Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,

Vierailija
25.07.2008 |

Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,

jos lainaisin.

Kommentit (312)

Vierailija
81/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti koskaan mene ihmisen edelle???

Vierailija
82/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita kierrätetään ja lopuksi kaikkein kuluneimmat päätyvät kesämökille, missä niitä käyttävät kaikki ne lapset jotka tarvitsevat. Esim potta, syöttötuoli, pinnasänky, sitteri jne. Harvoin koko lössi on yhtä aikaa mökillä,jolloin vermeistä ei tule kiistoja.Jokainen perhe tietää varustetason ja raahaa siten omien mieltymystensä mukaan lisätavaraa. Esim me on aina viety omat lakanat ja peitot. Patja ja sänky siis kolhoosin omaisuutta. Hyvin on toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa minun lapseni alkoi jo itkemään???

Vierailija
84/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen täysin yllättynyt, että joku aikuinen ihminen ihan oikeasti KEHTAA pyytää käyttämätöntä, uutta tavaraa käyttöönsä. Aivan käsittämätöntä! Siipeilyä tuo on, eikä mitään muuta. Matkasänkyjä saa muutamalla kympillä alennuksesta, joten jättää muutamat teinikaljat ostamatta, niin saa lapselleen asianmukaiset matkavarusteet, eikä tarvitse vinkua muiden uutta tavaraa käyttöönsä. Mutta ei ole rajaa joidenkin röyhkeydellä ja itsekkyydellä. Minäminäminä...

En todellakaan kuulu sinun ystäväpiiriisi, sillä meillä ei todellakaan ole tapana siipeillä noin törkeästi.

Eihän tässä mistään teinikaljottelusta ole kyse, vaan solidaarisuudesta. Sinä ilmeisesti et edes tiedä mitä se tarkoittaa, kun olet päässyt sanakirjasi opiskelussa vaan sinne siipeilyyn saakka, ja senkin kohdan lukemisen olet suorittanut melko huolimattomasti, kun et tiedä mitä sanalla tarkoitetaan.

No joo, pelleily sikseen. Olen surullinen puolestasi, sillä kaltaisesi ihmisen maailman täytyy olla aika karu ja viileä.

Vierailija
85/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään miettisi sitä pöpövaaraa tm, vaan ihan sitä, että omat uudet vaunut on omaa vauvaa odottamassa. Erityisesti siis, jos kyseessä on sotkuinen porukka. Ja hei, vaikka ajattelen näin, niin kyllä olen onnistunut omista lapsistani kasvattamaan toiset huomioon ottavia pikkukansalaisia.

Monen lapsen äiti ei enää jaksa niin vauvan vaunujen koskemattomuudesta ja jokaisesta tahrasta välittää, mutta ensimmäisen lapsen kyllä. Ihan tervettä itsekkyyttä mielestäni. Ja kyllä mä edelleenkin katson, että vaunut ovat siistinnäköiset.

Toimi ap,, kuten itse haluat. Itse varmaankin sanoisin, että vaunut ovat säilytyksessä veljen vaatehuoneessa, koska on enemmän tilaa, tms. Sen enempää sitä ei tarvitse miettiä. Eikä mun mielestä yksivuotias enää vaunuihin kuulukaan.

Sitä paitsi meillä vaunut olivat aika pitkälle sisä- ja parvekekäytössä aluksi. Muualla vauva kulki kantoliinassa, joten en sikälikään olisi halunnut heti ruveta putsailemaan pyöriä.

Vierailija
86/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä mistään teinikaljottelusta ole kyse, vaan solidaarisuudesta. Sinä ilmeisesti et edes tiedä mitä se tarkoittaa, kun olet päässyt sanakirjasi opiskelussa vaan sinne siipeilyyn saakka, ja senkin kohdan lukemisen olet suorittanut melko huolimattomasti, kun et tiedä mitä sanalla tarkoitetaan.

No joo, pelleily sikseen. Olen surullinen puolestasi, sillä kaltaisesi ihmisen maailman täytyy olla aika karu ja viileä.

ei sitten ylety näihin siipeilijöihin? Äläkä viitsi mennä henkilökohtaisuuksiin, jos ei omat argumentit enää riitä.

Minä taas olen surullinen sinun lapsesi puolesta, jos äiti ei tuon vertaa osaa pitää oman lapsensa puolta. Taitaa olla ankea joulu teillä, kun naapurin lasten pitää ensin päästä testaamaan lapsen uusia leluja. Taitaa olla lapsesi maailma karu ja viileä, kun on tuollainen äippä.

Vierailija
87/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pyytäisivät lainaksi käyttämättömiä vaunuja. Tai jotain muuta käyttämätöntä.

Ilmeisesti täällä monet eivät ole tottuneet ostamaan tavaraa uutena. Ihan kaunis ja kiitettävä tapa, mutta jos kaverilla on jotain uutta niin ei sitä kyllä kehtaa pyytää lainaan.

Vierailija
88/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pystyä ajattelemaan vähän pidemmälle. Itsekin odotan esikoista ja ostan/saan kaiken mahdollisuuksien mukaan käytettynä. samoin olen jo pitkään ostanut melkein kaiken mahdollisen itselleni ja kotiini (vaatteet, huonekalut jne.) käytettyinä. Minusta se on oikeasti tulevan lapsen edun ajattelemista, että pyrin tekemään mahdollisimman vähän ympäristöä rasittavia valintoja. Jos jokaiselle lapselle ostetaan uutena kaikki, niin voi jessus sitä tavaran ja energian tuhlauksen määrää. Käsittämätöntä, että ihmiset, joilla on lapsia voi olla noin itsekkäitä. Minäminäminä minulle oma uusi tavara. Kasvakaa aikuisiksi! Oikeasti voisi pysähtyä miettimään omaa toimintaansa ja vaikuttimiaan pikkuisen laajemmassa perspektiivissä Tämä maapallo oikeasti hukkuu siihen kaikkeen roinaan, minkä haalimisesta on tehty joku ihmeellinen tunnekysymys. Oikeasti kyse on vaan tavaroista.

Peesaan ehdottomasti!!!

Vierailija
89/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti koskaan mene ihmisen edelle???

Paitsi näillä siipeilijöillä, jotka haluavat vain hyödyntää toisten hankintoja.

Vierailija
90/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottivat uudet vaunut käyttäjäänsa ja olin lupautunut hoitamaan miehen veljen puolitoistavuotiasta naperoa päivän ja taisin vielä itse ehdottaa ettei vaunuja tarvitse tuoda koskapa meillä on. Nyt lapsia on viisi ja vaunut olleet päivittäisessä käytössä reilut kolme vuotta eikä tuo lainaus tietenkään näy. Ymmärrän kuitenkin ap:tä vaikka itsse en varmasti itse niin toimisikaan. Jos asia on sinulle niin tärkeä niin valehtele reilusti ettei vaunuja vielä ole ja piilota vierailun ajaksi, sillähän siitä ¨pääsee.

Vierailija
91/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä enempää argumentteja tarvitakaan, kun eri mieltä ollaan, se lienee käynyt selväksi ;) Yksi aika hyvä argumentti tosin esitettiin tossa edellä, nimittäin se että jos kaikki ostaisi niitä kympin matkasänkyjä yms. eikä mitään viitsittäisi toisille lainata, niin aika äkkiä meiltä loppuisi tila hengittää tällä pallolla. Vaan ketäpä se kiinnostaa silloin kun on esikoinen tulossa ja sille pitää säästää henkilökohtaiset, korkkaamattomat vaunut. ilmeisesti tulevilla äideillä on sama suhde vaunuihin kun tulevilla aviomiehillä, jotka haluaisi vaimon olevan neitsyt.

Ja joo, mäkin säälin jo kovasti tulevaa lastani kun sen vaunuja ja vaatteita on vaikka joku voinut käyttääkin ennen sitä! Miten se vastasyntynyt raukka kestääkään sen? Sitä varmaan harmittaa tosi paljon ulos pullahdettuaan.

että jonkun on pakostikin ostettava se tavara ensin uutena ennenkuin se voi päätyä kierrätykseen. Mitä ihmeen ongelmaa siinä on kenellekään, jos ostetaan vaunut uutena ja sen jälkeen annetaan / myydään ne eteenpäin? Ei ainakaan sinunkaltaiselle ihmiselle pitäisi asiassa olla mitään ongelmaa. Harvinaisen typerä vertaus tuo neitsyt-juttu. Katsos, jos niihin vaunuihin tulee jotain ongelmia siipeilijän käytön takia. Kuka vastaa, kun takuu lähtee juoksemaan vasta lasketusta ajasta? Tuskinpa se siipeilijä, joka ei edes pysty muutaman kympin matkasänkyä ostamaan.

Vierailija
92/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten ylety näihin siipeilijöihin? Äläkä viitsi mennä henkilökohtaisuuksiin, jos ei omat argumentit enää riitä.

Minä taas olen surullinen sinun lapsesi puolesta, jos äiti ei tuon vertaa osaa pitää oman lapsensa puolta. Taitaa olla ankea joulu teillä, kun naapurin lasten pitää ensin päästä testaamaan lapsen uusia leluja. Taitaa olla lapsesi maailma karu ja viileä, kun on tuollainen äippä.

Eihän tässä enempää argumentteja tarvitakaan, kun eri mieltä ollaan, se lienee käynyt selväksi ;) Yksi aika hyvä argumentti tosin esitettiin tossa edellä, nimittäin se että jos kaikki ostaisi niitä kympin matkasänkyjä yms. eikä mitään viitsittäisi toisille lainata, niin aika äkkiä meiltä loppuisi tila hengittää tällä pallolla. Vaan ketäpä se kiinnostaa silloin kun on esikoinen tulossa ja sille pitää säästää henkilökohtaiset, korkkaamattomat vaunut. ilmeisesti tulevilla äideillä on sama suhde vaunuihin kun tulevilla aviomiehillä, jotka haluaisi vaimon olevan neitsyt.

Ja joo, mäkin säälin jo kovasti tulevaa lastani kun sen vaunuja ja vaatteita on vaikka joku voinut käyttääkin ennen sitä! Miten se vastasyntynyt raukka kestääkään sen? Sitä varmaan harmittaa tosi paljon ulos pullahdettuaan.

Vierailija
93/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykääpä miehiltänne? Sehän on vain auto. Mutta kuten todettu nämä jotka ovat sitä mieltä ettei sillä ole merkitystä, eivät ilmeisesti osta mitään uutena.

Vierailija
94/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eikä mitään viitsittäisi toisille lainata, niin aika äkkiä meiltä loppuisi tila hengittää tällä pallolla. Vaan ketäpä se kiinnostaa silloin kun on esikoinen tulossa ja sille pitää säästää henkilökohtaiset, korkkaamattomat vaunut. "

Eli kyse ei ole siitä että tuo perhe joutuisi ostamaan itsellen uudet/käytetyt rattaat tuota kyläilyä varten, vaan heillä on ne olemassa, eivät vain viitsisi ottaa mukaan. Joten ei lienee kovin paljon maapalloa säästä vaikka ap lainaisikin niitä uusia vaunujaan?

Eihän tossa viestissä ap:lle vastattukaan.

Vierailija
95/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyse ei ole siitä että tuo perhe joutuisi ostamaan itsellen uudet/käytetyt rattaat tuota kyläilyä varten, vaan heillä on ne olemassa, eivät vain viitsisi ottaa mukaan. Joten ei lienee kovin paljon maapalloa säästä vaikka ap lainaisikin niitä uusia vaunujaan?

Kannattaisi ehkä jäädä kotiin, jos homma tosiaan menee noin vaikeaksi.

Vierailija
96/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässähän ollaan ihan peruskysymysten äärellä:ihminen vastaan tavara. Moni tuntuu olevan niin vieraantunut todellisuudesta vauvalehtiensä keskellä, että valitsee mieluummin TAVARAN ennen ihmistä.

Minusta se, jonka mielestä on TUNNEASIA että toisen lapsi ei voi nukkua toisen lapsen kärryissä/sängyissä, on jollain lailla kadoksissa realiteettien kanssa ja suoraan sanottuna aivan helvetin vastenmielinen ja typerä.

Minun mielestäni sinun tyylisi kirjoittaa on sekä vastenmielinen että typerä.

Vierailija
97/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan että hän on ensimmäinen, joka niitä käyttää.

Jos haluan käytetyt vaunut, ostan ne käytettyinä.

En haluaisi, että kukaan muu lapsi käyttäisi ihka-uusia vaunuja ensimmäisenä. Ne on meille hankittu, meidän vauvalle.

Ei 1-vuotias kopassa ole, mutta en ymmärrä miksi sen pitäisi rattaissakaan olla sisätiloissa / parvekkeella. Ei hotellissakaan ole parveketta tai terassia...

- kahden lapsen äiti, joka osti esikoiselle käytetyt vaunut

Vierailija
98/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin Liisa on pihassa juuri silloin, kun ne uudet hiekkalelut otetaan käyttöön ja hänenkin käyttöönsä annetaan niistä yksi.

Ja ap:n tapauksessa ei kysyjällä kai ollut ongelmana se, ettei olisi raaskinnut parin kympin matkasänkyä ostaa vaan siitä, ettei olisi kaikkia huonekaluja tarvinnut kotoa saakka raahata vierailulle mukaan.

Mutta ymmärtäähän keskustelun tason, kun joku jo tuolla alkupuolella ihmetteli sitäkin, että vieraat tulivat kyläreissulle ilman omia lusikoita - ja lasten kanssa ovat liikenteessä ????

Vierailija
99/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eikä mitään viitsittäisi toisille lainata, niin aika äkkiä meiltä loppuisi tila hengittää tällä pallolla. Vaan ketäpä se kiinnostaa silloin kun on esikoinen tulossa ja sille pitää säästää henkilökohtaiset, korkkaamattomat vaunut. "

Vierailija
100/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen typerä vertaus tuo neitsyt-juttu. Katsos, jos niihin vaunuihin tulee jotain ongelmia siipeilijän käytön takia. Kuka vastaa, kun takuu lähtee juoksemaan vasta lasketusta ajasta? Tuskinpa se siipeilijä, joka ei edes pysty muutaman kympin matkasänkyä ostamaan.

Ei siinä neitsytjutussa ollut mitää typerää, se oli oikein osuva vertaus. Jos luet aiemmat viestit, huomaat että joukossa on tasan yksi joka puhuu takuusta, muuta puhuvat symbolisesta arvosta, lahjasta yms. Toi takuujuttu on tietysti ihan tosi, mutta outoa kyllä se ei ole tullut melkein kenellekään mieleen. Hienoa kun keksit sen, sulka hattuusi! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme