Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelen joka päivä töissä 10-12 km, paino tipu yhtään, miksi??

Vierailija
18.10.2019 |

Johtuuko se iästäni, olen 55v? En varmasti syö liikaa, syön ihsn kotiruokaa enkä mitään pikaruokaa tai limppreita ollenkaan. Alkoa en ole edes maistanut sitten kesäloman.
Oikeesti minulla on hiki, ja siis kiire ja liikun kovaa. Miksi ei paino tipu yhtään.??
Olen 168cm ja 82kg että olisi ihan varaa pudottaa.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tutkittu kilpirauhasarvot? Mulla on vajaatoiminta ja paino ei tipu millään lääkityksestä huolimatta.

Ja tiedoksi irvailijoille:tämä sairaus on ihan todellinen ja vaikuttaa painon lisäksi mm. hiuksiin, kynsiin ja mielialaan!

Vierailija
2/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kävelemällä tipukaan. Syö 5-6 kevyttä ateriaa päivässä eikä yhtä isoa, niin tippuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa. Mittaa/punnitse määrät ja laske kalorit. Kotiruoallakin voi lihoa ja pysyä ylipainoisena. Ja mistä tuo 10 - 12 km tulee? Jostain laskurista tai askelmittarista? Ne eivät ole täysin luotettavia, joten tulos voi heittää paljonkin totuudesta.

Vierailija
4/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt väärin. Painoa hallitaan sillä, mitä syö.

Vierailija
5/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kävelemällä tipukaan. Syö 5-6 kevyttä ateriaa päivässä eikä yhtä isoa, niin tippuu.

Älä hullujas puhu, ei ihmisen tarvitse kaiken aikaa syödä.

Vierailija
6/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa. Ei mahda mitään.

Kotiruuan syöminen ei tarkoita, että saat automaattisesti sopivan määrän energiaa.

Vierailija
7/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa. Mittaa/punnitse määrät ja laske kalorit. Kotiruoallakin voi lihoa ja pysyä ylipainoisena. Ja mistä tuo 10 - 12 km tulee? Jostain laskurista tai askelmittarista? Ne eivät ole täysin luotettavia, joten tulos voi heittää paljonkin totuudesta.

Mulla on puhelin taskussa ja joka pöivä tosiaan ollaan näissä lukemissa.

Syön yhden juustonäkkärin, kaurapuuron ja keitetyn kananmunan aamiaiseksi. Lounas salaatti, peruna ja joku liha (yleensä), illallinen klo 17 , iltapala juustonäkkäri ja teetä, ennen nukkumaanmenoa vielä jtn hedelmiä esim viinirypäleitä tai omena, pari voikeipäkeksiä. Ei näistä voi tulla liikaa kaloreita, nää on ihan kotiruokaa ja vihanneksia on aina puolet lautasella.

Vierailija
8/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveletkö kovaa vauhtia vai rauhallista källäilyä. Jälkimmäinen ei laihduta vaan sykkeen pitää kohota kunnolla, ja välillä voisit kävellä kovalla tempolla 16 - 26 km lenkkiä.

Vierailija
9/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet v ajakki joka ei ymmärrä että syöt saman minkä kulutat.

Vierailija
10/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön yhden juustonäkkärin, kaurapuuron ja keitetyn kananmunan aamiaiseksi. Lounas salaatti, peruna ja joku liha (yleensä), illallinen klo 17 , iltapala juustonäkkäri ja teetä, ennen nukkumaanmenoa vielä jtn hedelmiä esim viinirypäleitä tai omena, pari voikeipäkeksiä. Ei näistä voi tulla liikaa kaloreita, nää on ihan kotiruokaa ja vihanneksia on aina puolet lautasella.

Painoon vaikuttaa muukin asia kuin kalorit. Ruuan sisällöllä on jopa suurempi merkitys kuin kalorien määrällä.

Vierailija
11/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa, jotta tiedät varmasti syötkö liikaa tai liian vähän? Onko paino tullut pikkuhiljaa ja onko elintavat olleet vuosia samanlaisia? Jotain pitää muuttaa joko ruokavaliota tai lisätä liikuntaa, jos paino ei laske. Ikä hidastaa painon pudotusta kyllä mutta ei se mahdotonta ole pudottaa.

Vierailija
12/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet v ajakki joka ei ymmärrä että syöt saman minkä kulutat.

Joo kiitos tästä. Eihän sitä voi peruskoulupohjalta multa kohin paljon vaatiakaan.

Vierailija
13/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoon vaikuttaa muukin asia kuin kalorit. Ruuan sisällöllä on jopa suurempi merkitys kuin kalorien määrällä.

Uskomatonta puppua

Vierailija
14/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon syöt viinirypäleitä kerralla? Niissä on paljon kaloreita.

Oletko koskaan laskenut päivän kalorit? Se tieto olisi tärkeä tässä ketjussa.

Vierailija
15/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Syön max. 1500 Kcal/pv ja joko kuntopyöräilen tai juoksen tunnin matolla 5krt/vko. Ei tipu ei. Veriarvot priimaa, missään ei mitään vikaa. Nukun huonosti työstressin vuoksi ja olen keski-ikäinen, ei kai se niin paljon vaikuta? Nuorena söin mitä tahansa, valvoin ja join, silti olin luuranko. Nyt 170/82.

Vierailija
16/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta puppua

Ei suinkaan.

Vierailija
17/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Syön max. 1500 Kcal/pv ja joko kuntopyöräilen tai juoksen tunnin matolla 5krt/vko. Ei tipu ei. Veriarvot priimaa, missään ei mitään vikaa. Nukun huonosti työstressin vuoksi ja olen keski-ikäinen, ei kai se niin paljon vaikuta? Nuorena söin mitä tahansa, valvoin ja join, silti olin luuranko. Nyt 170/82.

Eihän paino liikunnalla putoakaan, vaan syömällä. Eikä se syöminen saa olla liian vähäistä.

Vierailija
18/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on ruokapuoli ihan hunningolla vaikka sanovat etteivät syö paljoa ja syövät ihan tavallista kotiruokaa. Niitä kaloreita kannattaisi laskeskella muutaman päivän niin voi tulla yllätyksenä miten paljon niitä kertyy. Ja vaikka töissä kävelee niin ei se riitä. Nukkuminen myös kuntoon. 

Vierailija
19/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käveletkö kovaa vauhtia vai rauhallista källäilyä. Jälkimmäinen ei laihduta vaan sykkeen pitää kohota kunnolla, ja välillä voisit kävellä kovalla tempolla 16 - 26 km lenkkiä.

Höpö, höpö! Kyllä 10 km:n kävely kuluttaa 82 kg painavalla henkilöllä vähintään 600 kcal, vaikka kävelisi kuinka hitaasti. Pääosa kulutuksesta tulee kuitenkin siitä, että siirtää 82 kg:n massan paikasta toiseen. Tämä tulee ihan fysiikan laeista.

Syitä siihen, että et laihdu, voi olla seuraavia:

1. Syöt liikaa. 600 kcal:n ylimääräinen kulutus ei laihduta, jos syöt joka päivä keskimäärin 600 kcal ylimääräistä.

2. Yliarvioit kulkemasi matkan. Kännykän antamat tulokset eivät ole välttämättä luotettavia. Kun olimme puolisoni kanssa Itävallan alpeilla, hänen kännykkänsä arvioi välillä matkat kaksinkertaisiksi oikeaan verrattuna. Erityisesti ylä- ja alamäissä puolisoni kännykkä "mittasi" aivan liian pitkiä matkoja.

3. Sinulla on jokin aineenvaihduntaa hidastava sairaus, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.

Fyysikko

Vierailija
20/86 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini myös, ei pelkkä hb? Itsellä löytyi todennäköisesti selitys, kun edes keskitysleiridieetti ei pudottanut painoa, kun ferritiini 5, vaikuttaa kilppariin.