Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumisaappaiden käyttö

Vierailija
12.10.2019 |

Onko kumisaappaiden käytölle mielestäsi jotain rajoitteita? Onko outoa lähteä kaupungille/kauppaan/baariin kumppareissa? Käytätkö sinä kumisaappaita ns epänormaaleissa olosuhteissa tai katseletko toisten saapastelua ihaillen vai kauhistellen?

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä on lyhyet mustat kumisaappaat, joissa pien korko ja sivussa kankainen yksityiskohta. eihän ne syvää vettä suojaa, mutta harvemmi kaupungilla tarttee nilkkoihin asti vedessä mennä. hyvin suojaa, ettei sukat kastu.

Vierailija
82/148 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla hait ja mökkipaikkakunnalla kontiot. Ja ilkeän kulkea nuo koivissa julkisestikin jos keli kumppareita vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äitinä aloittanut koti-opetuksen tyttärelleni autolla-ajokorttia varten. Hän ensin mietti , että millä kengillä. Päätti , että Hai-saappaat on parhaat. Ovat mukavat jalassa , ja pysyvät hyvin polkimilla.

Vierailija
84/148 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni alaston nainen pelkissä kumisaappaissa  voisi olla kiinnostava paketti

Vierailija
85/148 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin upouudet aivan törkeän kiiltävät Tapiot jalassa kuuden tunnin koulutuspäivän. Monet naisista vaihtoi villasukkiin tennaritkin, mutta mulla nokialaiset oli ja pysyi. Nautin!

Vierailija
86/148 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen Huntereita, mutta kun kuudes tuntematon mies tuli niistä juttelemaan, heitin Uffin laatikkoon. Kuten tästäkin triidistä huomaa, yllättävän moni saa kumppareista kiksejä, enkä jaksanut miesten lähestymistä 😑.

Vierailija
87/148 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kumisaappaat ovat niin maalla kuin kaupungissa sade- ja loskakelin jalkine.   Luonnollisesti ne ovat myös metsässä ja vesillä kuin maataloustöissäkin  ykkösjalkineet.    Sateella liikun kiiltävät Kontiosaappaat jalassa kaupungilla kuivin jaloin ja ihmettelen niitä, jotka häpeävät niiden käyttöä.   Toki juhlakenkähän saapas ei suinkaan ole. 

Vierailija
88/148 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän Hai-saappaistani. Autoillessa laitan ne jalkaan , niillä on hyvä painella polkimia.

Vierailija
89/148 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan myös Hai-kumisaappaat usein jalkaan. Ne on hyvät jalassa , eikä tarvitse varoa jalkojen kastumista. Autoilussa ne on myöskin hyvät.

Vierailija
90/148 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeus kumisaappaiden käyttöön kasvaa koko ajan. Vielä viitisen vuotta sitten vaihdoin keltaiset Hait vasta vieraalla paikkakunnalla parkkiksella jalkaan ennen kauppaan menoa, etten törmäisi tuttuihin! :DD Mies siis olen.

Vierailija
91/148 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeus kumisaappaiden käyttöön kasvaa koko ajan. Vielä viitisen vuotta sitten vaihdoin keltaiset Hait vasta vieraalla paikkakunnalla parkkiksella jalkaan ennen kauppaan menoa, etten törmäisi tuttuihin! :DD Mies siis olen.

Keltaiset Hait ovat upeat saappaat, käytä vain reippaasti. Olen kuluttanut jo yhdet sellaiset loppuun, ja nyt on toiset menossa. Useampikin tuttu on kehunut hienoja kumppareitani. Ja mies siis olen minäkin.

Vierailija
92/148 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keltaiset Hait ovat upeat saappaat, käytä vain reippaasti. Olen kuluttanut jo yhdet sellaiset loppuun, ja nyt on toiset menossa. Useampikin tuttu on kehunut hienoja kumppareitani. Ja mies siis olen minäkin.

Nyt jo aika rohkeasti saapastelen keltaisilla Haillani, mutta roosat ja omenanväriset vielä odottavat kaapissa riitävää rohkeutta. Ehkä niidenkin kanssa pääsisi sinuiksi samoin kuin noiden keltaisten. Mutta on se vaan mahtavan vapauttava tunne, kun uskaltaa ekaa kertaa mennä ihmisten ilmoille itselle tärkeissä mutta (ehkä?) tavallisuudesta poikkeavissa kengissä! On ne sitten kumpparit, tennarit tai mitkä tahansa.

Vierailija
93/148 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo aika rohkeasti saapastelen keltaisilla Haillani, mutta roosat ja omenanväriset vielä odottavat kaapissa riitävää rohkeutta. Ehkä niidenkin kanssa pääsisi sinuiksi samoin kuin noiden keltaisten. Mutta on se vaan mahtavan vapauttava tunne, kun uskaltaa ekaa kertaa mennä ihmisten ilmoille itselle tärkeissä mutta (ehkä?) tavallisuudesta poikkeavissa kengissä! On ne sitten kumpparit, tennarit tai mitkä tahansa.

Hai-saappaista löytyy kyllä tosi monia kivoja värejä. Itse tykkään keltaisen lisäksi oranssin ja punaisen eri sävyistä. Ruusunpunaiset voisivat olla erityisen makeat. Tyhmää kun miehille tahtoo olla tarjolla vain tylsiä värejä, olipa sitten kysymys kumppareista tai muusta vaatetuksesta. Mutta onneksi nykyään on sentään noita värikkäitä Hai-saappaita, ja jonkunhan se pitää aloittaa rajojen rikkominen.

Vierailija
94/148 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on matalalla korolla olevat sirot nilkkurikumisaappaat. Näyttävät ihan tavallilista kengiltä.

Vierailija
95/148 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeasti olen minäkin käyttänyt kumisaappaita koko ikäni. Koko lapsuus ja nuoruus käytettiin ahkerasti mustia Kontioita niin koulussa kuin kotipihallakin. Koulussa muistan että kumisaappaita ei saanut jättää koulun käytävälle vaan koko koulupäivä oltiin luokassakin kumisaappaat jalassa. Siksi varmaan luokkakuvissakin näkyy niin paljon kumisaappaita. Vielä 60 luvullakin toteltiin vanhempia ja puettiin päälle mitä kotona käskettiin. Ja kun kaikilla oli esim. kumisaappaat tai sadetakki niin ei sitä koettu mitenkään ihmeelliseksi, toista on nykyisin kaiken maailman muotivillitysten kanssa.

Vierailija
96/148 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohjokeleissä käytännössä vuorellinen kumppani olisi paras mutta.

Lyhytvartinen Tretorn wings on siistin näköinenkin, mutta varpaille tarkoitettu tila aivan liian matala. Pitkävartiset taas liian raskaita kaupunkiin.

Vierailija
97/148 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just muutama päivä sitten katselin, kun monella oli saappaat jalassa Helsingin keskustassa. Hienoa, että ihmiset kehtaavat, eivätkä ajattele, ettei niitä voisi kaupungilla käyttää. Itsekin käytän lyhytvartisia mustia kumisaappaita. Ne tuskin edes kiinnittävät kenenkään huomion. Oli minulla aiemmin vähän kynnys pitää pitkävartisia kumppareita (ennen kuin ostin nuo lyhyet), mutta mieluummin kuljen jalat kuivina. Nykyisin olen niin vanha, etten enää välitä, vaikka joku tuijottaisi. 

Henk.kohtaisesti pidän nimenomaan pitkävartisia saapikasmallisia kumppareita nimenomaan naisilla parhaimpina. Miehet tyytykööt lyhytvartisiin paitsi ehkä johonkin metsurihipsterityyliin voi Kontiotkin yhdistää!

En pidä uusia kiiltävänmustia Kontioita ollenkaan huonona kenkävalintana miehelle kaupunkioloissakaan. Onhan ne nyt ihan klassisen tyylikkäät miehekkäät kumisaappaat!

Juuri näin. Olin juuri kaupungilla asioilla ja jalassani oli upouudet mustat Kontiot, toista kertaa käytössä. Neljä astetta lämmintä ja vettä tihuuttaa sekä lumipenkat sulaa. Ei siellä oikein muilla kengillä pärjäisikään, Kontioilla voi huoletta mennä mistä haluaa. Niin ja ovathan mustat Kontiot lisäksi erittäin hyvän näköiset kumisaappaat kenen tahansa jalassa.

Vierailija
98/148 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohjokeleissä käytännössä vuorellinen kumppani olisi paras mutta.

Lyhytvartinen Tretorn wings on siistin näköinenkin, mutta varpaille tarkoitettu tila aivan liian matala. Pitkävartiset taas liian raskaita kaupunkiin.

Pitkävartiset kumisaappaat voivat joistakin tuntua raskailta, riippuu mihin on tottunut. Ja on kaupungissakin syviä lätäköitä tähän aikaan joten pitkävartiset Kontiot on minun valintani.

Vierailija
99/148 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa tms. voi kumpparit koivissa käydä mutta ihan keskikaupungille en menisi.

Tosin muistan ajan kun teini-iässä kuljettiin paikassa kuin paikassa kontiosaappaissa joista oli varret käännetty ja koristeltu itse tussilla.

Vierailija
100/148 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi vaatii villaa mukaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi