Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!

Vierailija
22.10.2019 |

Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.

En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.

Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.

Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily keskellä korpea jonkun työporukan kanssa kuulostaa kammottavalta.

Vierailija
22/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tällaisia ihmisiä.

Tosin olen palvelualalla, olen itse seurallinen ihminen ja palvelualalla ihmiset ovat yleensä orientoituneet niin, että yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa ja tuollainen virkistäytymispäivä sujuisi siis ihan hyvin esimerkiksi meidänkin porukalla. En osaa kuvitella, millaista olisi, jos virkistyspäivä olisi sellaisten kanssa, joista osa epäsosiaalisia tai että minkäänlaista yhteishenkeä ei olisi.

No sepä se. En ole seurallinen ihminen, tykkään olla omissa oloissani ja SEN PITÄISI OLLA OK! Ihmiset ovat erilaisia. Pinnallinen jutustelu ja työn teko sujuu erinomaisesti työpäivän aikana, mutta joku monen tunnin hengailu illalla on silkkaa piinaa. 

Olisihan se kiva olla mökillä perheen kesken tai ystävien kesken. Silloin voi sitä omaa aikaa ottaakin, jos ei jaksa olla seurallinen. Tuosta mökistä ei vaan lähdetä yhtään mihinkään, vaan pitää istua nököttää siellä keskellä metsää.

ap

Tuskin te millään helikopterilla sinne olette menossa. Pois pääsee samalla tavalla kuin sinnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että olet omaishoitaja ja jos joku urkkii jotain, niin asia on niin kipeä, ettet halua puhua siitä. Tai menet pieneen operaatioon perjantaina, koko vkl lepoa lääkärin määräyksestä. Oikeesti noi on niin syvältä tilanteita, kuka haluaa pilata vkl tuollaisella. Entäs jos joku on yhäri, eikä saa lapsia hoitoon? Tai ennestään sopinut/varannut jotain? 

Vierailija
24/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut pari yötä vastaavassa tiimitapaamisessa. Oli mahtava kokemus, koko tiimi ihan huippuja muutenkin. Majoitus omissa huoneissa, muutama taisi olla omasta halustaan samassa. Syötiin hyvin, tehtiin yhdessä juttuja, palaveerattiin pitkään ja opittiin uutta toisistamme.

Vaikka tuo oli kiva kokemus jonkun muun tiimin kanssa en olisi lähtenyt ollenkaan. Tänä päivänä en järjestelisi eläinten hoitoa jonkun tiimipäivän takia. Iso koira jos saa tulla mukaan ja olla koko ajan samoissa tiloissa niin mikäs sitten. Tuskin onnistuu :DD Jos kyse on siitä että päivä pitää tehdä sisään tekisin sovitusti pitempää päivää parina iltana ja se siitä.  

Vierailija
25/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni olisi ihan sietämätön asia viettää kollegoiden kanssa yö samassa huoneessa. Tästä syystä jätän työmatkat, pikkujoulut ja muut riekkujaiset aina välistä. Työmatkoille lähden ainoastaan yksin,jos kollegan on pakko tulla mukaan niin vaadin eri hotellihuoneita ja jos en saa omaa huonetta, kieltäydyn matkasta. 

Kollegat ovat muutenkin sellaisia että mitä vähemmän heidän kanssaan viettää aikaa, sitä parempi. 

Vierailija
26/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että et pysty lähtemään. Älä keksi mitään tekosyitä. Jos joku alkaa tenttaamaan, niin sanot että kerrot joskus. Tähän vähänkin sivistynyt ihminen lopettaa. Etkä tietenkään kerro koskaan. Tällöin et joudu valehtelemaan, koska se ei ole tässä tilanteessa mitenkään tarpeen. Joutuisit pahimmassa tapauksessa jatkamaan valehtelua, jos joku kyselisi asiasta. Sanot vain että et pysty lähtemään. Etkä selitä.

Vierailija
27/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet päiväksi ja poistut paikalta - eli yöpyminen tuskin on pakollista? Jos et omista autoa, selvitä etukäteen miten kyyti pois järjestyy varsinaisen työpäivän jälkeen.

Vierailija
28/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna tekisin työpäivän konttorilla. Ei kukaan voi vaatia viettämään vapaa-aikaansa jossain mökillä.

Vierailija
29/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, kiinni jäit. :D

t. kollegasi

Vierailija
30/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia ja mies? Jos sun miehellä vaikka on joku aikoja sitten varattu reissu ilman peruutusmahdollisuuksia, eikä teillä ole mahdollisuutta saada lapsia mihinkään hoitoon? Eli sinun olisi jäätävä lasten kanssa kotiin.

Vierailija
31/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tämähän on helppoa!

Otat lopputilin ja irtisanomisajan rahana.

Vierailija
32/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, kiinni jäit. :D

t. kollegasi

Entä sitten?

T. Naapurisi

Vierailija
33/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selittelisi mitään. Sanoisin vain suoraan, että ei nappaa. Piste.

Vierailija
34/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tällaisia ihmisiä.

Tosin olen palvelualalla, olen itse seurallinen ihminen ja palvelualalla ihmiset ovat yleensä orientoituneet niin, että yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa ja tuollainen virkistäytymispäivä sujuisi siis ihan hyvin esimerkiksi meidänkin porukalla. En osaa kuvitella, millaista olisi, jos virkistyspäivä olisi sellaisten kanssa, joista osa epäsosiaalisia tai että minkäänlaista yhteishenkeä ei olisi.

Mä olin 12v saakka,ensin kesät,sitten 18v eläkeikään asti asiakaspalvelussa. Just tuommoiset kotkotukset sai mut näkemään punaista.

Työkaverit on työkavereita,ei niitä tarvii vapaalla nähdä eikä tavata jos ja kun ei halua.

Yksityisaika on yksityisaika,töissä ollaan töissä eikä missään rytkyämässä.

JA kun se tuppaa menemään että jos ei talo tarjoa "juomaa" niin sitte on omat pullot.

Kato sitte selvinpäin niitä kännisääliöitä,hyi.

Vierailija
35/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan vaan sanoisin, etten halua jos en halua. Ei työnantaja voi tuollaiseen pakottaa.

Jos ei sekään auta, niin sanoisin, etten saa lemmikeille hoitajaa, joten en voi lähteä.

Vierailija
36/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita. 

Vierailija
37/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on yön yli reissu? 24h on jo 3 työpäivää.

Vierailija
38/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulaisen hautajaiset, pakko mennä. Serkku on hyvä, niitä voi olla vaikka kuinka paljon. Siis jos vahingossa käytät samaa uudestaan. Juuri se serkku, joka on ollut aina niin läheinen. Ja lapsetkin ovat ystäviä keskenään.

Vierailija
39/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lapsia ja mies? Jos sun miehellä vaikka on joku aikoja sitten varattu reissu ilman peruutusmahdollisuuksia, eikä teillä ole mahdollisuutta saada lapsia mihinkään hoitoon? Eli sinun olisi jäätävä lasten kanssa kotiin.

Tai sitten vaan lähtee työpäivän jälkeen kotiin. Oikeasti, eikö naiset kykene ajatteluun vai miksi tästäkin on saatu joku ongelma?

Vierailija
40/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsenvahtius on pätevä syy vai mihin ajattelivat että lapsi laitettaisiin siksi aikaa?

Itse lähtisin tuonne enemmän kuin mielelläni mutta ymmärrän ettei kaikki halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme