Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet miljoonaperintöjä? Millä maksoitte perintöverot?

Vierailija
13.10.2019 |

Toivottavasti ette kaikki vastaa, että myymällä metsää. Sitä ei minun perintööni kuulu.

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ärsyttää, että tätäkin perintöä on verotettu jo moneen kertaan. Onhan sen arvokin tietysti ajan saatossa noussut, mutta toisaalta sitä ei ole myyty, joten mitä vattua sen pitäisi verottajalle kuulua 🤨

Ap

Mitä veroja sinä siitä olet maksanut? Et mitään.

Minä en perinyt miljoonia, osan rapustuvasta omakotitalosta ja tontin sen alla, äitini 65v, jäi siihen asumaan , sisareni kanssa maksoimme säästöistämme 3000€ perintöveroa kumpikin. Mahdollisesti 30v kuluttua talon ja tontin arvo ei ole tuota 6000€.

Siinä mielessä olen samaa mieltä perintöverosta, että jotain pitäisi saadakin eikä vaan maksaa, mutta sinun kohdallasi ilmeisesti on mahdollisuus realisoida omaisuutta, aika monella ei ole.

Se on totta, mutta on hei ehkä vähän eri asia maksaa perintöveroa 3000e, kuin 170 - 200 000e.

Ap

Voin kertoa, että luultavasti onkin, paljon enemmän vaikutti taloudellisesti 980€/kk työkyvyttömyyseläkeläisen elämään 3000€.

Ymmärrän. Se vain, että mulla onkin _iso_ perintö, haluan hyötyä siitä isosti, enkä semisti. Olen minäkin tässä kitkuttanut pienillä tuloilla ja miehen kanssa, joka ei saa kuin itsesi verran ja kahden lapsen kanssa. Rangaistus ollut sekin, vaikka ymmärrän, että olen etuoikeutettu koska pääsen pois siitä tilanteesta! Mutta minun ei olisi pitänyt taustani tähden ikinä niin tiukoille joutuakaan, siinäon se ero.

Ap

Ap

Vierailija
62/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään asuntoja tai tavaroita perintöveroteta vaan henikilöä, joka perinnön saa.

Niin, näinhän se on, mutta henkilöä verotetaan niistä. Ja niistä on verotettu aiemminkin, miksi? Miksi ihmeessä niistä verotetaan useamman kerran? Välissä ei ole myyntiä tai mitään muutakaan sellaista hyötymistä.

Ap

Etkö sinä ymmärrä että sinä hyödyt nyt.

No ymmärrän kyllä. Ehkä tässä hiukan kaivelee se, että isot verot maksettiin jo 2016. En toki minä, mutta saan nyt sen takia sen verran vähemmän jo muutenkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisen miljoonaa on mun osuuteni ja ennakkoperintönä eli lahjaverolla. Asia on tällä hetkellä hautumassa mitä kannattaa tehdä, todnäk myydään yksi asunto ja kuitataan sillä verot.

Niin. Tätä mäkin vahvimmin mietin. Ei siitä velkaisesta elämästäja tuottojen valumisesta niihin tule yhtään mitään. Ikävä kyllä asuntoihin kohdistuu vielä aivan järkysti korjausvelkoja kaikkiin. Se pienentää tuottoja.

Ap

Vierailija
64/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin epätodennäköistä, että täällä kukaan miljoonan perinnönsaajista kyselisi, millä olette maksaneet perintöverot, sillä he luottavat enemmän asiantuntijoihin, kuin keskustelupalstalla saamiin tietoihin.

Suomessa miljoonan perinnöt ovat todella harvinaisia ja vain muutama sata henkilöä voi odottaa tuon luokan perinnöt.

Verohallinnon mukaan v. 2015 heitä oli vajaa 180 henkilöä.

Kaikki, jotka ovat seuranneet palstaa vähänkin pitempään, tunnistavat ap:n. On täysin uskottavaa, että hän kysyy perintöveroasioita tällä palstalla.

Ja oma neuvoni ap:lle on seuraava: Minusta tapauksessasi on järkevintä myydä jokin asunnoista ja maksaa verot myyntituloilla. Toinen vaihtoehto on myydä osakkeet, maksaa saadulla rahalla perintöverot. Sen jälkeen voit vähitellen ostaa osakkeita takaisin asunnoista saamillasi tuotoilla (ideana on näin tasapainottaa sijoitusten jakaumaa).

Muistaakseni isäsi kuoli kesällä. Menee todennäköisesti vielä monta kuukautta ennen kuin perintöverot tulevat maksuun. Tällä välin voit laittaa säästöön nyt tulevia asuntojen ja osakkeiden tuottoja ja maksaa osan veroista niillä.

Vierailija
65/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa miljoonaperinnön, muttei raaski myydä pientä osaa peritystä omaisuudesta maksaakseen verot.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
66/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinikin (toki eronnut) moittii, kun isäni ei auttanut minua eläessään koskaan. No, isoäiti autteli. Mutta jotenkin onnistuin silti olemaan koko ajan vain ihan köyhä :D Tai sellainen pienituloinen. Kun en halunnut käyttää pääomaa varsinaisesti, ja silti käytin kuitenkin sitäkin. Haluan velatonta omaisuutta ja paljon ja hyvän tuoton!

Ap

Vierailija
67/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin epätodennäköistä, että täällä kukaan miljoonan perinnönsaajista kyselisi, millä olette maksaneet perintöverot, sillä he luottavat enemmän asiantuntijoihin, kuin keskustelupalstalla saamiin tietoihin.

Suomessa miljoonan perinnöt ovat todella harvinaisia ja vain muutama sata henkilöä voi odottaa tuon luokan perinnöt.

Verohallinnon mukaan v. 2015 heitä oli vajaa 180 henkilöä.

Kaikki, jotka ovat seuranneet palstaa vähänkin pitempään, tunnistavat ap:n. On täysin uskottavaa, että hän kysyy perintöveroasioita tällä palstalla.

Ja oma neuvoni ap:lle on seuraava: Minusta tapauksessasi on järkevintä myydä jokin asunnoista ja maksaa verot myyntituloilla. Toinen vaihtoehto on myydä osakkeet, maksaa saadulla rahalla perintöverot. Sen jälkeen voit vähitellen ostaa osakkeita takaisin asunnoista saamillasi tuotoilla (ideana on näin tasapainottaa sijoitusten jakaumaa).

Muistaakseni isäsi kuoli kesällä. Menee todennäköisesti vielä monta kuukautta ennen kuin perintöverot tulevat maksuun. Tällä välin voit laittaa säästöön nyt tulevia asuntojen ja osakkeiden tuottoja ja maksaa osan veroista niillä.

En voi koska haluan uuden auton :D Vanhalla on ajettu 350 000km.

Ap

Vierailija
68/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinikin (toki eronnut) moittii, kun isäni ei auttanut minua eläessään koskaan. No, isoäiti autteli. Mutta jotenkin onnistuin silti olemaan koko ajan vain ihan köyhä :D Tai sellainen pienituloinen. Kun en halunnut käyttää pääomaa varsinaisesti, ja silti käytin kuitenkin sitäkin. Haluan velatonta omaisuutta ja paljon ja hyvän tuoton!

Ap

Onko se jättiperintö muuten Porvoon suunnalla?

Vierailija
69/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa miljoonaperinnön, muttei raaski myydä pientä osaa peritystä omaisuudesta maksaakseen verot.

Kasva aikuiseksi.

No niinpä, en tajua miten tämäkin on niin vaikeaa! Kun siis koen, että se kesämökki pittäis pistää lihoiksi, niin sisu ei anna myydä omaisuutta, siksi että leski ei ajattelis joskus minua. Siis jos ei luovu siitä, niin en käsitä. Koska ei ole käynyt siellä nyt useampan vuoteen, kun ei isän kanssa pystynyt. Ja mökistä ollut vain ikäviä riitoja liittyen äitiinikin. Ehkä on ikävät muistot?

Ap

Vierailija
70/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on sullakin ongelmat. Kysy neuvoa pankista äläkä täällä leveile. Moni palstalainen on oikeasti talousongelmissa.

Vierailija
71/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kellekään muulle näin että mitä pitemmälle ketjua lukee, sitä vastenmielisemmältä ihmiseltä ap vaikuttaa?

Vierailija
72/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kummallinen ketju. Ihan kuin ap olisi pieni lapsi hiekkalaatikolla, vieressä kasa uusia leluja, mutta yhtään niistä ei voi käyttää vaan parutaan uutta lelua leikittäväksi.

Vierailija
73/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, on sullakin ongelmat. Kysy neuvoa pankista äläkä täällä leveile. Moni palstalainen on oikeasti talousongelmissa.

Niin no sori, se on toki ikävää, mutta oikeuttaako se heitä syrjimään muiden oikeutta käsitellä heidän ongelmiaan? Ei oikeuta.

Ap

Vierailija
74/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö kellekään muulle näin että mitä pitemmälle ketjua lukee, sitä vastenmielisemmältä ihmiseltä ap vaikuttaa?

Olisin iloisempi ja positiivisempi, jos oikeus tapahtuisi, ja saisin isoäidin minulle tarkoittaman mökin haltuuni.

Ap

Vierailija
75/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi parasta kieltäytyä koko perinnöstä, kun siitä on vain harmia.

Perin asunnon ja maksoin sen myymällä osakkeet enkä itkenyt sitä, ettei perintö tuota mitään. Itkin kuollutta enkä olisi edes halunnut rahaa.

Jospa myisit kaiken, maksaisit verot ja sitten sijoittaisit hyviin instrumentteihin loput. Sijoitusfirmoilla on sellaisia tuotteita, mitä ei ole sastavilla pikkurahalla.

Vierailija
76/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haluaisin säilyttää sen mökinkin, mutta se ei vain oikein ehkä ole nykyisessä elämässäni järkevää 😢 Jos olisin sinkku eikä tarttisi lapsia elättää, niin sitten kyllä.

Ap

Vierailija
77/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perin asunnon ja maksoin sen myymällä osakkeet enkä itkenyt sitä, ettei perintö tuota mitään. Itkin kuollutta enkä olisi edes halunnut rahaa.

Jospa myisit kaiken, maksaisit verot ja sitten sijoittaisit hyviin instrumentteihin loput. Sijoitusfirmoilla on sellaisia tuotteita, mitä ei ole sastavilla pikkurahalla.

Mietin sitäkin, että myisin KAIKEN. Mutta kun se talo, jossa osa asunnoista on, on isoäitini rakennuttama. On niin siistiä ajatella, että jollain, jonka tunsin, on joskus ollut varaa omistaa puoli kerrostaloa. Tai osa asunnoista laitettiin säätiöön.

Ap

Vierailija
78/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan se vois olla all or nothing, että myisikin kaiken. Ostais asuntoja taloyhtiöistä, joiden remontit on tehty tai joissa ne saa vähentää vuokratuotoista. Mutta sit ne ois mulle ihan vieraita taloyhtiöitä, enkä ois taloyhtiön historiassa mukana...

Ap

Vierailija
79/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos myyt kaiken,maksat verot ja annat rahat hyväntekeväisyyteen vaikkapa kodittomien koirien hoitolaitokseen Intiaan?

Kaikki ovat onnellisempia.

Materia ei tee onnelliseksi.

Vierailija
80/146 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele ap ihan rauhassa, asiat hoituvat kyllä parhain päin ja oikeudenmukaisesti. Karma hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi