Raamatunlause, joka antaa sinulle voimaa tai lohtua? ?
Toivoisin vastauksia myös ei-uskovilta, kunhan pysytään asiallisena. Käyn läpi raskasta elämänvaihetta ja usko antaa minulle lohtua, joten toivoisin sitä kunnioitettavan vastauksissa.
Eli ei mitään kiistelyä uskonnosta tai uskosta eikä Raamatun raaimpien opetusten kaivelua, tällä kertaa. Muistetaan kultainen sääntö.
Mitkä raamatunlauseet antavat teille voimaa tai lohtua?
Kommentit (124)
Murhamiehet ja pedon luonteiset tuota lukee jotta eivät joutuisi hlvettiin. Yhteiskunnan kannalta se on hyväksi ja poliisien resursseja ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Psalmi 91:11-12
Hän antaa enkeleilleen käskyn
varjella sinua, missä ikinä kuljet,
ja he kantavat sinua käsillään,
ettet loukkaa jalkaasi kiveen.Tämä lause antaa lohtua.
Ja pienet lapset k.uolee syöpään ja pakana lapset nälkään?
Vierailija kirjoitti:
Murhamiehet ja pedon luonteiset tuota lukee jotta eivät joutuisi hlvettiin. Yhteiskunnan kannalta se on hyväksi ja poliisien resursseja ajatellen.
Murh aaja mu rhaa koska ei voi itselleen mitään
Miehen aivot kehittyvät lopullisesti VASTA 25 vuoden iässä
Empatia lohko on kehitymätön ,siksi koulu.murha ajat ovat aina poikia
Mutta tämä tito koskee vain ateisteja.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen dokumentin : why we hate
Siinä kerrottiin että simpanssi urokset (saadessaan mahdollisuuden) tiputtavat naapurilauman naaraat ja poikaset puusta.
Sitten ne syövät poikaset...
Elikkä mikäli uskotte darvinia..niin revi siitä lohtuaMutta maailmahan luotiin 2000 vuotta sitten!!!
Ja raamattu on TOTTA
Simpassit ovat kilttejä ja hassuja..valehtelet!!!!!!
Oon käyny korkeasaaressa..ei siellä syödä poikasia!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmi 91:11-12
Hän antaa enkeleilleen käskyn
varjella sinua, missä ikinä kuljet,
ja he kantavat sinua käsillään,
ettet loukkaa jalkaasi kiveen.Tämä lause antaa lohtua.
Ja pienet lapset k.uolee syöpään ja pakana lapset nälkään?
He nousevat ENKELEINÄ taivaaseen:)
Ovat synneistä vapaita!
paitsi pakanalapset jotka päätyy pir.un grillattavaksi
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
eläimet ovat söpöjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kerrottiin että simpanssi urokset (saadessaan mahdollisuuden) tiputtavat naapurilauman naaraat ja poikaset puusta.
Elikkä mikäli uskotte darvinia..niin revi siitä lohtuaMutta maailmahan luotiin 2000 vuotta sitten!!!
Ja raamattu on TOTTASimpassit ovat kilttejä ja hassuja..valehtelet!!!!!!
Oon käyny korkeasaaressa..ei siellä syödä poikasia!!!
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
2. Sam. 12:11 "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesiedessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringonnähden.
Vierailija kirjoitti:
2. Sam. 12:11 "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesiedessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringonnähden.
hmmm..herra antaa vaimo(t) toiselle pantavaksi?
Pahimpia kaksinaamaisia pellejä ovat uskovaiset. Niin paljon kusettvat ettei ole tottakaan! Keräävät rahaa, mikä menee minne?
Vierailija kirjoitti:
eläimet ovat söpöjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja raamattu on TOTTASimpassit ovat kilttejä ja hassuja..valehtelet!!!!!!
Oon käyny korkeasaaressa..ei siellä syödä poikasia!!!Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
Jumala ilmeisesti on joskus vaatinut myös ihmissyöntiä???
Vaikka sanoisin "nyt olen pimeyden kätköissä, yö peittää päivän valon", sinulle ei pimeys ole pimeää, vaan yö on sinulle kuin päivänpaiste, pimeys kuin kirkas valo.
Psalmi 139: 11-12
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia kaksinaamaisia pellejä ovat uskovaiset. Niin paljon kusettvat ettei ole tottakaan! Keräävät rahaa, mikä menee minne?
amalekilaiset kärsivät kaikista eniten!!!!!
Langetin suunnattoman vihani heidän päälleen!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanoisin "nyt olen pimeyden kätköissä, yö peittää päivän valon", sinulle ei pimeys ole pimeää, vaan yö on sinulle kuin päivänpaiste, pimeys kuin kirkas valo.
Psalmi 139: 11-12
jaaa ulkomaanmatka toimii kaamokseen paremmin kuin tuo
Aloin lukea Raamattua kun koin Jumalan läsnäolon silloin kun asiani oli menneet päin *******. Koin että Jumala on minun _puolellani_, siis taho jonka kädessä koko elämä on.
Aluksi en tiennyt miten ja mistä lukea, löysin sananlaskut (ajattelin että lyhyitä). Luin ylpeydestä ja nöyryydestä ja ne kolahti. Osa minusta huusi "miksi kukaan ei ole kertonut", tuntui että lakonisesti siellä todettiin mustaa valkoisella asioita joita olen kantapään kautta oppinut, ajattelin että pitävät paikkansa. Eli, en tiedä onko kirja vain paimentolaiskansan juttuja vai enemmän, mutta sen tiedän että sananlaskut joita juuri luin, ovat totta ja niistä olisi ollut minulle todellista hyötyä jos olisin elänyt edes vähän enemmän ottaen tuollaisia asioita huomioon. Esim. nöyryyden myönteisyyden tajuaminen oli minulle uutta. Ajattelin nimittäin että nöyrä on vähän kuin nössö. :)
Mutta aina kun kysytään lempijaetta, tulee ensin mieleen (Matt. 7:7-) Jeesuksen sanat : etsikää niin te löydätte, pyytäkää niin teille annetaan, kolkuttaa niin teille avataan. Sillä jokainen etsivä löytää, jokaiselle joka pyytää, annetaan ja jokaiselle joka kolkuttaa, avataan. Tuo tieto avaa toivoa, mielikuvitusta ja luovuutta, odotusta, intoa ja iloa elämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Aloin lukea Raamattua kun koin Jumalan läsnäolon silloin kun asiani oli menneet päin *******. Koin että Jumala on minun _puolellani_, siis taho jonka kädessä koko elämä on.
Aluksi en tiennyt miten ja mistä lukea, löysin sananlaskut (ajattelin että lyhyitä). Luin ylpeydestä ja nöyryydestä ja ne kolahti. Osa minusta huusi "miksi kukaan ei ole kertonut", tuntui että lakonisesti siellä todettiin mustaa valkoisella asioita joita olen kantapään kautta oppinut, ajattelin että pitävät paikkansa. Eli, en tiedä onko kirja vain paimentolaiskansan juttuja vai enemmän, mutta sen tiedän että sananlaskut joita juuri luin, ovat totta ja niistä olisi ollut minulle todellista hyötyä jos olisin elänyt edes vähän enemmän ottaen tuollaisia asioita huomioon. Esim. nöyryyden myönteisyyden tajuaminen oli minulle uutta. Ajattelin nimittäin että nöyrä on vähän kuin nössö. :)
Mutta aina kun kysytään lempijaetta, tulee ensin mieleen (Matt. 7:7-) Jeesuksen sanat : etsikää niin te löydätte, pyytäkää niin teille annetaan, kolkuttaa niin teille avataan. Sillä jokainen etsivä löytää, jokaiselle joka pyytää, annetaan ja jokaiselle joka kolkuttaa, avataan. Tuo tieto avaa toivoa, mielikuvitusta ja luovuutta, odotusta, intoa ja iloa elämän suhteen.
Ps. Ja nyt uskon ja tiedän, että Raamatussa on kyse Jumalan sanasta.
2. Moos. 32:27 ”Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.”
5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”
"Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää? Vaikka hän unohtaisikin, minä en sinua unohda."
Elikkä mikäli uskotte darvinia..niin revi siitä lohtua
Mutta maailmahan luotiin 2000 vuotta sitten!!!
Ja raamattu on TOTTA