Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!

Vierailija
22.10.2019 |

Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.

En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.

Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.

Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(

Kommentit (295)

Vierailija
261/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on pian tulossa sellainen perus illanvietto, ravintolasta varattu pöytä jne. Itse olen menossa kyllä, mutta kovin moni ei aio osallistua ollenkaan ja ymmärrän aivan täysin. Eräs työkaveri alkoi heti tivaamaan parilta tyypiltä selitystä että miksi eivät aio tulla. Toinen sanoi suoraan ettei jaksa katsoa kännisiä ihmisiä kun ei itse juo. Siitä alkoi taas uusi tivaaminen, että miksei voi silloin tehdä poikkeusta jne. Ei olisi tullut mieleenkään kysyä syitä tai ainakaan jatkaa jankkaamista sen jälkeenkin.

Mikään yön yli juttu ei tulisi kuuloonkaan, en osallistuisi ikinä tuollaiseen. Mielestäni voit vain sanoa että et ole tulossa, ei tarvitse perustella. Mutta toki siihen voi keksiä jotain lapsen hoitoa tai muuta, tai hautajaiset tms... harva sellaiseen kehtaa mitään vastaan sanoa!

Vierailija
262/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ajattelen että tulis sota ja kurmoottais vähän näitä mihinkään kykenemättömiä "vammaisia".

Niin, sähön voisit saada vaikka sotatrauman joka ajaa sut paniikkiin aina kun heräät huoneessa jossa on joku toinen ihminen. Saisit hieman perspektiiviä ihmisten erilaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ollaan vissiin samalle mökille menossa. Tai sinä siis et ilmeisesti aio tulla? No melkein arvaan kuka olet, mutta en nyt laita edes nimikirjaimia arvaukseksi. Otan tämän ketjun esille sitten siellä mökillä kun yksi puuttuu joukosta.

En tosiaan ap:na jatkaisi enää tätä keskustelua, kun jäi jo kiinni täällä.

Vierailija
264/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Jos noista 20 henkilöstä kukaan ei käy vauvapalstalla niin ihmettelen. Aloittajahan jää kiinni jos joku porukasta näkee tämän.

Vierailija
265/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertille tälläiset pakkoyöpymiset työkavereiden kanssa  on ihan kamalia

Eikä ole, minä pidän niistä varsin paljon. Sinulle voi olla, mutta et voi yleistää omia kokemuksiasi joksikin universaaliksi totuudeksi.

T. introvertti

Vierailija
266/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ollaan vissiin samalle mökille menossa. Tai sinä siis et ilmeisesti aio tulla? No melkein arvaan kuka olet, mutta en nyt laita edes nimikirjaimia arvaukseksi. Otan tämän ketjun esille sitten siellä mökillä kun yksi puuttuu joukosta.

En tosiaan ap:na jatkaisi enää tätä keskustelua, kun jäi jo kiinni täällä.

En tosiaan sinuna paljon avaisi suutani julkisesti jos olisin niin tyhmä että uskoisin tuollaista.

Vierailija
267/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut tällaiseen pakolliseen työkavereiden kanssa mökillä yöpymiseen työpaikan hengen nostattamiseksi.

Otin asenteen, että kestän sen, kuin nainen ja olen läsnä, mutta pääni ulkoistan miettimään muita asioita. Työosuus meni ihan ok. Mutta sitten alkoi se hengennostatus. Tietenkin viinan avulla. Ja saunan. Ja saunaanhan piti kaikkien mennä yhdessä. Kun yritti kieltäytyä, kikatti nuorisoklaani, että ei siinä oo mitään, älä oo kalkkis, mitä hävettävää sulla on, ihme homma, kun jotku ei halua tulla saunaan, ei siellä kukaan sua kato.

Meillä oli ikäjakauma siis niin, että neljä keski-ikäistä miestä, kolme meitä keski-ikäisiä naisia ja viisi nuorempaa, joista neljä naista ja yksi mies.

Minulla ei olisi ollut siis mitään intoa saunomaan ikäisteni viiskymppisten äijien kanssa ja tämän alle kolmikymppisen jullin kanssa, mutta nuorisotiimi näin vaati ja meistä iäkkäämmistä naisista kaksi. Viinaa oli otettu jo aika lailla tuohon mennessä, kun sauna tuli puheeksi.

No sitähän se oli. Kikati, kikati ja tuijottelua ja kännistä ölinää, että shaanko pestä shun selkäs ja hups, meni vähän pitkäksi, heh heh.

Sitten alettiin puuhaamaan ruokaa ja viinaa lisää. Lopulta ilta päättyi siihen, että yksi viiskymppinen nainen iski tämän nuoremman jullin (joka oli jo niin kännissä, ettei varmaan tajunnut mitään, vaan makasi puolisammuneena penkillä). Rouva sai raivarin ja huusi, että nyt meette portaille istumaan ja ette vie mun miestä. No me kaksi rouvaa, jotka emme viinaa ottaneet, värjöttelimme sitten portailla odottamassa, että tämä työkaveri sai jullilta housut jalasta ja saivat lattialla harrastettua velttoseksiä.

Toisessa makkarissa harrasti seksiä nuorisoteemin tyttö keski-ikäisen pomon kanssa ja loput tappeli ja riiteli keskenään.

Soitin klo 02.00 miehelle, että hae minut helvettiin täältä, täällä on ihan kauheaa. En tiedä sitten, miten ilta päättyi ja kuka pani lopulta ketäkin. Mutta maanantaina oli vaisua porukkaa töissä ja kukaan ei pahemmin puhunut toisille mitään.

Että henkeä siinä tosiaan nostatettiin :D. En ole enää kyseisessä paikassa töissä

Vierailija
268/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyhyillään niin että yöpyminen ei ole pakollinen, päivä on yhteistä ohjelmaa ja sen jälkeen voi jäädä illalliselle ja yöksi. Majoittuminen kahden hengen huoneissa.

En itsekään haluaisi lähteä aloittajan mainitsemilla ehdoilla. Ei mielestäni voi pakottaa ketään yöpymään kollegoiden kanssa. Voi olla sairauksia joista haluaa vaieta (uniapnea ja laitteen kanssa nukkuminen), kuorsaus, piereskely yms. Haluaa välttyä noloilta tilanteilta ja kenties kiusaamiselta tai kiusoittelulta jatkossa. En minäkään vietä vapaa-aikaani kuin muutaman työkaverin kanssa.

Vierailija
269/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti sanonut että tulen viralliseen osuuteen jos on pakko ja sitten lähden omia aikojani pois yöksi.Ei oo ollut mitään ongelmaa koskaan mutta ei noita keikkoja sentään viikonlopuiksi ole tullut.

Vierailija
270/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että kärsit pahasta hiivatulehduksesta etkä pääse lähtemään.

Vierailija
271/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työnantaja ei tunnu käsittävän, että ei ystävyyttä voi pakottaa. Työpaikalla ollaan kohteliaita työkavereille vain siksi, kun niin aikuinen toimii.

Vierailija
272/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että kärsit pahasta hiivatulehduksesta etkä pääse lähtemään.

...ja g*nitaalih*rpeskin on taas aktivoitumaan päin. - Joo, saa jäädä pois tältä iloiselta mökkireissulta kun on pätevä syy :D

Vierailija
273/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota se just on , nauroin makeasti tuolle   267  / 270. Kertoi rehellisesti miltä tuntuu olla pahasti kännisten komentelussa,  kun haluavat viedä ne makkarit saadakseen löysästi paneskella.   Olen minäkin yrittänyt kesken lähteä.  En ikinä unohda sitä pakenemista omalla autolla elokuisella metsätiellä aivan tuntemattomassa paikassa.  Itkin hiljaa itsekseni ja kirosin miksi lähdin kun melkein arvasin etukäteen. Jotenkin löysin isolle tielle.  Sillä porukalla on nykyään keskenään lapsia , isiä en lähde arvailemaan. Ainakin kaksi aborttia tiedän näistä tiimi-päivistä olleen seurausta. Jaa en kai  varmuudella tiedä päiviä. Yhdessä oikeudenkäynnissä oli minut pyydetty todistamaan,  en minä oikeasti mitään tiennyt kuka oli kenenkin kanssa. Sanoin vain kuka asui silloin missäkin,  se sitten riittikin lastenvalvojalle, joka edusti kantajaa , kantaja oli kaikesta täysin tietämätön isäksi yllättäen merkitty,  joka oli vuosi aikaisemmin ollut lapsen äidin kanssa opiskelija -avioliitossa.  Isäksi merkattiin sitten lapsen äidin kurssikaveri  Yliopistolta (  lääkis  ).  Äitiä ei näkynyt raastuvassa.

Vierailija
274/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, tuollainen idea on niin perseestä että mikä tahansa tekosyy kelpaa syyksi jäädä sieltä pois. Itse en ainakaan lähtisi. Sano että mummosi juuttui hissiin , tai ihan mitä vaan pähkähullua, eli viesti rehellisesti ettei voisi vähempää kiinnostaa. Tulet saamaan siitä rispectiä kaikilta niiltä tervejärkisiltä ketä tuollainen hönöily ei kiinnosta.

Vierailija
275/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku sanoi tuolla että nämä ovat mihinkään kykenemäättömiä vammaisia. Ja että tulis sota.   Se porukka mistä kerroin on kyllä erikoisalojen huipputekijöitä ja kansaivälisestikin arvostettuja. Huippuosaajia huipputuloilla , tapaan edelleen heitä saman alan kongresseissa maailmalla. Tutkijoita joilla on aika rankat huvit,  mutta olemme edelleen perhetuttuja ja fiksut ihmiset eivät jauha illallisella kännisekoilujaan. Suomessa on niin erilaista kuin USA.n työpaikoilla, missä meidänkin vanhin lapsi on nykyään. Olen se 273 pakoon lähtenyt.

Vierailija
276/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo vain, että "ei kai haittaa, että otan lapset mukaan, kaikki kolme. Kiva saada joskus hetki hengähtää kun on monta lapsenviihdyttäjää paikalla".

Vierailija
277/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään, kun ei naisia haluta palkata.

Vierailija
278/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yli nelikymppisenä osaan jo kieltäytyä kaikista minulle sopimattomista työpaikan tapahtumista. Yhden arki-illan kestäviin voin vielä osallistua, mutta yöksi haluan kotiin. Tuollaisiin viikonlopputapahtumiin en todellakaan mene, elle se satu olemaan jotain todella hauskaa. Kieltäydyn yleensä vain muihin menoihin vedoten. Ei se muille kuulu sen enempää. Olen töissä vain työtä tekemässä.

Vierailija
279/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvin myötätuntoni <3 Tunnistan tilanteen, vaikken noin tiukkaan paikkaan ole vielä joutunut. Keksit kyllä jotakin, jos pakko on. Omalla työpaikallani vuosittainen tyhy-päivä on pakkoliikuntaa; etukäteen "saa" ilmoittautua, mille pisteelle ei hal... siis tietysti haluaa. Monesta traumasta olen selvinnyt, mutta koululiikuntatuntien aiheuttamasta en; jo pelkkä liikuntatilojen haju saa sisuskalut ja henkisen tasapainon niin sekaisin, että stressaan näistä päivistä hyvissä ajoin etukäteen. Toistaiseksi olen onnistunut mukamas-osallistumaan so. olen lusinut työpaikalla, mutta turvallisissa tiloissa omissa oloissani. Jos työhyvinvointipäivän tarkoitus on tuottaa introvertille pakkoliikuntakammoiselle työpahoinvointia, hyvin ovat näitä organisoivat ekstrovertit bling-bling-merkkiverkkareissaan onnistuneet :P

Vierailija
280/295 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on 4 lasta, miehellä matkatyö eikä ketään joka voisi tulla lastenvahdiksi. Mun ei tarvitse osallistua mihinkään... olen kyllä aina kovin pahoillani kun en pääse ja kysyn että voisinko ottaa lapset mukaan, ne kun niin kovin tykkää mökkeilystä yms. Ei kuulemma tarvi osallistua 🙊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi