Missä vaiheessa sulla jouluvalmistelut?
Itse ostin jo lahjat ja kaapit siivottu. Joulukuun sitten chillailen ja kuuntelen joulumusaa
Kommentit (91)
Se joulu tulee, stressasi ja valmisteli tai sitten ei. Minä en lähettele enää kortteja enkä ostele lahjoja. Ruuat ostan kaupasta. Komeroita en siivoa, sillä en vietä joulua komerossa.
Mulla taitaa olla vielä joulun 2012 joulusiivous vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuikkukupit ovat jo asemissa.
Entä onko jouluverhot jo silitetty ja ikkunassa? Vai vieläkö pitkään aiot pitää syyskausiverhoja?
Jouluna töissä, menee niinkuin muutkin arkipäivät. Aiempina vuosina on ollut kovat valmistelut, nyt huokaisen helpotuksesta kun voi skipata koko homman.
No ei missään vaiheessa hyvänen aika sentään! Nyt on syksy ja nautitaan siitä!
En kyllä vielä aio stressata joulua. Lapset ehtivät sotkea huushollin sataan kertaan. Jouluruuat ehtivät pahentua, koristeet pölyttyä ja kuusi tiputtaa neulaset. Lapset löytäisivät vaatekomeroon piilotetut lahjat heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat ehtii vielä 23.12 uhriutumaan kamalasta joulustressistä, ja ruinaamaan paketteja kummeilta, mieheltä, vanhemmilta, anopeilta ja facen apustus-ryhmistä. Myöskin raivokohtaukset miehille ja lapsille on hyvä suorittaa vasta jouluviikolla. Miksi stressata jo nyt, kun uhriutumisen aika on vasta edessä?
Joka ketjuun sitä sinäkin ehdit.
Kiinnostavampaa on se, että sinä luet jokaisen palstan ketjun. Kerro toki missä kaikissa ketjuissa olen ollut kertomassa palstamammojen joulustressistä? Linkit kehiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat ehtii vielä 23.12 uhriutumaan kamalasta joulustressistä, ja ruinaamaan paketteja kummeilta, mieheltä, vanhemmilta, anopeilta ja facen apustus-ryhmistä. Myöskin raivokohtaukset miehille ja lapsille on hyvä suorittaa vasta jouluviikolla. Miksi stressata jo nyt, kun uhriutumisen aika on vasta edessä?
Joka ketjuun sitä sinäkin ehdit.
Kiinnostavampaa on se, että sinä luet jokaisen palstan ketjun. Kerro toki missä kaikissa ketjuissa olen ollut kertomassa palstamammojen joulustressistä? Linkit kehiin vaan.
Ihan oikeesti olet jokaisessa? 😳
Minä nyt tarkoitin vain niitä, jotka olen klikannut auki.
Merkkasin kalenteriin kahden ja puolen viikon joululoman.
No eipä tästä ole montakaan viikkoa, kun sain aikaiseksi ottaa valotähden pois ikkunasta. Jouluvalmistelut alkavat uuden joulun osalta ihan pian, kun ripustan sen takaisin.
Vähäsen olen kalenterin kanssa suunnitellut, miten pidän jouluna vapaata. Osa joulukorteista on ostettu. Pikkuhiljaa lahjoja ostelen, kun kohdalle sattuu. Ulkovalot ajattelin viritellä takapihan puskaan lähipäivinä valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Possu on vielä karsinassa ja Saarioisten äidit vasta suunnittelee laatikoiden valmistusta.
https://animaliamedia.fi/sikaemakon-elamaa-porsasautomaattina/
Vierailija kirjoitti:
Mitkä valmistelut...?
No sori nyt alapeukuttelijat, mut mä en vietä joulua. Ihan turha pyhä mulle. T: ei läheisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä valmistelut...?
No sori nyt alapeukuttelijat, mut mä en vietä joulua. Ihan turha pyhä mulle. T: ei läheisiä
Voisit siis olla töissä nuo ”turhat” vapaapäivät?
Mitä helvetin joulua !
Jouluhan on kamalin aika vuodesta pimeyden, kylmän, epäsosiaalisuuden, väkivallan itsemurhien ja tekopyhyyden huipentuma.
Tuollaista sontaa en todellakaan ole viettänyt sen jälkeen kun vanhempieni kodista lähdin.
Miksi tästä joulu sonnasta pitää myös sivullisia kiusata esim. kauppoja ja muita palveluja sulkemalla.
Suomesta pitää lähteä hyvissä ajoin ennen joulua koska tuo hulluus vaikuttaa myös aikatauluihin.
Maailmassa on miljardeja ihmisiä jotka eivät ole kuulleetkaan koko joulusta.
Olen ostanut lapselle pari joululahjaa, kun sattumalta tuli kivoja ja sopivia vastaan tarjouksessa. Muille en ole ostanut, pitäisi kyllä jo aloittaa. Olen tosin ostanut askartelutarvikkeita, joista lapsi saa askarrella lahjat kummeille ja Mummeille. Joulukorttikuvaus pitäisi ideoida ja varata. Ja joulupukki. Siis niinkuin ihan kahden viikon sisällä.
En vietä joulua varsinaisesti enkä tee valmisteluja. Suklaata olen kyllä jo syönyt. Mutta ei lahjoja, ei ole kenelle niitä antaisi. Eikä ruokia.
Aloitin jo kesällä. Käytiin miehen kanssa katsomassa koulukuusi omasta metsästä valmiiksi. Ei sitten joulukuussa tarvitse kun käydä hakemassa. Löytyi tien vierestä eli helppo hakea jos lunta paljon.