Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!
Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.
En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.
Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.
Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(
Kommentit (295)
Kurjia tilanteita. Itse en myöskään osaisi juurikaan nukkua. Alkoholikaan ei auta, se olis ainakin varmaherättäjä, aamuyön unille hei hei sitten. Yölläkin käyn ainakin 3 kertaa vessassa, jos en saa nukuttua.
Sitäpaitsi vihaisin, jos pitäisi vielä jotain porukan saunomista harrastaa.
Taitaa olla pomolla joku ”oma hoito ” siellä porukassa, jota odottaa jo malttamattomana.
Minä raukka kerran erehdyin työporukan kanssa mökille. Olen iloinen puhelias ja seurallinen. Eihän se ole se juttu, vaan se että joutuu olemaan pakosta yötä vieraitten ihmisten kanssa, kai nyt aikuinen saa valita seuransa. Minä hullu jouduin kuskiksi, aamulla tultiin kahden lossin takaa saaristosta , ja mun uuteen autoon oli joku oksentanut nahkaiselle takapenkille. Myös siellä mökillä oli kamalaa, joku uusi kesäapulainen löytyi ylälauteelta sammuneena, hänellä oli jokin psyykenlääkitys ja siihen väkeviä päälle. Pojat uivat pimeässä meressä kännissä. Joku istui rantakalliolla ja laski montako päätä näkyy. Se kesäapu oli puolipäiväinen mielenterv.kuntoutuja, ei me tiedetty. Hyvä ettei kukaan kuollut. EI MÖKILLE. EI. !!
Vierailija kirjoitti:
Kurjia tilanteita. Itse en myöskään osaisi juurikaan nukkua. Alkoholikaan ei auta, se olis ainakin varmaherättäjä, aamuyön unille hei hei sitten. Yölläkin käyn ainakin 3 kertaa vessassa, jos en saa nukuttua.
Sitäpaitsi vihaisin, jos pitäisi vielä jotain porukan saunomista harrastaa.
Taitaa olla pomolla joku ”oma hoito ” siellä porukassa, jota odottaa jo malttamattomana.
Olen töissä ulkomailla, ja voi niitä ilmeitä kun kerron että Suomessa harrastetaan alasti saunomista työporukalla... :D Ja että tosiaan sosiaalinen paine saattaa osalla työpaikoista olla todella kova, että tällaiseen touhuun pitäisi osallistua.
(En menisi edes oman perheenjäseneni kanssa saunaan, eli en todellakaan työpaikan saunailtaankaan mene.)
Olet innoissasi muka lähdössä ja sitten hups, vatsatauti!
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella outoa, jos työnantajat keksivät työhyvinvoinnin lisäämisen varjolla kaikille pakollisia tapahtumia, jotka huonontavat ihmisten hyvinvointia.
Meillä on onneksi viisas pomo. 20v aikana ei ole pidetty minkäänlaisia tyhy ym. Pikkujouluja tai illanistujaisia. Ketään ei ahdista osallistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ollaan vissiin samalle mökille menossa. Tai sinä siis et ilmeisesti aio tulla? No melkein arvaan kuka olet, mutta en nyt laita edes nimikirjaimia arvaukseksi. Otan tämän ketjun esille sitten siellä mökillä kun yksi puuttuu joukosta.
Ei vissiin Ap ottanut huomioon että tätä palstaa voi joku tuttu lukea :)
Jos uskoit tuota edellistä kirjoittajaa niin olet tyhmempi kuin kukaan koskaan tapaamani henkilö.
En tiedä, mitä ohjeita täällä on annettu, mutta minä sanoisin vain, että ei valitettavasti käy. Syy olisi se, etten halua mökkeillä ja nukkua työkavereiden kanssa ja sen sanoisin myös ääneen. Työnantaja saisi sitten päättää, kuinka korvaan tuon.
Tämä on todella hyvä ketju. Olisi ihan tärkeätä tietää mitä mielä eri ammattiliitot ovat tuosta pakollisuudesta. Joku nuori uusi voi lähteä mukaan , mutta saakin sitten olla kännikalojen kuski ja huoltaja. Pienessä firmassa , jossa 10 tuttua keskenään viettää kauden lopettajaisia tuon kyllä ymmärtää. Mutta näitä rientoja suositeltiin yhteen aikaan myös julkiselle puolelle ja niihin oli varattu määrärahat.. Jos ei osallistu ja sitten haukutaan uniikki perhonen ym. kurjaa.Joutuu muitten kiusattavaksi ,vaikka ei oikeasti voi lähteä koska kotona on joku vammainen josta ei halua kertoa. Sanon suoraan että" tyky-päivät" ovat sitä tyypillistä suomalaista työpaikkakiusaamista. Minun juoppo esimieheni suorastaan eli näitä odotellen. Hän otti vastaan myös" hienoja pulloja" suosikeiltaan. Antaa aika ällön kuvan työelämästä . Terv. nuoleskelutöistä . Tulee jotenkin mieleen jopa Söderkullan Hedge-hemmot, ja kuinkas sitten kävikään rahastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ollaan vissiin samalle mökille menossa. Tai sinä siis et ilmeisesti aio tulla? No melkein arvaan kuka olet, mutta en nyt laita edes nimikirjaimia arvaukseksi. Otan tämän ketjun esille sitten siellä mökillä kun yksi puuttuu joukosta.
Olisit vaan laittanut nimikirjaimet. Mutta koska oikeasti et ole ap:n työkaveri, et tietenkään voi laittaa.
Itse olen ainoa nainen 8 miehen firmassa(työskentelen raksalla) . Ei kuulostaisi yhtään hyvältä lähteä noiden kanssa jonnekin mökille yöksi. Pikkujoulut meni vielä jotenkin kun sieltä pääsi pois sit kun haluaa, eikä siihen liittynyt mitään saunomista jne. Käytiin ravintolassa firman piikkiin ja siitä sit kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaan laittanut nimikirjaimet. Mutta koska oikeasti et ole ap:n työkaveri, et tietenkään voi laittaa.
Niin ja mitä sitten vaikka siellä mökillä lukisivat tätä ketjua? :D
Muistuu mieleen kuinka mun ystävä oli opiskeluaikoina kesätyössä paikassa jonne kaikki umpisekot pojankoltiaiset olivat päässeet töihin. Niillä oli sitten yhteinen kesäretki Pariisiin, oli kamala matka kun piti pakoilla näitä jätkiä jotka kielitaidottomina tunkivat koko ajan nätin tytön seuraan . Varmaan vanhanakin muistaa sen kesätyön Pariisin Ty-hy matkan. Paljastui niitten työtovereiden huonot puolet.
Ai niin, unohdin tuolla aiemmin kertoa sen oleellisen;
Otan osaa serkkusi johdosta.
Vierailija kirjoitti:
En selittelisi mitään. Sanoisin vain suoraan, että ei nappaa. Piste.
Olen täysin samaa mieltä.
Miksi pitäisi keksiä jokin tekosyy, jos kerran oikea syy on se, että ei voisi vähempää kiinnostaa.
Turha kierrellä ja kaarrella. Siitä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mitä sitten vaikka siellä mökillä lukisivat tätä ketjua? :D
Aivan, ja toivottavasti joku ottaa opikseen eikä enää ikinä järjestä mitään vastaavaa. Kyllä aikuisten työntekijöiden kesken vähimmäisvaatimus on oma huone/oma hytti/ oma kylpyhuone. Muutenkin typerää järjestää yön yli reissuja, ellei kyseessä ole varsinainen työmatka.
Ymmärrän, että joitain ahdistaa tämä, mutta on naurettavaa haukkua niitä, jotka tykkää tollasista jutuista. Meistä jotkut tykkää vieraista ihmisistä, haluaa tutustua heihin ja kuulla heidän elämästään.
Lemmikki yksin kotona ja puoliso reissussa, ei hoitajaa pakko mennä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaan repäisisit ja poistuisit mukavuusalueeltasi, ja menet sinne korpeen. Sitä on joskus vaikka aidan vittaksina, jos niin vaan otat sen asian. Yksi yö, mihin se sulla nyt oikein kaatuu? Sitten jouluna otat sen päivän oikein pitkän kaavan mukaan rötväillen.!
Vähän vt:htävä kommentti oli nyt.
Et saa lapsenvahtia? Sitähän voi aina käyttää.
Introvertille tälläiset pakkoyöpymiset työkavereiden kanssa on ihan kamalia, eikä sitä suostu työnantaja ymmärtämään että ihmiset on erilaisia. Itse olen ratkaissut asian niin että hain sairauslomaa; vatsatauti toimii hyvin, kerran oli mukamas kummitytön häät just samana viikonloppuna kun oli joku kehittämispäivä ja yöpyminen järkyttävässä asuntolassa työkaverin kanssa samassa huoneessa, vaivaannuttava iltajuhla johon oli pakko osallistua vaikka sitä ei laskettu työajaksi edes. Ahdistaa aina keksiä joku syy, mutta työnantaja ei muuta toimintaa vaikka joka kerta annan palautetta ettei järjestettäisi kehittämispäiviä aina samalla kaavalla ja pakko-osallistumisella.
Asia hoidettu. Serkun hautajaiset osuivat samalle viikonlopulle ja ne ovat 600 kilometrin päässä, joten en millään valitettavasti pääse edes osaksi aikaa.
Huh. Voin taas hengittää ja nukkua yöni rauhassa.
ap