Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä toisilla on aina lomaa? kuten nyt syysloma, jouluna, talvella, kesällä jne.

Vierailija
15.10.2019 |

Meillä teollisuudessa on lomaa vuodessa viisi viikkoa, sekin pätkissä. Ei puhettakaan että olisi jotain syyslomia. Saldoja ei saa kertyä niin että olis päivän joskus pois, lomarahaa ei saa vapaaksi, tai jos saa voi pitää päivän kerrallaan jne. Jotenkin väsyttää tämä jatkuva töissäolo kun toiset hehkuttaa lomiaan koko ajan.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oo pekkasiakaan?

Eikä kyllä syyslomaa taida olla kuin koululaisilla.

Vierailija
2/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän tän viikon pekkasvapaita. Pekkasilla saan myös pidemmän joululoman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on pekkasvapaat? Luulin sellaisten jääneen jo historiaan.

Vierailija
4/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saldona ja viikonlopputöitä sekä työaikapankki Ihanaa lomailla kunnolla neljästi vuodessa!

Vierailija
5/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse joustaa eikä kuvittele kaikista pitkistä päivistä tulevan ylityölisiä, niin vastineeksi saa viikon ylimääräisiä lomia pitkin vuotta.

Vierailija
6/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saa palkatonta melko helposti.

Vierailija
7/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jäänyt. Jos on 40 tunnin työviikot, niin osa tunneista tasataan "pekkasina" eli työajantasaamisvapaana.

Vierailija
8/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun ulkomailla ja täällä on just päinvastoin. Lomaa saa yleensä ottaa milloin vaan, kunhan siitä ajoissa ilmoittaa. 

Vierailija
9/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän ay-porukkaa töissä, sitä enemmän vapautta ja joustoja puolin ja toisin.

Vierailija
10/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on kuusi viikkoa ja sen saa kayttaa kuten parhaaksi nakee. Itse olin just puolitoista viikkoa lomalla, kavin Kanarialla viikon verran ja sluibailin kotona pari paivaa reissun jalkeen. 

Kesakuussa olin kaksi viikkoa lomalla, ja yleensa lopputalvesta/alkukevaasta kayn pyrahtamassa Costa del Solilla viikon paivat.

Loput sitten puoli- tai kokopaivavapaina silloin kun silta tuntuu. Otin esim. huomisen vapaaksi, silla tanaan mennaan ulos juhlimaan merkkipaivaa. <3 

Vierailija
11/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 arkipäivää lomaa vuodessa, tekee 7,5 viikkoa, siitä riittää 4 viikkoa kesälomaa, viikko syyslomaa, viikko joululomaa, viikko talvilomaa ja pääsiäisen aikaan vielä viikko, kun on sopivasti pääsiäisen pyhien yhteydessä.

Vierailija
12/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ennen lauantai ei ollut vapaa... Joten Työn Iloa!

Vierailija
13/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekkasvapaita saavat, jotka tekevät työstä johtuen pitempää työpäivää esim. rakennus-ja sähköalalla.

Ja työnantaja ja tess määräävät milloin ne pidetään - eli silloin kun on hiljaista aikaa.

Vierailija
14/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla töissä ja just täyttyi 15 vuotta. Mulla on siis 7 viikkoa ja 3 päivää lomaa/vuosi. Lisäksi saldoa voi käyttää, jos on kertynyt. Syyslomalla en ollut kuin päivän, mutta jouluna pidän pitkän loman.

Vierailija
15/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin työntekijät ovat aina lomalla.

Jo työsuhteen alussa kesäloma 5vk ja talviloma 6pv eli toista viikkoa pitempi, koska lomapäiväksi ei lasketa launtaita.

Jos pitempi työsuhde, niin lomapäiviä voi olla jopa 50-72 päivää vuodessa, kun yksityisellä sektorilla 4vk kesälomaa ja viikko talvilomaa.

Vierailija
16/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo 3 vuotta omilla lomilla. Jos olisin sinä irtisanoutuisin ja ottaisin jonkun 2kk määräaikaisen hanttihomman. Sen jälkeen liiton rahoilla niin pitkään kun niitä maksetaan. Ehtii lomailla rauhassa.

Vierailija
17/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän palkatonta. Vapaa-aika on tärkeää.

Vierailija
18/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekisin mieluummin tunteja, jos ne saisi joskus pitää.

Tai vaihtaisin työnantajalle, joka sallii vapauden.

Meillä ei saa edes palkatonta, koska se aina kuormittaa muita.

Miten muualla kaikki onnistuu?

T: Kateellinen

Vierailija
19/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teollisuusliitto ole pahin änkyrä- ja lakkoliitto? Miksi kukaan työnantaja haluaisi antaa mitään ylimääräistä, jos työntekijät ovat aina naama norsunv:llä?

Vierailija
20/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.5 viikkoa lomaa, ja sitä saa pitää koska haluaa, kunhan sopii tiimikavereiden kanssa ettei olla samaan aikaan kaikki. Kyllähän tuosta riittää pitkin vuotta, kun ei kaikkea pidä yhteen menoon.