Naiset eivät haaveile parisuhteesta
Mutta miehet haaveilevat.
Mistäköhän johtuu..?
"Tutkimus (väestöliiton finsex) kertoo myös, että sinkkumiehistä noin puolet kaipaa parisuhdetta, kun taas sinkkunaisista kumppanista haaveilee vain neljännes.
Joka neljäs naissinkku ei tutkimuksen mukaan halua itselleen suhdetta ollenkaan. Miessinkuilla vastaava luku on vain seitsemän prosenttia."
Kommentit (1017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon keskusteluun henkilökohtaisen aspektin.
Pariuduin myöhään, nelikymppisenä. Olen nainen, ei lapsia. Minulla on korkea koulutus, menestystä työelämässä ja palkka yli keskiverron.
Mieheni on varakkaasta suvusta. Hän on masentunut.
Luin äskettäin, että 40 % masentuneen perheenjäsenistä masentuu myös, eli masennus tarttuu.
Viime talvena sain itse ensimmäistä kertaa elämässäni masennusdiagnoosin.
Nyt popsin masennus- ja unilääkkeitä. En ole koskaan aiemmin ollut masennuslääkityksellä. En voi välttää ajatusta, että ilman suhdetta masentuneeseen mieheeni voisin paremmin. Hänen ahdistuksensa on minun ahdistukseni.
Nyt olemme asumuserossa ja kumpikin yritämme päästä jaloillemme.
En vakavissaan usko, että olisin tässä tilanteessa, ellen olisi suhteessa masentuneeseen mieheen.
Jos meillä olisi yhteisiä lapsia, en ehkä olisi pystynyt ottamaan asumuseroa, eli tilanteeni olisi vieläkin huonompi.
Johtopäätös: miehet ovat heikompi sukupuoli ja he vetävät meidät muutkin mukanaan syvyyteen. Juu, yleistys, mutta omalla kohdallani totta.
Olisin terveempi ilman tätä suhdetta.
N52
Tämä on niin totta. Päihdetyössä työtä tehneenä, voin kertoa, että kun alkoholistipariskunnasta nainen raitistuu, jää hän hoivaamaan miestä, kun mies raitistuu, hän jättää naisen.
Tämä on oma harhasi, tai ehkä noille miehille aukesi uudet markkinat, mutta voin melko varmaksi sanoa nähneeni tutkimuksia, jotka osoittavat että nainen jättää alkoholistimiehen todennäköisemmin, kuin mies alkoholistinaisen.
Olet todennäköisesti ymmärtänyt tietenkin väärin ja nähnyt tutkimuksia, jossa miehen alkoholismi on yleisempi syy eroon kuin naisen alkoholismi. Miesalkoholisteja kun on naisiin verrattuna varmaan moninkertainen määrä. Lainaamasi henkilö puhui pariskunnista ja niiden dynamiikasta. Anekdootti on uskottava, koska tutkimusten valossa tiedetään, että mies hylkää sairaan puolison todennäköisemmin kuin nainen.
-ohis
Mainitsemasi tutkimustulos johtuu siitä että sairastuvat ovat iäkkäitä ja iäkäs nainen ei ole enää yhtä kysytty parisuhteeseen ja toisekseen (ehkä suurempi syy) on se että nainen ei vaihda miehen sairastuttua, koska pelkää ulkopuolisten tuomitsevan. Täällä oli kerran ketju, jossa eroamassa olevan naisen mies oli sairastunut syöpään. Naisten kommentit olivat luokkaa, "eihän tuossa tilanteessa voi lähteä". Naiset eivät olleet huolissaan miehen hyvinvoinnista, vaan siitä, että heidät nähtäisiin huonona ihmisenä...
Ja miehen ei tarvitse edes sairastua, naiset jättävät jo työpaikan menetyksestä, tutkitusti.
En ole koskaan törmännyt tapaukseen, jossa vakavasti fyysisesti sairastuneen miehen nainen olisi jättänyt miehen. Sen sijaan tiedän useita tapauksia, joissa mies on jättänyt vakavasti fyysisesti sairastuneen naisen. Minun kokemukseni ainakin tukee tutkimustuloksia. Jos ikä olisi merkittävä tekijä, se olisi varmasti tullut esiin noissa tutkimuksissa.
No laita linkki mainitsemaasi tutkimukseen, niin katsotaan onko ikää edes huomoitu...
Edellisen viestin linkki vahvistikin epälykseni:
"The study also found correlations between age and length of marriage and the likelihood of divorce or separation. The older the woman was the more likely her partnership would end. However, longer marriages remained more stable."
Selitähän vielä, miten se on olevinaan jokin miesten puolustus, että sairas puoliso hylätään, jos tämä on vanha? Itse en ainakaan näe sitä minään moraalin porsaanreikänä, jännää että sinä näet.
Vaihdoit aihetta. En ole ottanut moraalikysymyksiin kantaa mitenkään miesten kohdalta, mutta kuten sanoin, naiset jäävät itsekkäistä syistä. Onko se moraalisesti oikeutetumpaa? Ja onko se jotenkin naisten puollustus, että työtön tai alkoholistimies hylätään? Ja millä perusteella arvotat nämä moraalisesti?
Itse aloit spekuloimaan naisten iällä niin kuin sillä olisi jotain oleellista merkitystä. Pysypä siis itse asiassa. Naisten motiiveista sinulla tuskin on dataa sitten minkään vertaa. Voihan hajatelmasi kääntää myös kääntää niin, että naiset epäitsekkäästi huolehtivat siitä, että yhteisön heikommista tulee huolehdittua vaikka sitten muiden naisten toimesta. Voisihan se vastaus siihen "puolisoni sairastui syöpään"-ketjuun olla, että JSS! Naiset huolehtivat miestenkin eduista, jotain mitä miehet eivät koskaan tee vastavuoroisesti :)
Työtön alkoholistimies voi olla naiselle 100x vahingollisempi mitä sairas vaimo miehelle. Miten vakioisit nämä kaksi eri asiaa toisiinsa verrannollisiksi?
Kuten kävi jo ilmi, ikä oli oleellinen tekijä. Väkivallan syyt liittyvät yleensä mustasukkaisuuteen ja mustasukkaisuus ei yleensä ole aiheetonta. Lähtisin vaikiomaan nuo tekijät arviomailla, kuinka hyvä puoliso nainen on ollut ennen sairastumista. Jos lähdet vakioimaan tuollaisia tekijöitä, tulisi sinun ymmärtää syy-seuraussuhteet niiden taustalla. Onko sinulla samankaltaisia perusteita työttömän jättämisele?
Ja missäköhän tutkimuksessa kerrotaan, että nainen jättää miehen työttömyyden takia? Ihan huuhaa ja hohohoijaa
Esimerkiksi
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0003122416655340
muitakin löytyy, mutta ne saat etsiä itse.
Mielenkiintoista tuossa oli myös se että miehen työttömyys lisää sekä riskiä että nainen jättää miehen, että riskiä että mies jättää naisen. Wanha miehen rooli elättäjänä näyttää siis nakertavan sekä miehiä että naisia.
En ole tuo kyselijä, mutta ihan oikeasti noi USAn yliopistojen tutkimukset eivät kerro Suomen oloista paljon mitään. Yhteiskuntamme on monessa suhteessa aika erilainen, jo rakenteellisesti, ja asenteetkin ovat erilaisia.
Jännä että älähdit vasta nyt, etkä tuossa aiemmin kun siihen sairaana jättämiseen liittyen tarjottiin lähteeksi jenkkitutkimusta :-)
Mieselättäjyys on jenkkilässä tyypillistä, kun taas yhdessä vanhenemisen myötä-ja vastoinkäymisissä-ihanne on yhteinen kaikille kristityille kulttuurille. Eivät ole täysin verrannollisia.
Vähän meni selittelyn puolelle tämä. Kognitiivinen dissonanssi tulee mieleen.
Miten se muuten se elättäjän kuolema vaikuttaa puolison tulotasoon, vaikkapa tilanteessa jossa juurikaan varallisuutta ei ole päässyt kertymään?
Niin missä tilanteessa? Suomessa vai Jenkeissä? Millaisella vakuutuksella?
Hyviä kysymyksiä, alat päästä jyvälle. Mieselättäjyydestä jenkkilässä oli kyse kuten nokkelampi olisi aiemmista viesteistä ymmärtänytkin ja tuskin kummoisellakaan vakuutuksella jos ei kerran varallisuutta ole juurikaan päässyt kertymään.
pop98 kirjoitti:
2. En halua siivota toisten jälkiä
3. En halua huolehtia toisen hyvinvoinnista
4. En ole palvelija-Nämä on aika kummallisia kommentteja, kun naisen vaatimuslista miehelle on noin sata riviä pitkä, ja miehen vaatimuslista naiselle on max pari riviä, noin keskimäärin.
Miehen vastustuslistaan kun kuuluu että nainen maksaa osan miehen autosta ja yksin kaikki lasten kulut. Yhden mielestä jopa se on naisen kuatannus että nainen on kotona hoitamassa lapsia, naisen kuuluu silloin maksaa siitä yhteisestä kodista enemmän.
Aika paskoja diilejä miehet täällä tarjoamassa niin ei mikään ihme ettei naisia kiinnosta parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
pop98 kirjoitti:
4. En ole palvelija-Nämä on aika kummallisia kommentteja, kun naisen vaatimuslista miehelle on noin sata riviä pitkä, ja miehen vaatimuslista naiselle on max pari riviä, noin keskimäärin.
Miehen vastustuslistaan kun kuuluu että nainen maksaa osan miehen autosta ja yksin kaikki lasten kulut. Yhden mielestä jopa se on naisen kuatannus että nainen on kotona hoitamassa lapsia, naisen kuuluu silloin maksaa siitä yhteisestä kodista enemmän.
Aika paskoja diilejä miehet täällä tarjoamassa niin ei mikään ihme ettei naisia kiinnosta parisuhde.
Melkoisia lompakkoloisia. Teettäisivät surutta kaikki lapsiin liittyvät hommat ja maksattaisivat kaikki yhteisten lasten kulut naisella. Ei ihme ettei lapsia synny, eikä tuollaista miestä ei kannata tietenkään ottaa ristikseen ilman lapsiakaan.
pop98 kirjoitti:
En nyt tiedä, onko nuo kommentit millään lailla kummallisia. Oma mies joutui vuosi sitten isoon leikkaukseen, jossa hän oli ensin toista viikkoa sairaalassa ja sitten pitkällä sairaslomalla, josta ensimmäisen kuukauden hän oli liki petipotilas. Vaikka mies tarvitsi apua vessaan pääsemiseenkin, niin yllätyksekseni huomasin, että tuossa tilanteessa minun työmäärä ei juurikaan lisääntynyt. Syömiset ja juomiset vein sänkyyn kuten lääkkeetkin. Mies ei selviäisi tuollaisesta kuukaudesta, jos osat olisi toisinpäin, ja minua odottaisi valtava työmäärä toivuttuani. Jos tämä parisuhde päättyy ennen aikojaan, en todellakaan muuta asumaan yhdenkään miehen kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Ja tämän ketjun luettuaan yhä useampi nainen ei haaveile parisuhteesta!" - enää. Sanokaa nyt naiset - eihän kaikki vapaana olevat miehet ole tämmöisiä, kuin nämä täällä olevat miehet....siis minulla ei löydy edes sanoja kuvailemaan, miten järkyttynyt olen....
Älä huoli, täällä mätänee päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen muutama palstan rakas vakiomies, joilla on loputtomiin aikaa, intoa ja psykoosia jankata yhtä ja samaa levyä ketjusta toiseen. Kun niihin tottuu, niistä saa jopa hupia :)
Normaalit miehet lienevät jossain muualla kuin jankkaamassa av:llä.
Onhan tuokin yksi keino helpottaa omaa oloaan, kuvittelemalla vastapuoli surkeaksi ja epänormaaliksi kummajaiseksi, joita ei onneksi omaan, eikä normaalien ihmisten elinpiiriin kuulu. Itse toki kirjoittaen täyttä asiaa tällä samalla palstalla ja ollen itse hyvinkin normaali ja tasapainoinen ihminen.
Ei kai tuohon tarvitse kovin paljon mielikuvitusta käyttää. Kyllähän sokea reettakin näkee takasilmälläänkin, etteivät tänne kirjoittelevat miehet ihan täysillä soutele.
Kuten eivät tänne kirjoittelevat naisetkaan sen enempää.
Nyt feministisenä aikakautena, jossa kaikki naiset on ihania, täydellisiä jumalattaria, eikä teet mitään väärin, naiset vilpittömästi ajattelevat näin. Eli vaikka palstan ykkösaiheita on bb ja muuta paskaohjelmat, vaikka toivovat erimieltä olevien kuolemaa ja vaikka itse roikkuvat täällä jatkuvasti. He oikeasti ajattelevat, että juuri heidän toiminta on, kuten ylläoleva sanoo " normaalia ja tasapainoista" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Ja tämän ketjun luettuaan yhä useampi nainen ei haaveile parisuhteesta!" - enää. Sanokaa nyt naiset - eihän kaikki vapaana olevat miehet ole tämmöisiä, kuin nämä täällä olevat miehet....siis minulla ei löydy edes sanoja kuvailemaan, miten järkyttynyt olen....
Älä huoli, täällä mätänee päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen muutama palstan rakas vakiomies, joilla on loputtomiin aikaa, intoa ja psykoosia jankata yhtä ja samaa levyä ketjusta toiseen. Kun niihin tottuu, niistä saa jopa hupia :)
Onhan tuokin yksi keino helpottaa omaa oloaan, kuvittelemalla vastapuoli surkeaksi ja epänormaaliksi kummajaiseksi, joita ei onneksi omaan, eikä normaalien ihmisten elinpiiriin kuulu. Itse toki kirjoittaen täyttä asiaa tällä samalla palstalla ja ollen itse hyvinkin normaali ja tasapainoinen ihminen.
Et sinä ole mikään vastapuoli, vaan meidän kaikkien yhteinen höpömussukka, jonka kanssa on hauskaa välillä leikkiä kun ei muuta tekemistä ole :*
Ei sullakaan sitten usein ole muuta tekemistä. Myytti naisten kovasta kotityökuormasta on selvästi väärä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet niin järkyttynyt? Siitä että naisten toiminta ja motiivit riisutaan paljaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuohon tarvitse kovin paljon mielikuvitusta käyttää. Kyllähän sokea reettakin näkee takasilmälläänkin, etteivät tänne kirjoittelevat miehet ihan täysillä soutele.
Nyt feministisenä aikakautena, jossa kaikki naiset on ihania, täydellisiä jumalattaria, eikä teet mitään väärin, naiset vilpittömästi ajattelevat näin. Eli vaikka palstan ykkösaiheita on bb ja muuta paskaohjelmat, vaikka toivovat erimieltä olevien kuolemaa ja vaikka itse roikkuvat täällä jatkuvasti. He oikeasti ajattelevat, että juuri heidän toiminta on, kuten ylläoleva sanoo " normaalia ja tasapainoista" :D
Kaikki kukaan mitään aina koskaan -tyyppi taas vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet niin järkyttynyt? Siitä että naisten toiminta ja motiivit riisutaan paljaaksi?
Ziisus missä fantasialandiassa tyyppi elää. Raukka rakennellut päässään hillittömän harhasykerön ja nyt sitten onnessaan suoltaa sitä pitkin nettiä "suurena totuutena NAISISTA". Tätä se on kun ihan kaikki saavat äänensä kuuluville. Ne yksinkertaisimmatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen pysyy terveempänä ja elää onnellisesti vanhemmaksi ilman miesten aiheuttamaa stressiä. Miehet taas valitettavasti kuolee nuorempina ilman parisuhdetta.
Tämä on muuten totta. Olen huomannut asian eronneista ystävistäni, eli naiset kukoistaa eron jälkeen, miehet näivettyy. Miehet etsivät epätoivoisesti uutta suhdetta, mutta sitä vaan ei löydy, kun miehiä on niin paljon enemmän tarjolla. Osa eronneista naisista pariutua uudelleen, mutta suurin osa ei
Tietysti. Ero kuuluu nykynaisen elämänvaiheisiin ja on siirtymäriitti kýrpäkàrúsèlli vol2:seen. Tottakai alfoja varten on taas kukoistettava.
Voi toista. 😔
Joo, kaveri miettii sitä garuselliä niin kiihkeästi ja usein, että taatusti haluaisi itse siihen rinkiin. Kyllä noita on miehillekin, ei tarvitse naisia kadehtia ja vihata.
Homottelu on ironista kyllä feministien pilkkausarsenaalin vakiokamaa. Ironista siksi, että esiintyvät homomyönteisinä ja siksi että miehille on muka useita rooleja olla mies. No ei ole.
Eli sinusta miehellä on vain yksi rooli, eikä homoja miehiä ole edes olemassa? Kyllä niitä on, ja hyvin pärjäävät. Se että sinulla ei ole rohkeutta miettiä loppuun asti miksi ne gulligarusellit koko ajan ovat mielessäsi, ei maailmaa muuta.
Ei sinun vihasi naisilta ole pois, se on pois itseltäsi.
Ensimmäinen kpl taitaa olla sinulta tahallinen ja ah niin muodikas tahallinen väärinymmärrys?
Sanoinkin että toiminta täällä on kokonaisuuden kannalta kuin käsikranaatin heitto maailmansodassa. Mutta hyvin osunut kranaatti tekee paikallista vahinkoa ja täällähän te kaakatatte porukalla. Heittoni osuvat hyvin siihen kanalaan mihin on tarkoituskin.
Niin mitä siis kuvittelet että olet saanut aikaan?
Mikä megalomania teitä vaivaa? Kirjoitan jo kolmannen kerran , että vaikutukseni on pieni. Mitä olen saanut aikaan? Kaakatusta, kinastelua, provosointia ja ketjun jatkumista. Ja onhan täällä pari jumalatarta jo julistanut, että tämän ketjun jälkeen pariutuminen kiinnostaa entistä vähemmän.
Olen 56-vuotias nainen, avoliitossa. Todennäköisesti äitisi ikäinen tai jopa vanhempi. Ihan oikeastiko kuvittelet, että sinun provoilullasi on minkäänlaista vaikutusta minun elämääni tai parisuhteeseeni? Kuvitteletko, että tämän palstan kautta tavoitat sinkkunaisia? Uskallan väittää, että suurin osa palstan naisista on kaltaisiani aikuisia työssäkäyviä naisia tai lapsen kanssa kotona olevia naisia. Sinkkunaiset ovat ihan muualla.
Mieti, miten äitisi suhtautuisi sinuun, kun ihan pokerilla esittäisit hänelle pariutumisteorioitasi. Juuri samalla tavalla mekin suhtaudumme, hymyillen paatoksellisuudellesi.
Ei tässä ole varsinaista kohderyhmää. Pääasia on, että asia näkyy! Ja taas tämä että minulla on vaikutusta! Olen sanonut monta kertaa ( ei vain naisen kananaivot ota vastaan) että se on pientä. Sitä on, en tiedä onko sinun kohdallasi, mutta on: " Kaakatusta, kinastelua, provosointia ja ketjun jatkumista. Ja onhan täällä pari jumalatarta jo julistanut, että tämän ketjun jälkeen pariutuminen kiinnostaa entistä vähemmän." Ei minulla vaikutus asiaan ole muuta lisättävää.
Liittyykö tämä vaikutus asia siihen, että nyt " ihana nainen "aikana, naiset ajattelevat itse "vaikuttavan" niin paljon ja olevan niin suuremmoisia. Sitten projisoivat megalomaniansa muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan vähän avautua, toivottavasti en häiritse.
Olen pitkään oikeasti ihmetellyt, miksi on niin paljon miehiä, jotka selvästikään eivät pidä naisista. Sen huomaa selvästi mammapalstalla (täähän suorastaan vetää hunajan lailla puoleensa itseään juuri hyväilleitä poikakarhuja), mutta sen huomaa myös baareissa, työpaikoilla ja missä tahansa missä miehet on päästetty irralleen.
Joitakin vuosia sitten ymmärsin, mistä on kyse. Okei, tämä ehkä ei tule paljastuksena kellekään muulle, mutta mulle se oli Suuri Oivallus. Kertokaa, että te tiesitte tämän jo.
Monet miehet eivät pidä naisista siksi, että he tarvitsevat naista enemmän kuin nainen tarvitsee heitä.
Ja onhan se aika ärsyttävää, kun miettii omalle kohdalle. Sinun elämäsi täyttymys on parisuhde. Tapaat ihanan naisen, jonka kanssa haluat elää, ja nainen mieluummin harrastaa taidetta. Haluat seksiä, ja nainen mieluummin silittää kissaa. Haluat suunnitella yhteistä elämää ja nainen mieluummin tapaa kavereitaan. Haluat asua yhdessä, mutta naiselle riittää omat asunnot.
Ihaninta olisi, että toinen tarvitsee sinua.
Mutta kun hän ei tarvitse. Auts.
Jos ei tarvitse toista (riippumatta sukupuolesta) on aika huono suhde, ihmisten pitää uskaltaa olla riippuvaisia toisistaan. Elämä on helpompaa (molemmille sukupuolille), jos on kumppani vieressä johon voi luottaa, ja joka on siinä kelissä kun kelissä. Ei miehetkään sinänsä tarvitse ketään (hengissä pysytään silti), mutta olishan se kivaa :)
Voitte linkata tilastoja ja käppyröitä niin paljon kun haluatte, mutta elämä ON mieluisempaa, jos vieressä on se oma kulta.
Totta kai on.
Mutta on siinä eroa, jota ei voi selittää pois. Mies pärjää ilman naista huonommin kuin nainen ilman miestä.
Ottakaa miehet naisenne hyvinvointi ykkösasiaksi.
Ehkä sitten me naiset hakeutuisimme parisuhteisiin yhtä hanakasti kuin te miehet. Nyt meille on tarjolla häviävä käsi. Ja lyhyempi, onnettomampi elämä teidän kanssanne.
Mies, ole ratkaisu, älä ole ongelma.
En jaksa edes lukea laitattuja kommentteja, pisti vain silmään tuo boldattu teksti. Ja siihen heitän vastakysymyksen; mitä naiset ovat tehneet ansaitakseen hyvää kohtelua?
ohis
Pyörineet kyrrpäkarusellissa..
Siinä on miehellä taas karusellit mielessä heti aamusta. Mistä johtuu, että vain miehet miettivät toisten miesten kaluja? Mitä se sinun elämääsi liikuttaa, mitä sinulle tuntemattomat naiset tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kukaan mitään aina koskaan -tyyppi taas vauhdissa.
Sinäkin täällä...TAAS! Eikö ole kotitöitä? Taitaa olla paskapuhetta. Naisilla on liikakin aikaa, ehtivät katsoa bb:tä ja vielä keskustella siitä ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään oikeasti ihmetellyt, miksi on niin paljon miehiä, jotka selvästikään eivät pidä naisista. Sen huomaa selvästi mammapalstalla (täähän suorastaan vetää hunajan lailla puoleensa itseään juuri hyväilleitä poikakarhuja), mutta sen huomaa myös baareissa, työpaikoilla ja missä tahansa missä miehet on päästetty irralleen.
Joitakin vuosia sitten ymmärsin, mistä on kyse. Okei, tämä ehkä ei tule paljastuksena kellekään muulle, mutta mulle se oli Suuri Oivallus. Kertokaa, että te tiesitte tämän jo.
Monet miehet eivät pidä naisista siksi, että he tarvitsevat naista enemmän kuin nainen tarvitsee heitä.
Ja onhan se aika ärsyttävää, kun miettii omalle kohdalle. Sinun elämäsi täyttymys on parisuhde. Tapaat ihanan naisen, jonka kanssa haluat elää, ja nainen mieluummin harrastaa taidetta. Haluat seksiä, ja nainen mieluummin silittää kissaa. Haluat suunnitella yhteistä elämää ja nainen mieluummin tapaa kavereitaan. Haluat asua yhdessä, mutta naiselle riittää omat asunnot.
Jos ei tarvitse toista (riippumatta sukupuolesta) on aika huono suhde, ihmisten pitää uskaltaa olla riippuvaisia toisistaan. Elämä on helpompaa (molemmille sukupuolille), jos on kumppani vieressä johon voi luottaa, ja joka on siinä kelissä kun kelissä. Ei miehetkään sinänsä tarvitse ketään (hengissä pysytään silti), mutta olishan se kivaa :)
Voitte linkata tilastoja ja käppyröitä niin paljon kun haluatte, mutta elämä ON mieluisempaa, jos vieressä on se oma kulta.
Totta kai on.
Mutta on siinä eroa, jota ei voi selittää pois. Mies pärjää ilman naista huonommin kuin nainen ilman miestä.
Ehkä sitten me naiset hakeutuisimme parisuhteisiin yhtä hanakasti kuin te miehet. Nyt meille on tarjolla häviävä käsi. Ja lyhyempi, onnettomampi elämä teidän kanssanne.
En jaksa edes lukea laitattuja kommentteja, pisti vain silmään tuo boldattu teksti. Ja siihen heitän vastakysymyksen; mitä naiset ovat tehneet ansaitakseen hyvää kohtelua?
ohis
Siinä on miehellä taas karusellit mielessä heti aamusta. Mistä johtuu, että vain miehet miettivät toisten miesten kaluja? Mitä se sinun elämääsi liikuttaa, mitä sinulle tuntemattomat naiset tekevät?
Sillä on aamujöpö. Kaikki päiväthän nämä miettivät kaluja, karvaisia pakaroita, laatikkoleukoja, metsästäjänsilmiä, pituutta, statusta ja resursseja, toisen miesten fyysisiä ja henkisiä ominaisuuksia. Homoeroottinen värinä on vahvasti läsnä, eikä siinä mitään. Lakkaisivat vaan väittämästä, että sillä on mitään tekemistä naisten lanssa, naisethan ovat näiden poikien teorioissa vaan tiellä.
Vaikutus on vain yhdenlainen: naiset tiedostavat että tämmöisiäkin hulluja on. Eivät nämä miehiä yleisesti leimaa, koska täällä vänisevät eivät ole terveitä, normaaleja miehiä. Ja naiset tietävät sen kyllä, koska he muodostavat mielipiteet irl, ei netissä.
Eli "iskut" auttavat naisia.
Ja kyllä, hetero mies ei non-stop pohdi muiden miesten gulleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on.
ohis
Varsin naisellinen näkökanta, että kyse olisi aina " minusta" tämän takia naisia on johtotehtävissä niin vähän kun asiat nähdään aina vain sammakkoperspektiivistä. On vain "minä ja mun oikeus tunteisiini"
Vierailija kirjoitti:
Vaikutus on vain yhdenlainen: naiset tiedostavat että tämmöisiäkin hulluja on. Eivät nämä miehiä yleisesti leimaa, koska täällä vänisevät eivät ole terveitä, normaaleja miehiä. Ja naiset tietävät sen kyllä, koska he muodostavat mielipiteet irl, ei netissä.
Hyvä defenssipuolustautuminen. Tuotakaan ei tarvitsisi erikseen itselleen ja muille voimattarille todistella jos näin olisi.
Jos meitä olisi niiin vähän kuin haluatte uskoa ja teidän mielestä normaaleja miehiä niiin paljon, ei tällaista aihetta edes olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on.
ohis
Vvooii miten kivan uuden sanan olet oppinut. Hienoa! 👍
Olisiko nyt sitten jo aika hankkia vähän haastetta elämään ja opetella jokin uusi? ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä defenssipuolustautuminen. Tuotakaan ei tarvitsisi erikseen itselleen ja muille voimattarille todistella jos näin olisi.
Jos meitä olisi niiin vähän kuin haluatte uskoa ja teidän mielestä normaaleja miehiä niiin paljon, ei tällaista aihetta edes olisi.
Teidän ei tarvitsisi vouhottaa netissä mammapalstoilla, jos ajatuksillanne olisi sankkojen miesjoukkojen tuki. Taputtelisitte toisianne selkään jätkien illoissa ja kirjoittelisitte miesvaltaisille palstoille. Mutta ei. Täällä vaan mammojen helmoissa vuodesta toiseen. 😞
Tämä on huumoriaihe, näitä luetaan koska ne viihdyttävät, kun toiset niin tosissaan luulevat vaikuttavansa johonkin.
Oikeasti pilaavat vaan oman elämänsä, joka olisi surullista, ellei olisi niin koomista.