Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konservatiivisuus. Onko välttämättä paha?

Vierailija
16.10.2019 |

Onko konservatiivisuus poliittisena suuntautumisena ja elämänasenteena välttämättä paha asia? Miksi konservatiivisuutta aina parjataan? Onhan sitäkin useampaa laatua. Eikä konservatiivisuus vältäämättä tarkoita alt-right hihhulointia vaan säilyttävää ja suojelevaa asennoitumista liikaa kuohuntaa vastaan.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "liikaa kuohuntaa" vastaan?

Kyllä, tällä hetkellä ainakin jenkkien konservatiivit vaikuttavat dinosauruksilta jotka eivät halua että maailma muuttuu. "Kun kaikki oli niin mukavasti ja meillä oli niin hyvät öljy- ja hiilitulot ja värilliset ihmiset pysyivät siellä minne kuuluvat."

Vierailija
2/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä olla konservatiivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen "liikaa kuohuntaa" vastaan?

Kyllä, tällä hetkellä ainakin jenkkien konservatiivit vaikuttavat dinosauruksilta jotka eivät halua että maailma muuttuu. "Kun kaikki oli niin mukavasti ja meillä oli niin hyvät öljy- ja hiilitulot ja värilliset ihmiset pysyivät siellä minne kuuluvat."

Maailma ei aina välttämättä muutu paremmaksi. Dinosauruksien osalta ikävä kyllä totta.

Vierailija
4/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivisuus on nouseva trendi, kun olot kurjistuvat niin konservatiivisuus jyllää.

Vierailija
5/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu juurikin arvoista.

Jos puolustaa jäykkäniskaista, epätasa-arvoista elämäntapaa, se on huono.

Jos haluaa säilyttää vähemmän k-päisiä tapoja ja ajattelumalleja niin mikäs siinä.

Vierailija
6/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuten mitään, mutta konservatiivisuus yleensä menee siihen, että pyritään pakottamaan muutkin konservatiiviksi. Esimerkiksi homoliitot. Konservatiivit vastustivat lakimuutosta, vaikka se ei heidän elämäänsä vaikuta. Kukaan ei pakota konservatiivi naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa. Mutta ei, kun piti saada kieltää niiltä, jotka halusivat naimisiin samaa sukupuolta olevankä kanssa.

Ja uskonnonharjoittamisen rajamailla häilyvät ilmiöt kouluissa ovat myös jotain, mitä konservatiivit yrittävät pakottaa kaikille, vaikka kukaan ei heitä omassa elämässään estä menemästä kirkkoon ja laulamasta virsiä suihkussa.

Vierailija
7/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suomalaiset itse asiassa ovat vieläkin, vuoden 2020 kynnyksellä, äärimmäisen konservatiisia Janten-laki, agraari-protestanttisia jääriä jotka haluavat ettei tänne pikku lintukotoon vaan pääse mitään erilaisuutta joka voisi horjuttaa mitään tai muuttaa mitään, siksi olen kyllä uskon ap:tä. Voi luoja miten konservatiivinen maa tämä oikeasti on, siis melkein kuin 1930-luvulla! Huoh.....

Vierailija
8/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisi kysyä; ovatko liberaalit arvot välttämättä pahasta? 

Vierailija
9/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orange man bad.

Vierailija
10/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen konservatiivi-liberaali. Eli joissain asioissa konservatiivi ja joissain liberaali. Yritä nyt siinä sitten löytää sopiva puolue ja ehdokas...

Vierailija
11/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orange man bad.

Mitä tekemistä tällä kommentilla on konservatiivisuuden kanssa?

Vierailija
12/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivinen tarkoittaa varsin usein kyllä valitettavasti myös suvaitsemattomuutta. 

Vierailija
13/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivisuuden pitäminen yksiselitteisesti negatiivisena edellyttää ajatusta, että kaikki kehitys on positiivista.

Itse olen joissain asioissa ylpeästi konservatiivinen ja joissain muissa taas yhtäläisen ylpeästi liberaali.

Vierailija
14/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi hyvä, jos kaikki olisivat konservatiiveja, eikä olisi myöskään hyvä, jos kukaan ei olisi. Maailmassa tarvitaan sekä niitä jotka ehdottavat uutta ja vievät asioita eteenpäin, sekä niitä jotka vähän toppuuttelevat. Näin muutoksiin ehditään sopeutua ja voidaan paremmin punnita, millon kannattaa mennä johonkin uuteen suuntaan ja milloin ei. Toki monesti konservatiivien perustelut jonkin asian vastustamiseksi ovat typeriä, mutta eivät kaikki uudistusideatkaan ole kovin hyviä. On hyödyllistä, että uusien asioiden leviämisen puolesta pitää vähän "taistella" sen sijaan että kaikki saisi automaattisesti hyvän vastaanoton.

Vierailija
15/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja uskonnonharjoittamisen rajamailla häilyvät ilmiöt kouluissa ovat myös jotain, mitä konservatiivit yrittävät pakottaa kaikille, vaikka kukaan ei heitä omassa elämässään estä menemästä kirkkoon ja laulamasta virsiä suihkussa.

Sanot näin, vaikka konservatiivit puolustavat kai nimenomaan OMAN uskonnon opetusta kaikille ja liberaalit taas pyrkivät pakottamaan kaikki samoille humanismin oppitunneille..

Itse olen arvokonservatiivi talousliberaali ja aitiopaikalta on nähty, miten se sosialistiliberalistien liberalismi aika pintapuolista tuppaa olemaan.

Vierailija
16/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen arvokonservatiivi ja talousliberaali. Onko paha?

Vierailija
17/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivinen tarkoittaa varsin usein kyllä valitettavasti myös suvaitsemattomuutta. 

Pitääkö sitten ihan kaikkea suvaita? Onko se kaiken suvaitseminen jokin portti autuuteen?

Vierailija
18/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivien ongelma että haluavat pakottaa muutkin konservatiiveiksi. Liberaalit taas antavat ihmisten elää niin kuin he haluavat, vaikka konservatiivit muuta väittävätkin (homoliitot, kasvissyönti tms.)

Vierailija
19/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivien ongelma että haluavat pakottaa muutkin konservatiiveiksi. Liberaalit taas antavat ihmisten elää niin kuin he haluavat, vaikka konservatiivit muuta väittävätkin (homoliitot, kasvissyönti tms.)

Paskat liberaalit mitään antavat. Toisten rahatkin yrittävät nyhtää. Libertarismi on sitä että antaa toisten elää niinkuin haluavat, kaikilla elämän osa-alueilla.

Vierailija
20/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot näin, vaikka konservatiivit puolustavat kai nimenomaan OMAN uskonnon opetusta kaikille ja liberaalit taas pyrkivät pakottamaan kaikki samoille humanismin oppitunneille..

Itse olen arvokonservatiivi talousliberaali ja aitiopaikalta on nähty, miten se sosialistiliberalistien liberalismi aika pintapuolista tuppaa olemaan.

Luokan rukoiluttaminen ennen ruokailua, kristilliset päivänavaukset, virsien laulattaminen ja koko koulun laittaminen seisaaltaan ylistämään Herraa, eivät ole oman uskonnon opetusta, vaan yhden uskonnon harjoitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän