Jumalauta että olenkin sairaan paljon lihavampi kuin luulin
painoa 63 ja pituutta 163 ja henkan vaatteista alaosat 42 sopii, puseroista varmaan 44 olisi sopiva. KappAhlista täytyi ottaa paita kokoa 44/46, tosin hyvin tyköistuvaa mallia mutta kuitenkin. Ihan järkkyä kuinka näin lyhyessä ihmisessä kymmenen ylikiloa näkyy ja tuntuu, kohta saan mennä ostoksille isojen tyttöjen liikkeisiin. Apua, nämä raskauskilot on saatava pois, vauva on 8 kk, mutta eipä ole vaan onnistunut.
Kommentit (28)
Jos vaikka itsekin vaatteita löytäisin :)
terv 24
Mulla on pituutta 164 ja painoa nyt laihduttamisen jälkeen jotain 56-57. Ja housujen pitää olla edelleen kokoa 40, ehkä joku 38 menee satunnaisesti. En tiedä missä ongelma, sillä pallomahaa ei ole. Ehkä siinä, että olen aika tasapaksu, eikä vyötäröä ole koskaan juuri ollut.
Mulla menee nää yleisimmät, Lindex, H&M, farkut esim. kokoa 42 - ja painoa kumminkin melkein 90. Eikä edes kiristä. Ok, pituutta on 20 cm enempi kuin ap:lla.
Bulgariassa on myös nuorten vaatteet samaa mallia.
Ostan paljon ihan kaikenlaisia housuja, farkkuja, suoria housuja jne. Yleensä ainakin Kreikassa housut on vähän fiinimpiä ja naisellisempia kuin täällä.
Hameita ostelen myös. Pitkiä ja lyhyitä. Valinnanvaraa riittää.
Paitapuserot ja jakutkin istuu paremmin kuin Suomessa myytävät, koska niissä on reilusti kavennusta vyötärön kohdalla. Tosi naisellisia.
Mekkojen sovittelu on ihanaa, kun Suomessa lantiosta sopiva mekko lököttää vyötäröltä ja sopiva vyötäröinen taas ei mene muuten päälle. Kreikasta ja Italiasta kannattaa etsiä pikkumustia ja kotelomekkoja.
vaatekoko ei ole pienentynyt. Päinvastoin: ylävartaloon on tullut leveyttä lisää, etenkin olkapäihin ja yläselkään, myös habat on aika jykevät. 3-5 kiloa sais lähteä...Käytän kokoja 38 ja 40.
Kyllä on helkutin vaikeaa löytää Suomesta vaatteita. Täällä on kaikki tehty vyötäröttömille pötkylöille tai sitten omppulihaville.
Etelä-Euroopassa lomaillessa ostan kassikaupalla hameita, housuja ja mekkoja. Siellä on sama tiimalasimalli vallitseva.