Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voit elää kodissa, missä rojua pitkin nurkkia, lattioilla metrisiä lehtikadoja, ym. rojua nurkat täynnä?

Vierailija
18.10.2019 |

Nurkat täynnä vanhoja lehtiä, lattioita pidetään säilytystilana ja kasataan rojua nurkkiin, hyllyköiden viereen, hyllyköiden päälle, eteinen täynnä takkeja roikkumassa naulakoissa, eikä kaapissa pois näkyviltä, eteisen lattia täynnä kenkiä, eikä kenkäkaapissa näkymättömissä, pyykkitelineet olohuoneessa täynnä pyykkiä, eikä esim. piilossa kylpyhuoneessa, tai kodinhoitohuoneessa. Ja mikäli asunto on ahdas, miksi tavaroita ei voi karsia ja viedä turhan rojun pois?

Mut en voitte elää käytännössä varastoksi muuttuneessa kodissa?

Tällaisia varastokoteja on niin monella.

Kommentit (232)

Vierailija
61/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asia, jos haluaa elää kaatopaikalla. Paitsi jos roina muodostaa hajuhaittaa tai palovaaran. Mielenterveysongelmahan tuo on.

Vierailija
62/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paha masennus aiheutti sen, etten oikein jaksanu pitää kämppää siistinä. Motivoiduin siivoamaan oikeastaan vaan silloin, kun tiesin saavani vieraita. Niitäkään ei kyllä niin paljoa käynyt, että olisi se kämppä pysynyt siistinä. Nykyään masennus helpottanut paljon niin jaksan myöskin siivota melkein päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä perustelee sillä, että mukavuudenhalua.

Täällä kuitenkin sen verran omalla tavallaan mukavuudenhaluinen, että vaikka sitä tavaraa onkin paljon niin niille on omat selkeät paikat, en siis yksinkertaisesti itse saisi mitään aikaan jos lattia ja pöytäpinnat olisi täynnä kamaa.

Toisaalta tavallaan kadehdin toisten huolettomuutta tämän asian suhteen, ettei haittaa mitään vaikka koti olisi mullinmallin.

Vierailija
64/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn siskoni luona n kerran kk siivoamassa.

Kun tulen, tyhjennän tiskikoneen, täytän ja laitan pyörimään. Parin h päästä sama uudestaan. Kuukaudessa saa käytettyä kaikki astiat, korkeintaan 1 kerran on käyttänyt konetta.

Sama juttu vaatteiden kanssa. Lapsi on joskus laittanut uimapuvun päälle, kun paidat ovat olleet likaisia.

Nyt, tämän syksyn aikana,on tullut pientä edistystä. Siskoni vanhin lapsi meni kouluun ja hän on kiinnostunut ruuanlaitosta.

Vien mukanani ruokaa, joka pakastetaan. Hän ottaa yhden edellisenä päivänä, laittaa sulamaan jääkaappiin.

Koulun jälkeen keittää makaronia yhden pussin ja sekaan kaataa ruuan.

Loput jääkaappiin ja siinä on myös seuraavan päivän ruoka.

Minkäs teet. Äitiä ei kiinnosta. Onneksi esikoinen tajuaa jo muutenkin voi elää. Mutta esim kukaan ei katso hänen läksyjen perään jne.

Paras vaihtoehto on se, että kerran kk käyn siivoamassa, täyttämässä pakkasen ja vietän aikaa lasten kanssa. Sunnuntaina, kun lähden , on koti siisti, kaikki ojennuksessa . 4 vkon päästä pe on koti kuin kaaos.

Siskosi on masentunut. Tee hyvä ihminen kiireellinen lasu!!

Hänellä voi olla myös jokin neurologinen ongelma. Onko muita oireita? Levottomuutta, päämäärättömyyttä?

Olen kasvanut tuollaisessa adhd-kodissa, itse olen terve. Se oli jotain mitä en toivo kenellekään. Etenkin kun minusta tuli se Kidin huoltaja.

Vierailija
65/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minäkin olen sisko-ongelmainen, minulla on seuraava ehdotus:

Jos sinulla on rahaa kulkea satoja kilometrejä edestakaisin joka kuu, et liene täysin köyhä. Ota selville jokin siivousfirma siskosi paikkakunnalta, tai esimerkiksi joltain sikäläiseltä asukastuvalta siivousapua. Noissa on se vaikeus, yleensä 2h veloitus kerta.

Kuitenkin sinun ei tarvitsisi joka kuu käydä, tai olisi puolivälissä kuuta joku asiat suitsiva. Jos paikkakunnalla toimii nettiruokakauppa, tilaa sieltä vessapaperien tms toimitukset. Ota läppäri mukaan kun menet. Joko siskosi nimiin ja hallintaan se nettiruokakaupan vakitilaus tai sinun hallintaasi mutta hänen piikkiinsä kuitenkin - pitääkö vääntää rautalangasta? - Tai maksa itse. Mutta kyllä sinne nyt vessapaperit ja vastaavat pitää saada tilattua. Olisi sinunkin kivempi käydä kun ei tarvitse ensin haalia jostain 40 kpl veskipaperisäkkejä eikö totta. Ja tosiaan joku käymään joko sijastasi tai parin viikon kuluttua käynnistäsi siivoamaan ja viemään roskat ja heittämään kaiken koneeseen pesuun.

Eipä se lasten osa mistään soten arvioinneista kuin menee vain sekaisemmaksi elämä.

Se mitä voisi miettiä, olisiko niiden lasten parempi sinun luonasi. Meillä äiti ja minä aina kaduimme, meillä ei lähdetty sisareni suhteen siitä puhumaan, mutta se oli sitäaikaksutta kuin se oli. Se lapsi on aikaa sitten jo kuollut.

Siskonlapsille ja varmaan siskoillekin molemmin puolin on hyvin tärkeää, että tapaavat edes sen yhden kerran kuukaudessa.

Ihme ehdotuksia, että toimiva perhesuhde pitäisi alkaa purkaa ja ulkoistaa asioita sossulle ja sijoittaa lapsia.

Jos jotain haluaisi muuttaa tässä tilanteessa, niin ehkä sisko lapsineen sieltä satojen kilometrien päästä voisi muuttaa lähelle - ei kai sille aikaansaamattomalle siskolle olisi niin väliä missä asuu, jos on työtön.

On äärimmäisen arvokasta ja tärkeää, että sisar huolehtii siskonlasten ja siskon hyvinvoinnista ja tukee rakkaiden siskonlasten pärjäämistä.

Lasu ei todellakaan tarkoita huostaanottoa vaan apua lapsille elämään.

Esim tukiperhe on hyvä jossa lapset viikonlopun kerran kk jne eli perheelle järjestetään ensi sijaisesti avohuollon tukitoimia joilla pääsee kiinni ns normaalielämään

Vierailija
66/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti ”toivoo että vanhempi ottaa enemmän vastuuta”!?!? Mitä vttua?? Sen pikkukoululaisen ei kuulu ottaa mitään vastuuta muuta kuin lapselle sopivista asioista! Ja niihin EI kuulu huolehtia ruuanlaitosta, tai roskien viennistä itsenäisesti.

Ittu mikä paskakasa koko touhu.

Lapsi joutuu huolehtimaan aikuisten asioista. Äiti ei tee mitään. Täti käy tekemässä siskon puolesta kuukaudeksi asiat ja lastaa loput lapselle. Eipä tule häävit lähtökohdat sille. Ikuinen suorittaja, huolehtija, jännittäjä,läheisriippuvainen joka ei koskaan saa kasvaa sellaiseksi kuin hän voisi!

Vierailija
67/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuolla yhdellä on takkeja ja kenkiä?

Onko muilla enemmän olemassa kuin muutama kerralla? Herranjestas kun täällä on ökyrikkaita :O

Siistimpää miten?

Täytyy olla jo kyllä melko outoja ihmisiä, jos talouden Kenwoodi keittiön pöytätasolla häiritsee arvon vieraita tai sitä ei saisi olla edes olemassa eikä pitää, jos sen olisi pakko olla siinä. Nostelkaa itse 10kg laitetta eestaas jos kykenette ja huvittaa ja löytyy niin mahtavat keittiönkaapistot. Eipä sitä varmaan sitten kyllä mahda tulla paljon käytettyä, jollei ole bodari. :D Kyllä minä luulen vaan että se oli se kateuden pikkupiru.

Pitäisikö mikrot, kahvinkeittimet, vedenkeittimet, sun muutkin yhtä hyvin - paljon kevyemmät sentään! - pistää johonkin "kaappiin piiloon", jotta kukaan ei vain näkisi, jotta jonkun mielestä olisi "siistiä" = kuten kukaan ei asuisi eikä oleskelisi eikä tekisi mitään? Mihin te ne pesukoneet jemmaatte?

*puistaa päätä* minusta TUO on *sairasta*. Jotenkin obsessiivista.

Pitää nyt selventää. Minulla on tällä hetkellä asunto, missä on tämän kokoiseksi kovin typerän huonosti keittiön kaappeja, niin, etten ole näin vielä koskaan ollut. Olen joutunut arjessa ympäri vuoden käytettävän keitto- ja paistoastiavalikoimani survomaan uunin alle ja yhteen kapeaan ahtaaseen kaappiin, mihin oikeat suuret syystyö-astiat eivät tietenkään mahdu. Mehumaijakin on vaatehuoneessa. Isot, isojen satsien juuresten keittoon tarkoitetut vajaa 10l kattilat ovat olleet perällä yhdessä yläkaapissa. En ole päässyt itse niihin käsiksi. Minä olen nykyään heikkokuntoinen ja liikuntarajoitteinen, enkä edes yritä kiipeillä millään yläkaapille, koska on jokin järki :D

Tarvitsin kattilani kaapista, jotta voisin niitä nyt syksyllä käyttää näihin syksyisiin kausitöihin kuten hillon keitto sekä peruna-, lanttu-, porkkana-, että maksalaatikon teot. Tapana alkaa syksyllä tehdä, pistää jäähän ja käyttää sieltä ruuaksi pitkin talvea. Joku kävi meilla ja sain häneltä sen avun, sain tarvittavat kattilat alas jotta voin niitä käyttää. Kyllä sen fiksu ihminen ymmärtäisi aivan hyvin. Joku toinen ihan perään kävijä sitä vastoin alkoi nähdä sitten vaivaa. Kenwoodi kiusasi, isot kattilat, paistovuoat, pakastusrasiat, kulhot, jotka tuossa nyt odottavat. Minä sain särkylääkkeitä käteeni ja katsotaan mikä päivä alkaisin pystyä.

Laatikot paistetaan vuoissa uunissa, ja siihen tarvitaan ns vino pino vuokia. Niitä ja muita valmistettuja ruokia voidaan säilöä suoraan joko vuoissa, tai halutessa pakasterasioihin. Minä säilön muun muassa keittoja sellaisiin valmisannoksiksi.

Sairaana ja huonokuntoisena minkään isomman tekeminen ei ole niin yksinkertaista, kaikki sujuisi aina koska tahansa, minä päivänä vain. Se riippuu siitä, koska on sellainen parempi päivä, ja kattilat tai paistovuoat tai pakasterasiat eivät kyllä piloille mene muutamassa päivässä "keittiön tasolla". Vaihtoehto on olla sitten tekemättä yhtään mitään. Tai syömättä mitään tai jonkun muun ideioiden mukaista tai makarooooonia tai syödä kaupunkilaisittain mikroruokaa :)

Vierailija
68/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla enemmän olemassa kuin muutama kerralla? Herranjestas kun täällä on ökyrikkaita :O

Siistimpää miten?

Täytyy olla jo kyllä melko outoja ihmisiä, jos talouden Kenwoodi keittiön pöytätasolla häiritsee arvon vieraita tai sitä ei saisi olla edes olemassa eikä pitää, jos sen olisi pakko olla siinä. Nostelkaa itse 10kg laitetta eestaas jos kykenette ja huvittaa ja löytyy niin mahtavat keittiönkaapistot. Eipä sitä varmaan sitten kyllä mahda tulla paljon käytettyä, jollei ole bodari. :D Kyllä minä luulen vaan että se oli se kateuden pikkupiru.

Pitäisikö mikrot, kahvinkeittimet, vedenkeittimet, sun muutkin yhtä hyvin - paljon kevyemmät sentään! - pistää johonkin "kaappiin piiloon", jotta kukaan ei vain näkisi, jotta jonkun mielestä olisi "siistiä" = kuten kukaan ei asuisi eikä oleskelisi eikä tekisi mitään? Mihin te ne pesukoneet jemmaatte?

Pitää nyt selventää. Minulla on tällä hetkellä asunto, missä on tämän kokoiseksi kovin typerän huonosti keittiön kaappeja, niin, etten ole näin vielä koskaan ollut. Olen joutunut arjessa ympäri vuoden käytettävän keitto- ja paistoastiavalikoimani survomaan uunin alle ja yhteen kapeaan ahtaaseen kaappiin, mihin oikeat suuret syystyö-astiat eivät tietenkään mahdu. Mehumaijakin on vaatehuoneessa. Isot, isojen satsien juuresten keittoon tarkoitetut vajaa 10l kattilat ovat olleet perällä yhdessä yläkaapissa. En ole päässyt itse niihin käsiksi. Minä olen nykyään heikkokuntoinen ja liikuntarajoitteinen, enkä edes yritä kiipeillä millään yläkaapille, koska on jokin järki :D

Tarvitsin kattilani kaapista, jotta voisin niitä nyt syksyllä käyttää näihin syksyisiin kausitöihin kuten hillon keitto sekä peruna-, lanttu-, porkkana-, että maksalaatikon teot. Tapana alkaa syksyllä tehdä, pistää jäähän ja käyttää sieltä ruuaksi pitkin talvea. Joku kävi meilla ja sain häneltä sen avun, sain tarvittavat kattilat alas jotta voin niitä käyttää. Kyllä sen fiksu ihminen ymmärtäisi aivan hyvin. Joku toinen ihan perään kävijä sitä vastoin alkoi nähdä sitten vaivaa. Kenwoodi kiusasi, isot kattilat, paistovuoat, pakastusrasiat, kulhot, jotka tuossa nyt odottavat. Minä sain särkylääkkeitä käteeni ja katsotaan mikä päivä alkaisin pystyä.

Laatikot paistetaan vuoissa uunissa, ja siihen tarvitaan ns vino pino vuokia. Niitä ja muita valmistettuja ruokia voidaan säilöä suoraan joko vuoissa, tai halutessa pakasterasioihin. Minä säilön muun muassa keittoja sellaisiin valmisannoksiksi.

Sairaana ja huonokuntoisena minkään isomman tekeminen ei ole niin yksinkertaista, kaikki sujuisi aina koska tahansa, minä päivänä vain. Se riippuu siitä, koska on sellainen parempi päivä, ja kattilat tai paistovuoat tai pakasterasiat eivät kyllä piloille mene muutamassa päivässä "keittiön tasolla". Vaihtoehto on olla sitten tekemättä yhtään mitään. Tai syömättä mitään tai jonkun muun ideioiden mukaista tai makarooooonia tai syödä kaupunkilaisittain mikroruokaa :)

Kyllä meillä on jokaisella useampi takki ja kengät. Siististi omissa kaapeissaan. Vieraat saa laittaa takkinsa tyhjään naulakkoon.

Ja se yleiskone on kaapissa. Eipä sitä usein käytetä perheessäkään.

Eikä edes perheessä käytetä 10l kattilaa juuresten keittämiseen. Melko ällöttävä.

Tasot on tyhjät, että mahtuu tekemään ja pilkkomaan. Ja etenkin pyyhkimään ne tyhjät tasot puhtaiksi joka päivä. Meillä on 1 oikein iso kattila. On tarvittu lähinnä juustontekoon.

Monilla on aamiaiskaappi, jossa on piilossa ne kahvinkeittimet ym.

Ja ne mainokset ym. Vie jokakerta muutama, kun menet muutenkin ulos.

Vierailija
69/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on rahaa kulkea satoja kilometrejä edestakaisin joka kuu, et liene täysin köyhä. Ota selville jokin siivousfirma siskosi paikkakunnalta, tai esimerkiksi joltain sikäläiseltä asukastuvalta siivousapua. Noissa on se vaikeus, yleensä 2h veloitus kerta.

Kuitenkin sinun ei tarvitsisi joka kuu käydä, tai olisi puolivälissä kuuta joku asiat suitsiva. Jos paikkakunnalla toimii nettiruokakauppa, tilaa sieltä vessapaperien tms toimitukset. Ota läppäri mukaan kun menet. Joko siskosi nimiin ja hallintaan se nettiruokakaupan vakitilaus tai sinun hallintaasi mutta hänen piikkiinsä kuitenkin - pitääkö vääntää rautalangasta? - Tai maksa itse. Mutta kyllä sinne nyt vessapaperit ja vastaavat pitää saada tilattua. Olisi sinunkin kivempi käydä kun ei tarvitse ensin haalia jostain 40 kpl veskipaperisäkkejä eikö totta. Ja tosiaan joku käymään joko sijastasi tai parin viikon kuluttua käynnistäsi siivoamaan ja viemään roskat ja heittämään kaiken koneeseen pesuun.

Eipä se lasten osa mistään soten arvioinneista kuin menee vain sekaisemmaksi elämä.

Se mitä voisi miettiä, olisiko niiden lasten parempi sinun luonasi. Meillä äiti ja minä aina kaduimme, meillä ei lähdetty sisareni suhteen siitä puhumaan, mutta se oli sitäaikaksutta kuin se oli. Se lapsi on aikaa sitten jo kuollut.

Siskonlapsille ja varmaan siskoillekin molemmin puolin on hyvin tärkeää, että tapaavat edes sen yhden kerran kuukaudessa.

Ihme ehdotuksia, että toimiva perhesuhde pitäisi alkaa purkaa ja ulkoistaa asioita sossulle ja sijoittaa lapsia.

Jos jotain haluaisi muuttaa tässä tilanteessa, niin ehkä sisko lapsineen sieltä satojen kilometrien päästä voisi muuttaa lähelle - ei kai sille aikaansaamattomalle siskolle olisi niin väliä missä asuu, jos on työtön.

On äärimmäisen arvokasta ja tärkeää, että sisar huolehtii siskonlasten ja siskon hyvinvoinnista ja tukee rakkaiden siskonlasten pärjäämistä.

En minä ollut ulkoistamassa mihinkään sossulle mitään vaan ehdottamassa juuri mallia, millä saisi pidettyä etänä huolen useammin kuin kerta kuussa tai jollei itse pääse. Tuskin se wc-paperi sen parempi on, tuleeko se siskon kädestä vaiko kaupan lähetin. Voisi ostaa ostamiset etänä ja käydä muutoin kylässä itse sekä hoitaa huushollia sen mitä tarve ja seurustella, eikä huhtoa kaupassakäntien ja tavaroiden raahaamisen kanssa. Sekin järkevämpi käyttää lasten kanssa, eikö?

Samaa mieltä siitä lähemmäs muutosta.

Vierailija
70/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, mikä siinä on niin vaikeaa. Ihminen tulee sisälle laittaa ulkovaatteet naulakkoon. Jokainen , joka syö , pistää astiat koneeseen. Laittaa luettuaan lehdet lehtilaatikkon ja laatikon täytyttyä vie ne lehtikeräykseen.

Miksi ihmeessä likaiset vaatteet on muualla ,kuin likavaatekorissa . Kone pesee ne ja sieltä sujuvasti kaappiin. Kuka voi mennä aamupesulle ,jos lavuaari on rähmänen tai pa,,,skalle jos pytty on paateessa.

Kotiin tultua ,kun vaihdat vapaa- ajan asun, laitat siistit vaateesi ulos hengariin tuulettumaan ja kas kummaa ,se on sileä ja raikas ,kun taas huomenna puet sen yllesi.

Tämä on tosi simppeliä.

Vierailija
71/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasu ei todellakaan tarkoita huostaanottoa vaan apua lapsille elämään.

Esim tukiperhe on hyvä jossa lapset viikonlopun kerran kk jne eli perheelle järjestetään ensi sijaisesti avohuollon tukitoimia joilla pääsee kiinni ns normaalielämään

Miten se 1 viikonlopun tukiperheeseen tempaisu ja oleskelu muuttaa maagisesti lapsen elämän eriksi?

Sen mitä se tekee, on, että se saa lapsen elämän ja lapsen järkytettyä. Sellainen kahdessa eri rinnakkaistodellisuudessa eläminen ... miettikää nyt itse.

Vierailija
72/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siistimpää miten?

Kyllä meillä on jokaisella useampi takki ja kengät. Siististi omissa kaapeissaan. Vieraat saa laittaa takkinsa tyhjään naulakkoon.

Ja se yleiskone on kaapissa. Eipä sitä usein käytetä perheessäkään.

Eikä edes perheessä käytetä 10l kattilaa juuresten keittämiseen. Melko ällöttävä.

Tasot on tyhjät, että mahtuu tekemään ja pilkkomaan. Ja etenkin pyyhkimään ne tyhjät tasot puhtaiksi joka päivä. Meillä on 1 oikein iso kattila. On tarvittu lähinnä juustontekoon.

Monilla on aamiaiskaappi, jossa on piilossa ne kahvinkeittimet ym.

Ja ne mainokset ym. Vie jokakerta muutama, kun menet muutenkin ulos.

En ole tuo, jolle vastasit (jonka vuodatukset alkavat kieltämättä käydä vähän oudoiksi), mutta mitä ihmeen ällöttävää on juuresten keittämisessä isossa kattilassa??

Aamiaiskaappi on huvittava muoti-ilmiö, enkä usko, että sitä on "monilla". Kahvinkeitin keittiön tasolla ei tee kotia sotkuiseksi. Sitä paitsi tuo lainaamasi kirjoittajahan kertoi, että hänellä on keittiössä huonosti kaappitilaa. Pitäisikö sinne sitten vielä tunkea kahvinkeitinkin viemään tilaa muilta tavaroilta?

Kuulostat ihmiseltä, jonka mielestä kaikkien pitäisi toimia kaikissa asioissa juuri niin kuin sinä. Mitä sekin haittaa, jos mainoksia ehtii joskus kertyä vähän isompi kasa ennen kuin ne saa vietyä paperinkeräykseen?

Vierailija
73/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää, mikä siinä on niin vaikeaa. Ihminen tulee sisälle laittaa ulkovaatteet naulakkoon. Jokainen , joka syö , pistää astiat koneeseen. Laittaa luettuaan lehdet lehtilaatikkon ja laatikon täytyttyä vie ne lehtikeräykseen.

Miksi ihmeessä likaiset vaatteet on muualla ,kuin likavaatekorissa . Kone pesee ne ja sieltä sujuvasti kaappiin. Kuka voi mennä aamupesulle ,jos lavuaari on rähmänen tai pa,,,skalle jos pytty on paateessa.

Kotiin tultua ,kun vaihdat vapaa- ajan asun, laitat siistit vaateesi ulos hengariin tuulettumaan ja kas kummaa ,se on sileä ja raikas ,kun taas huomenna puet sen yllesi.

Tämä on tosi simppeliä.

Kaikilla ei ole päässään samanlaisia aivoja eli siitä yleensä lähtee ettei ole järjestelmällinen.

Itse yritän olla, mutta homma karkaa lapasesta todella äkkiä silloin kun on elämässä paljon tekemistä.

Vierailija
74/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa tää eläminen on sotkun keskellä, ei koskaan tartte siivota.

Vierailija
75/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosi simppeliä.

Tosi simppeliä on myös pilkkujen käyttö.

Vierailija
76/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään varastossa muuta kuin yhdet kengät ja muuttolaatikoita. Kaikki muu on kämpässäni joten voi näyttää täyteen ympätyltä.. Lehtiä ei ole kasoittain lattialla kylläkään. Kaappiin ei mahdu enempää takkeja.. Harmi!

Vierailija
77/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn siskoni luona n kerran kk siivoamassa.

Kun tulen, tyhjennän tiskikoneen, täytän ja laitan pyörimään. Parin h päästä sama uudestaan. Kuukaudessa saa käytettyä kaikki astiat, korkeintaan 1 kerran on käyttänyt konetta.

Sama juttu vaatteiden kanssa. Lapsi on joskus laittanut uimapuvun päälle, kun paidat ovat olleet likaisia.

Nyt, tämän syksyn aikana,on tullut pientä edistystä. Siskoni vanhin lapsi meni kouluun ja hän on kiinnostunut ruuanlaitosta.

Vien mukanani ruokaa, joka pakastetaan. Hän ottaa yhden edellisenä päivänä, laittaa sulamaan jääkaappiin.

Koulun jälkeen keittää makaronia yhden pussin ja sekaan kaataa ruuan.

Loput jääkaappiin ja siinä on myös seuraavan päivän ruoka.

Minkäs teet. Äitiä ei kiinnosta. Onneksi esikoinen tajuaa jo muutenkin voi elää. Mutta esim kukaan ei katso hänen läksyjen perään jne.

Paras vaihtoehto on se, että kerran kk käyn siivoamassa, täyttämässä pakkasen ja vietän aikaa lasten kanssa. Sunnuntaina, kun lähden , on koti siisti, kaikki ojennuksessa . 4 vkon päästä pe on koti kuin kaaos.

Paras vaihtoehto on lasu. Haluat auttaa, mutta oikeasti vain mahdollistat siskosi prrseilyn. Onko hänellä alkoholi tai mt-ongelmia? Hae perheelle ulkopuolista apua!

Ei missään nimessä lasua, se vaan pahentaa tilannetta. Lapset kun otetaan niin helposti huostaan, ja sitten se on kaikille kärsimystä. Käyt vaan auttelemassa, se on hyvä juttu kun kerran jaksat, kai siskosi antaa sinulle rahaa, kun kerran noin paljon autat.

Vierailija
78/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on voida kun ei ole kunnollista säilytystilaa eikä mahdollisuutta muuttaa isompaan ja parempaan asuntoon.

Olisi ihanaa jos kaikille tavaroille olisi se "oma paikka".

Vierailija
79/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn, koska tämä on minun KOTINI, ei näyttelytila tai Ikean kuvaston mallikoti. Välillä on sotkua enemmän, välillä vähemmän. Ei aina tarvitse olla tip top ja elämä piilossa kaapeissa. Onneksi osaan ottaa rennosti ja tehdä muutakin kuin siivota ja piilotella tavaroita. Jostain syystä lasten kaveritkin viihtyy meillä parhaiten jos vertaa muiden koteihin.

Vierailija
80/232 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei mua ole juuri auttanut. Ystävä tietää mutta on vuosikaudet välttänyt.

Ei ole voimia.

En voi edes kertoa mistä tämä johtuu. Itse kyllä tiedän.

Lisäksi vaikka mulla olisi siistiä, sotken uudestaan koska en osaa pitää järjestystä.

Nyt on hukassa eräs todistus sekä bussi kortti.

En jaksa etsiä.

Viime yönä en saanut nukuttua.

Roskia vien välillä pois.