Ei ole varmaan moni synnyttänyt äiti ajanut itse synnäriltä kotiin
Kuten minä tein. Tosin matkaa ei siiloin ollut kuin n 3km. Menin kyllä vielä samana päivän kauppaankin vauvan kanssa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi pitänyt ajaa itse? Mies kävi hakemassa, joten miksi olisin itse vaivautunut ajamaan itseni sairaalasta kotiin.
Toiseksi ihmettelen, ettei sinulla ollut ketään niin tuttua, joka olisi hakenut. Minä kävin hakemassa sukulaiseni, totaali yh.n synnäriltä. Ei olisi tullut mieleenkään päästää häntä lähtemään yksin.
Ei ollut ketään, kuka olisi auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajoin synnärille ja sieltä takaisin, matkaa n.50km suuntaansa. Mitä ihmeellistä siinä on?
Nykyään synnytyksestä on tehty iso haloo. Entisaikaan ihmiset tekivät töitä niin pitkään, kun vauva syntyi, ja sen jälkeen vauva kulki mukana.
Joo. Mitä nyt minulta ja vauvalta olisi henki lähtenyt ilman nykyaikaista lääketiedettä ja sektiovalmiutta.
Totta kyllä, lääketiede pelastaa ihmishenkiä. MUTTA. Ilman nykyaikaista lääketiedettä ja lääkkeitä, (uskon omalta kohdaltani), synnytys olisi mennyt ihan eri tavalla. Esimerkiksi olisin saanut lapsen paljon nuorempana.
Eli osittain ajattelen nykyaikaisen lääketieteen johdattaneen minut siihen tilaan, että sektio oli ainut vaihtoehto.
Minulla on selittämätön tunne tästä.
Luonto on viisaampi, kuin ihminen tulee olemaan pitkään aikaan.
Eli on viisasta, että äitejä ja vauvoja kuolee kuin kärpäsiä? Mielenkiintoinen näkemys.
Tuo oli lainaus edelliseen kirjoittamaani tekstiin. Välttämättä jotkut lääkkeet tai hoidot eivät ole kuitenkaan hyväksi ihmiselle. Tai ei tiedetä tarpeeksi lääkkeiden vaikutuksista.
Lääketieteen tarkoitus on pelastaa ihmishenkiä ja lieventää kärsimystä. Niin se tekeekin, mutta samalla ihmispopulaatio on kasvanut räjähdysmäisesti ja kohta me kaikki hukumme roskaan.
Tulevaisuudessa tiedetään, mitkä asiat olivat hyviä ja huonoja ajassamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajoin synnärille ja sieltä takaisin, matkaa n.50km suuntaansa. Mitä ihmeellistä siinä on?
Nykyään synnytyksestä on tehty iso haloo. Entisaikaan ihmiset tekivät töitä niin pitkään, kun vauva syntyi, ja sen jälkeen vauva kulki mukana.
Joo. Mitä nyt minulta ja vauvalta olisi henki lähtenyt ilman nykyaikaista lääketiedettä ja sektiovalmiutta.
Totta kyllä, lääketiede pelastaa ihmishenkiä. MUTTA. Ilman nykyaikaista lääketiedettä ja lääkkeitä, (uskon omalta kohdaltani), synnytys olisi mennyt ihan eri tavalla. Esimerkiksi olisin saanut lapsen paljon nuorempana.
Eli osittain ajattelen nykyaikaisen lääketieteen johdattaneen minut siihen tilaan, että sektio oli ainut vaihtoehto.
Minulla on selittämätön tunne tästä.
Luonto on viisaampi, kuin ihminen tulee olemaan pitkään aikaan.
Eli on viisasta, että äitejä ja vauvoja kuolee kuin kärpäsiä? Mielenkiintoinen näkemys.
Tuo oli lainaus edelliseen kirjoittamaani tekstiin. Välttämättä jotkut lääkkeet tai hoidot eivät ole kuitenkaan hyväksi ihmiselle. Tai ei tiedetä tarpeeksi lääkkeiden vaikutuksista.
Lääketieteen tarkoitus on pelastaa ihmishenkiä ja lieventää kärsimystä. Niin se tekeekin, mutta samalla ihmispopulaatio on kasvanut räjähdysmäisesti ja kohta me kaikki hukumme roskaan.
Tulevaisuudessa tiedetään, mitkä asiat olivat hyviä ja huonoja ajassamme.
Se populaatio kasvaa siellä, missä synnyttäminen on vaarallista. Täällä turvallisen synnytyksen maassa väki vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei ollut juuri muuta vaihtoehtoa kun lähteä itse ajamaan. Mies reissutöissä ja synnytys käynnistyi liian aikaisin. Lisäksi asumme maantieteellisesti hevonkuusessa jonne taksi, saati ambulanssi ei olisi ehtinyt ajoissa. Autokin oli tankattava välissä mutta onneksi joku ystävällinen herrasmies auttoi siinä kun itse nojailin bensamittariin supistusten kourissa. Ajoissa ehdin perille ja sieltä sairaalasta 2 päivän päästä ajoin takaisin kotiin autolla. Saattaja olisi pitänyt olla mutta eipä ne Koksissa tarkastaneet asiaa kun valehtelin meneväni taksilla kotiin. :D
No jos pystyit itse ajamaan et edes ollut ambulanssin tarpeessa.
Kyllä tosiaan ennen oli lapsivuodeaika jonka aikana äiti toipui synnytyksestä.
Vielä 70-luvulla äiti viipyi synnärillä viikon tai ylikin. Vauva hoidettiin vauvalassa ja äidit pötkötti osastolla sängyissään.
Oman äitini kanssa sain ihan riidellä kun äidin mielestä sairaalasta ei pidä lähteä jo pari päivää synnytyksen jälkeen. Hän ei millään suostunut uskomaan, että se on ihan normaalia nykyään.