Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raamatunlause, joka antaa sinulle voimaa tai lohtua? ?

Vierailija
21.10.2019 |

Toivoisin vastauksia myös ei-uskovilta, kunhan pysytään asiallisena. Käyn läpi raskasta elämänvaihetta ja usko antaa minulle lohtua, joten toivoisin sitä kunnioitettavan vastauksissa.

Eli ei mitään kiistelyä uskonnosta tai uskosta eikä Raamatun raaimpien opetusten kaivelua, tällä kertaa. Muistetaan kultainen sääntö.

Mitkä raamatunlauseet antavat teille voimaa tai lohtua?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla. Koko Saarnaajan kirja on semmonen, joka auttaa mua masennuskausina. En ole uskossa.

Vierailija
2/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Daavidin psalmi - Herra on minun paimeneni - joka lienee kaikille tuttu.

"Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,

en pelkäisi mitään pahaa,

sillä sinä olet minun kanssani.

Sinä suojelet minua kädelläsi,

johdatat paimensauvallasi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös raskas vaihe.

Psalmeista löytyy paljon helmilauseita.

Nyt en valitettavasti muista alkuosaa tarkasti, mutta jotenkin näin se menee: minun paikkani on sinun siipiesi suojassa, kunnes tämä julmuus on mennyt ohi.

Voimia Sinulle!

Vierailija
4/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Maailmassa te olette ahtaalla, mutta älkää pelätkö -  minä olen voittanut maailman.''

(Kerrotaan Jeesuksen sanoneen.)

Vierailija
5/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma oli autio ja tyhjä.

Vierailija
6/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painettu Porvoossa 1973.

Vierailija
7/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle. Sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."

Vierailija
8/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta auringon alla. Koko Saarnaajan kirja on semmonen, joka auttaa mua masennuskausina. En ole uskossa.

Saarnaaja on mullekin läheisin. Olen uskossa, mut en käy kirkossa kuin rippijuhlissa ja siunauksissa, enkä muutenkaan julista uskoa mitenkään.

Vierailija
9/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katso, uudeksi minä luon kaiken"

Vierailija
10/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mooseksen kirja 3:8-9:

Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: "Missä sinä olet?"

Maailmankaikkeuden "kaikkitietävä" Luoja ei löytänyt puiden takana piileksiviä luomuksiaan omasta puutarhastaan, vaan joutui huhuilemaan näitä kuin joku Urpå.

Tämä ajatus lohduttaa minua aina, kun on avaimet tai lapset tai elämän suunta hukassa.

Vierailija
11/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ylentää itsensä, se alennetaan. Minä olen Tie, Totuus ja Elämä. Tie Jumalan luokse käy minun kauttani.

Vierailija
12/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhden uskonnottoman suosikkikohdista yksi:

"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

...

Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

Ja kuka teistä voi murehtimalla lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?"

Koko Vuorisaarana on hienoa, viisasta tekstiä, eikä sen hyvänä pitäminen vaadi välttämättä jumalaan tai jumaliin uskomista.

Vierailija
13/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra antoi, Herra otti.

Tyydy siihen, hottentotti.

Viimeinen säe tosin oli Freukkareilta, mutta tuntuu elämä välillä Jobin kirjalta.

Herra, hän haisee jo!

Piristää monta tilannetta, viimeksi kun jahtikaverit oli riiputtaneet saalistaan turhan pitkään.

Vierailija
14/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en valitettavasti muista alkuosaa tarkasti, mutta jotenkin näin se menee: minun paikkani on sinun siipiesi suojassa, kunnes tämä julmuus on mennyt ohi.

Psalmi 57:2

Armahda minua, Jumala, armahda minua,

Sinuun minä turvaan.

Minä kätkeydyn siipiesi suojaa,

Kunnes myrsky on ohitse.

Oma suosikkini on Psalmi 139:9

Vaikka nousisin lentoon aamuruskon siivin

tai muuttaisin merten taa,

sielläkin sinä minua ohjaat,

talutat väkevällä kädelläsi.

15/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin Saarnaajan kirjasta "Kaikella on määrähetkensä, aikansa joka asialla taivaan alla" 

Vierailija
16/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala. Sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret.

Sitä joka minun luokseni tulee, minä en heitä pois. (Jeesus)

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään joka Häneen uskoo joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.

Joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut. Sinä olet minun.

Vaikka vuoret sortuisivat ja kukkulat horjuisivat, niin minun armoni ei sinusta väisty, eikä rauhanliittoni horju, sanoo Herra sinun Jumalasi.

Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.

Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.

"Se on täytetty" (Jeesus ristillä)

Vierailija
17/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaaja 10:19

Pidot järjestetään ihmisten huviksi, ja viini ilahduttaa mielen. Ja rahallahan kaiken saa.

Vierailija
18/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.

vuorisaarna

Vierailija
19/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuuli käy hänen ylitseen ei häntä enää ole.

Tämä lohduttaa elämään väsynyttä ateistia. Joskus kaikki on ohi eikä sitä enää kukaan muista.

Vierailija
20/124 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Hasta la vista, baby”.