Konservatiivisuus. Onko välttämättä paha?
Onko konservatiivisuus poliittisena suuntautumisena ja elämänasenteena välttämättä paha asia? Miksi konservatiivisuutta aina parjataan? Onhan sitäkin useampaa laatua. Eikä konservatiivisuus vältäämättä tarkoita alt-right hihhulointia vaan säilyttävää ja suojelevaa asennoitumista liikaa kuohuntaa vastaan.
Kommentit (75)
Mies oikealta kirjoitti:
Itse olen arvokonservatiivi ja talousliberaali. Onko paha?
Sanotaanko niin että olet asiapitoisuusasteikolla pohjalla ja rasittavuusasteikolla mies 29+1:stä seuraava kärjestä.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivisuus on tulevaisuutta, konservatiivisuudessa on kyse hyväksi todettujen asioiden säilyttämisestä.
Ultraliberaalisuus on selvästi kääntynyt itsetuhoiseksi; ihmiset lakkaavat lisääntymästä ja kannattavat politiikkaa joka vaihtaa heidät kehitysmaalaisiin.
Sinut voisi vaihtaa lehmänkakkaan.
Konservatiiviset arvot ovat eurooppalaisia arvoja. Oletko eurooppalainen vai venäläinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivisuus on tulevaisuutta, konservatiivisuudessa on kyse hyväksi todettujen asioiden säilyttämisestä.
Ultraliberaalisuus on selvästi kääntynyt itsetuhoiseksi; ihmiset lakkaavat lisääntymästä ja kannattavat politiikkaa joka vaihtaa heidät kehitysmaalaisiin.
Sinut voisi vaihtaa lehmänkakkaan.
Ultraliberaalisuuteen liittyy myös pakonomainen tarve örähdellä 5-vuotiaan tasoisia heittoja keskustelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiiviset arvot ovat eurooppalaisia arvoja. Oletko eurooppalainen vai venäläinen?
Venäläiset arvot ovat hyvin konservatiivisia.
On konservatiivisuus paha, aina ja ikuisesti. Kelatkaas nyt edes hetkinen maailmaa jossa kukaan ei olisi konservatiivi. Jossa ideat eläisivät ja kuolisivat sen mukaan ovatko ne hyviä vai eivät, eikä sen mukaan että onko niin tehty ennenkin.
Tietysti konservatiivit eivät usein ole varsinaisesti edes konservatiiveja, ainakaan jenkkien republikaanit. Nehän ovat jotain radikaaleja vallankumoushenkisiä köyhät kyykkyyn -hörhöjä jotka vaan käyttävät konservatiivista retoriikkaa silloin kun se heille sopii.
Konservatiivit öyhöttävät, mutta eivät koskaan pääse yhteisymmärrykseen mikä on oikeaa konservatiivisuutta. Ei ole tietysti tarkoituskaan, sellaiseen ei kyvyt riitä, pääasia on kova öyhötys.
Itse olen konservatiivi ja ylpeä siitä - koti, uskonto ja Isänmaa ovat yhteiskunnan pyhät pilarit.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen konservatiivi ja ylpeä siitä - koti, uskonto ja Isänmaa ovat yhteiskunnan pyhät pilarit.
Määrittele:
Koti
Uskonto
Isänmaa
Miksi äitiä ja iskää aina parjataan? Ihan sama juttu. Mutta jos äiti ja iskä katoaisivat eikä oliskaan enää ketään, joka antaa ne viikkorahat ja hakee kotiin autolla jostain perseestä... on varmasti parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele:
Koti
Uskonto
Isänmaa
Koti = perheeni, puoliso, lapset, vanhemmat, sukulaiset
Uskonto = Seurakunta
Isänmaa = Suomi
Vähän tarvitaan konservatiivisuutta kehiin ettei Oulun tapahtumat laajene, mutta sehän ei Hesalaisia kiinnosta kun asutaan siinä Kallion kuplassa.
On
Ok
Olla
Konservatiivi
"The heart of the wise inclines to the right, but the heart of the fool to the left." —Ecclesiastes 10:2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele:
Koti
Uskonto
IsänmaaKoti = perheeni, puoliso, lapset, vanhemmat, sukulaiset
Uskonto = Seurakunta
Isänmaa = Suomi
Ja sinun perheesi ja seurakuntasiko ovat yhteiskunnan pyhät pilarit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele:
Koti
Uskonto
IsänmaaKoti = perheeni, puoliso, lapset, vanhemmat, sukulaiset
Uskonto = Seurakunta
Isänmaa = SuomiJa sinun perheesi ja seurakuntasiko ovat yhteiskunnan pyhät pilarit?
Ehkä hän on vain ymmärtänyt kategorisen imperatiivin hieman yksioikoisesti? Ei ollenkaan tavatonta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suomalaiset itse asiassa ovat vieläkin, vuoden 2020 kynnyksellä, äärimmäisen konservatiisia Janten-laki, agraari-protestanttisia jääriä jotka haluavat ettei tänne pikku lintukotoon vaan pääse mitään erilaisuutta joka voisi horjuttaa mitään tai muuttaa mitään, siksi olen kyllä uskon ap:tä. Voi luoja miten konservatiivinen maa tämä oikeasti on, siis melkein kuin 1930-luvulla! Huoh.....
Etkö halua asua tynnyrissä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä olla konservatiivi.
Tämä. Minäkin olen ja vaimo. Lapset opetettu myös hyville tavoille.
Mies oikealta kirjoitti:
Itse olen arvokonservatiivi ja talousliberaali. Onko paha?
On minun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu juurikin arvoista.
Jos puolustaa jäykkäniskaista, epätasa-arvoista elämäntapaa, se on huono.
Jos haluaa säilyttää vähemmän k-päisiä tapoja ja ajattelumalleja niin mikäs siinä.
Ehkä väärin ymmärretty koko asia. Jeesuksen vuorisaarna kannattaisi lukea. Siinä ei puhuta epätasa-arvosta. Älä tuomitse.
Näitä oman navan ympärillä pyöriviä sosiaalisen oikeuden nettisotureita näkee joiden arvomaailma ei perustu mihinkään.
Kovasti ollaan tuomitsemassa jos sattuu olemaan muu kuin fanaatikko tai lesbo.