Eräällä tuttavalla on kerrostaloasunnossaan kirjahylly
Onko hyvä vai paha asia? Oli jopa yhtenä päivänä laskenut että hyllyssä oli noin 200 kirjaa, mutta käy kyllä kova sääli tän tuttavan laösia kun sitten aikanaan joutuvat heittämään sen kirjavuoden roskikseen. Ihmetytti ettei tämä ollut vielä itse siitä hankkiutunut eroon kun on elossa.
Kommentit (74)
Just olin yksillä sisäpiirin sisustusmessuilla, vaviskaa kännykkäkansa, kirjahylly on seuraava uusi statussymboli huonekalupuolella.
Juoppo kirjoitti:
Mullakin on hylly. Siinä on aikapaljon pulloja...
Niitä sinisiä (ja muunvärisiä) kissapulloja? 🤢
Vierailija kirjoitti:
Fahrenheit 451 on fiktiivinen teos, joten en pitäisi kovinkaan todennäköisenä että lapsensa velvoitetaan hankkiutumaan niistä eroon. Voit lopettaa murehtimisen. Tuttavallesi ei myöskään niistä kirjoista tule ongelmia aiheutumaan.
Niin on 1984:kin ja katsopa missä mennään
Mun kaverilla on kerrostaloasunnossaan lisäksi sänky, sohva ja ruokailuryhmä. Kelatkaa, hyi!
Vierailija kirjoitti:
Juoppo kirjoitti:
Niitä sinisiä (ja muunvärisiä) kissapulloja? 🤢
Ei nyt sentään...
Nauraa 10k e-kirjoineen sekä 2x seinänrivillisineen printtikirjoja sekä suurine tv-sarja- sekä sarjakuva-kokoelmineen.
Miten sen tuttavan kävi? Söikö hylly sen?
No onneksi vain kirjahylly, eikä piano tai flyygeli. Siitä olisi perijöille vielä enemmän harmia.
Noin 900 kirjaa tässä rivitalossa. Ja noin 300 cd-levyä sekä 200 dvd- levyä.
Just tänä aamuna luin yhtä kirjahyllyni kirjaa ja tajusin että olen hankinnut sen 34 vuotta sitten käytettynä ja hieman repaleisena divarista ulkomailta, jossa asuin silloin. Ei kelpaisi enää myytäväksi vaan pelkästään roskiin.
Mutta 34 vuotta tuo risainen pokkari on kulkenut mun mukana halki puolen maailman ja edelleen myös sen tarina koskettaa joka kerta kun sen luen. Joka kerta löydän siitä jotain uutta ja sen hetkiseen elämääni liittyvää. Mutta se onkin erään Nobelin kirjallisuuspalkinnon voittajan kirjoittama.
Tuo ei ole vaan kirja vaan osa mun elämää ja sisäistä kehitystä. Jotain jota trolli ei kykene ymmärtävään eikä arvostamaan.
Kirjahyllyssäni on joitakin 30 vuotta sitten kuolleen Isoäitini kirjoja. Niistä en taatusti luovu. Enkä muistakaan kirjoista.
Siis mitä väliä sillä on, onko se kirjahylly kerrostalossa vai jossain muualla?
Äitinen83 kirjoitti:
Te kirjajeesustelijat olette idiootteja. Ei niitä kirjoja lueta, kunhan leikitään sivistynyttä. Ja hylly vie älyttömästi tilaa
Sinultako?
Kyllähän meiltä kaikilta roinaa jää toisten siivottavaksi, kun ei lähtiessämme mitään mukaan oteta. Jos ei muuta niin parit kalsarit ja perunakattila.
Mitähän nämä konmatitusmuodin mukana kirjansa tuhonneet sitten tekevät kun kirjahylly on muotia? Ostavat sen mutta laittavat jotain muuta? Jos edes tyhjäksi raivatusta kodista mitään löytyy.
Hui, meillä on olohuoneessa kaksi kirjahyllyä ja jopa lastenhuoneessa on kirjahylly ja paljon omia kirjoja. Me jopa luetaan niitä.
Asun senioriasunnossa ja minulla on kirjahylly ja satoja kirjoja. Muuttomiehet olivat ihmeissään, kun kantoivat painavia muuttolaatikoita.
Mitä niille tapahtuu kuolemani jälkeen, on perimäni ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Asun senioriasunnossa ja minulla on kirjahylly ja satoja kirjoja. Muuttomiehet olivat ihmeissään, kun kantoivat painavia muuttolaatikoita.
Mitä niille tapahtuu kuolemani jälkeen, on perimäni ongelma.
Anna kirjat ajoissa eteenpäin, sukulaisille, ystäville, kirjastoon, tms. Myös hoitokoteihin ja vastaaviin voi viedä kirjoja. Tai kirjoita edes kansilehdelle, kenelle haluat sen antaa.
Nykyisin ei todellakaan kirjoja arvosteta, menevät suoraan roskiin. Kuolinpesän kirjoista voi jopa joutua maksamaan että joku veisi ne hävitettäviksi.
Monet kirjasarjat menevät suoraan roskiin. Antikvariaateista kannattaa kysellä listan kanssa etukäteen mitä siellä kaivataan. Jotkut vanhat kirjat ovat nimittäin todella haluttuja, koska niistä ei enää oteta uusia painoksia. Mutta ei niistäkään enää paljon rahaa saa, mutta menevät sentään jonkun toisen iloksi.