Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikallani ohjaajank ovat ilkeitä

Vierailija
02.04.2024 |

Olen hoitoalan opiskelija ja olen ollut harjoittelussa. Nyt alkoi näyttöviikko ja ihminen ketä ottaa näyttöni vastaan on todella ilkeä minua kohtaan. Ohjeistaa ja kun teen mitä hän käskee teen sittenkin väärin. En pysty hahmottamaan mitä pitää tehdä milloinkin jos koko päivän tehtävät tulevat nopeasti pötköön. Minulla on keskittymishäiriö ja huomaan että tämän henkilön kanssa oireeni korostuvat koska hän hoputtaa ja saa mikut hermostumaan. Tahallaan haukkuu potilaiden edessä kun teen jonkun virheen hänen mielestään. Kun minulla on oma tapa tehdä asiat hän saarnaa minulle kauan koska näin on aina tehty ja hän tekee niin. Olen itkenyt ahdistuksesta ja mielipahaa työpaikan liinavaatevarastossa. Pelkään että saan huonon arvosanan vaikka todella osaan mielestäni asiat. Muiden kanssa asiat onnistuu ja he ovat paljon ystävällisempiä ja ymmärtäväisempiä. Mitä teen, kun vielä mahdollista näyttää osaamista kolme päivää.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaihtaa henkilön joka ottaa näytön vastaan? Onko siellä joku toinen vaihtoehtona. Onko hänellä joku pomo joka kuulisi mitä sanot vai ohitetaanko se. Kuulostaa kauhean negatiiviselta ja toksiselta ihmiseltä, liekö tekee liian pitkiä päiviä. Ehkä hän kuvittelee että nalkuttamalla jää muille parempi muistijälki, ettei muuten ihmiset muista mitään, mutta ei se ihan noin mene. Onko tuo ala ihan oikea sulle, jos siellä tehdään koko ajan tehtävä toisensa perään, pitkiä aikoja. Paitsi sen jälkeen voi suuntautua erilailla, jos menee sen läpi, ehkä se ei kestä ikuisesti.

Vierailija
2/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyväksy nöyryyttämistä ja epäasiallista kohtelua. Ota yhteyttä kouluusi ja kerro rauhallisesti tilanteesi. Voit esimerkiksi ihan lukea tuon äskeisen tekstisi ja sanoa, että olet neuvoton. Ihmisillä on velvollisuus auttaa sinua tässä. Minä tuen sinua näin etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ikävälle kun oman ohjaajani kanssa olen keskustellut asiasta ja hän myönsi että kun oli itse tullut työpaikalle koki samalta henkilöltä ikävää kohtelua vaikka ei ollut harjoittelussa. Ongelmana on se että kyseinen henkilö on ainut minun ammattiani vastaava henkilö työpaikalla näyttöviikollani muussa kuin yövuorossa. Tältä toksiselta ihmiseltä on turha odottaa ymmärrystö enkä ole häbelle kertonut siitä että minulla on ADHD. Todella ärsyttävää kun haluaa tehdä ja osaa tehdä mutta keskittyminen hänen ohjaamiseen on vaikeaa. Ala ei juurikaan kiinnosta vaan haluan ensihoitajaksi, mutta tarvitsee käydä ensin ammatillinen koulutusaste. Harmittaa kun ensihoitajaksi keskiarvo oltava lähellä 5 ja jos saan harjoittelusta 3 niin turha haaveilla paikasta. Olen kaiken lisäksi melkein valmis lähihoitaja.

Vierailija
4/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut pitäisikö minun tehdä valitus. Onko siitä mitään hyötyä.

Vierailija
5/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itkenyt ahdistusta ja mielipahaa työpaikan liinavaatevarastossa. 😀🤪🤣

Mene vessaan heijaamaan itseäsi. 😀

Luuletko muuten että ensihoitajana saat tehdä asiat omalla tavallasi? Vai onko siellä ehkä käytännöt jotka ovat muodostuneet aikojen kuluessa siksi että ne toimivat?

Vierailija
6/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma tapa tehdä asiat. Jokainen siellä työpaikallakin tekee eritavalla. Eri asia on jos asiaa ei voi tehdö oikein toisella tapaa. En ole hirveän montaa kertaa otkenyt mutta tämä henkilö saa minut hermostumaan kunnolla. Ensihoitajana työt ovat erillaisempia ja siellä tehdään asiat nopeasti ilman sen suurempaa suunnittelua. Muista harjoitteluista olen saanut 5 joten uskon etten ole vain huonokaan. 

Vierailija
7/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko muuten että ensihoitajana saat tehdä asiat omalla tavallasi? Vai onko siellä ehkä käytännöt jotka ovat muodostuneet aikojen kuluessa siksi että ne toimivat?

Onko paha olo🤣

Voisit miettiä asioita muiden kantilta ja olla provosoimasta ihmisiä.

Vierailija
8/38 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytön vastaanottaja ei kerro mitä tehdään vaan SINÄ viet ja vastaanottaja vikisee. Näytössä olet yksi työntekijöistä. Sinulla on näyttösuunnitelma, jonka mukaan rakennat päiväsi.

se todellakin menee niin, että sinä kerrot vastaanottajalle, mikä hänen rooli työssä on.

esihenkilöön yhteys välittömästi ja arvioijan vaihto

toki opettajaan myös yhteys

Vierailija
9/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla diagnoosi ja oirekirjolla on parempi, että pysyt potilaspuolella.

Vierailija
11/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? 

Vierailija
12/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYYY TUHMIA JA ILKEITÄ YYYHYYY😩😫

Vierailija
13/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu sanoa "joka" eikä "ketä".

Vierailija
14/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kakarat käyttää sanoja ilkeä, kiusata yms. 

Vierailija
15/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen näyttöviikkoa olet opetellut työtä jo monta viikkoa. Etkö siis hahmota päivän kulkua vieläkään? Nyt sinun pitäisi osoittaa oppimisesi ja kommunikoida näytön vastaanottajan kanssa työpäivän kulusta. Otsikon perusteella useampi ohjaaja siis kiusaa sinua. Ota rohkeasti puheeksi omat rajoitteesi vaikka opettajan avustuksella. Vaarantuuhan siinä jo potilasturvallisuus jos et saa tehtyä työtä, jota sinun pitäisi osoittaa osaavasi. 

Vierailija
16/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässäpä empaattinen ihminen,  kertakaikkiaan fiksu ja hyvin käyttäytyvä, esimerkillinen vallan. Toivottavasti jonain päivänä löydät itse itsesi sieltä vessasta heijaamasta itseäsi, kun elämä pyyhkii prsettään sinulla. Ei ihme, että täällä voidaan huonosti, kun käytös on tätä luokkaa. Osaatko edes hävetä?

Vierailija
17/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää. Hoitoala työllistää kyllä huonoin arvosanoin omaavatkin

Olin aikanaan samassa tilanteessa ja kiusaajani antoi näytöstä välttävän mikä ei vastannut todellista osaamista

Vierailija
18/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa asioita ei tehdä opiskelijan omalla tavalla vaan tietyn yhdessä sovitun protokollan mukaan jota kaikki noudattavat omalta osaltaan. Seuraava vaihe ei onnistu jos olet sählännyt ensimmäisen ja tätä et selkeästikään ole tajunnut. Vaarannat potilasturvallisuuden. T. lähihoitajien näyttövastaava

Vierailija
19/38 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin vastaavassa tilanteessa lähihoitajaopiskelijana, mutta päiväkodissa. Nielin sen kaiken kuran, paino tippui useita kiloja. Mutta, kun tuli arviointikeskustelun aika, avasin sanaisen arkkuni ja kerroin kaikki asiattomuudet, jotka olin kokenut.

Ohjaaja hiljeni, opettaja mietti miten edetä. Hän ehdotti, että jatketaan näyttöviikkoa parilla päivällä. Suostuin sillä ehdolla, että se epäasiallinen vallankäyttö ym. on historiaa. Ne pari päivää menivät sitten asiallisemmin ja pääsin kyseisestä paikasta pois kohtuullisin arvosanoin.

Vierailija
20/38 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa se arviointi keskustelu. Onneksi sinne on tulossa oma erityisopettaja joka varmasti puolustaa minua siellä.