Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosketteleva työkaverimies

Vierailija
22.10.2019 |

Miten todennäköisenä pidätte sitä, että kollegamies, joka koskettelee mua ohimennen, tekee sitä vain kohtelisisuuttaan tms ollakseen hyvä ja suosittu tyyppi, vai kiinnostuksesta enempään? Hän on naimisissa siis, pari vuotta vain vanhempi, enemmän työpaikan sisäpiiriä kuin minä.

Hän alkoi ohimennen pikaisesti koskea olkapäähän tms ohimennessään. Tulee yleensä jotenkin selän takaa yleensä yllättäen ja sellaisia pieniä hipaisuja tai "tökkäyksiä" ja nyt on laittanut jopa käden alaselälleni. Nämä tapahtuvat ihan keskellä ihmisjoukkoa, eikä mitenkään piilossa syrjäisissä paikoissa.

Olen sen verran uusi täällä, etten ole vie huomannut, tekeekö hän sitä muillekin, mutta veikkaan, että varmaan tekee. Olen päätellyt, että ehkä hän on ystävällinen koskettelijaluonne, mutta on jäänyt takaraivoon epäilys, että onko siinä jotain muutakin. En koe tätä metoo:na, sillä olemme ihan hyviä työkavereita ja pidän hänestä. Muissa oloissa kokisin sen ahdisteluksi, nyt siis en.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? En oikein tiedä, miten tuohon pitäisi reagoida.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juuri sellaiselta ihmiseltä, joka vain tykkää kosketella toisia jutellessa. Tässä tulee se, että toiselta tuo käytös on lämmintä ja kohtelista, toiselta tullessaan taas ahdistavaa ja limaista.

Just tätä mietin myös.

Toisaalta olemme olleet samassa työpaikassa jo 4 kk ja hän on vasta nyt aloittanut sen koskettelun. Luulisi, että sitä olisi ollut ihan koko ajan, jos se olisi ihan harmittomasti hänen luonteensa. Tuntuu että kun on ensin ollut koskettamatta ja sitten aloittaa vasta, niin hän periaatteessa tietää, että se voi olla myös epäasiallista.

Ne selkään koskemiset eivät ole sellaisia, että ns. ohjaisi kävellessä eteenpäin ja käpälöisi sen varjolla, vaan sellaisia, että ollaan jossain työpaikan sosiaalisessa tilanteessa ja hän tulee takaa viereeni seisomaan ihan kylkeen käsi selälläni. Sen täytyy näyttää muiden silmissä siltä, että meillä olisi aika läheiset välit.

Olen miettinyt, että onko tämä joku miesjuttu, että onko mies muiden miesten kesken korkeammassa arvoasteikossa ja ns alfa, jos hän voi osoittaa niille muille omaavansa tuollaisia "oikeuksia" naisiin. Silloinhan koskettelu ei varsinaisesti edes liity minuun, olisin vaan sopiva ja käytettävissä oleva väline jossain miesten välisessä nokkimiskilpailussa. Voisiko se olla niin?

Ap

Vierailija
62/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostutko siitä kosketelusta?

Kostun, läpi märäksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrottaudu kuviosta mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
64/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskettelemalla mukava työkaverimies varmistaa että alat ajatella häntä yötä päivää. Reiluako? Sanoisin että vallankäyttöä.

Tässä on varmaankin perää: kyse on jonkinlaisesta vallankäytöstä, sosiaalisesta pelistä. Ap:stahan näkee, että hän on aivan pihalla ja hämmentynyt - hän ei tiedä, mitä ajattelisi asiasta. Tuokin lause "muissa oloissa pitäisin tuota ahdisteluna, mutta kun mies on niin mukava" kertoo paljon.

Vierailija
65/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motiiveista on vaikea ulkopuolisen sanoa, mutta aijjumalauta mä vihaan noita koskettelija-ihmisiä. Yök.

Joo, sama juttu. Koskettelijat eivät tunnu tajuavan myöskään sitä, että yhtäkkinen kosketus esim. olkapäähän voi tehdä kipeää, jos kohde kärsii hartia- tai hermokivuista. 

Inhoan myös puolituttuja, jotka haluavat välttämättä halata.

Vierailija
66/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juuri sellaiselta ihmiseltä, joka vain tykkää kosketella toisia jutellessa. Tässä tulee se, että toiselta tuo käytös on lämmintä ja kohtelista, toiselta tullessaan taas ahdistavaa ja limaista.

Just tätä mietin myös.

Toisaalta olemme olleet samassa työpaikassa jo 4 kk ja hän on vasta nyt aloittanut sen koskettelun. Luulisi, että sitä olisi ollut ihan koko ajan, jos se olisi ihan harmittomasti hänen luonteensa. Tuntuu että kun on ensin ollut koskettamatta ja sitten aloittaa vasta, niin hän periaatteessa tietää, että se voi olla myös epäasiallista.

Ne selkään koskemiset eivät ole sellaisia, että ns. ohjaisi kävellessä eteenpäin ja käpälöisi sen varjolla, vaan sellaisia, että ollaan jossain työpaikan sosiaalisessa tilanteessa ja hän tulee takaa viereeni seisomaan ihan kylkeen käsi selälläni. Sen täytyy näyttää muiden silmissä siltä, että meillä olisi aika läheiset välit.

Olen miettinyt, että onko tämä joku miesjuttu, että onko mies muiden miesten kesken korkeammassa arvoasteikossa ja ns alfa, jos hän voi osoittaa niille muille omaavansa tuollaisia "oikeuksia" naisiin. Silloinhan koskettelu ei varsinaisesti edes liity minuun, olisin vaan sopiva ja käytettävissä oleva väline jossain miesten välisessä nokkimiskilpailussa. Voisiko se olla niin?

Ap

Aloituksessasi sanoit, että mies on "mukava". Oletko ihan varma? 

Vierailija
67/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt neljän sivun verran analysoitu "mukavan" miehen hämmentävää käytöstä. Pitäisikö tästä vetää sellainen johtopäätös, että mies ei välttämättä olekaan kovin mukava?

Vierailija
68/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt neljän sivun verran analysoitu "mukavan" miehen hämmentävää käytöstä. Pitäisikö tästä vetää sellainen johtopäätös, että mies ei välttämättä olekaan kovin mukava?

Tästä miehestä minun on hirveän vaikea luopua pitämästä häntä mukavana ja hyvänä tyyppinä, olen pitänyt hänestä kovasti. Siksi yritän löytää niin kovasti jotain ymmärrettävää selitystä koskettelutilanteisiin.

Eniten kai häiritsee se, että mitä muut ihmiset ajattelevat. Jos näkisin vastaavaa koskettelua muiden kohdalla, niin arvelisin, että niillä kollegoilla on epätavallisen läheinen suhde ja voisi liikkua jopa juoruilua siitä ja arvuuttelua. Olen itsekin näköjään omaksunut kaksinaismoralistisen ajattelun, kun tuntuu, että siitä olisi isompaa haittaa minulle kuin sille miehelle. En käsitä, miksi se mies haluaisi sellaista, jos on oikeasti mukava.

Toisaalta siis kuitenkin haluaisin, että se mies pitää minusta, joten en haluaisi alkaa valittaa tuosta js tehdä rajoja selväksi. Jonkun toisen kohdalla olisin tehnyt niin heti.

Ap

Vierailija
69/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tuntuu vähän koomiselta tämä keskustelu jonkun ihmisen mukavuuden tasosta ja asteesta. Varsinainen aihe sinänsä ei ole kovin mukava eikä koominen.

Vierailija
70/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kyllä... köhöm.. vähän lampaalta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä miehestä minun on hirveän vaikea luopua pitämästä häntä mukavana ja hyvänä tyyppinä, olen pitänyt hänestä kovasti. Siksi yritän löytää niin kovasti jotain ymmärrettävää selitystä koskettelutilanteisiin.

Eniten kai häiritsee se, että mitä muut ihmiset ajattelevat. Jos näkisin vastaavaa koskettelua muiden kohdalla, niin arvelisin, että niillä kollegoilla on epätavallisen läheinen suhde ja voisi liikkua jopa juoruilua siitä ja arvuuttelua. Olen itsekin näköjään omaksunut kaksinaismoralistisen ajattelun, kun tuntuu, että siitä olisi isompaa haittaa minulle kuin sille miehelle. En käsitä, miksi se mies haluaisi sellaista, jos on oikeasti mukava.

Toisaalta siis kuitenkin haluaisin, että se mies pitää minusta, joten en haluaisi alkaa valittaa tuosta js tehdä rajoja selväksi. Jonkun toisen kohdalla olisin tehnyt niin heti.

Ap

Vierailija
71/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä, että nainen taipuu monelle mutkalle suojellessaan miestä, joka enempiä ajattelematta kävelee hänen ylitseen. Mieti nyt vähän!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija
72/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kosketelu alkoi jossain vaiheessa (ei siis alussa) ja kohdistuu vain sinuun, kyse on kiinnostuksesta sinua kohtaan. Jutteletteko kahdestaan, lounastatteko yhdessä, hakeutuuko hän seuraasi? Jos näin, kyse on kiinnostuksesta. Tunnetko kemiaa häntä kohtaan? Oletko mielelläsi hänen seurassaan? Onko hän sanonut olevansa mielellään seurassasi?

Vierailija
73/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa oloissa kokisit tämän ahdisteluksi, mutta koska hän on mielestäsi miellyttävä ja viehättävä, niin koskettelu ei olekaan ahdistelua? Taisit juuri kiteyttää koko metoo -liikkeen paradoksin.

Siis mitä ihmettä sinä oikein selität? Eli ihmisellä olisi muka velvollisuus pitää miellyttävän ihmisen miellyttävää lähestymistä ahdisteluna, että ne kourivat, vastenmieliset häiriköt eivät tuntisi tulleensa kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti? TIETENKÄÄN se ei ole ahdistelua, jos koskettelu on kohteen mielestä miellyttävää.

Vierailija
74/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tätä mietin myös.

Ap

Mitä ihmeen väliä? Päätä nyt vain, haluatko SINÄ että koskettelu loppuu vai jatkuu. Jos haluat että loppuu, käske miestä lopettamaan. Jos haluat jatkuvan, kysy mieheltä mitä hän aikoo. Jos mies on ns. alfa, osta sille kuonokoppa ja laita kenneliin.

Vierailija
75/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla asia ei ole koskaan noin yksinkertainen valta-asetelmien vuoksi. Sitä paitsi kyseessä on naimisissa oleva mies. Kosketteleminen ei muutenkaan eikä edellä mainituista syistä ole tasapuolista eikä kunnioittavaa kohtelua olipa kiinnostunut tai ei. Ja tietenkin mies on kiinnostunut tästä naisesta! Mitähän vaimo mahtaa tykätä asiasta?

Tuossa on jo monta periaatteellista syytä olla pitämättä ap:n kuvaamasta koskettelusta ja katkaista tilanne, vaikka koskettelu tuntuisikin imartelevalta ja ihanalta. Muita syitä on, että mies ei koskettele muita miehiä eikä varsinkaan esimiehiään eikä kerro koskettelusta ja ihanasta jännitteestä vaimolleen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muissa oloissa kokisit tämän ahdisteluksi, mutta koska hän on mielestäsi miellyttävä ja viehättävä, niin koskettelu ei olekaan ahdistelua? Taisit juuri kiteyttää koko metoo -liikkeen paradoksin.

Siis mitä ihmettä sinä oikein selität? Eli ihmisellä olisi muka velvollisuus pitää miellyttävän ihmisen miellyttävää lähestymistä ahdisteluna, että ne kourivat, vastenmieliset häiriköt eivät tuntisi tulleensa kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti? TIETENKÄÄN se ei ole ahdistelua, jos koskettelu on kohteen mielestä miellyttävää.

Vierailija
76/90 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan tavallinen kuvio on sekin, että oikein mukava ja iholle tuleva mies jossakin vaiheessa kyllästyy ja lopettaa piirittämisen. Mies voi muuttua välinpitämättömäksi ja jopa tylyksi.

Tavatonta ei ole sekään, että tässä kohtaa mies pystyy tavalla tai toisella vaarantamaan naisen aseman työpaikalla. Koko aikana ei ole puhuttu eikä puhuta sanaakaan aikaisemmasta ihanasta jännitteestä, kosketuksista yms.

Tuollaisia tilanteita nähneenä kehotan ap:ta irrottautumaan tästä nyt niin tenhoavan tuntuisesta jutusta.

Vierailija
77/90 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on selvää, että ahdistelu on koskettelua, mikä on epätoivottua. Tämä ei ole, sillä pidän ko miehestä. Hyvin loogista. Muutenhan koskettelu seurustelevien parienkin kesken olisi aina ahdistelua.

Lisäksi sillä miehellä on erinomaiset sosiaaliset taidot ja hän on varmasti huomannut, etten ole kokenut koskemisia ahdisteluksi ja siksi on jatkanut niitä, eikä lopettanut.

Ainoa mitä ihmettelen on se motiivi siinä ja miten tuohon kannattaisi reagoida.

Ap

Mutta jopa katse voidaan tulkita limaiseksi ja himokkaaksi jolloi se on epätoivottua. Mistä kukaan voi tietää saako juuri hän katsoa sinua?

Vierailija
78/90 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kysymyksen muotoilla myös näin: pitäisikö minun huolestua kun työkaverimiehen koskettelu tuntuu mukavalta?

Joo, kyllä pitäisi.

Olen läpikäynyt ikävän eron suhteesta, jossa itsetuntoni meni kokonaan. Tiedän olevani erittäin altis sille, jos joku mukava mies osoittaisi pitävän minusta. Toisaalta pelkään myös näkeväni kiinnostusta sellaisessakin, missä sitä ei ole, ja vaikken edes olisi ko miehestä edes hirveän kiinnostunut, olen kai niin epätoivoinen.

Ap

"Ikävä ero". "Menetetty itsetunto". "Epätoivoinen".

Joko  ap on harlekiininovovellien kirjoittaja, joka hakee täältä ilmaista apua taiteellisen inspiraation pulassaan.

Tai hän on tavanomaista kanamaisempi kana, joka ansaitseekin joutua taas ikävyyksiin ihmissuhteissaan, jos hän lähtökohtaisesti ihastuilee varattuihin, mutta ah, niin mukaviin hiplaajiin. Siinähän se itsetunto kohenee, kun pääsee työpaikan hylkiöksi ja jos tilanne kovin eskaloituu, joutuu etsimään uuden duunin.

Mukavat, mutta varatut miehet eivät välttämättä ole paras sijoitus onnelliseen tulevaisuuteen. En huomannut, olikohan mukavalla miehellä lapsiakin... Mutta se ja sama.

Onnea novellille.

Vierailija
79/90 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan tavallinen kuvio on sekin, että oikein mukava ja iholle tuleva mies jossakin vaiheessa kyllästyy ja lopettaa piirittämisen. Mies voi muuttua välinpitämättömäksi ja jopa tylyksi.

Tavatonta ei ole sekään, että tässä kohtaa mies pystyy tavalla tai toisella vaarantamaan naisen aseman työpaikalla. Koko aikana ei ole puhuttu eikä puhuta sanaakaan aikaisemmasta ihanasta jännitteestä, kosketuksista yms.

Tuollaisia tilanteita nähneenä kehotan ap:ta irrottautumaan tästä nyt niin tenhoavan tuntuisesta jutusta.

Meillä ei olenitään ihanaa jännitettä. En myöskään usko miehen piirittvän mua. Se on enemmän ikäänkuin ystvällismielistä ahdistelua.

Ap

Vierailija
80/90 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä, että nainen taipuu monelle mutkalle suojellessaan miestä, joka enempiä ajattelematta kävelee hänen ylitseen. Mieti nyt vähän!

Tämä oli hienosti kiteytetty, tuollainen mekanismi on tosiaan olemassa. Mistä sitten johtuukin. 

Ja pikkasen alistavalta ja kiltiltä Ap vaikuttaa, hyvä kohde tuollaseen vallankäyttöön.