Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1664)

Vierailija
1641/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaus on uskonto niin mikä niistä ja miksi?

Vierailija
1642/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Matrix leffaa ei puhuttu mitään *glitch in the matrix"-tuubaa. Samoin vasta 80-luvun Robin Hood sarjan jälkeen ajatellaan, että iloisissa veikoissa olisi saraseeni. Ja 90-luvun Titanic-leffan jälkeen jengi luulee, että 1900-luvun alussa oli värit.

Te ootte niin vedätettävissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun köyhyys on yksi suuri koodausvirhe matrixissa. Päivitystä odotellessa....

Vierailija
1644/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vika ole omassa päässä, niin sitten on henkimaailman vaikutusta kaikki tällaiset dejavu-ilmiöt yms.

Raamatun mukaan saatana loihti jopa Jumalan Pojan eteen aikamoisen näyn, näyttämällä Jeesukselle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat. Voi siis uskoa, että se osaa saman tempun ihmistenkin kohdalla ja osaa antaa mitä vaan mielikuvia, näkyjä tai ilmiöitä. Sielunvihollinen on illusioitten ja kaikenlaisen valehtelun mestari Raamatun mukaan.

Mahtavaa, ainakin ois äksöniä elämässä kun henkivallat antais kokemuksia ja elämyksiä 😍

Vierailija
1645/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman matrix-leffoja, oliskohan aiheesta puoliksikaan näin paljon kommentteja?

Ketä kiinnostaa? Oli nää totta tai ei aika hauskoja lukea 

Vierailija
1646/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nää kommentit suurimmaksi osaksi edes liity Matrix elokuvassa esitettyyn ilmiöön. Ei liity omanikaan.

Mä olin joskus nuoruudessa töissä ulkomailla, muutaman sataa vuotta vanhassa rakennuksessa. Jo työhaastettalussa mulle kerrottiin, että täällä sitten kummittelee. No, minähän en järki-ihmisenä sellaiseen usko. Mutta kyllä siinä talossa tapahtui useita kertoja outoja ja selittämättömiä asioita. Oli myös useita sellaisia asioita, joita on kauhuelokuvissa ja niistä tuli fiilis, että joku on kokenut vastaavaa aikaisemmin ja osannut laittaa sen elokuvaan. Esim. sellainen ujeltava ääni kuului usein - se on tietenkin ilmastointihormeista - mutta enpä ole samanlaista kuullut muualla. Ohi kävellessä auki tempautuvat laatikot ja painava puuovi, joka heilahti edessäni täydet 180 asetta kiinni. Siinä talossa koin usein myös "tihentyvää pimeyttä" jne. Näihin kokemuksiin ei kuitenkaan liittynyt mitään pelottavaa tunnelmaa. 

Vierailija
1647/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosia tilanteita, että olen etsinyt jotain esinettä ja vaikka haravoinut pöytää katseellani ja toisella katsomisella esine on paikassa, jossa en sitä muutama sekunti sitten nähnyt.

Joo näitä on sattunu mullekin. Tarkistanu useempaan kertaan että asia ei ole siinä mut kohta kuitenkin on.

Vierailija
1648/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on dissosiatiivistä depersonalisaatiota minusta enemmän, kuin mitään ns. mystistä, ehkä olen kokenutkin. 

En usko, että on mitään dissosiatiivista depersonalisaatiota, sehän olisi just mystistä. Enkä usko, että liittyy mihinkään psykologiseen traumaankaan. Joskus asiat näyttäytyy juuri niin kuin ne ovatkin. Jostain syystä miljoonat ihmiset näkivät sen hedelmäkorin, joten ainoa selitys on, että se on siellä on joskus ollut. Jostain syystä sitä ei haluta nyt enää myöntää. Sama on tuon auringonvalon kanssa. Eräs henkilö selittää sen niin, että totuimme sinisiin valoihin ja silloin aurinko näytti keltaiselta. Liittyy jotenkin esim. television käyttämään kuva- tai valotekniikkaan, telkkaria ollaan lapsena uijotettu ahkerasti. 

Se runsaudensarvi oli ehkä piraattiversio, ei alkuperäinen merkki. 

Vierailija
1649/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin teininä kesällä kielikurssilla Englannissa. Siinä pikkukaupungissa oli kielikurssiryhmiä useista Euroopan maista. Yhtenä iltana jonotin vessaan Mäkkärissä, jonossa oli lisäkseni monta nuorta ruotsalaisesta kurssiporukasta. Yhtäkkiä aloin jutella heidän kanssaan täysin ruotsiksi vaikka mitä, ei ollut mitään ongelmaa puhua tai ymmärtää. Kun suomalainen kaverini tuli jonoon myöhemmin, ruotsalaisille vasta selvisi, että olin suomalainen. He hämmästyivät, että olin puhunut niin hyvää ruotsia, etteivät edes he huomanneet, etten ollut ruotsalainen.

En ymmärrä, mitä tapahtui. En ole suomenruotsalainen enkä hyvä kielissä. En koskaan sitä ennen enkä koskaan sen jälkeen ole osannut puhua sujuvaa ruotsia.

Kielikurssi ja vieras puheympäristö herkisti kykysi. Olit tietysti lukenut ruotsia koulussa, ja kuullut sitä tv:stä ym.

Vierailija
1650/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa tuli kiva naurattava kohta joka kesti pari minuuttia. Ja heti perään sama tilanne ja se kohta elokuvassa tuli uudestaan täysin samana. Tuli kyllä outo olo. 

Vierailija
1651/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se dejavuu

Vierailija
1652/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin vielä vanhempieni kanssa, katsoin usein iltamyöhällä tv:tä äitini kanssa. Toisinaan kävi niin, että kun tv-elokuvassa tai sarjassa hälytysajoneuvo laittoi pillit soimaan, niin kodin ulkopuoleltakin tieltä alkoi kuulua jonkin hälytysajoneuvon ääni. Samaten jos katsottiin esim. sotaleffaa niin ulkoa alkoi kuulua ohi lentävän koneen ääni. Meillä oli tapana sitten sanoa, että ääniefektit kuuluvat jo ulkoakin.

Vierailija
1653/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 1990-luvulla ajoin maantiepyörällä yli 30 km/h nopeudella jossain Arolan kylän lähellä, Uudenkylän ja Kausalan välisellä vanhalla maantiellä. Jokin sai katsomaan taakseni, niin näin takana, noin 200 metrin päässä, tulevan sellaisen vanhan naisen vaaleissa vaatteissa hirveetä vauhtia sellaisella vanhalla mummopyörällä. Mietin, että miten v...ssa joku 8-kymppinen mummo voi polkea noin kovaa jollain vanhalla vaihteettomalla fillarilla? Hetken päästä katsoin taakseni uudelleen, niin tämä teräs mummo oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen, ei näkynyt missään ja mikä parasta, tuolla tiepätkällä ei ollut mitään kohtaa, jossa olisi voinut kääntyä talon pihaan tai koukata jollekin sivupolulle. 

Liekö kukaan täällä pyöräillyt tai kulkenut jollain muulla noihin aikoihin sillä tiellä ja kohdannut saman teräsmummon vanhalla naisten pyörällä? Tämä oli joskus 1995 tienoilla.

Mikronukahdit? Aivan todellinen ilmiö ja selittäisi kaiken.

Mikronukahdus? Olisin löytänyt itseni ojan pohjalta solmussa.

Vierailija
1654/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on dissosiatiivistä depersonalisaatiota minusta enemmän, kuin mitään ns. mystistä, ehkä olen kokenutkin. 

En usko, että on mitään dissosiatiivista depersonalisaatiota, sehän olisi just mystistä. Enkä usko, että liittyy mihinkään psykologiseen traumaankaan. Joskus asiat näyttäytyy juuri niin kuin ne ovatkin. Jostain syystä miljoonat ihmiset näkivät sen hedelmäkorin, joten ainoa selitys on, että se on siellä on joskus ollut. Jostain syystä sitä ei haluta nyt enää myöntää. Sama on tuon auringonvalon kanssa. Eräs henkilö selittää sen niin, että totuimme sinisiin valoihin ja silloin aurinko näytti keltaiselta. Liittyy jotenkin esim. television käyttämään kuva- tai valotekniikkaan, telkkaria ollaan lapsena uijotettu ahkerasti. 

Olen eri... 

Tämä ei ehkä kuitenkaan liity siihen piraattiversioon. Meillä näkyi 80-luvulla ja 90-luvulla Music television (MTV), jossa ahkerasti mainostettiin fruit of the loomia. 

Minä tietenkin lapsena ymmärsin asian, että "loom" sana tarkoittaa sitä runsaudensarvea. Kun en ole mikään erityinen kielinero, joka jaksoo tarkistella sanakirjasta joka sanan. Englantia kuitenkin oli jo koulussa, joten ymmärsin jotain. 

Ja tuo linkki on edelleen mun päässä, että loom sanasta tulee se runsaudensarvi mieleen. 

Toiseksi en tuolloin edes ymmärtänyt, että kyseessä oli vaatemerkki. Se oli vaan joku ihme hedelmäjuttu. 

Vierailija
1655/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kerran moottoritietä, yhtäkkiä kaikki meni jotenkin jähmeäksi ja tunsin kuinka aallot löi auton kylkiin. Ajoin samaan aikaan satasta moottoritiellä ja samaan aikaan aallot keinuttivat samaa autoa. Olin että mitä jelvettiä. Tätä kesti noin puoli minuuttia, sitten loppui. En keksi tälle yhtään mitään selitystä.

Jotkut ihmiset ovat erityisen herkkiä toisten ihmisten taajuuksille. Luultavasti koit sen mitä joku toinen ihminen koki jossakin muualla. Empaattiset ihmiset tuntevat toisten ihmisten kärsimyksiä. Sielu huutaa toiselle ihmiselle. Jollain tavalla ollaan yhteydessä toinen toisiimme. Myös sitä on tutkittu ihan, että ihminen jotenkin tietää / aavistaa jonkun tulevaisuuden.

Vierailija
1656/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri... 

Tämä ei ehkä kuitenkaan liity siihen piraattiversioon. Meillä näkyi 80-luvulla ja 90-luvulla Music television (MTV), jossa ahkerasti mainostettiin fruit of the loomia. 

Minä tietenkin lapsena ymmärsin asian, että "loom" sana tarkoittaa sitä runsaudensarvea. Kun en ole mikään erityinen kielinero, joka jaksoo tarkistella sanakirjasta joka sanan. Englantia kuitenkin oli jo koulussa, joten ymmärsin jotain. 

Ja tuo linkki on edelleen mun päässä, että loom sanasta tulee se runsaudensarvi mieleen. 

Toiseksi en tuolloin edes ymmärtänyt, että kyseessä oli vaatemerkki. Se oli vaan joku ihme hedelmäjuttu. 

Firman nettisivuilla on oma osionsa koskien tuota logoa.

Runsaudensarvi kiistetään ja mahdollisia selityksiä tarjotaan.

Vierailija
1657/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikuisen, mutta vielä kotona asuvan tyttäreni kanssa iltakävelyllä. Asumme suhteellisen rauhallisella ja hiljaisella oktalo-alueella. Oli heinäkuun ilta,kello jotain 20 ja vielä ihan valoisaa vielä. Samalla hetkellä kun astuimme kotikadulle, alkoi molemmista suunnista tulla autoja ihan hulluna ja esikoinen repesi nauramaan että " Truman Show,ohjaaja sanoi että autot kehiin, nyt ne tulee!". 

Hetken päästä autot olivat poissa ja katu taas täysin autio.

Ja niitä tuli tosiaan molemmista päistä katua,eli selityksenä ei toimi että jollakulla oli ollut juhlat ja vieraat vain poistuvat.

Vierailija
1658/1664 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kerran moottoritietä, yhtäkkiä kaikki meni jotenkin jähmeäksi ja tunsin kuinka aallot löi auton kylkiin. Ajoin samaan aikaan satasta moottoritiellä ja samaan aikaan aallot keinuttivat samaa autoa. Olin että mitä jelvettiä. Tätä kesti noin puoli minuuttia, sitten loppui. En keksi tälle yhtään mitään selitystä.

Jotkut ihmiset ovat erityisen herkkiä toisten ihmisten taajuuksille. Luultavasti koit sen mitä joku toinen ihminen koki jossakin muualla. Empaattiset ihmiset tuntevat toisten ihmisten kärsimyksiä. Sielu huutaa toiselle ihmiselle. Jollain tavalla ollaan yhteydessä toinen toisiimme. Myös sitä on tutkittu ihan, että ihminen jotenkin tietää / aavistaa jonkun tulevaisuuden.

Minulla on oma omituinen teoria.

Aina sanotaan, että joku rokkitähti poltti kynttilää molemmista päistä, ja kuoli sitten nuorena, kuten Janis Joplin.

Sitten taas joku elää hyvin terveellisesti, rauhallisesti ja varovasti, ja elää vanhaksi, eikä kukaan ihmettele.

Oma teoriani on, että suurin osa ihmisistä tajuaa jo varhain suunnilleen sen, että minkä ikäisenä kuolee, ja elää sitten sen mukaan. Joko täysillä, kun ei ole syytä varoa, tai sitten varovasti, koska sen kropan kanssa pitää pärjätä pitkään.

Ja juu tiedän, että kuulostaa höpsöltä, mutta aika moni äkkikuoleman kokenut on puhunut mahdollisuudesta etukäteen perheelleen. On omakin kokemus suvussa.

Vierailija
1659/1664 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nytkin. Täällä vauvapalstalla monet kerrat aika pysähtyy tai sitten ihmiset katoavat ja keskustelut päättyvät kuin seinään kuin napista painamalla. Ensin kova pulputus käy, kun kaikki kertovat ja sitten ihan yhtäkkiä kaikki vaikenee, ei pihahdustakaan. Salkkarit spekulaatioketju on melkeinpä ainut, joka tekee tässä poikkeuksen. Siellä onkin sitten sellaiset selitykset, että se sais kyllä vaieta iäksi, vaan eipä tapahdu. 

Tuolta löytyy monia ketjuja, jotka ovat vaienneet jo lähes 20 vuotta sitten, vaikka aiheen ajankohtaisuus ei ole mihinkään kadonnut. Virhe matrixissa, mikäpä muukaan.

Vierailija
1660/1664 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi koskaan uskonut, että voisin kokea tällaista. Muutama vuosi sitten kuitenkin kuulin ensin selvästi, miten lapseni tuli kaverinsa kanssa kuistillemme juoksuaskelin, kuulin myös heidän naurunsa. Katsoin ikkunasta ulos ja näin toisesta ikkunasta selvästi heidän pelleilevän kuistilla. Menin avaamaan oven eikä siellä ollut ketään. Aikaa ei olisi ollut poistua siitä mihinkään. 

Hyvin hämmentävä hetki, koska tiedän mitä näin ja kuulin. Tapahtuma laittoi kieltämättä miettimään todellisuuden rakentumista ja on ihmetyttänyt usein jälkikäteenkin. En tosiaan koskaan ajatellut, että noin voisi tapahtua.