Tultiin miehen kanssa pienelle syyslomalle ja ärsyttää..
Meillä on omat taloudet eli kodit Suomessa, ri yhteisiä lapsia ja yhdessä ollaan oltu useampi vuosi. Molemmat maksaa aina menonsa ja puoliksi yhteiset. Tämä on ollut minulle enemmän kuin ok, enkä kaipaa Maisa Torppa elämää jossa eläisin miehen rahoilla.. mutta mutta..
tällä tavalla lomalla ollessa se korostuu se miehen piheys, joka ei muuten häiritse.
Olemme kohteessa jossa eläminen ja oleminen ei paljoa maksa, ei ostokset kaupassa tai syöminen ravintoloissa.
Mutta kertaakaan ei voi maksaa ravintolalaskua kokonaan. Tai siis maksaa kyllä tarjoilijalle ja minä sitten hänelle. Samoin ruokaostoksissa.
Joskus tuntuisi naisena tai ihmisenä kivalta kun sanoisi ” minä tarjoan tämän”.
Mutta ei.
Mutta vikahan on tietenkin mun, koska olen nainen ja muilta osin tämä tapa esim Suomessa on mulle enemmän kuin ok ja näin mut on kasvatettu- ollaan itsenäisiä ei miehen elättämiä.
Mutta silti tällaisina hetkinä kun tietää miehen tienaavan puolet enemmän niin tuntuisi mahtavalta että tarjoaisi vaikk ruoan.
Ei mulla muuta.
Ja joo jätän sen sian sit!
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä että mies on pihi rahan kanssa. Ap:tä ärsyttää enemmänkin se, että mies on pihi rakkaudestaan ja huomiosta.
Mies elää omaa elämäänsä, nainen on vain sivuroolissa, ei ukko osaa olla romanttinen eikä huomioida naistaan naisena.
Ap, sori, mutta laittaudu kauniiksi ja lähde nauttimaan illasta ulos. Elämä on liian lyhyt siihen että menette lomalle ja istut väkisin sisällä Mr. Tylsän kanssa.
Eli naiset mittaavat rakkauden miehen rahoista. MOT
Truth hurts - jälleen kerran. Kestäkää se kuin miehet. Pihit ja köyhät kulkevat yksinäisen tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä että mies on pihi rahan kanssa. Ap:tä ärsyttää enemmänkin se, että mies on pihi rakkaudestaan ja huomiosta.
Mies elää omaa elämäänsä, nainen on vain sivuroolissa, ei ukko osaa olla romanttinen eikä huomioida naistaan naisena.
Ap, sori, mutta laittaudu kauniiksi ja lähde nauttimaan illasta ulos. Elämä on liian lyhyt siihen että menette lomalle ja istut väkisin sisällä Mr. Tylsän kanssa.
Truth hurts - jälleen kerran. Kestäkää se kuin miehet. Pihit ja köyhät kulkevat yksinäisen tien.
Monetko sadat illalliset sinä olet maksanut miehille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani jos naisesi ajattelevat vain rahaa eivätkä halua sinulta muuta.
Mutta minä kyllä tarkoitin tässä sitä että huomioi toista ja on läsnä ja läheinen. Onko tää sulle jotenkin tuntematonta aluetta ihmissuhteissa?
Ap. Minulla on samanlainen mies. Matkoilla pihisteleminen ärsyttää ja ravintoloissa. Ikuinen senttien puolittaminen. Olen hyväksynyt asian. Säästellen omista rahoistani ja repäisen joskus itselleni jotain kivaa tai menen ystävieni kanssa risteilylle.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi moista miestä. Jos miehellä on isommat tulot kuin sinulla niin saisi maksaa enemmän. Omalla miehellä on n. 40 kertaa isommat tulot kuin minulla ja hän todellakin maksaa melkein kaiken.
Ja lähde yksin sinne kaupungille, kyllä sieltä seuraa löytyy. Juntti miehesi voi sillävälin syödä sipsejä ja katsoa futista.
Taas hyvä esimerkki miksi varsinkaan huonotuloisen naisen kanssa ei kannata alkaa suhteeseen. Sehän on faktaa, että miehen menot kasvavat suhteessa eksponentiaalisesti, vaikka kaikki maksettaisiin puoliksi. Naisilla on nimittäin kumma tapa ostaa kaikkea turhaa ja kallista kaupasta. Se tästä vielä puuttuisi että joutuisi maksamaan toisen puolesta vaikka on itse vaivalla rahansa ansainnut. Olen tilanteessa jossa tienaan jonkin verran naisystävääni enemmän, mutta suurin ero syntyy menojen erosta.
Hän ei osaa lukea ajatuksiasi vaan on tottunut, että maksat aina puolet. Ehkä ajattelee, että sinä haluat näin ehdottomasti tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihiys on yksi epäviehättävimmistä piirteistä miehissä - sekä ihmisisissä ylipäätään. Kannatan tuota, että seuraavan kerran ulkona syödessänne tms. pyydät suoraan tarjoilijalta laskun erikseen molemmille. Tämä on muutenkin Suomessa ihan arkipäivää eikä tarjoilija sitä ihmettele. Miehesi saa sitten hävetä, jos niikseen tulee, mutta eipä pääse esittämään "herrasmiestä" väärin perustein.
Monetko sadat illalliset sinä olet maksanut tapailemillesi miehille?
Treffeillä / satunnaisissa tapailuissa ei tarvitse maksella toiselle yhtään mitään. Nyt on kyse siitä, että on seurusteltu jo hyvän aikaa. Joskus tämä pihiys jatkuu siinäkin vaiheessa, kun ollaan naimisissa ja on perhettä. Äiti maksaa omansa ja lasten jutut ja isipappa keräilee hiluja pankkitililleen ja myhäilee tyytyväisenä.
Olin melkein 20v naimisissa tällaisen tyypin kanssa. Eron jälkee hän oli sitä mieltä, ettei elatusmaksuja kuulu maksaa koska mulla on isommat tulot ja varallisuutta (unohti mainita että oma varallisuutensa on isompi). Käräjillehän siitä mentiin, ja yllätys yllätys ihan samalla tavalla määräytyi elatusmaksut kuin kaikilla muillakin.
Tän jälkeen päätin etten enää ikinä seurustele ihmisen kanssa joka ei tarjoa mulle mitään. Rahasta ei sinänsä ole kyse vaan siitä että jakaako omasta karkkipussistaan muille vai syökö itse kaiken. Itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Taas yksi loinen itkemässä.
Tämähän nimenomaan ei ole loinen. Et tainnut lukea edes, mutta kommentoit silti, mäntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan luonteenpiirteistä -> pihiys. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tän jälkeen päätin etten enää ikinä seurustele ihmisen kanssa joka ei tarjoa mulle mitään. Rahasta ei sinänsä ole kyse vaan siitä että jakaako omasta karkkipussistaan muille vai syökö itse kaiken. Itsekkyydestä.
Kiinnostaisi tietää että paljonko itse jaoit ja tarjosit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene oikeasti ulos. Mitä ihmettä sä siellä huoneessa keräät kiukkua ja puhiset tänne. Mene ulos elämään, niinkuin itse sanoit.
Täältä sivusta huutelen, ettei minusta ainakaan ole vieraassa paikassa yksin uloslähtijäksi. Mutta teistä rohkeimmissa on ja hyvä niin.
Oikeasti? Et matkustele koskaan yksin, kun et voi mennä yksin kaupungille silloinkaan, kun toinen on reissussa mukana? Miksi kavennat elämääsi tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka kerta jos mentiin johonkin ravintolaan tai matkalle, koska muuten näitä reissuja ei olisi ollut ollenkaan.
Tasa-arvo, sitähän te naiset joka yhteydessä toitotatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi moista miestä. Jos miehellä on isommat tulot kuin sinulla niin saisi maksaa enemmän. Omalla miehellä on n. 40 kertaa isommat tulot kuin minulla ja hän todellakin maksaa melkein kaiken.
Ja lähde yksin sinne kaupungille, kyllä sieltä seuraa löytyy. Juntti miehesi voi sillävälin syödä sipsejä ja katsoa futista.
Taas hyvä esimerkki miksi varsinkaan huonotuloisen naisen kanssa ei kannata alkaa suhteeseen. Sehän on faktaa, että miehen menot kasvavat suhteessa eksponentiaalisesti, vaikka kaikki maksettaisiin puoliksi. Naisilla on nimittäin kumma tapa ostaa kaikkea turhaa ja kallista kaupasta. Se tästä vielä puuttuisi että joutuisi maksamaan toisen puolesta vaikka on itse vaivalla rahansa ansainnut. Olen tilanteessa jossa tienaan jonkin verran naisystävääni enemmän, mutta suurin ero syntyy menojen erosta.
En ymmärrä. Olen avoliitossa, jossa kaikki maksetaan puoliksi ja se kaikki = juoksevat asumiskulut, yhteisen auton kulut ja ruoka. Jos aletaan laskea, kumman ruoka tulee kalliimmaksi, niin kyllä se on mies, jolle ostetaan kokolihaa ym. Lisäksi, kun nyt pilkkuja viilataan, KAIKKI hänen ruokansa ostetaan yhteiseltä tililtä (koska hän syö lounaan kotona) kun taas minä maksan lounaani omista tuloistani, kun syön ulkona.
Mistä ihmeestä syntyvät ne menot, jotka kasvattavat miehen menoja eksponentiaalisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka kerta jos mentiin johonkin ravintolaan tai matkalle, koska muuten näitä reissuja ei olisi ollut ollenkaan.
Jos näin on niin otan osaa. Miehesi oli todellakin mäntti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Olen avoliitossa, jossa kaikki maksetaan puoliksi ja se kaikki = juoksevat asumiskulut, yhteisen auton kulut ja ruoka. Jos aletaan laskea, kumman ruoka tulee kalliimmaksi, niin kyllä se on mies, jolle ostetaan kokolihaa ym. Lisäksi, kun nyt pilkkuja viilataan, KAIKKI hänen ruokansa ostetaan yhteiseltä tililtä (koska hän syö lounaan kotona) kun taas minä maksan lounaani omista tuloistani, kun syön ulkona.
Mistä ihmeestä syntyvät ne menot, jotka kasvattavat miehen menoja eksponentiaalisesti?
Väitätkö että mies käyttää yhtä paljon rahaa vaikkapa kauneuden- ja kodinhoitotuotteisiin kuin nainen? Tai syö joka päivä kalliita salaatteja yms.? Naisten makuaisti on mun kokemuksen mukaan muutenkin vähän sellainen, että sellaisia ehdottomia ei-syötäviä on varsinkin ruokaskaalan halvemmassa päässä aika paljon. Ei sika-nautaa, ei sisäelimiä, ei kanamunia, ei sitä ei tätä. Väitätkö että miehen tarvitsee uusia huonekaluja tai sisustaa/remontoida asuntoa viimeisimmän trendin mukaisesti yhtä pakonomaisesti kuin naisen? Esim. tällaisista syntyy mun kokemuksen mukaan isoja eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö että mies käyttää yhtä paljon rahaa vaikkapa kauneuden- ja kodinhoitotuotteisiin kuin nainen? Tai syö joka päivä kalliita salaatteja yms.? Naisten makuaisti on mun kokemuksen mukaan muutenkin vähän sellainen, että sellaisia ehdottomia ei-syötäviä on varsinkin ruokaskaalan halvemmassa päässä aika paljon. Ei sika-nautaa, ei sisäelimiä, ei kanamunia, ei sitä ei tätä. Väitätkö että miehen tarvitsee uusia huonekaluja tai sisustaa/remontoida asuntoa viimeisimmän trendin mukaisesti yhtä pakonomaisesti kuin naisen? Esim. tällaisista syntyy mun kokemuksen mukaan isoja eroja.
Väitän, että maksan ihan itse kauneudenhoitotuotteeni. Kuten kirjoitin, yhteiseltä tililtä maksetaan yhteiset juoksevat asumiskulut, ruokakulut ja yhteisen auton kustannukset. Ja kirjoitin senkin, että miehen ruokaan menee enemmän rahaa (meillä todellakin molemmat syövät salaatteja). Emme ole yhdessä ollessa (viisi vuotta) tehneet ainuttakaan remonttia tai uusineet yhtäkään huonekalua - itse asiassa miehen televisio vaihtui parempaan kun vein mukanani oman, isomman ja paremman televisioni. Mieheni ei ikimaailmassa alkaisi rempata yhteisillä rahoilla vain minun mielikseni, kyllä sellaiset päätökset tehdään yhdessä. Ja jos jonkun huonekalun haluan uusia, mutta hän ei, niin ihan itse saan sen kustantaa.
Mutta jostain syystä palstan miehille on ilmeisesti mukavampaa maksella ja valittaa kuin sopia oman puolisonsa kanssa siitä, että yhteiset menot jaetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että et juuri tunne naisia :D Kyllä kaikilla tutuilla ja sukulaisilla mies tuhlaa ja kuluttaa enemmän. Uutta telkkaria ja muuta kokoajan hankittava. Ruokaa moninkertainen määrä menee ja kalliimpaa, kuin kasvispainotteinen kotiruoka. Vedetään kebabia yms vaikka kotona olisi keittoa. Kaljaan ja baariin syydetään rahaa ja pelikoneisiin. Mun mies on sisustaja ja joudun toppuutella ostelua. Itse tykkään kauniista kodista, mutta enemmän yhteisestä reissusta nautin ja vaikka uusista lenkkeilyvaatteista
Minä ja exä mentiin myös maksut puoliksi periaatteella. Se oli täysin ok, mutta..ollessamme ravintolassa useiden muiden pariskuntien kanssa illallisella, KAIKKIEN muiden miehet tarjosivat illallisen puolisolleen, paitsi minun mieheni. Kyllä se tuossa tilanteessa vaan hävettää. Piheys näkyi myös siinä, että muutaman kerran kun toivoin jonkin tietyn asian joulu/synttärilahjaksi, mies osti siitä halvemman version, vaikka olin toivonut juuri sitä tiettyä..