Missä vaiheessa sulla jouluvalmistelut?
Itse ostin jo lahjat ja kaapit siivottu. Joulukuun sitten chillailen ja kuuntelen joulumusaa
Kommentit (91)
Osa lahjoista hankittu.
Ruokalistat suunniteltu.
Joulukuun tehtävät aikataulutettu.
Kun suunnittelee asiat hyvin ja toteuttaa suunnitelmansa aikataulun mukaisesti, välttyy joulupaniikilta ja -stressiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En valmistele itse joulua kun käyn aina joka joulu porukoilla. Siellä on kuusi, koristeet, joulupöytä täynnä herkkuja :) Omaan kämppään laitan tänä jouluna pikkukuusen, muutaman koristeen, led-kynttilöitä ja ehkä jotain muuta pientä tilpehööriä :-)
Ihmettelen alapeukkuja? Siis mun porukat omasta tahdosta haluaa joka joulu tarjota kaikki herkut, jouluruoat yms yms. Olen siis melkein 30v. En kyllä yhtään ymmärrä näitä alapeukuttajia. Onko niin paha viettää omien vanhempien ja veljen kanssa jouluna aikaa ja kun vielä halutaan tarjota kaikki omasta tahdosta?
Kai sinä silti osallistut joulun valmisteluihin? Kyllä minäkin tarjoan joulun aikuisille lapsilleni, mutta odotan heiltä silti jotain panostusta. Minua ilahduttaa ainakin, jos saunan ja kylppärin pesee joku muu kuin minä. Sillä aikaa ehdin tehdä vaikka joululaatikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä valmistelut...?
No sori nyt alapeukuttelijat, mut mä en vietä joulua. Ihan turha pyhä mulle. T: ei läheisiä
Voisit siis olla töissä nuo ”turhat” vapaapäivät?
Onko joku paikka johon voi mennä töihin ihan vaa ilmoittamalla..? Siinä tapauksessa ihan mielelläni.
Tiedät itsekin etten tarkoittanut tuota.
Kummasti vain näille ”joulu ja pääsiäinen ovat turhia juhlia”-ihmisille kelpaa6 ne palkalliset vapaapäivät.
Joulu on perhejuhla. Mulla ei ole perhettä. Ei edes vanhempia. (No joo, on ne elossa mutta ei olla tekemisissä, syystä.) Eli kyllä se joulu on mulle aika turha. Ihan mielelläni olisin joulun töissä, mutta kotonakin on ok olla.
En niin yhtään mitään. Jotain lahloja saatan ostaa marraskuussa, jos sattuu hyviä alennuksia kohdille.
Kortteja teen aina ehtiessäni. Yksi lahja on ostettuna. Ruokalista on valmis ja tehtävät jaettu siskon kanssa. Lahjoja alan nyt haalia kasaan kiihtyvällä tahdilla. Oon vähän laiska ollut.
Marraskuun lopulla vaihdat verhot talvisimmaksi ja laitan kyntteliköt ikkunoille. Siitä alan sitten viikottain lisäämään koristeita ja valosarjoja sisälle. Joulua odotellessa glögiä ja pipareita ja ehkä joulutorttuja. Kalenterinluukkujen avaamista. Siivoukset vasta pari päivää ennen joulunpyhiä ja ruoat samaten. Koristeet saavatkin olla aina Nuutinpäivään asti. Kynttelilöt helmikuulle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Kortit työn alla, lahjat ostettu
Ai mummot lähettelee vielä v 2024 kortteja 😂
Tällä viikolla on vielä kesäisen lämmintä 10 astetta ja ruusut kukkii puutarhassa. Joulu ei todellakaan ole mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä valmistelut...?
No sori nyt alapeukuttelijat, mut mä en vietä joulua. Ihan turha pyhä mulle. T: ei läheisiä
Voisit siis olla töissä nuo turhat vapaapäivät?
Onko joku paikka johon voi mennä töihin ihan vaa ilmoittamalla..? Siinä tapauksessa ihan mielelläni.
Tiedät itsekin etten tarkoittanut tuota.
Kummasti vain näille joulu ja pääsiäinen ovat turhia juhlia-ihmisille kelpaa ne palkalliset vapaapäivät.
Kuinkakohan moni (sinäkään) viettää joulua ja pääsiäistä sen uskonnollisen merkityksen vuoksi? Eiköhän suurin osa ota vaan ilolla vastaan ne ylimääräiset vapaat ja vietä ne juhlatkin vain tavan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortit työn alla, lahjat ostettu
Ai mummot lähettelee vielä v 2024 kortteja 😂
Lähetän joitakin kymmeniä joulutervehdyksiä. Kirjeitä kirjoitan alle tusinan jouluksi. Kortit tekstaan kauniisti. Valitsen korttien kuva-aiheet vastaanottajan mukaisesti. Etanaposti on ihan hauskaa lähettää ja saada; suorastaan erityistä some-aikana. Koen paperipostin paljon henkilökohtaisempana kuin sähköisen viestinnän, joutuuhan siinä näkemään enemmän vaivaa. Ja kortteja voi laittaa magneeteilla vaikka jääkaapin oveen tai muualle esille. Someen laitan sitten yleisiä joulutoivotuksia. Ja puhelinsoitto vanhemmalle väelle on paikallaan, jos ei pääse kyläilemän. En näe mitenkään kortteja menneen ajan harrasteluksi.
Mitenkäs itse hoidat sosiaalisia suhteitasi jouluna?
Jos ne päivät ei ole sulle pyhiä, miksi sun pitäisi saada töissä ollessasi niistä pyhäpäiväkorvaus?