Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoret kokee ilmastoahdistusta mutta silti syysloman ulkomaanmatkat lähes loppuunmyyty

Vierailija
13.10.2019 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006271310.html

Jopa sota-alueet kelpaa lapsiperheille.

Tietenkin se on helppoa syyllistää päättäjiä sekä setämiehiä, jos itse ei kyetä tekemään ilmastoystävällisiä ratkaisuja.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä että sellaisetkin ihmiset lajittelee jotka lentää paljon, ei se mitään kaksinaamaista ole vaan lajittelu on fiksua. Pitäisikö se kieltää sellaisilta ihmisistä jotka eivät kaikilta osin elä äärimmäisen ekologisesti?

Uskomatonta bullshittiä.

Vierailija
62/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä teitä aikuisia ihmisiä. Noinko katkeria olette nuorille? Ihan niinkuin alaikäiset itse päättäisivät lomamatkoistaan tai varsinkaan niitä itse kustantaisi. Kyllä aikuisten tulisi näyttää esimerkkiä lapsille eikä toisin päin. Veikkaan, että 90% teini-ikäisistä jäisi mieluummin kotiin pitämään kotibileitä tai ihan vaan pelaamaan videopelejä ja syömään mikropizzaa, kun muu perhe on pois viikon ajan.

Sitä paitsi eihän tuossa ap:n linkkaamassa artikkelissa edes mainita, että kyseisille loppuunmyydyille matkoille on lähdössä nimenomaan lapsiperheitä tai nuorisoa. Lyön vetoa, että suurin osa matkaajista on pari-kolmekymppisiä tai eläkeläisiä. Ajankohtana syysloma-aika ei kerro mitään, sillä lokakuu on Suomessa ankeinta aikaa ja Turkki on suosituista aurinkolomakohteista lähimpiä ja edullisimpia.  Eteläeuroopassa alkaa olemaan jo epävakaat säät tähän aikaan vuodesta, minkä vuoksi ihmiset hakeutuvat mieluummin hieman kauemmas. Toisin sanoen, aika huonoa provoa tämä keskustelun aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin maailmassa riittää niitä joita ei ahdista ja osa heistä on uhonnut lisäävänsä matkailua ja muuta toisten elämää haittaavaa toimintaa kiusatakseen näitä ja lisätäkseen näiden ahdistusta. "Kivaa" suhtautumista henkensä edestä pelkääviin lapsiin ja nuoriin.

Hep!

Täällä yksi joka lähtee perheen kanssa lentokentälle tunnin päästä.

Ahdistukaa ihan rauhassa, minä makoilen palmun alla ja nautin lämmöstä ja siitä ettäpääsee hetkeksi pois täältä yliverotetusta holhousyhteiskunnasta.

Vierailija
64/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pankkitilillä on riittävästi rahaa lentää lämpimään kokee ilmastoahdistunut ihmeparanemisen. Käännelkää asiaa ihan miten tahdotte, mutta vain köyhät ilmastoahdistuvat.

Vierailija
65/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä meillä on opiskeliejoiden/koulutettujen viherkupla.

Tässä kuplassa olevat eivät tosiaankaan lennä Turkkiin lomalle. Eikä meillä ole edes lapsia.

Mutta kyseessä on vain kupla. Löytyy paaaaljon ikäisiäni (27) jopa Helsinkiläisiä milleniaaleja, joita ei kiinnostaa pätkääkään ilmastonmuutos. 👍

Vierailija
66/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuulivoimasetämiehet myös. Matkalla moottoripyörillä pankkiin.

Vierailija
67/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä ne on ne lapsiperheet jotka mennä matkustaa, hoploppaa ja hiihtää levillä ja alpeilla jne.

En mä ole lähössä muualle kuin lähimetsään sieneen.

Vierailija
68/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pankkitilillä on riittävästi rahaa lentää lämpimään kokee ilmastoahdistunut ihmeparanemisen. Käännelkää asiaa ihan miten tahdotte, mutta vain köyhät ilmastoahdistuvat.

Ei pidä paikkaansa. Oikeasti asiasta välittävät reissaavat junalla tai autolla. Ehkä kerran vuodessa lyhyt lento. Ehkä.

Ja on muuten KALLISTA reissata Italiaan maa- ja meriteitse. Köyhät nimenomaan lentää. 😂

Sitten on ihmisiä, jotka minimoivat päästöjä esim. ruokavalion ja autottomuuden kautta, mutta silti lentävät välillä.

Heidän kokonaispäästöt voivat olla silti pienemmät tai samaa tasoa kuin keskiarvo, koska arjessa ottavat asian huomioon.

Vierailija
69/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Noku Suomes tulee niinq hullux, jossei pääse pari kertaa vuodessa shoppailee Dubaihi”

t: Punavihertiedostaja

Vierailija
70/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä aikuisia ihmisiä. Noinko katkeria olette nuorille? Ihan niinkuin alaikäiset itse päättäisivät lomamatkoistaan tai varsinkaan niitä itse kustantaisi. Kyllä aikuisten tulisi näyttää esimerkkiä lapsille eikä toisin päin. Veikkaan, että 90% teini-ikäisistä jäisi mieluummin kotiin pitämään kotibileitä tai ihan vaan pelaamaan videopelejä ja syömään mikropizzaa, kun muu perhe on pois viikon ajan.

Sitä paitsi eihän tuossa ap:n linkkaamassa artikkelissa edes mainita, että kyseisille loppuunmyydyille matkoille on lähdössä nimenomaan lapsiperheitä tai nuorisoa. Lyön vetoa, että suurin osa matkaajista on pari-kolmekymppisiä tai eläkeläisiä. Ajankohtana syysloma-aika ei kerro mitään, sillä lokakuu on Suomessa ankeinta aikaa ja Turkki on suosituista aurinkolomakohteista lähimpiä ja edullisimpia.  Eteläeuroopassa alkaa olemaan jo epävakaat säät tähän aikaan vuodesta, minkä vuoksi ihmiset hakeutuvat mieluummin hieman kauemmas. Toisin sanoen, aika huonoa provoa tämä keskustelun aloitus.

Jep. Ei meillä nuorilla aikuisilla (alle 35) todellakaan edes ole syyslomaa.

Lapsiperheitä ja eläkeläisiä siellä saletisti.

Vierailija
71/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Noku Suomes tulee niinq hullux, jossei pääse pari kertaa vuodessa shoppailee Dubaihi”

t: Punavihertiedostaja

Punavihertiedostajat matkustavat junalla. Tai ovat arjessaan tiedostavia ja vähentävät päästöjään monen valinnan kautta vaikka lentävät.

Miksei saisi lentää jos on autoton kasvissyöjä, joka asuu pienessä vihersähköä käyttävässä kerrostaloasunnossa?!

Vastatkaa pliis. 😓

Ei kyse ole siitä, että kaikesta pitää luopua.

Miksi on vaan kaksi ääripäätä, pihviä ahtava öyhöttäjä ja vegaani viherpiipertäjä?! 😳

Vierailija
72/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitkö ne niitä lapsiperheen lomamatkoja ostelee? :D

Vierailija
73/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin yliopistossa opiskelijat käyvät 3-10 kertaa vuodessa ulkomailla. Roinaa tilataan Kiinasta ja ostetaan kertakäyttömuotia. Sitten haukutaan lihansyöjiä tai jotakin Pylkönmäen vanhusta, joka ajaa 10 km matkan kauppaan autolla, he kuulemma lisäävät ilmastonmuutosta turhalla toiminnalla.

N22, viimeksi ulkomailla vuonna 2010

Tämä, juuri tämä

Ollaan varmaan eri yliopistossa. Täysin vieraan kuuloista touhua. Mitä N22 oikein opiskelee ja missä?

Varmaan kauppatieteitä josssain skutsissa?

Vierailija
74/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinitkö ne niitä lapsiperheen lomamatkoja ostelee? :D

Jep. Keski-ikäiset naikkoset asialla.

Vierailija
75/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin maailmassa riittää niitä joita ei ahdista ja osa heistä on uhonnut lisäävänsä matkailua ja muuta toisten elämää haittaavaa toimintaa kiusatakseen näitä ja lisätäkseen näiden ahdistusta. "Kivaa" suhtautumista henkensä edestä pelkääviin lapsiin ja nuoriin.

Hep!

Ahdistukaa ihan rauhassa, minä makoilen palmun alla ja nautin lämmöstä ja siitä ettäpääsee hetkeksi pois täältä yliverotetusta holhousyhteiskunnasta.

Eikö sun kannattaisi muuttaa sinne palmun alle jos yliverotettu holhousyhteiskunta noin ahdistaa?

Et tainnut valittaa yhteiskunnasta kun otit lapsena ja nuorena vastaan mm. verovaroin kustannettua terveydenhoitoa ja koulutusta, mutta nytpä kyllä ahdistaakin kun pitäisi itse osallistua ;)

Vierailija
76/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli niin kauan kuin joka ikinen nuori ei ole lopettanut kuluttamista ja matkailua kokonaan niin kenenkään ei tarvitse tehdä mitään, sitähän sä tarkoitit?

Jos nuoret näyttävät esimerkkiä niin muut saattavat seurata perässä.

Vierailija
77/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Business luokassa meidän perhe lähtee Floridaan.

Jännä, että teillä on rahaa siihen, vaikka oikeinkirjoitus ei suju yhtään.

Paljon rakkautta sinullekin

Vierailija
78/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hep!

Eikö sun kannattaisi muuttaa sinne palmun alle jos yliverotettu holhousyhteiskunta noin ahdistaa?

Et tainnut valittaa yhteiskunnasta kun otit lapsena ja nuorena vastaan mm. verovaroin kustannettua terveydenhoitoa ja koulutusta, mutta nytpä kyllä ahdistaakin kun pitäisi itse osallistua ;)

Olen muuttamassa kun elämäntilanne sen sallii eli lapset pärjäävät omillaan. Nyt ovat liian nuoria vielä.

Kouluja kävin nuorena kyllä ja lähdin saman tien ulkomaille töihin kun lama-Suomessa oli ankeaa.

En valita. Teen ja nautin tästä ainoasta elämästäni.

Mutta nyt on mentävä! :)

Vierailija
79/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelin just viime viikolla 1200km dieselautolla ympäri Suomen saastuttamassa. Joka päivä söin suuren määrän lihaa ja tupakoin rankasti. Kulutin myös alkoholia hirveät määrät ja tein hotellissa yöpyessäni jumalattoman kasan pyykkiä.

Minulle maksetaan tuosta saastuttamisesta todella hyvää palkkaa ja palkalla pystyn elättämään mukavasti kaksi nuorta ja vaimoni.

On hauskaa seurata kuinka vanhempi lapseni kipuilee luonnon pelastamisen ja mukavan elämän välillä. Tämä haluaisi, että biojätteet kerätään omaan astiaan ja muovit omaan. Myös pahvit ja paperit ja lasit ja metallit hän haluaa lajitella hyvin tarkkaan. Sitten kun haiseva biojäteastia pitäisi viedä roskakatokseen, ei nuorta näy missään. Hän kyllä puhuu asioista paljon ja on huolissaan, mutta elämänlaatu ei saisi itsellä kärsiä yhtään.

Tämä tiivistää mielestäni nämä ilmastoahdistujat. Paasataan kovaan ääneen kuinka pahoja ihmiset ovat. Samaan aikaan otetaan vastaan näiden pahojen ihmisten tarjoama mukava elämä.

OT mutta kuka oikeasti ei lajittele edes pahveja, laseja ja metalleja, huhhuh.... Meidän perheessä on lajiteltu jätteet 90-luvulta saakka. Todella alkeellista, jos ei tuon vertaa viitsi tehdä.

Roskien vieminen on tylsää puuhaa kenestä tahansa, oli se pussin sisältö mitä tahansa. Jos et saa lastasi viemään roskia niin se on kyllä vain sinun huonouttasi vanhempana. :D

Vierailija
80/111 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajelin just viime viikolla 1200km dieselautolla ympäri Suomen saastuttamassa. Joka päivä söin suuren määrän lihaa ja tupakoin rankasti. Kulutin myös alkoholia hirveät määrät ja tein hotellissa yöpyessäni jumalattoman kasan pyykkiä.

Minulle maksetaan tuosta saastuttamisesta todella hyvää palkkaa ja palkalla pystyn elättämään mukavasti kaksi nuorta ja vaimoni.

On hauskaa seurata kuinka vanhempi lapseni kipuilee luonnon pelastamisen ja mukavan elämän välillä. Tämä haluaisi, että biojätteet kerätään omaan astiaan ja muovit omaan. Myös pahvit ja paperit ja lasit ja metallit hän haluaa lajitella hyvin tarkkaan. Sitten kun haiseva biojäteastia pitäisi viedä roskakatokseen, ei nuorta näy missään. Hän kyllä puhuu asioista paljon ja on huolissaan, mutta elämänlaatu ei saisi itsellä kärsiä yhtään.

Tämä tiivistää mielestäni nämä ilmastoahdistujat. Paasataan kovaan ääneen kuinka pahoja ihmiset ovat. Samaan aikaan otetaan vastaan näiden pahojen ihmisten tarjoama mukava elämä.

OT mutta kuka oikeasti ei lajittele edes pahveja, laseja ja metalleja, huhhuh.... Meidän perheessä on lajiteltu jätteet 90-luvulta saakka. Todella alkeellista, jos ei tuon vertaa viitsi tehdä.

Roskien vieminen on tylsää puuhaa kenestä tahansa, oli se pussin sisältö mitä tahansa. Jos et saa lastasi viemään roskia niin se on kyllä vain sinun huonouttasi vanhempana. :D

Mä lajittelen, mutta jos pahvi tai paperi menee roskikseen niin eipä se haittaa. Ne jätteet kuitenkin kierrätetään energiaksi.