Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamatunlause, joka antaa sinulle voimaa tai lohtua? ?

Vierailija
21.10.2019 |

Toivoisin vastauksia myös ei-uskovilta, kunhan pysytään asiallisena. Käyn läpi raskasta elämänvaihetta ja usko antaa minulle lohtua, joten toivoisin sitä kunnioitettavan vastauksissa.

Eli ei mitään kiistelyä uskonnosta tai uskosta eikä Raamatun raaimpien opetusten kaivelua, tällä kertaa. Muistetaan kultainen sääntö.

Mitkä raamatunlauseet antavat teille voimaa tai lohtua?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkka sanamuoto, mutta jotenkin:

Luulitko olevasi jotenkin erityinen?

Ei ole mitään, mitä et ole lahjaksi saanut.

(Korinttilaiskirjeet)

Vierailija
22/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaajan kirja:

"Minä näin kaikessa vaivannäössä, työssä ja menestyksessä vain ihmisten keskinäistä kateutta. Tämäkin on turhuutta ja tuulen tavoittelua.

Tyhmä istuu kädet ristissä

ja kalvaa omaa lihaansa.

Parempi on kourallinen levossa

kuin kahmalon täysi

vaivaa nähden ja tuulta tavoitellen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananlaskut pätevät aina, eihän ihminen mihinkään muutu.

Myös hyvän vaimon ylistys osuu ja uppoaa. Itsenäinen emäntä ei lupia kysele, vaan toimii omin neuvoin koko perhekunnan hyväksi.

Myös Pietarin kirjeissä kehotus vanhempien ihmisten käytöksestä jaksaa aina nostaa suupieliä: miesten tulee esiintyä vakaasti ja siistin oloisina, naisten tulee välttää liikaa viinin tissuttelua ja ihmisten haukkumista.

Vierailija
24/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Daavidin psalmi - Herra on minun paimeneni - joka lienee kaikille tuttu.

"Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,

en pelkäisi mitään pahaa,

sillä sinä olet minun kanssani.

Sinä suojelet minua kädelläsi,

johdatat paimensauvallasi."

Olen kahdesta kirkkokunnasta eronnut ateisti, joka aikoo vaatia tuon luettavaksi hautajaisissaan.

Mielestäni se on sopiva elämäänsä tyytyväisen ("kyllänsä saaneen") ihmisen viimeiseksi kannanotoksi.

Vierailija
25/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yhden uskonnottoman suosikkikohdista yksi:

"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

...

Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

Ja kuka teistä voi murehtimalla lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?"

Koko Vuorisaarana on hienoa, viisasta tekstiä, eikä sen hyvänä pitäminen vaadi välttämättä jumalaan tai jumaliin uskomista.

Osa Raamatun teksteistä löytyy muistakin lähteistä.

Vierailija
26/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvametsä kirjoitti:

Minullakin Saarnaajan kirjasta "Kaikella on määrähetkensä, aikansa joka asialla taivaan alla" 

"To everything turn turn turn

There's a season turn turn turn

And daytime every purpose

Under Heaven."

"If the sky, that we look upon,

should be tuble and fall

and If the mountains should fallen

into sea

I won't cry..."

Vierailija
27/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarnaaja 10:19

Pidot järjestetään ihmisten huviksi, ja viini ilahduttaa mielen. Ja rahallahan kaiken saa.

Kaanaan häissä oli huonoa viiniä: siitä ei tullut känniin.

Jeesus ilmaantui paikalle, ja johan pidot parani.

Vierailija
28/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen pituinen se. Vai oliko se jostain muusta satukirjasta?

Tutustu aiheeseen, ennen kuin kommentoit.

Vierailija
29/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siteeraa satukirjoja.

Vierailija
30/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan mun lemppari, ensin pitkä lista miksi elämä on kamalaa ja sitten, kaikesta huolimatta: "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani." Job 19:25-27 On siinä ollut Jobilla uskoa kun edelleen sanoo että näkee Jumalan apunaan. Tsemppiä ja siunausta sinulle ap!

Vierailija
31/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siteeraa satukirjoja.

Raamatussa on paitsi huuhaata, myös elämänviisautta (Apostolien kirjeet, Saarnaaja, Sananlaskut).

Niissä viitataan paikoitellen Jumalaan, mutta myös maallisiin asioihin jotka eivät erityisesti liity uskontoon.

En kuulu kirkkoon enkä usko muihinkaan vastaaviin systeemeihin . Tiedän silti mistä puhun.

32/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jo mainituista ovat minullekin tärkeitä. 

Yksi on:

"Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut. 38. Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, 39. ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room. 8:37-39)

Ja tämä:

"Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin? ----   Vaikka sotajoukko saartaisi minut, sydämeni ei pelkäisi, vaikka minua vastaan nousisi sota, ei minulla olisi mitään hätää." (Ps. 27:1,3)

Ja tämä:

"Siinä on rakkaus — ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." (1. Joh. 4:10; 1938)

Vierailija
33/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta Testamentista nämä kauniit sanat ja varteenotettava kehotus:

''Yli kaiken varjeltavan varjele sydäntäsi, sillä siellä on elämän lähde.''

Vierailija
34/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on kuollut, Saatana hallitsee

Vierailija
35/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä kerrotaan viidestä viisaasta neitsyestä, oli lamput kunnossa heillä

Vierailija
36/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus: ''Kuka voi murehtimalla lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?''

Paimenkirjeistä:

''Kantakaa toistenne taakkoja.''

''Itkekää itkevien kanssa, iloitkaa iloitsevien kanssa.''

Vierailija
37/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

´´sillä se, mikä tapahtuu ihmislapselle tapahtuu myös eläimelle. niin kuin toinen kuolee myös toinenkin kuolee ja kaikilla on yhtäläinen sielu, eikä ihmisellä ole mitään enempää kuin karjallakaan...…………..ja parasta mitä on, on kun ihminen on onnellinen työssänsä, sillä se on hänen osansa, eikä ole ketään joka sanoo mitä tulee hänen jälkeensä,´´

Vierailija
38/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarnaaja 10:19

Pidot järjestetään ihmisten huviksi, ja viini ilahduttaa mielen. Ja rahallahan kaiken saa.

Kaanaan häissä oli huonoa viiniä: siitä ei tullut känniin.

Jeesus ilmaantui paikalle, ja johan pidot parani.

Tarkistakaa vaikka!

Vierailija
39/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

´´sillä se, mikä tapahtuu ihmislapselle tapahtuu myös eläimelle. niin kuin toinen kuolee myös toinenkin kuolee ja kaikilla on yhtäläinen sielu, eikä ihmisellä ole mitään enempää kuin karjallakaan...…………..ja parasta mitä on, on kun ihminen on onnellinen työssänsä, sillä se on hänen osansa, eikä ole ketään joka sanoo mitä tulee hänen jälkeensä,´´

Aamen!

Vierailija
40/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaa sanamuotoa mutta jotenkin se meni tähän tapaan:

Kuolleille ei ole sijaa maan päällä, he ovat poissa ja heidän vihansa ja rakkautensa ovat merkityksettömiä.

Tylyä mutta auttoi oudosti hyväksymään todeksi erään läheisen poismenon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme