Raamatunlause, joka antaa sinulle voimaa tai lohtua? ?
Toivoisin vastauksia myös ei-uskovilta, kunhan pysytään asiallisena. Käyn läpi raskasta elämänvaihetta ja usko antaa minulle lohtua, joten toivoisin sitä kunnioitettavan vastauksissa.
Eli ei mitään kiistelyä uskonnosta tai uskosta eikä Raamatun raaimpien opetusten kaivelua, tällä kertaa. Muistetaan kultainen sääntö.
Mitkä raamatunlauseet antavat teille voimaa tai lohtua?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin lukea Raamattua kun koin Jumalan läsnäolon silloin kun asiani oli menneet päin *******. Koin että Jumala on minun _puolellani_, siis taho jonka kädessä koko elämä on.
Aluksi en tiennyt miten ja mistä lukea, löysin sananlaskut (ajattelin että lyhyitä). Luin ylpeydestä ja nöyryydestä ja ne kolahti. Osa minusta huusi "miksi kukaan ei ole kertonut", tuntui että lakonisesti siellä todettiin mustaa valkoisella asioita joita olen kantapään kautta oppinut, ajattelin että pitävät paikkansa. Eli, en tiedä onko kirja vain paimentolaiskansan juttuja vai enemmän, mutta sen tiedän että sananlaskut joita juuri luin, ovat totta ja niistä olisi ollut minulle todellista hyötyä jos olisin elänyt edes vähän enemmän ottaen tuollaisia asioita huomioon. Esim. nöyryyden myönteisyyden tajuaminen oli minulle uutta. Ajattelin nimittäin että nöyrä on vähän kuin nössö. :)
Mutta aina kun kysytään lempijaetta, tulee ensin mieleen (Matt. 7:7-) Jeesuksen sanat : etsikää niin te löydätte, pyytäkää niin teille annetaan, kolkuttaa niin teille avataan. Sillä jokainen etsivä löytää, jokaiselle joka pyytää, annetaan ja jokaiselle joka kolkuttaa, avataan. Tuo tieto avaa toivoa, mielikuvitusta ja luovuutta, odotusta, intoa ja iloa elämän suhteen.
Ps. Ja nyt uskon ja tiedän, että Raamatussa on kyse Jumalan sanasta.
Ihanasti kirjoitit. Kiitos sinulle ja Jumalan siunausta elämääsi.
Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin lukea Raamattua kun koin Jumalan läsnäolon silloin kun asiani oli menneet päin *******. Koin että Jumala on minun _puolellani_, siis taho jonka kädessä koko elämä on.
Aluksi en tiennyt miten ja mistä lukea, löysin sananlaskut (ajattelin että lyhyitä). Luin ylpeydestä ja nöyryydestä ja ne kolahti. Osa minusta huusi "miksi kukaan ei ole kertonut", tuntui että lakonisesti siellä todettiin mustaa valkoisella asioita joita olen kantapään kautta oppinut, ajattelin että pitävät paikkansa. Eli, en tiedä onko kirja vain paimentolaiskansan juttuja vai enemmän, mutta sen tiedän että sananlaskut joita juuri luin, ovat totta ja niistä olisi ollut minulle todellista hyötyä jos olisin elänyt edes vähän enemmän ottaen tuollaisia asioita huomioon. Esim. nöyryyden myönteisyyden tajuaminen oli minulle uutta. Ajattelin nimittäin että nöyrä on vähän kuin nössö. :)
Mutta aina kun kysytään lempijaetta, tulee ensin mieleen (Matt. 7:7-) Jeesuksen sanat : etsikää niin te löydätte, pyytäkää niin teille annetaan, kolkuttaa niin teille avataan. Sillä jokainen etsivä löytää, jokaiselle joka pyytää, annetaan ja jokaiselle joka kolkuttaa, avataan. Tuo tieto avaa toivoa, mielikuvitusta ja luovuutta, odotusta, intoa ja iloa elämän suhteen.
Kyllä tämä oli paljon ihanammin sanottu ja itse Jumalan suusta:
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
"Helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Taivasten valtakuntaan."
Tämä lohduttaa joka kerta kun näen porvarien ruoskivan köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä oli paljon ihanammin sanottu ja itse Jumalan suusta:
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Kopioit sanoja mutta näinköhän tajuat mitä ne tarkoittavat.
Jokainen vaatekappale tai nahkaesine, johon siemennestettä on tullut, on pestävä; se on epäpuhdas iltaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, samoin sinulle. ❤️
Vierailija kirjoitti:
En siteeraa satukirjoja.
Satukirja.....jopas olikin omaperäistä. No. oli sisältö tarua tai ei....väännäpä itse - kun noin poikkeuksellisen luova näytät olevan - jotain tekstiä mitä maailmassa luetaan vielä 4000-luvulla....
Vierailija kirjoitti:
"Helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Taivasten valtakuntaan."
Tämä lohduttaa joka kerta kun näen porvarien ruoskivan köyhiä.
Tämä lohduttaa myös itseäni, kun ajattelen maailman epätasa-arvoisuutta. Rikkaat nauttikoot nyt, hetken aikaa, mutta kuoleman jälkeen rikkauksilla ja valta-asemalla ei ole enää mitään merkitystä. Silloin kaikki ovat tasa-arvoisia, korkeimman tuomarin edessä.
Vierailija kirjoitti:
2. Moos. 32:27 ”Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.”
5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”
Miten paljon VOIMAA noissa sanoissa onkaan!!! Vielä tulee tilinteon ja se tulee tapahtumaan juuri noin.
Koko ajan oppii uskossa elämästä uutta ja itse olen saanut kokea, miten synkronissa kaikki on (mitä Raamattuun liittyy ja elämässä valkenee, Jeesuksen opetukset) henkilökohtaisesti en pidä mahdollisena että kenenkään äly (paitsi oikeasti todella Jumalan, Luojan) riittäisi keksimään mitään sellaista. No, sittenhän sen näkee mutta tiedän että totta se Jeesus on.
Vierailija kirjoitti:
Esim. ne missä todetaan että pii on kolme tai lepakot lintuja. Pistää aina naurattamaan kun noita lukee ja miettii että joku ääliö uskoo tähänkin paskaan XDDD
Lähinnä pistää naurattamaan ääliö, joka lukee tuollaisia usein (sen käsityksen kommentistasi saa), ja ilkkuu sitten tosia. Eikö olisi kehittävämpää ja myös humaanimpaa lukea jotain ihan muuta, josta voisit keskustella asiallisesti?
Tämä raamatun kohta on lohdullista aina välillä mieleen palauttaa:
Sananlaskut:
9:13 Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
"Ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
Ilm. 21:4
Ei lopu kylvö eikä leikkuu niin kauan kuin maa pysyy..
"Hän valmistaa minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen". Tämä raamatunlause kuvaa sitä kuinka saan elää Jumalan rakkaudessa vaikka ympärilläni olisi hylkäämistä ja rakkaudettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
"Hän valmistaa minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen". Tämä raamatunlause kuvaa sitä kuinka saan elää Jumalan rakkaudessa vaikka ympärilläni olisi hylkäämistä ja rakkaudettomuutta.
Tarkalleen "sinä valmistat minulle pöydän..." Muistin vähän väärin, mutta ajatus on sama.
Ihmisen käy niinkuin eläimen. Ei ole mitään eroa ihmisen ja karjan välillä, kaikkien täytyy kuolla.
Raamattu on täynnä erikoisia lauseita, kuten esimerkiksi "Minä kiitän Jumalaa, jota palvelen puhdasomatuntoisesti".