Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa sulla jouluvalmistelut?

Vierailija
18.10.2019 |

Itse ostin jo lahjat ja kaapit siivottu. Joulukuun sitten chillailen ja kuuntelen joulumusaa

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluviinat on jo hankittu. Tosin epäilen, että ne pitää hankkia vielä muutamaan kertaan uudelleen ennen kuin pukki tulee.

Vierailija
62/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo mietitty puolison kanssa, että vietetäänkö aatto omissa oloissa ja käydään joulupäivänä vanhemmilla vai laukataanko tukka putkella kumpasenkin kotipaikoilla aattona.

Jouluruoat olen jo miettinyt ja jossain vaiheessa ajattelin tehdä joulukakut pakkaseen valmiiksi. Osan lahjoista olen miettinyt, pitäisi alkaa ostelemaan jo niitä.

Tänään aloitan kaappien siivoukset (taitaa lähinnä mennä syyssiivouksen nimellä).

Valoja varmaan voin laittaa ensi kuun puolella ja koristeet sitten joulukuun puolella, en saa kuulemma liian aikaisin alkaa hössöttämään koristeiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteluvaiheessa. Olen melkein päättänyt, mitä annan lahjaksi lähipiiriille ja tiedän, keitä meille tulee jouluksi. Koristeluja ja muuta tunnelmaan liittyvää suunnittelen vielä. Toteutus tapahtuu joulun alla, kun jään äitiyslomalle ja on kaikki päivät aikaa valmistella joulua!

Vierailija
64/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkku on uunissa.

Entä pulla?

Vierailija
65/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Lidlissä, mutta stollenit eivät olleet vielä tulleet. Ovat muuten saksalaiselta joulutorilta ostettuja parempia.

Vierailija
66/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukkeilija kirjoitti:

Jouluviinat on jo hankittu. Tosin epäilen, että ne pitää hankkia vielä muutamaan kertaan uudelleen ennen kuin pukki tulee.

Hahhhaaaaaa.Joo minäkin ostan joka viikko jouluviinat:D

Vierailija
67/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ostanut/ miettinyt mitä hankkisi kellekin, jouluvalot ja kynttilät laitettu.

Vierailija
68/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuone varattu. Sitä samaa joulua ei vaan jaksa. Ahdistaa pelkkä ajatus. Syödään valmiista pöydästä ajatukset kevään matkasta. Matkailtas talvella muttei viiti kun taloa ei viiti jättää kylmilleen.

Vierailija
69/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulussa on pari hyvää puolta, se katkaisee pitkän pimeän ajan ja sitä saa jokainen viettää miten haluaa tai olla viettämättä, kunhan uskaltaa poiketa tutuista kaavoista. On ihmisiä joita pimeys masentaa ja sitten kun maailma on täynnä jouluvaloja masentaa vielä enemmän... :)

Mä en ole vielä tehnyt muuta kuin hankkinut pojalle teepaidan lahjaksi. Joo ja ostin joulukortteja ja kinkkupusseja tokmannilta.

Vierailija
70/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä valmistelut...?

No sori nyt alapeukuttelijat, mut mä en vietä joulua. Ihan turha pyhä mulle. T: ei läheisiä

Voisit siis olla töissä nuo ”turhat” vapaapäivät?

Onko joku paikka johon voi mennä töihin ihan vaa ilmoittamalla..? Siinä tapauksessa ihan mielelläni.

Tiedät itsekin etten tarkoittanut tuota.

Kummasti vain näille ”joulu ja pääsiäinen ovat turhia juhlia”-ihmisille kelpaa ne palkalliset vapaapäivät.

Vierailija
71/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukkeilija kirjoitti:

Mulle käy samoin joulusuklaan kanssa.

Vierailija
72/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut jo ruokareseptejä joulua varten 😋

Jälkiruoka vielä keksimättä, mutta muuten jouluaaton menu jo hyvin suunniteltuna.

Vierailija
73/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos koristevalot laitan, jahka puut on varistanut lehtensä ja maa siisti. Lahjat ostan sitä mukaa , kun tiedän. kunkin toiveen.

Pari viikkoa ennen joulua koti laitetaan joulukuntoon ja kuusi jouluviikolla , että saa fiilistellä.

Torttuja paistelen halun mukaan ja kinkku aatonaattona uuniin. Muut jouluruuat saa loistavasti kaupoista .ne tuunaan herkullisiksi ennen tarjolle panoa..

Koti on aina siisti, joten ihmesiivouksia ei tarvitse tehdä.

Vierailija
74/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ikinä siivoa kaappeja koska ette asu niissä? ( vrt. tekosyy: en siivoa kaappeja koska en vietä siellä joulua)

Vierailija
75/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään vaiheessa valmistelut. En ole 10-vuoteen viettänyt joulua enkä vietä tänäkään vuonna. Joko lähden reilaamaan Eurooppaan tai sitten pysyn kotona.

Vierailija
76/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä valmistelut...?

No sori nyt alapeukuttelijat, mut mä en vietä joulua. Ihan turha pyhä mulle. T: ei läheisiä

Voisit siis olla töissä nuo ”turhat” vapaapäivät?

Onko joku paikka johon voi mennä töihin ihan vaa ilmoittamalla..? Siinä tapauksessa ihan mielelläni.

Tiedät itsekin etten tarkoittanut tuota.

Kummasti vain näille ”joulu ja pääsiäinen ovat turhia juhlia”-ihmisille kelpaa ne palkalliset vapaapäivät.

Mä saan palkkaa tasan niiltä tunneilta kun olen töissä. En voi mennä töihin, vaikka haluaisinkin, jos paikka on kiinni tai pomo ei ole mulle töitä laittanut.

Jos olisin joulun, pääsiäisen tai minkä tahansa pyhän töissä, saisin siitä tuplapalkkaa. Kelpaa mulle.

Perheen vuoksi olen vapaalla joulun ja pääsiäisen, isänpäivän ja äitienpäivän. Vaput, juhannukset, pyhäinmiestenpäivät, itsenäisyyspäivät ja uudet vuodet menee töissä.

Jos olisi mahdollista, ottaisin nuo palkallisena vapaana mutta osa-aikaisena palkka on tupla tai ei mitään noita päivinä.

Eri

Vierailija
77/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Tässä on ennen joulua vielä monta mukavaa juttua tulossa ( Halloween, synttäreitä, isänpäivä) . Aloitan jouluvalmistelut yleensä marraskuun viimesimpinä päivinä. En hirveästi stressaa joulusta, mutta nautin kyllä siitä. Nyt on ihanaa, kun saa möllöttää rauhassa kotona kynttilänvalossa ja viritellä tunnelmavaloja.

Vierailija
78/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi valmistelu rajoittuu reseptien selailuun ja suunnitteluun. Pakkanen on niin täynnä marjoja, ettei sinne vielä leipomuksia tai ruokia mahdu. Valoja laitan jahka kehtaan, mennee marraskuun puolelle. Muut koristeet ja tekstiilit lähempänä joulua.

Vierailija
79/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme vietä joulua joten eipä tarvitse valmistella yhtään mitään. Onneksi lapsetkaan eivät tykkää yhtään. Lähdemme todennäköisesti matkalle ja yleensä semmoiseen maahan jossa joulua ei vietetä.

Vierailija
80/91 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valmistele itse joulua kun käyn aina joka joulu porukoilla. Siellä on kuusi, koristeet, joulupöytä täynnä herkkuja :) Omaan kämppään laitan tänä jouluna pikkukuusen, muutaman koristeen, led-kynttilöitä ja ehkä jotain muuta pientä tilpehööriä :-)

Ihmettelen alapeukkuja? Siis mun porukat omasta tahdosta haluaa joka joulu tarjota kaikki herkut, jouluruoat yms yms. Olen siis melkein 30v. En kyllä yhtään ymmärrä näitä alapeukuttajia. Onko niin paha viettää omien vanhempien ja veljen kanssa jouluna aikaa ja kun vielä halutaan tarjota kaikki omasta tahdosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän