Missä vaiheessa sulla jouluvalmistelut?
Itse ostin jo lahjat ja kaapit siivottu. Joulukuun sitten chillailen ja kuuntelen joulumusaa
Kommentit (91)
Otan aika rennosti. Pari lahjaa on ostettu, krääsää en osta mutta tarpeellista kyllä. Olkoot tylsää mutta eipä ainakaan jää rojut toisten nurkkiin lojumaan. Ruuat voi ostaa valmiina kaupasta jos ei tee mieli valmistaa itse. Pidän kotini siistinä vuoden ympäri joten ei siivouksestakaan tarvitse stressata.
Joulukuussa vasta koristelut eikä mitään muuta tarvitse. Kaupallista joulua emme ole 20 vuoteen enään viettäneet.
Ei missään vaiheessa, koska mua on kielletty ”sekoilemasta” ennen marraskuun puoliväliä. Heh, tilasin ja teetin silti taas mittojen mukaan uuden pöytäliinan Marimekon kankaasta jouluksi, mutta eihän nämä muut sitä tiedä/ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin joulua !
Jouluhan on kamalin aika vuodesta pimeyden, kylmän, epäsosiaalisuuden, väkivallan itsemurhien ja tekopyhyyden huipentuma.Tuollaista sontaa en todellakaan ole viettänyt sen jälkeen kun vanhempieni kodista lähdin.
Miksi tästä joulu sonnasta pitää myös sivullisia kiusata esim. kauppoja ja muita palveluja sulkemalla.
Suomesta pitää lähteä hyvissä ajoin ennen joulua koska tuo hulluus vaikuttaa myös aikatauluihin.
Maailmassa on miljardeja ihmisiä jotka eivät ole kuulleetkaan koko joulusta.
Tuo on totta mitä sanoit.👍
joulunlunjuhlimen on pitkän propagandan tulos.
Tällä tavalla on saatu ihmisten huomio pois tosiasioista, kuten suomen kurjuus entisenä venäjän siirtomaana.
Suomen ongelmana on muutenkin keskinkertaisuus, jolle myös joulu on suunnattu.
Älykkäämpi aines jatkaa muuttoaan sivistysmaihin, joissa joulu ei ole valtiojohteista kuten suomen reaalisosialismissa.
Pitää saada viinaa jotta saa koneen käyntiin.
Tänä vuonna joulu ja hanukka ovat samaan aikaan. Joululahjat olen miettinyt jo valmiiksi ja osa on hankittukin, jouluaaton ruuat myös aikalailla lyöty lukkoon. Menorasta puuttuu kynttilät ja saa nähdä mitä muuta ohjelmaa hanukaksi tulee, se on vielä vähän auki.
Vierailija kirjoitti:
Pitää saada viinaa jotta saa koneen käyntiin.
Ota pois.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuun puolessa välissä lankeaa joulumatka maksuun. Pieniä erikoisia lahjoja lähipiirille ja ystäville olen löytänyt vuoden varrella. Perheen kesken yhteinen lahja on kaikille mieluinen joululoma.
Aiemmin valmistelin joulua vaikka lähdettiinkin pois itse juhlaksi. Nykyään riittää adventtikynttilät ja lasten joulukalenterit, lisäksi vielä pari jouluista taulua tuovat joulun kotiin. Mistään jouluväreistä ym. en oo vuosiin jaksanut innostua, mutta tänä vuonna aion ostaa joulunpunaisen kahvikoneen sattumalta tässä loppuvuodesta, olkoon joulupannu meille kaikille.
Joulu on sydämen asia, se kulkee mukana missä silloin olenkaan. Toivoisin että lapseni oppisivat sen yhteisistä jouluistamme.
Kuulostaa että lapset jää tässä jalkoihin. Saavat iloita punaisedta kahvikoneesta. Ja pääsevät matkalle. Johon äiti haluaa.
Ymmärtäisin, jps kyse olisi lähes aikuisista. Mutta niin tässä ei taida olla.
Lapsille ei joulua!
Tässä tanssitaan kuusen ympärillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin joulua !
Jouluhan on kamalin aika vuodesta pimeyden, kylmän, epäsosiaalisuuden, väkivallan itsemurhien ja tekopyhyyden huipentuma.Tuollaista sontaa en todellakaan ole viettänyt sen jälkeen kun vanhempieni kodista lähdin.
Miksi tästä joulu sonnasta pitää myös sivullisia kiusata esim. kauppoja ja muita palveluja sulkemalla.
Suomesta pitää lähteä hyvissä ajoin ennen joulua koska tuo hulluus vaikuttaa myös aikatauluihin.
Tuo on totta mitä sanoit.👍
joulunlunjuhlimen on pitkän propagandan tulos.
Tällä tavalla on saatu ihmisten huomio pois tosiasioista, kuten suomen kurjuus entisenä venäjän siirtomaana.Suomen ongelmana on muutenkin keskinkertaisuus, jolle myös joulu on suunnattu.
Älykkäämpi aines jatkaa muuttoaan sivistysmaihin, joissa joulu ei ole valtiojohteista kuten suomen reaalisosialismissa.
Mihin maihin?
Olen ottanut töistä vapaata jouluksi. Jouluna on perinnejoulu ja perheen kanssa. Lapsille haluan antaa joululahjaksi jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
What of fuck? Mitä järjestelyä tähän aikaan? Typerää touhua.Vietä joulusi jo elokuussa jos täytyy se näin aikasin aloittaa.Kummallista porukkaa että täytyy vetää kilarit jostakin JOULUSTA.
Kukahan ne kilarit siitä nyt veti?
Lapselle pari lahjaa hankittu ja toiset pari pistän tilaukseen viikonloppuna. Meillä on hyvin simppeli, pieni joulu, ei vaadi isoja järjestelyitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin joulua !
Eihän nykyään kaupat edes ole kiinni.
Joskus 80-luvulla lyötiin lappu luukulle aattona klo 13 ja seuraavan kerran auki 27. päivä paitsi, jos sattui olemaan sunnuntai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä valmistelut...?
No sori nyt alapeukuttelijat, mut mä en vietä joulua. Ihan turha pyhä mulle. T: ei läheisiä
Voisit siis olla töissä nuo ”turhat” vapaapäivät?
Onko joku paikka johon voi mennä töihin ihan vaa ilmoittamalla..? Siinä tapauksessa ihan mielelläni.
En valmistele itse joulua kun käyn aina joka joulu porukoilla. Siellä on kuusi, koristeet, joulupöytä täynnä herkkuja :) Omaan kämppään laitan tänä jouluna pikkukuusen, muutaman koristeen, led-kynttilöitä ja ehkä jotain muuta pientä tilpehööriä :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat ehtii vielä 23.12 uhriutumaan kamalasta joulustressistä, ja ruinaamaan paketteja kummeilta, mieheltä, vanhemmilta, anopeilta ja facen apustus-ryhmistä. Myöskin raivokohtaukset miehille ja lapsille on hyvä suorittaa vasta jouluviikolla. Miksi stressata jo nyt, kun uhriutumisen aika on vasta edessä?
Joka ketjuun sitä sinäkin ehdit.
Persuolinkaisella meni tunteisiin! Ei hätää kyllä sinä sitä viinarahaa saat vielä jouluaattona kun itket adhd-lapsistasi ja 7 lapsen yksinhuoltajuudesta niinkuin aina. Haaroja persepuolueen edustaja ei jostain syystä osaa vain pitää kiinni kuten ei turpaansakaan...
Mä olen niin tehokas, ettei vielä tarvitse aloitella.
Jouluaattona mies hakee muovikuuseen vintiltä ja koristelee sen. Kinkut ja laatikot on helppo hakea päivää ennen. Lahjojakin saa alennuksella aattona.
Ei tuo joulun vietto juuri vaivaa tarvi.
Olen hypistellyt joulukalentereita kaupassa, kosmetiikka- ja nyt näytti olevan myös tee-joulukalentereitakin. Jonkun sellaisen ostan tai kumpaakin sorttia. Ja voisin alkaa miettiä minkä suuren lahjan ostan itselleni, ehkä lentolipun etelään nyt marraskuuksi.
En ole tuo jota kommentoit, mutta töissä olen viettänyt paljon pyhiä.