Kosketteleva työkaverimies
Miten todennäköisenä pidätte sitä, että kollegamies, joka koskettelee mua ohimennen, tekee sitä vain kohtelisisuuttaan tms ollakseen hyvä ja suosittu tyyppi, vai kiinnostuksesta enempään? Hän on naimisissa siis, pari vuotta vain vanhempi, enemmän työpaikan sisäpiiriä kuin minä.
Hän alkoi ohimennen pikaisesti koskea olkapäähän tms ohimennessään. Tulee yleensä jotenkin selän takaa yleensä yllättäen ja sellaisia pieniä hipaisuja tai "tökkäyksiä" ja nyt on laittanut jopa käden alaselälleni. Nämä tapahtuvat ihan keskellä ihmisjoukkoa, eikä mitenkään piilossa syrjäisissä paikoissa.
Olen sen verran uusi täällä, etten ole vie huomannut, tekeekö hän sitä muillekin, mutta veikkaan, että varmaan tekee. Olen päätellyt, että ehkä hän on ystävällinen koskettelijaluonne, mutta on jäänyt takaraivoon epäilys, että onko siinä jotain muutakin. En koe tätä metoo:na, sillä olemme ihan hyviä työkavereita ja pidän hänestä. Muissa oloissa kokisin sen ahdisteluksi, nyt siis en.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? En oikein tiedä, miten tuohon pitäisi reagoida.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä hyväksyt hipelöinnin naimisissa olevalta mieheltä työaikana? Se on ehdottomasti kiellettyä.
A) onko se, mistä aloituksessa kirjoitetaan, hipelöintiä vai ystävällisyyttä?
B) missä on kielletty hipelöinti ja minä kellonaikoina?
C) naisenko vastuulla se on, saako naimisissa oleva mies hipelöidä vai olisiko miehen omalla vastuulla?
A) Hipelöintiä.
B) Työpaikalla työaikana
C) Miehen vastuulla olla hipelöimättä, naisen vastuulla käskeä lopettaa hipelöinti
Pikkujouluja odotellessa, ihan hyvältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa oloissa kokisit tämän ahdisteluksi, mutta koska hän on mielestäsi miellyttävä ja viehättävä, niin koskettelu ei olekaan ahdistelua? Taisit juuri kiteyttää koko metoo -liikkeen paradoksin.
Minusta on selvää, että ahdistelu on koskettelua, mikä on epätoivottua. Tämä ei ole, sillä pidän ko miehestä. Hyvin loogista. Muutenhan koskettelu seurustelevien parienkin kesken olisi aina ahdistelua.
Lisäksi sillä miehellä on erinomaiset sosiaaliset taidot ja hän on varmasti huomannut, etten ole kokenut koskemisia ahdisteluksi ja siksi on jatkanut niitä, eikä lopettanut.
Ainoa mitä ihmettelen on se motiivi siinä ja miten tuohon kannattaisi reagoida.
Ap
Huoh... Niin sinulle on varmasti hyvin selvää mikä on toivottua koskettelua ja mikä ei. Tähän se loogisuus sitten lopuukin kuin seinään. Entäpä, jos tämä naimisissa oleva työkaverisi oliskin mielestäsi epäviehättävä ja luontaantyöntävä, ja olisitkin tästä johtuen kokenut nämä koskettelut ahdistaviksi?
Ymmärrätkö nyt? Metoo -ahdistelut ovat siis valitettavan usein täysin subjektiivisia kokemuksia jotka ovat täysin riippuvaisia "ahdistelijan" meillyttävyydestä ja viehättävyydestä. TÄYSIN SAMA teko voidaan siis TEKIJÄSTÄ RIIPPUEN tulkita joko seksuaaliseksi härinnäksi tai mukavaksi flirtiksi. Ja esimerkki seurestelevista pareista on erittäin huono ja ei liity tähän millään tavoin. Parisuhteessa läheisyys ja koskettelu ovat ihan normaalia kanssakäymistä ja kuuluvat odotusarvona useimpiin seurustelusuhteisiin.
Olin muuten menneenä viikonloppuna taksijonossa, kun tunsin kouraisun takapuolessani. Käännyin ympäri ja takanani seisoi itseäni huomattavasti vanhempi ja humalaisempi nainen joka kysyi jatkoille. Kieltäydyin kohteliaasti, mutta samalla tunsin oloni hieman ahdistuneeksi. Jos takanani olisi ollut mielestäni kivannäköinen nainen, niin olisin varmasti reagoinut ihan eri tavalla ja luultavasti vastannut myöntävästi esitettyyn kutsuun.. Sama teko, eri tekijät ja eri lopputulos. Loogista eikö?
Motiiveista on vaikea ulkopuolisen sanoa, mutta aijjumalauta mä vihaan noita koskettelija-ihmisiä. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluja odotellessa, ihan hyvältä kuulostaa.
Selvää kauraa vaikuttaa olevan. Koita kuitenkin muistaa, että koskettelijasi on ainakin toistaiseksi vielä naimisissa.
Koskettelemalla mukava työkaverimies varmistaa että alat ajatella häntä yötä päivää. Reiluako? Sanoisin että vallankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä hyväksyt hipelöinnin naimisissa olevalta mieheltä työaikana? Se on ehdottomasti kiellettyä.
A) onko se, mistä aloituksessa kirjoitetaan, hipelöintiä vai ystävällisyyttä?
B) missä on kielletty hipelöinti ja minä kellonaikoina?
C) naisenko vastuulla se on, saako naimisissa oleva mies hipelöidä vai olisiko miehen omalla vastuulla?
Nimenomaan näin, mies on vastuussa itsestään.
Myyntialalla tuo on yksi tapa kohottaa naisalaisten itsetuntoa ja työhön sitoutumista.
Koskettelemalla... hän ottaa sinut valtaansa... Huomaatko?
Nollatoleranssi selän takaa tuleville kosketuksille. Selän takaa tuleva kosketus jota ei näe, ei anna mahdollisuutta valita antaako koskea.
Narsisti ja muu huono aines käyttää tuota.
Ja pyrkivät naamioimaan oman huonon käytöksen normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Koskettelemalla mukava työkaverimies varmistaa että alat ajatella häntä yötä päivää. Reiluako? Sanoisin että vallankäyttöä.
Sillä ajatteletko häntä hyvällä vai pahalla, ei ole merkitystä. Energia on siellä missä ajatus on.
Älä anna hänelle energiaasi enää.
Älä päästä häntä selän taa. Hän pelaa epävarmuudellasi mutta voit nyt päättää: sua ei enää kiusata.
Jätät myös pikkujoulut ym väliin, älä puhu hänen kanssaan muuta kuin työasioita. Kuvittele että hänellä on jonkun eläimen pää.
Hmm, jos et kaipaa suhdetta tai seksiä niin ystävääkö sitten? Oletteko jutelleet mistään asioista vai miksi koet että haluat tuntea hänet paremmin? En tiedä miten usein varatut miehet haluaa nuoremmista sinkkunaisista pelkkiä ystäviä (miehet voi vastata tähän). Eli siis, voi hyvinkin olla kiinnostunut esim flirttailusta/seksistä/salasuhteesta, tai vaikka ystävyydestä, mutta jos sinä haluat hänestä vain ystävän, niin koskettelu ei ole ehkä paras tie siihen?
Kopiohuoneeseen ja kukko huuleen.
Mua oksettaa kun yksi työkaverimies tulee aina liian viereen katsomaan tietokoneelta jotain ja muka ”vahingossa” koskettaa (ja tuijottaa tissejä). Ohis.
Käden laittaminen alaselälle on kyllä jo selkeästi epäkorrektia. Olkapäälle taputtaminen on vielä ihan normaalia, jos sitä tekee muillekin kuin yhdelle.
Järkiperusteinen kommentti selän takaa tulevan kosketuksen olemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nollatoleranssi selän takaa tuleville kosketuksille. Selän takaa tuleva kosketus jota ei näe, ei anna mahdollisuutta valita antaako koskea.
Narsisti ja muu huono aines käyttää tuota.
Ja pyrkivät naamioimaan oman huonon käytöksen normaaliksi.
Lääppimistähän tuo on. Itseäni keljutaisi jos oma mieheni lääppisi kaikkia. Yhden työkaverini mies tuota tekee ja vieläpä menestyksellä. Työkaveriani varmasti v..ttaa ja reilusti.
Mulla oli kerran miestyökaveri, joka tykkäsi taputella mua selkään tai olkapäälle. Otin sen ihan neutraalina ystävällisyytenä. Mieleeni ei koskaan juolahtanut mitään muuta.
Sitten yhtäkkiä huomasin, ettei hän enää tehnyt niin. Aavistelin, että työpaikan vanhemmat naiset olivat huomauttaneet siitä sille.
En tiedä miten sun pitäisi suhtautua.