Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varmaan moni synnyttänyt äiti ajanut itse synnäriltä kotiin

Vierailija
20.10.2019 |

Kuten minä tein. Tosin matkaa ei siiloin ollut kuin n 3km. Menin kyllä vielä samana päivän kauppaankin vauvan kanssa.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veit vastasyntyneen kauppaan?

Vierailija
2/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. Yleensä laitokselle lähtiessä on jo niin kipeä, ettei sitä omalla autolla sinne ajella. Ei sieltä silloin voi omalla autolla myöskään pois ajella, vaikka kunto sen sallisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsenäinen nainen?

Vierailija
4/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistuin synnäriltä taksilla vauvan kanssa. Sen verran vaivasin taksikuskia, että pyysin jeesimään laukun kantamisessa kotiovelle.

Vierailija
5/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarvetta, minulla on mieskin, joka haki meidät synnäriltä ja kävi kaupassa ja vahti vauvaa, jos minulla oli kauppa-asiaa. 😘 Lucky me!

Vierailija
6/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veit vastasyntyneen kauppaan?

Ei pystynyt pyörätuolissa olevan halvaantuneen isänsä kanssa silloin jäämään kaksin kotiin eikä mulla silloin mitään apua ollut.

Vierailija
7/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin synnärille ja sieltä takaisin, matkaa n.50km suuntaansa. Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
8/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla varmaan kaikki teki noin, koska miehet olivat töissä eikä ollut isävapaita.

Vierailija
9/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa. Yleensä laitokselle lähtiessä on jo niin kipeä, ettei sitä omalla autolla sinne ajella. Ei sieltä silloin voi omalla autolla myöskään pois ajella, vaikka kunto sen sallisikin.

Sektiohaava on ainakin niin kipeä, että autoa olisi varmaan vaikea ajaa. Ei saisi tehdä nopeita ja repiviä liikkeitä. Jos haluaa kauniin siistin arven.

Vierailija
10/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä synnytit? Suomessa ei yleensä pääse lähtemään synnäriltä ilman saattajaa, ja harvemmin vastasynnyttänyt viitsii itse ajaa, jos voi mennä vaikka taksilla. Taksinkuljettajakin kelpaa saattajaksi.

Samassa huoneessa kanssani oli synnyttäjä, joka oli tullut synnyttämään itse autoa ajaen, yksin. Hän tosin asui jokseenkin kirjaimellisesti kivenheiton päässä synnytyssairaalasta enkä tiedä, ajoiko hän itse myös pois lähtiessään. Tai ehkä se olit juuri sinä.

Vierailija
11/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajoin synnärille ja takas. Lyhyt matka, noin 10 km suuntaansa. Ei mtään ongelmaa.

Vierailija
12/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajoin synnärille ja sieltä takaisin, matkaa n.50km suuntaansa. Mitä ihmeellistä siinä on?

Ei kai mitään mutta minä lisäksi hoidin miehen pyörätuolista autoon ja autosta kotiin, vauvan lisäksi.

Vierailija
13/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä voinut ajaa, mutta ei ole ajokorttia. Mitä ihmeellistä on kaupassa käymisessä synnäriltä lähdettyä. Kävin itse kaupassa ja vauva ja mies jäi autoon parkkikselle odottamaan. Toisen vauvan kohdalla käytiin ravintolassa syömässä seuraavana päivänä kun oltiin tultu synnäriltä.

Vierailija
14/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kaupassa vastasyntyneen kanssa ja koskaan ennen ei vieraat ihmiset tulleet puhumaan, mutta nyt oli monella asiaa. Ihastelivat ja kertoivat harvoin näkevänsä noin pieniä ja nuoria lapsia.

Vierailija
15/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään synnytyksestä on tehty iso haloo. Entisaikaan ihmiset tekivät töitä niin pitkään, kun vauva syntyi, ja sen jälkeen vauva kulki mukana.

Vierailija
16/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä synnytit? Suomessa ei yleensä pääse lähtemään synnäriltä ilman saattajaa, ja harvemmin vastasynnyttänyt viitsii itse ajaa, jos voi mennä vaikka taksilla. Taksinkuljettajakin kelpaa saattajaksi.

Samassa huoneessa kanssani oli synnyttäjä, joka oli tullut synnyttämään itse autoa ajaen, yksin. Hän tosin asui jokseenkin kirjaimellisesti kivenheiton päässä synnytyssairaalasta enkä tiedä, ajoiko hän itse myös pois lähtiessään. Tai ehkä se olit juuri sinä.

Silloin asuin lähellä Turkua ja pyörätuolissa istuvan miehen hoidin samalla kun vauvan, siellä synnärillä.

Vierailija
17/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luvulla varmaan kaikki teki noin, koska miehet olivat töissä eikä ollut isävapaita.

60-luvulla hyvin hyvin harvalla naisella oli edes ajokorttia. Taksilla sinne laitokselle mentiin ja taksilla kotiin tultiin, jos mies ei ehtinyt viemään.

Vierailija
18/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kaupassa vastasyntyneen kanssa ja koskaan ennen ei vieraat ihmiset tulleet puhumaan, mutta nyt oli monella asiaa. Ihastelivat ja kertoivat harvoin näkevänsä noin pieniä ja nuoria lapsia.

En kyllä ihan muutaman päivän vanhan kanssa uskaltaisi. Omani oli viikon, kun menimme kauppaan ensimmäisen kerran. Pakkasta oli -15 astetta, mutta oli pakko mennä, kun halusin syötävää.

Vauva oli visusti piilossa harson takana.

Vierailija
19/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mitään mutta minä lisäksi hoidin miehen pyörätuolista autoon ja autosta kotiin, vauvan lisäksi.

Turha tästä mitään kilpailua on tehdä vaikka itse hoidin mieheni hautajaisjärjestelyt pääosin synnärillä.

T. Tuo 50km suuntaansa ajanut

Vierailija
20/65 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan matkustivat linja-autolla. Silloin oli julkista liikennettä maaseudullakin nykyistä enemmän, mutta harvoilla naisilla oli ajokortti, vielä harvemmilla auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi