Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tultiin miehen kanssa pienelle syyslomalle ja ärsyttää..

Vierailija
14.10.2019 |

Meillä on omat taloudet eli kodit Suomessa, ri yhteisiä lapsia ja yhdessä ollaan oltu useampi vuosi. Molemmat maksaa aina menonsa ja puoliksi yhteiset. Tämä on ollut minulle enemmän kuin ok, enkä kaipaa Maisa Torppa elämää jossa eläisin miehen rahoilla.. mutta mutta..
tällä tavalla lomalla ollessa se korostuu se miehen piheys, joka ei muuten häiritse.
Olemme kohteessa jossa eläminen ja oleminen ei paljoa maksa, ei ostokset kaupassa tai syöminen ravintoloissa.
Mutta kertaakaan ei voi maksaa ravintolalaskua kokonaan. Tai siis maksaa kyllä tarjoilijalle ja minä sitten hänelle. Samoin ruokaostoksissa.
Joskus tuntuisi naisena tai ihmisenä kivalta kun sanoisi ” minä tarjoan tämän”.
Mutta ei.
Mutta vikahan on tietenkin mun, koska olen nainen ja muilta osin tämä tapa esim Suomessa on mulle enemmän kuin ok ja näin mut on kasvatettu- ollaan itsenäisiä ei miehen elättämiä.
Mutta silti tällaisina hetkinä kun tietää miehen tienaavan puolet enemmän niin tuntuisi mahtavalta että tarjoaisi vaikk ruoan.
Ei mulla muuta.
Ja joo jätän sen sian sit!

Kommentit (341)

Vierailija
21/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tarjonnut puolisolleni lennot ja hotellin kaupunkilomalle, hän tarjoaa usein matkoilla vähintään yhden päivällisen. Jaamme yhteiset kulut puoliksi, mutta molemmat haluavat välillä hemmotella toista tarjoamalla jotain.

Ja lisään vielä, vaikka trollia luultavasti ruokinkin, että ei meillä myöskään toinen jää hotellihuoneeseen mököttämään vain siksi, että toinen haluaa jäädä katsomaan telkkaria. Tai jos toinen haluaa mennä baariin katsomaan Suomen matsia ja toinen kierrellä kaupungilla. Silloin sovitaan, että missä tavataan ja moneltako.

Vierailija
22/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa mihin tyytyy sanoi Louise Sawyer.

Ihmettelen vain miksi sitä täällä parut. Etsi parempi äläkä istu siellä naama näkkärillä. Kunnon vaatimuslista pystyyn ja Tinderiin. Alkaa aurinko paistaa sullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mikä ääliö mieheksi. En katsois päivääkään tuollaista luuseria! Kyllä miehen kuuluu silloin tällöin maksaa naisen ruokailut ym. Sillä tavoin mies näyttää että arvostaa naisen seuraa.

Nainenhan tässä tarinassa se ääliö on.

Vierailija
24/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te 50-luvulle kaipaavat varmaan myös toteutatte itse tuon ajan naisen roolia myös, eikö niinkin?

Vierailija
25/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt se sika.

Vierailija
26/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Miten ihmeessä mies yks kaks keksisi tarjota sulle, jos olette tähänkin mennessä maksaneet omat kulunne? Ette asu edes samassa taloudessa. En tiedä mistä tuulee, mutta ei se miehen vika ole, kerta teillä on täysin omat taloutenne elämässä muutenkin. Yllätä sinä mies ja tarjoa sinä hänelle.

Vierailija
27/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se 50-luku kommenti.

Mutta on se hienoa, että miehesi on opettanut sut jopa kirjoittamaan kun et näköjään lukea osaa. Toivottavasti joku tulkkaa tämän.

Vierailija
28/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjonnutkin ja teen sen selvästi ja selkeästi.

” Mä maksan nyt nämä ostokset” ja ” Mä maksan nää lennot” esim.

Enkä tietenkään matkaile hänen kanssaan odottaen että hän tarjoaisi kaiken.

Kuten aloituksessa sanoin, joskus harmittaa.

Tai tuntuisi mukavalta kun mies yllättäisi sanomalla maksavansa.

Vierailija
29/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeasti ulos. Mitä ihmettä sä siellä huoneessa keräät kiukkua ja puhiset tänne. Mene ulos elämään, niinkuin itse sanoit.

Vierailija
30/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys on yksi epäviehättävimmistä piirteistä miehissä - sekä ihmisisissä ylipäätään. Kannatan tuota, että seuraavan kerran ulkona syödessänne tms. pyydät suoraan tarjoilijalta laskun erikseen molemmille. Tämä on muutenkin Suomessa ihan arkipäivää eikä tarjoilija sitä ihmettele. Miehesi saa sitten hävetä, jos niikseen tulee, mutta eipä pääse esittämään "herrasmiestä" väärin perustein.

Vierailija
31/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihiys on yksi epäviehättävimmistä piirteistä miehissä - sekä ihmisisissä ylipäätään. Kannatan tuota, että seuraavan kerran ulkona syödessänne tms. pyydät suoraan tarjoilijalta laskun erikseen molemmille. Tämä on muutenkin Suomessa ihan arkipäivää eikä tarjoilija sitä ihmettele. Miehesi saa sitten hävetä, jos niikseen tulee, mutta eipä pääse esittämään "herrasmiestä" väärin perustein.

Jatkan vielä...... Äläkä tarjoudu itsekään maksamaan koko summaa lennoista, kauppalaskusta tai mistään, jos hän ei sitä myöskään ikinä tee.

Vierailija
32/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on huono naimaan. Siinä syy. Naisen on aina maksettava piudella vaatimistaan etuoikeuksista.

Vierailija
33/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetko sadat illalliset sinä olet maksanut tapailemillesi miehille? 

Vierailija
34/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treffeillä / satunnaisissa tapailuissa ei tarvitse maksella toiselle yhtään mitään. Nyt on kyse siitä, että on seurusteltu jo hyvän aikaa. Joskus tämä pihiys jatkuu siinäkin vaiheessa, kun ollaan naimisissa ja on perhettä. Äiti maksaa omansa ja lasten jutut ja isipappa keräilee hiluja pankkitililleen ja myhäilee tyytyväisenä.

Vierailija
35/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treffeillä / satunnaisissa tapailuissa ei tarvitse maksella toiselle yhtään mitään. Nyt on kyse siitä, että on seurusteltu jo hyvän aikaa. Joskus tämä pihiys jatkuu siinäkin vaiheessa, kun ollaan naimisissa ja on perhettä. Äiti maksaa omansa ja lasten jutut ja isipappa keräilee hiluja pankkitililleen ja myhäilee tyytyväisenä.

Eli olet itsekin pihi.

Ja nytkö aloittajalla on jo lapsiakin tämän miehen kanssa? 

Vierailija
36/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä ongelmaa ei onneksi ap:lle tule. Ei hän muuta yhteen ja mene naimisiin kyseisen miehen kanssa.

Tai jos menee, niin tästä asiasta on enää turha itkeä missään. Tiesi mihin ryhtyy.

Vierailija
37/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene oikeasti ulos. Mitä ihmettä sä siellä huoneessa keräät kiukkua ja puhiset tänne. Mene ulos elämään, niinkuin itse sanoit.

Täältä sivusta huutelen, ettei minusta ainakaan ole vieraassa paikassa yksin uloslähtijäksi. Mutta teistä rohkeimmissa on ja hyvä niin.

Vierailija
38/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lomaa vielä jäljellä ja aion toki mennäkin jos tilanne jatkuu. Tänään hyydyin itsekin tänne hotellille- kävin kylvyssä ja nautin siitä.

Vierailija
39/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti! En kestäisi tuollaista senttienlaskemista edes tuttavan kanssa. Mieluummin maksaisin vaikka extraa siitä, että ei tarvistisi kuluja puolitella tismalleen. Parasta on se, kun vuorotellen maksellaan ja tulos on jotain sinne päin 50-50. Ei haittaa, vaikka kallistuisi enemmän minulle.

Vierailija
40/341 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse siitä että mies on pihi rahan kanssa. Ap:tä ärsyttää enemmänkin se, että mies on pihi rakkaudestaan ja huomiosta.

Mies elää omaa elämäänsä, nainen on vain sivuroolissa, ei ukko osaa olla romanttinen eikä huomioida naistaan naisena.

Ap, sori, mutta laittaudu kauniiksi ja lähde nauttimaan illasta ulos. Elämä on liian lyhyt siihen että menette lomalle ja istut väkisin sisällä Mr. Tylsän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä