Miksi Tori-myyjät eivät voi toimittaa näitä lahjoitetaan tavaroitaan?
Aina niissä ilmoituksissa lukee, että saa noutaa ilmaiseksi. Miten me joilla ei ole autoa/ajokorttia voidaan noutaa se tavara?Törkeää!
Kommentit (169)
Kun joku vaikka tori.fi:n kautta antaa jotain ilmaiseksi, pointti on siinä että hän haluaa itselleen tarpeettomasta tavarasta eroon. Se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhien avustusta, vaan ihan kuka vaan voi kyseisen tavaran noutaa jos sen haluaa. Vaikka olisi miljonääri! Miksi myyjä näkisi vaivaa postittamalla jotain ventovieraalle ihmiselle kun ei itse hyödy asiasta ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kun joku vaikka tori.fi:n kautta antaa jotain ilmaiseksi, pointti on siinä että hän haluaa itselleen tarpeettomasta tavarasta eroon. Se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhien avustusta, vaan ihan kuka vaan voi kyseisen tavaran noutaa jos sen haluaa. Vaikka olisi miljonääri! Miksi myyjä näkisi vaivaa postittamalla jotain ventovieraalle ihmiselle kun ei itse hyödy asiasta ollenkaan?
No ei tarvitse postittaa mutta jos lahjoittaja omistaa auton niin miksi hän ei voisi tuoda tuotetta jos vastaanottaja asuu 10 kilometrin säteellä eikä satu omistamaan autoa
Vierailija kirjoitti:
Maksat sille lahjoittajalle kuljetuksesta niin se tuo sen vaikket persettäs sohvalta nostais.
Älä lupaile toisten puolesta! Mä en ainakaan kuljettele tai postittele vaikka maksettais! Jos joku haluaa jotain mitä ilmaiseksi annan, saa kyllä ihan itse noutaa! Ei oo puutetta pikkurahasta, jos olisi niin olisinkin laittanut tavarat myyntiin enkä antaisi ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse postittaa mutta jos lahjoittaja omistaa auton niin miksi hän ei voisi tuoda tuotetta jos vastaanottaja asuu 10 kilometrin säteellä eikä satu omistamaan autoa
Miksi ihmeessä? Kyllä joku aina ne ilmaiset tavarat on hakenut ihan kotoa asti. Täysin vaivatonta! Miksi näkisin vaivaa päästäkseni tavarasta eroon kun joku kuitenkin tulee ne hakemaan?
Vierailija kirjoitti:
Taas ilveillään ja halveksitaan niitä köyhänpuoleisia ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa uusia tavaroita, eikä ole autoa.
Tuskin heillä silloin on varaa vuokrata pakettiautojakaan tai ajella taksilla ympäri kaupunkia.
Monilla ei ole pienintäkään käsitystä, miten vähillä rahoilla jotkut yrittävät tulla toimeen.
Taas nähdään miten kapeakatseisia "köyhänpuoleiset" on. Aina luullaan että ollaan se ainoa "köyhänpuoleinen" koko maailmassa. Ei mulla ole autoa, jolla toimittaa tarpeettomia huonekaluja pois jaloista. Enkä varmasti ala sellaista vähillä rahoillani vuokraamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Kyllä joku aina ne ilmaiset tavarat on hakenut ihan kotoa asti. Täysin vaivatonta! Miksi näkisin vaivaa päästäkseni tavarasta eroon kun joku kuitenkin tulee ne hakemaan?
Varsin itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on provo, mutta olen itse kyllä törmännyt torissa tuollaisiin ihmisiin.
Itse lyön tavaroita lahjoitetaan kategoriaan jotta pääsisin niistä helpolla eroon.
Silloin ei jaksa alkaa postittelemaan, kuskailemaan tai tuhlaamaan aikaansa muutenkaan tuohon hommaan.
Itse kirjoitan aina ilmoituksiin "ensimmäiselle hakijalle, vain nouto". Silti tulee näitä etkö voisi sittenkin tuoda kun lapsellani aivokasvain ja itse pääsin vasta sairaalasta ja auto syttyi motarilla tuleen ja räjähti ja viimeiset ruokarahatkin paloi-tyylisiä viestejä jatkuvasti.
Tuollainen annetaan ensimmäiselle hakijalle on kyllä epäreilua meitä autottomia kohtaan.
Ihan sama! Ei ole tarkoituskaan olla mitään tasapuolista millään tavalla vaan tarkoitus on päästä NOPEASTI eroon itselle tarpeettomasta tavarasta! Miten joku ei tätä tajua!
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä vien jos sattuu olemaan matkan varrella. Postitankin jos vastaanottaja maksaa postimaksun, aina ovat kyllä itse ehdottanut maksua eikä ole siitä tarvinnut vääntää. En ole koskaan laittanut ilmoitukseen nouto pyyntöä ja valitsen itse kenelle annan, en välttämättä ensimmäiselle joka ottaa yhteyttä.
Tämä vieminenkin on yhtä säätämistä... Ne omien menojen ajat ei sitten millään sovi tai jos sopii ensin niin viimetingassa aletaan muuttamaan suunnitelmia tai ei olla paikalla sovitusti.
En ymmärä miksi sen ventovieraan juoksuttaminen on helpompaa kuin esimerkiksi pyytää apua omilta ystäviltä / tuttavilta.
Vierailija kirjoitti:
Taas ilveillään ja halveksitaan niitä köyhänpuoleisia ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa uusia tavaroita, eikä ole autoa.
Tuskin heillä silloin on varaa vuokrata pakettiautojakaan tai ajella taksilla ympäri kaupunkia.
Monilla ei ole pienintäkään käsitystä, miten vähillä rahoilla jotkut yrittävät tulla toimeen.
Tämä.
Kuljetusta/postitusta vaativat. Jos itse lahjoitatte jotain, oletteko valmiita kuskaamaan/postittamaan sen Ilmaiseksi vastaanottajalle?
Siis luulin että tää alotus on vitsi? Miten KUKAAN täysijärkinen ihminen tässä maassa kuvittelee että tavaran ANTAJAN pitäis kuljetella yhtään mitään mihinkään? Pointti siinä antamisessa on nimenomaan se että joku hakee sen nurkista pois, ilman minkäännäköistä vaivaa itselleen. Ensi kerralla taidankin viedä tavaran suoraan kierrätyskeskukseen tai surutta roskiin jos ei ilmanen tavara kelpaa. Enkä myöskään kuljettaisi tavaraa EDES korvausta vastaan.
Odotatko että voit istua kotona ja kaikki tuodaan sun syliin, "vähävaraiseksi" kuvittelet aika paljon liikoja itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä autosta on lahjoittajalle kuluja. Oletko valmis osallistumaan niihin kuluihin? Esimerkiksi bensaa kuluu...
Minä olen kyllä kuljettanut bussilla pieniä kirppishuonekalujakin, tosin itse maksettuja. Ja kerran kannoin 4 kpl keittiön tuoleja kaksi kerrallaan parin kilsan matkan kirppikseltä kotiin. Ihmiset katsoi mutta hymyilin iloisesti takaisin.
T. Autoton köyhä
Ei minullakaan ole autoa. Ei se ole minun vastuullani ruveta vuokra-autoja hommaamaan, minähän sitä tavaraa olen "kauppaamassa". Taloyhtiön roskalavalle se tavara viimein lentää, jos kukaan ei sitä hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä autosta on lahjoittajalle kuluja. Oletko valmis osallistumaan niihin kuluihin? Esimerkiksi bensaa kuluu...
Bensaa kuluu eurolla tai kahdella. Tuskin taloutesi siihen kaatuu. Jätät yhden kahvin ostamatta.
Jos annan jotakin annan hyvää tavaraa. En kulahtanutta roskaa saati halpiskamaa. Nyt esimerkiksi WMCarpetin sisalmatto ovh 250 euroa, käyttämätön, joten miksi ihmeessä lähtisin sitä enää viemään mihinkään? Arvelisin, että sellainen joka sen tahtoo älyää maton arvon päälle ja jaksaa sen vaikka taksilla hakea. Voittaa joka tapauksessa hyvän ja laadukkaan maton itselleen ja minä olen iloinen, kun heräteostos saa uuden kodin (tai myydään eteenpäin, jolloin saa enemmänkin kuin taksirahansa takaisin)
Muuten roudaan kierrätyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensaa kuluu eurolla tai kahdella. Tuskin taloutesi siihen kaatuu. Jätät yhden kahvin ostamatta.
Eli minun pitää lahjoittaa sinulle sen tavaran lisäksi, myös omaa aikaani ja rahaa?
Voit olla varma, että en enää koskaan lahjoita mitään vaan heitän kaikki suoraan roskikseen. Hae sieltä , minä ostan mieluummin sen kupin kahvia.
Oletko ajatellut että ehkä sillä tori lahjoittajallakaan ei ole liikaa rahaa tai aikaa lähteä ilmaiseksi ilmaista tavaraa kuskaamaan. Tavaraa lahjoittavat haluavat päästä helpolla turhasta tavarasta eroon. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä vien jos sattuu olemaan matkan varrella. Postitankin jos vastaanottaja maksaa postimaksun, aina ovat kyllä itse ehdottanut maksua eikä ole siitä tarvinnut vääntää. En ole koskaan laittanut ilmoitukseen nouto pyyntöä ja valitsen itse kenelle annan, en välttämättä ensimmäiselle joka ottaa yhteyttä.
Tämä vieminenkin on yhtä säätämistä... Ne omien menojen ajat ei sitten millään sovi tai jos sopii ensin niin viimetingassa aletaan muuttamaan suunnitelmia tai ei olla paikalla sovitusti.
En ymmärä miksi sen ventovieraan juoksuttaminen on helpompaa kuin esimerkiksi pyytää apua omilta ystäviltä / tuttavilta.
Minä juoksutin vahingossa kerran hakijaa. Oltiin sovittu viikkoa ennemmin että tulevat hakemaan enkä muistanut ja ei oltu kotona kun olivat pihassa :D onneksi eivät pahastuneet vaan tulivat uudelleen hakemaan tavaran, silloinkaan ei oltu kotona mutta terassilta tavaran ottivat. En tiedä mitä muuta nyysivät mutta ainakaan en ole kaivannut mitään :D