Miltä tuntuu olla kaunis?
Olen aikuisiällä saanut kuulla tätä ja se on hullua, koska lapsuuden sekä nuoruuden olin vähän sellainen nörtin näköinen ja pyöreä, tyyli oli mitä sattuu(vaatteita ostin pari kertaa vuodessa). Aikuistuessani hoikistuin ja löysin oman tyylini, monta kertaa olen kuullut olevani kaunis. En oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella. Tykkään vaatteista ja laittautumista ylipäänsä, mutta mitä sitten jos on kaunis. Se on vain kuorta. Enkä tiedä, hyödynkö ulkonäöstäni mitenkään. Oikeastaan olen aika yksinäinen ja voihan se olla, että ulkonäköni pelottaa ihmisiä. Oon myös hieman sosiaalisesti kömpelö ja mietityttää se, pidetäänkö minua ylpeänä.
Muistan nuorempana ajatelleeni, voi kun olisin nätti, maailma olisi auki ja saisi kavereita, poikaystävän jne.
Tämmönen pieni pohdinta.. Mitä te olette mieltä ja onko jakaa kokemuksia? Maailma on aika ulkonäkökeskeinen paikka, vaikka onni oikeasti muodostuu ihan muista jutuista.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän miten sen tuo tai jättää tuomatta esille. Minulta ei liikene kovin paljon myötätuntoa naisille, jotka ovat vetäviä ja pukeutuvat paljastavasti ja meikkaavat paljon ja kuitenkin valittavat sitä, että vain heidän ulkonäkönsä noteerataan. No aijaa? Totta kai se noteerataan kun satsaat siihen niin paljon ja nostat esille.
Entäpä komeat miehet? Menestynyttä komeaa miestä ylistetään taidoistaan ja saavutuksistaan, ei lihasten pullistelusta tai naisten saamisesta, vaikka yhtä lailla ulkonäöstä on hyötyä heillekin.
Ai lihaksikas naistenmies ei saa kehuja miehiltä? Missä päin näin?
Vierailija kirjoitti:
Hah hah...nyt ei voi kyllä kuin nauraa...mikä tahansa gallup täällä av: lla on, on lopputulema se että täällä on huomattavasti keskivertoväestöä kauniimpaa, parempituloista ja älykkäämpää porukkaa.. niin ja ihmisiä jotka näyttävät huomattavasti ikäistään nuoremmalta :D .
Haluaisin nähdä nämä 'kauniit' mammat omin silmin. Totuus kun on, että korkeintaan yksi sadasta on oikeasti kaunis. Ja se oikeasti kaunis ei ole meikkaamalla (tai feikkilisukkeilla) kauniiksi tehty. Ja täällä niitä kauniita tuntuu olevan ihan joka toinen.. se, että joku on joskus kauniiksi sanonut, ei tee kenestäkään oikeasti kaunista.
Jonkin tutkimuksen mukaan suurin osa ihmisistä pitää itseään muita ikäisiään nuoremman näköisenä. Uskon, että sama pätee myös oman ulkonäön arviointiin; ihminen arvioi oman ulkonäkönsä viehättävämmäksi, kuin se todellisuudessa on.
Palstalla on 750 000 kävjää viikossa. Jos joka sadas nainen on kaunis, niin niitäkin mahtuu kävijöihin mukaan. Vai mitä luulet?
Tämä nyt ei liittynyt mitenkään aiheeseen.