Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,

Vierailija
25.07.2008 |

Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,

jos lainaisin.

Kommentit (312)

Vierailija
101/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin Liisa on pihassa juuri silloin, kun ne uudet hiekkalelut otetaan käyttöön ja hänenkin käyttöönsä annetaan niistä yksi.

Ja ap:n tapauksessa ei kysyjällä kai ollut ongelmana se, ettei olisi raaskinnut parin kympin matkasänkyä ostaa vaan siitä, ettei olisi kaikkia huonekaluja tarvinnut kotoa saakka raahata vierailulle mukaan.

Mutta ymmärtäähän keskustelun tason, kun joku jo tuolla alkupuolella ihmetteli sitäkin, että vieraat tulivat kyläreissulle ilman omia lusikoita - ja lasten kanssa ovat liikenteessä ????

No, vähän suhteellisuudentajua nyt. Meilläkin oli äskettäin kahden pienen lapsen perhe käymässä, ja ihan omat vaunut, matkasängyt, yms. oli mukana. No, lusikoiden mukana roudaamista en ymmärrä, mutta esim. lakanat on ihan kiva, jos on mukana. Ei ole pakko, mutta kivahan se on.

Vierailija
102/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä neitsytjutussa ollut mitää typerää, se oli oikein osuva vertaus. Jos luet aiemmat viestit, huomaat että joukossa on tasan yksi joka puhuu takuusta, muuta puhuvat symbolisesta arvosta, lahjasta yms. Toi takuujuttu on tietysti ihan tosi, mutta outoa kyllä se ei ole tullut melkein kenellekään mieleen. Hienoa kun keksit sen, sulka hattuusi! ;)

Niillä vaunuilla on takuu, mutta tietysti niillä on symbolista arvoakin. Se on ensimmäinen ostettu lahja lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan lainaisi sitä kumpaakaan kenellekkään ennen kuin oma lapsi olisi niitä käyttänyt.

mä en ensinnäkään kehtaisi mennä kylään yöksi jos mulla ei olisi omalle lapselle mukana omia rattaita.

Vierailija
104/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin tuntuu oudolle, ettei kyläilijöille lainata edes sänkyjä tai lusikoita talon puolesta vaan kaikki "henkilökohtainen" pitää kantaa mukanaan, laiskuutta on, jos edes kysyy emännältä lainaksi

Vierailija
105/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluasin, että minä pääsen oman lapseni kanssa ensimmäistä kertaa testaamaan kärryjä, koska minä olen ostanut ne omalle lapselleni. Aivan oikein, minä, ja minun lapseni..

Kun kärryjä on jo esim. kerran käytetty, sitten voisin lainata niitä ystävälleni. Kaikki eivät ymmärrä asiaa tunnepuolella.

Vierailija
106/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveripiirini on sentään parempi kuin sinun idioottipiirisi. Ikinä en voisi olla tollasten ihmisten kanssa. Ykikään näiden kommenttien esittäjä ei ole kasvanut aikuiseksi. Aikuisen, sivistyneen ihmisen tapoihin kuuluu hyväksyä monenlaiset tavat toimia.

Minä esimerkiksi olen siistimpi kuin eräs rakas ja pitkäaikainen ystäväni. meidän kotonamme ystäväperhe ottaa aina kengät jalasta, pyyhkii ruokailun jälkeen kunnolla kädet jne.., vaikka heidän kotonaan ei näin toimita. Eipä ole ystävyydelle esteeksi tullut. Minä vastaavasti en kauhistele hänen tapojaan toimia (koirat ja lapset syövät samaa jäätelöä, hihii). Toimittakoon kussakin perheessä perheen ehdoilla. Muu on itsekkyyttä.

Vierailija
107/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä neitsytjutussa ollut mitää typerää, se oli oikein osuva vertaus. Jos luet aiemmat viestit, huomaat että joukossa on tasan yksi joka puhuu takuusta, muuta puhuvat symbolisesta arvosta, lahjasta yms. Toi takuujuttu on tietysti ihan tosi, mutta outoa kyllä se ei ole tullut melkein kenellekään mieleen. Hienoa kun keksit sen, sulka hattuusi! ;)

Niillä vaunuilla on takuu, mutta tietysti niillä on symbolista arvoakin. Se on ensimmäinen ostettu lahja lapselle.

Ihan samoin neitsyyden luovuttaminen on vaimon ensimmäinen lahja aviomiehelle. Vertaus on ihan osuva, tiesitkö, että laivoillakin on neitsytmatkansa, näköjään myös vaunuilla, ja niiden neitsyyden saa korkata se Oma Vauva vain.

Vierailija
108/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtainen nimitteleminen varmasti auttaakin tätä ketjua eteenpäin ja eri osapuolia ottamaan huomioon myös omasta poikkeavat näkökannat.

Vierailija
109/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin neitsyyden luovuttaminen on vaimon ensimmäinen lahja aviomiehelle. Vertaus on ihan osuva, tiesitkö, että laivoillakin on neitsytmatkansa, näköjään myös vaunuilla, ja niiden neitsyyden saa korkata se Oma Vauva vain.

Aika harva nainen on neitsyt mennessään naimisiin, eikä se oma aviomies ole edes eka seksikumppani. Mutta se eka lapsi tulee hyvin todennäköisesti tällaisellekin naiselle. Joten ei ole osuva vertaus ollenkaan, sori vaan...

Vierailija
110/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa lainata niitä vaunuja tai ei, minusta on huonoa käytöstä sellaista pyytää. Jo käytetyt on eri juttu, mutta minusta pitää osata ottaa toisen tunteet huomioon, vaikka itse ajattelisikin eri lailla.

Vierailija
111/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vaunut oli käytetyt kun saimme ne esikoiselle, joten en osaa sanoa, olisinko lainannut uusia vaunuja kaverille. Ehkä en, mutta toisaalta olisin kyllä tarjoutunut lainaamaan niitä, jos kaveri olisi harmitellut vaunujen roudaamista. Tottakai ystävää pitää auttaa, voiko sitä ystävyydeksi sanoa, jollei voi auttaa? Mutta toisaalta tosi ystävälle voi sanoa ihan suoraan, ettei haluaisi lainata, eikä tosi ystävä siitä ottaisi nokkiinsa.

Itse en käyttämätöntä kehtaisi pyytää lainaan.

Vierailija
112/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä oikeestaan olikin pointtini että meidän yhteiskunnassamme aika moni on jo suostunut myöntämään, että vaikka se vaimo ei olisikaan neitsyt, ei se ole kovin vakavaa. Vaan jossain päin maailmaa on vielä ihmisiä, joille se koskemattomuus on ihan sydämen asia, olet ehkä kuullut moisesta?

Vierailija
113/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sen toisen tunteet ja kannan voi saada selville, jos on moukkamaista edes kysyä???

Vierailija
114/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sen toisen tunteet ja kannan voi saada selville, jos on moukkamaista edes kysyä???

Vierailija
115/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että tuollaisia juttuja tulee kunkin meistä eteen sen verran harvoin, ettei tarvitse kysyä. Siis lainaan toiselta käyttämätöntä asiaa. Sen verran voi itse nähdä vaivaa. Minulle ei ainakaan 35 elinvuoden aikana ja neljän lapsen kanssa, joiden kanssa paljon reissataan, ole tullut tarvetta pyytää esikoistaan odottavilta vanhemmilta lainaan mitään heille vielä käyttämätöntä juttua.

Vierailija
116/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei selvästikään ollut varma onko hänen käytöksensä hyväksyttävää, tai ei olisi koskaan koko ketjua aloittanut. Tuntuu oudolta, että osa vastaajista on sitä mieltä ettei ap:n kysymykseen olisi edes saanut vastata oikean mielipiteensä mukaan, vaan ainoastaan "kyllä, on normaalia ettei lainaa ystävilleen mitään henkilökohtaista" olisi sallittu asia sanoa...

Jos KYSYY, haluaa varmaankin ihan oikeasti kuulla mitä ihmiset ovat mieltä!

Vierailija
117/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjänä asettaa toisen ikävään asemaan. Minusta olisi tosi inhottava kieltäytyä, mutta en tykkäisi silti siitä, että uusiin vaunuihin toinen menisi.

Vierailija
118/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä oikeestaan olikin pointtini että meidän yhteiskunnassamme aika moni on jo suostunut myöntämään, että vaikka se vaimo ei olisikaan neitsyt, ei se ole kovin vakavaa. Vaan jossain päin maailmaa on vielä ihmisiä, joille se koskemattomuus on ihan sydämen asia, olet ehkä kuullut moisesta?

Mutta vaikka muualla maailmassa arvostetaan neitseitä, niin uuden tavaran pyytäminen lainaksi on siipeilyä ja käsittämättömän röyhkeää. Oikeastaan parempi vertaus olisi, että miehesi kaveri pyytäisi sinua "lainaksi" sänkykumppaniksi ennen naimisiin menoa. Tietysti menisit, vai mitä?

Vierailija
119/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta tavaraa palvoviakin, niin miten voi tietää kysymättä, kumpaa kastia vastapuoli kulloinkin on?

Vierailija
120/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta tavaraa palvoviakin, niin miten voi tietää kysymättä, kumpaa kastia vastapuoli kulloinkin on?

No, ehkä mieluummin niin kuin röyhkeä siipeilijä. Pointti kai on se, että normaali ihminen ei edes kehtaisi kysyä. Sinunkaltaiset "maailmanparantajat" osaavat varmaan tarjota omastaan pyytämättäkin, eikö niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme