Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,
Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,
jos lainaisin.
Kommentit (312)
Aina kun tulevat kylään, eivät KOSKAAN älyä ottaa mukaan mitään, mitä voisi lasten kanssa reissatessa tarvitakin; syöminen hoituu ilmeisesti ilman lusikoita ja joskus jopa ilman ruokaa, nukkua pitäisi mutta missä kun ei "viitsitty" ottaa matkarattaita mukaan jne. Aivan uskomaton perhe!!
haluaisi että tulevan vauvani uusissa vaunuissa nukkuisi joku ennen häntä.
Tää on ihan tunneasia ja voit kieltäytyä antamasta ja heidän on asia ymmärrettävä.
Jos kyseessä olisi vanhat vaunut niin antaisin tietty nukkua mutten uusissa.
Miten tuollaista joku voi edes ehdottaa.
Vie vaunut piiloon varastoon.
en antais lainata. Jos esikoinen vielä tulossa, niin haluaisin säästää ns. eka kerran hänelle. Ja hei, annatteko jotain omaa esim vaatetta lainaan kaverille jos se on uusi ettekä ole vielä itse käyttänyt sitä?? En usko.
Pidä vaan ap pääsi vaikka tyhmäksi täällä haukkuvat. Eiköhän se 1-v voi nukkua yhdet päikkärit muuallakin tai sit tuovat omat tavaransa mukanaan.
Ymmärrän sua ap...minulla on jo kolme lasta ja ymmärrän silti. En olisi itsekään halunnut lainata korkkaamattomia vaunujamme maitoa lipsuttavalle 1-vuotiaalle...Se on tunneasia, kuten joku sanoi, ei pöpöasia.
sitä mieltä että ap on sekä pönttö että niuho. Ystäviään voi pyytää ottamaan huomioon, että vaunut ovat vielä käyttämättömät ja pyytää. että esim. maitoa ei niissä juotaisi, mutta muuten kuulostaa kyllä ihan kahelilta olla lainaamatta. Ja minulla on kanttia sanoa näin, sillä meille tuli aikoinaan pitkän matkan vieraita vauvan kanssa ja omamme ei ollut vielä syntynyt, mutta vaunut oli jo hankittu ja minä kuule oikein usutin vieraamme lainaamaan niitä.
Taitaa olla eka tulossa? Olet kyllä vähän hölmö (sori), mutta ihan ymmärrettävää ensimmäisen kanssa.
Mutta uskallat kyllä ihan 100% varmuudella lainata vaunuja ystäväperheelle. =DD
Usko pois, se vauva tulee vielä tunkemaan sormiaan multaan ja laittamaan hiekkaa suuhun ja tunkemaan sormiaan kaverin suuhun ja sitten omaansa ja ehkä nuolemaan kengänpohjiakin...
mentiin kylään, ja en omista matkasänkyä.
heillä oli jo pinnasänky koottuna valmiiksi ja eivät millään olisi halunneet minun lapsen nukkuvan siinä.
naurettavaa.
En minäkään anna muiden nukkua omassa sängyssäni, miksi siis lapsen sänkyyn pitäisi päästää nukkumaan joku toinen lapsi?? Jos on niin köyhä, ettei ole varaa ostaa matkasänkyä, niin kannattaa jäädä kotiin.
Huomaa että on moukkamaisia ihmisiä pilvin pimein. Pitäisi pystyä asettumaan ap:n asemaan ja miettiä hänen tunteitaan ja sitä että on saamassa ensimmäistä lastaan ja on uudet vaunut.
Enpä antaisi korkata vaunuja.
Siis tässähän ollaan ihan peruskysymysten äärellä:ihminen vastaan tavara. Moni tuntuu olevan niin vieraantunut todellisuudesta vauvalehtiensä keskellä, että valitsee mieluummin TAVARAN ennen ihmistä.
Minusta se, jonka mielestä on TUNNEASIA että toisen lapsi ei voi nukkua toisen lapsen kärryissä/sängyissä, on jollain lailla kadoksissa realiteettien kanssa ja suoraan sanottuna aivan helvetin vastenmielinen ja typerä.
Siis tässähän ollaan ihan peruskysymysten äärellä:ihminen vastaan tavara. Moni tuntuu olevan niin vieraantunut todellisuudesta vauvalehtiensä keskellä, että valitsee mieluummin TAVARAN ennen ihmistä.
Minusta se, jonka mielestä on TUNNEASIA että toisen lapsi ei voi nukkua toisen lapsen kärryissä/sängyissä, on jollain lailla kadoksissa realiteettien kanssa ja suoraan sanottuna aivan helvetin vastenmielinen ja typerä.
En lainaa kenellekään alusvaatteitani, kampaani, harjaani, hammasharjaani, kuukuppiapi, sänkyäni enkä muita henk. koht. tavaroita. En tajua, miksi tällaisia henkilökohtaisia tavaroita pitäisi lainata toisille, enkä ymmärrä, miten muka realiteetit ovat kateissa tällaiselta ihmiseltä.
antaisi esim. sen uuden vaatteen lainaan?
Ostin kolmannelle lapselle uudet, ja eka joka niissä nukku, oli oma se kolmas lapseni.
Minä en ole lainkaan pöpökammoinen, ja silti vauvaa varten on aina ollut kiva laittaa kaikki valmiiksi, ja uusiin vaunuihin olisi ikävä antaa toisen tulla.
Meillä mies osti vuosia sitten, kun poikamme, esikoinen, syntyi, tälle kaappiin odottamaan paketin tekniikkalegoja, koska ne olivat hänelle itselleen lapsena olleet rakkaita. Eräs vieras kerran sitten löysi lastenhuoneen kaapista paketin avaamattomine muovipusseineen, ja avasi ne omalle pojalleen. Eihän ne käytössä kulu, mutta kyllä ihmetyttää toisten kyvyttömyys ottaa toisen tunteita huomioon.
mutta olisin todella yllättynyt jos tuollaista itsekkyyden tasoa ilmenisi omassa kaveripiirissä. En yksinkertaisesti pysty kuvittelemaan että kukaan omista ystävistäni käyttäytyisi tuolla tavalla. Mutta ne ovatkin kyllä aikuisia, ap lienee teini tai vähän päälle kaksikymppinen?
Onko oikeesti ap:n kaltaisia ihmisiä olemassa? Uskomatonta...
Lainaisitko ystävällesi esim esimerkiksi omaa hääpukuasi, jos hänellä olisi häät viikonloppua aikaisemmin kuin sinulla itselläsi? Enpä usko, koska kyseessä on muutakin kuin vain vaate. Sama tilanne vaunujen kanssa. Antaisitko sisaresi järjestää juhlat juuri ostamassasi asunnossa ennen kuin olet itse ehtinyt muuttaa sisään tai lainata uutta autoasi lomamatkalle?
yhtään samaa mieltä. Näytin huvikseni alkuperäisen viestin miehelleni (32 v 2 lapsen isä) ja kysyin mitä hän sanoisi. Miehenikin oli sitä mieltä, että sanoi vaan vaunut olevan hankittu, mutta niitä ei saa lainata.
Moniko teistä oikeasti ostettuaan itselle uuden sängyn ja pedattuaan siihen uudet ihanat puhtaat lakanat, tarjoaisi sen ensin itseään sotkuisemman vieraan käyttöön ennen kuin olisi edes itse saanut sitä käyttää / kokeilla?!
Olen esikoistani odottava 33-vuotias ja tasan tarkkaan upouusia minun esikoiselleni hankittuja vaunuja ei käytä kukaan muu ennen minun lastani.
Ymmärrän ap:tä todella hyvin.
Onneksi mun ystäväpiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä.
Ja joo, kyllä antaisin vieraiden myös nukkua mun uusissa lakanoissani jos niille olisi hankalaa tuoda omia lakanoita.
ostaneet uudet vaunut tulevalle vauvalleen. Enkä myöskään omiani lainaisi.