhtään.

Vierailija
13/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mikä motiivi ap:n tapauksen miehellä on; ehkä on koskettelevaa tyyppiä ehkä pitää ap:stä. Itseäni taputellaan olalle / selkään paljon, niin miehet kuin naisetkin. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että jostain syystä minua pidetään pehmeän symppiksenä. En ole kokenut taputtelua mitenkään ahdistelevana.

Vierailija
14/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin järkyttynyt, jos mukava työkaveri mies alkaisi kosketella. Tuntuipa se ikävältä tai mukavalta, se horjuttaisi sisäistä tasapainoani. Ei tuntuisi yhdentekevältä ja neutraalilta.

Vierailija
15/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihastunut. Mukavan ja viehättävän ihmisen on helppo saada toinen ihastumaan itseensä pienillä kosketuksilla.

Vierailija
16/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koskettelu herättää miettimään miksi toinen koskettaa.

Vierailija
17/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osais pitää tollasta kiinnostuksen merkkinä. Siis ihan hyväntuulista olalle taputtelua tai selästä vähän ohjaamista esim ovesta kulkiessa. Teen itse noin niin nais- kuin mieskollegoillekin ja ois ihan kauheeta jos he kaikki luulis mun olevan kiinnostunut. Musta se on vaan lämmin huomiointi esim hienosti tehty ja samalla taputtaa olkaan.

Vierailija
18/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettelijat lähettävät ristiriitaisen signaalin.

Minulle miehenä on tullut vastaan koskettelijanaisia ja on todella vaikea sanoa onko kyseessä jonkinlainen henkilön yleinen tapa, oman egon kohottamista, kiinnpstuksen osoitusta vai jotain muuta.

Vierailija
19/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä menee helposti pää sekasin kun mukava työkaverimies alkaa kosketella. Ei ole reilua tuottaa toiselle sellaista hämmennystä. Varsinkin jos se mies on korkeammassa asemassa.

Vierailija
20/90 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meissä ihmisissä on kulttuurillisia eroja. Jotkut tykkää kosketella, ei sukupuolella väliä, se on osa kommunikaatiota. Suomalaisilla lienee tavallisempaa, että visusti varotaan koskettamasta toista, sellaista pidetään tungettelevana. Itse päätät, hyväksytkö vai et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi