Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä toisilla on aina lomaa? kuten nyt syysloma, jouluna, talvella, kesällä jne.

Vierailija
15.10.2019 |

Meillä teollisuudessa on lomaa vuodessa viisi viikkoa, sekin pätkissä. Ei puhettakaan että olisi jotain syyslomia. Saldoja ei saa kertyä niin että olis päivän joskus pois, lomarahaa ei saa vapaaksi, tai jos saa voi pitää päivän kerrallaan jne. Jotenkin väsyttää tämä jatkuva töissäolo kun toiset hehkuttaa lomiaan koko ajan.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella kertyy heti lomat, ja kun ei ole vakisuhteessa ne saa pitää heti myös pois. Kesällä en ota uutta työsuhdetta vastaan ja olen lomalla omaan pussiin niin pitkään kuin haluan. 

En elä leveästi, se mahdollistaa pitkät palkattomat kun elää säästeliäästi. En ikinä hyppäisi ap:n kuvailemaan oravanpyörään. Nyt on koko syyslomaviikko lomaa, jouluna pari viikkoa. Kesällä olen 2 kk:tta ”lomalla”. 

Vierailija
102/107 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lomaa 6 vkoa ja tänä vuonna 5 ylim päivää (juhlaloma), 2 pekkasta ja lisäksi vaihdan lomarahoja vapaaksi. 

kesällä 4-5 viikkoa, hiihtoloma, syyslomalla 2-3 päivää ja joulun välipäivät. Lisäksi jtn yksittäisiä päiviä. Tarvittaessa palkatonta. 

ihan jees - en valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opettajilla on nytkin syyslomaviikko menossa. Ei olekaan pitkä matka sitten kahdenpuolenviikon joululomaan

Vierailija
104/107 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö lomapäiviä kerry kaksi per kalenterikuukausi? Eli 24 per vuosi? Missä on noin hyvät edut, että lomapäiviä kertyy 38 saati 7,5 viikkoa? Vaihdan heti alaa!

No 15 vuotta kun oot kunnallisella hoitaja, saat 38 lomapäivää. Että tervetuloa vaan.

Vierailija
105/107 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

7.5 viikkoa lomaa, ja sitä saa pitää koska haluaa, kunhan sopii tiimikavereiden kanssa ettei olla samaan aikaan kaikki. Kyllähän tuosta riittää pitkin vuotta, kun ei kaikkea pidä yhteen menoon.

Sopii tiimikavereiden kanssa? Kuulostaa villiltä länneltä. Eikö esimies osaa tehdä työtään?

Kyllä meilläkin tiimikavereiden kesken sumplitaan. Pomo toki vahvistaa lomat, mutta usein kyse on vain muodollisesta vahvistuksesta, koska tiimiläiset osaavat itse suunnitella melko järkevästi. Itse olen ainakin pitänyt tästä systeemistä. Ei tarvitse sokkona toivoa lomapätkiä ja sitten jännittyneenä odotella, saako toivomansa päivät.

Tiimissämme on alle 20 jäsentä eivätkä kaikkien työt vaikuta yhtä paljon kaikkiin. Eli lomia mietitään eniten niiden kanssa, joiden kanssa läheisimmin tehdään töitä.

Ja siis toki meillä pomo tekisi enemmän, jos alaiset niin haluaisivat. Ihan oma-alotteisesti porukka vain mieluummin suunnittelee näitä keskenään.

Eri

Vierailija
106/107 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaisessa teollisuusyrityksessä itsekin töissä (iso ohjelmistoyritys) ja vaikka lomaa on vain 5 viikkoa, niin yleensä vuoden aikana kertyy ylityösaldoja vähintään muutaman työpäivän verran joita voi käyttää lomailuun. Tälläkin hetkellä on vajaa viisi päivää ”pankissa”. 

Sitten voi myös ottaa lomarahat vapaana, jolloin saa ylimääräisen lomaviikon.

Ja nykyaikana pystyy myös tekemään etätöitä aika helposti. Olen joskus tehnyt syysloman aikaan niin että jos ollaan oltu poissa kotoa osa viikosta niin saatan tehdä puolikkaan työpäivän etänä, otan loput saldovapaina ja pidän muutaman päivän kokonaan vapaana käyttäen varsinaisia lomapäiviä   

Eikä kaikki myöskään aina pidä sitä neljän viikon yhtäjaksoista kesälomaa. Sen avulla on myös mahdollista pelata pari lomapäivää syksylle. 

Itse olen ainakin pystynyt järjestelemään lomia aina hyvin joustavasti. Tietysti riippuu ihan ammatista ja työnkuvasta. Oma työni on myös sellaista että vaikka olisinkin lomalla niin se laptop on silti usein mukana (kesäloma on poikkeus) ja työsähköposti tulee vilkaistua parin päivän välein. Eli aika harvoin edes olen täysin 100% lomalla, mutta usein sellaisella ”60-80% lomalla” jossa kuitenkin vähän pidetään toisella silmällä niitä työasioita silmällä. Itselleni tämä malli sopii aivan loistavasti. 

Vierailija
107/107 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tietynlaisessa teollisuusyrityksessä itsekin töissä (iso ohjelmistoyritys) ja vaikka lomaa on vain 5 viikkoa, niin yleensä vuoden aikana kertyy ylityösaldoja vähintään muutaman työpäivän verran joita voi käyttää lomailuun. Tälläkin hetkellä on vajaa viisi päivää ”pankissa”. 

Sitten voi myös ottaa lomarahat vapaana, jolloin saa ylimääräisen lomaviikon.

Ja nykyaikana pystyy myös tekemään etätöitä aika helposti. Olen joskus tehnyt syysloman aikaan niin että jos ollaan oltu poissa kotoa osa viikosta niin saatan tehdä puolikkaan työpäivän etänä, otan loput saldovapaina ja pidän muutaman päivän kokonaan vapaana käyttäen varsinaisia lomapäiviä   

Eikä kaikki myöskään aina pidä sitä neljän viikon yhtäjaksoista kesälomaa. Sen avulla on myös mahdollista pelata pari lomapäivää syksylle. 

Itse olen ainakin pystynyt järjestelemään l

Kuulostaa joustavalta työpaikalta!