Kumisaappaiden käyttö
Onko kumisaappaiden käytölle mielestäsi jotain rajoitteita? Onko outoa lähteä kaupungille/kauppaan/baariin kumppareissa? Käytätkö sinä kumisaappaita ns epänormaaleissa olosuhteissa tai katseletko toisten saapastelua ihaillen vai kauhistellen?
Kommentit (148)
Tuleehan kumppareita poudallakin pidettyä, mutta eilen oli semmoiset loskapaskat kaduilla, että saappaat tuli ihan tarpeeseen. Vapauttava tunne kulkea mustilla Huntereilla loskakasojen, vesilammikoiden ja lumipenkkojenkin yli. Minua tuskin kukaan katsoi, mutta itseni tuli kyllä kiinnitettyä huomiota monien täysin keliin sopimattomiin kenkiin!
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan kumppareita poudallakin pidettyä, mutta eilen oli semmoiset loskapaskat kaduilla, että saappaat tuli ihan tarpeeseen. Vapauttava tunne kulkea mustilla Huntereilla loskakasojen, vesilammikoiden ja lumipenkkojenkin yli. Minua tuskin kukaan katsoi, mutta itseni tuli kyllä kiinnitettyä huomiota monien täysin keliin sopimattomiin kenkiin!
Tosiaan eilen oli semmoiset loskat, että minäkin laitoin jalkaan punaiset Hai-saappaat kun läksin asioille. Mutta ei kyllä monikaan näytä kumppareita suosivan, vaan rämpivät ihan muissa jalkineissa. Koko reissun aikana taisin nähdä vain kahdella muulla ihmisellä kumisaappaat. Yhdellä nuorella tytöllä oli mustat Hait ja sitten yhdellä vanhemmalla naisella punaiset Sievin saappaat. Miehet eivät näytä käyttävän kumppareita juuri koskaan. Miksiköhän?
En ole omistanut kumppareita 40 vuoteen.
Itselläni on Lidi ostetut talvikumisaapaat ,joitain vuosia sitten. Hyvin toimi eilenkin ne jalassa: Kun kuraa,loskaa maassa. Kävelin yhtensä edes takaisin 12 km nillä.Kuin shoppailin Itis Citymarket ,pari muutakin liikettä 2h.Sisätilat siis.
Jaa, olen kaupungilla ja mettäsä vedelly kunnon kotimaiset Sievit jalassa. Ei mitään lirppanoita trendisaappaita!
Haimies60 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan eilen oli semmoiset loskat, että minäkin laitoin jalkaan punaiset Hai-saappaat kun läksin asioille. Mutta ei kyllä monikaan näytä kumppareita suosivan, vaan rämpivät ihan muissa jalkineissa. Koko reissun aikana taisin nähdä vain kahdella muulla ihmisellä kumisaappaat. Yhdellä nuorella tytöllä oli mustat Hait ja sitten yhdellä vanhemmalla naisella punaiset Sievin saappaat. Miehet eivät näytä käyttävän kumppareita juuri koskaan. Miksiköhän?
Mikähän meitä miehiä vaivaa kun ei kumppareita käytetä. Olen koko ikäni ollut ahkera kumisaappaiden käyttäjä niin työmatkalla, kotipihalla kuin kaupungilla asioidessa. Vaikka olisi millainen ilma niin usein olen ainoa mies jolla on kunnon kumisaappaat. Ehkä se lähtee lapsuudesta. Kotona äiti määräsi mitä puetaan eikä siihen kannattanut panna vastaan. Sateella ja usein vain varmuuden vuoksi käskettiin laittaa kumisaappaat kouluun ja sitä oli sitten toteltava. Sama koski myös kuravaattteita niin kouluun kuin pihallekin leikkeihin.
Kaupassa toki voin käydä kumppareilla. Baareihin ja ravintoloihin pukeudun pukukoodin mukaan. Olisihan se jotenkin koomista cocktailbaarissa seistä kumpparit jalassa, tosin tuskin edes sisään pääsisin kumppareilla.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kumisaappaat ovat niin maalla kuin kaupungissa sade- ja loskakelin jalkine. Luonnollisesti ne ovat myös metsässä ja vesillä kuin maataloustöissäkin ykkösjalkineet. Sateella liikun kiiltävät Kontiosaappaat jalassa kaupungilla kuivin jaloin ja ihmettelen niitä, jotka häpeävät niiden käyttöä. Toki juhlakenkähän saapas ei suinkaan ole.
Vaikka kumisaapas ei varsinainen juhlakenkä olekaan on se silti yhtä juhlaa saapastella mustilla Kontioilla keskikaupungilla. Mikä kumisaappaiden käytössä hävettää joitakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kumisaappaat ovat niin maalla kuin kaupungissa sade- ja loskakelin jalkine. Luonnollisesti ne ovat myös metsässä ja vesillä kuin maataloustöissäkin ykkösjalkineet. Sateella liikun kiiltävät Kontiosaappaat jalassa kaupungilla kuivin jaloin ja ihmettelen niitä, jotka häpeävät niiden käyttöä. Toki juhlakenkähän saapas ei suinkaan ole.
Vaikka kumisaapas ei varsinainen juhlakenkä olekaan on se silti yhtä juhlaa saapastella mustilla Kontioilla keskikaupungilla. Mikä kumisaappaiden käytössä hävettää joitakin?
Kävin juuri kaupungilla ja näin nuoren naisen lykkivän lastenrattaita. Hänellä oli päällään beige sadetakki ja jalassa upouudet mustat Kontiot. Säähän nähden sopiva vaatetus eikä häntä varmaan hävettänyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa ne kumisaappaat liitetään niiden ihmisten mielissä jonkinlaiseen paskaa lapioivaan maalaisjunttiin, ja sellaistahan ei tyylikäs liberaali kaupunkilainen saa missään nimessä muistuttaa.
Ja tämä on siis vain omaa spekulaatiota, itse en ajattele noin. Itse käytän kumisaappaita hyvinkin mielelläni, ja aina kun keli vaatii. Myös keskikaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa ne kumisaappaat liitetään niiden ihmisten mielissä jonkinlaiseen paskaa lapioivaan maalaisjunttiin, ja sellaistahan ei tyylikäs liberaali kaupunkilainen saa missään nimessä muistuttaa.
Ja tämä on siis vain omaa spekulaatiota, itse en ajattele noin. Itse käytän kumisaappaita hyvinkin mielelläni, ja aina kun keli vaatii. Myös keskikaupungilla.
Nuorena pukeuduin miten sattuu ja minulla oli pitkä tukka, kotiväki siunaili että mitä ihmisetkin sanovat. Jotain samaa on siinä ettei kehdata käyttää esim. kumisaappaita julkisesti. Toisaalta pelätään mitä ihmiset sanovat ja toisaalta kerjätään tykkäyksiä facebookissa milloin mistäkin asiasta. Pitää olla ennemmin "muodikas" kuin järkevä. Ja toisaalta pitää olla sopivan harmaa ettei erotu massasta. Vaikeaa on joillakin eläminen ja oleminen. Itse aion jatkossakin käyttää pakkasella pipoa, helteellä aurinkolaseja ja sateella ja loskakelillä sadetakkia ja kumisaappaita, ja ihan keskikaupungilla. Saavat ihmiset sanoa jos on jotain sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on vähän pervoa olla kumisaappaissa tuntitolkulla sisätiloissa jossain kauppakeskuksessa... Mutta oon ollu!
Baariin vaihdetaan yleensä toiset kengät, jos sinne mennään saappaat jalassa.
Käytän kesällä aina mökillä. Ja pitkävartiset on pakko olla, matalilla ei tee mitään kivisillä rannoilla soutuveneeseen kammetessa.
Vierailija kirjoitti:
Katson lähinnä ihastellen jos naisella on kirkkaan väriset saappaat.
Sama täällä. Samoin jos miehellä on kirkkaan väriset saappaat. Sellaista näkee kyllä hyvin harvoin.
Kaikki joulu- ja vuoden viimeisen päivän ostokset Hai-saappaissa kun keli oli mitä oli. Ainakin mun miehisyyteni kestää sen oikein hyvin.
@saapasihminen kirjoitti:
Kaikki joulu- ja vuoden viimeisen päivän ostokset Hai-saappaissa kun keli oli mitä oli. Ainakin mun miehisyyteni kestää sen oikein hyvin.
Samoin. Kontio saappaissa tuli tehtyä uuden vuoden hankinnat.
Itse olen kulkenut lähiviikkoina Hait jalassa kaupoissa, kaupungilla, käynyt lounaalla ja vaikka missä. Hai-saappaat on todella kätevät loskassa, ja lumikaan ei mene kenkiin sisälle, kun hai-saappaan varret on juuri sopivan korkeat.
Oikeastaan punaiset Hait jalassa voi kulkea pientä ylpeyttä tuntien, kun ovat niin hienot. Ja jos joskus on tullut jotain kommentteja , niin palaute on ollut pelkästään positiivista. Ihmiset mieltävät ainakin Hait kaupunkikumppareiksi, joilla kehtaa mennä minne vaan.
Hait on hyvät talvellakin. kirjoitti:
Oikeastaan punaiset Hait jalassa voi kulkea pientä ylpeyttä tuntien, kun ovat niin hienot. Ja jos joskus on tullut jotain kommentteja , niin palaute on ollut pelkästään positiivista. Ihmiset mieltävät ainakin Hait kaupunkikumppareiksi, joilla kehtaa mennä minne vaan.
Juu, punaisilla Hai-saappailla kelpaa kyllä tallustella. Paitsi ei ehkä ihan näillä pakkasilla. Hai-saappaista löytyy kyllä paljon muitakin kivoja värejä, mutta punainen on suosikkini. Olen itsekin saanut positiivisia kommentteja punaisista saappaistani.
Kyllä kunnollisille kumisaappaille on paljon käyttöä. Tänä talvenakin Hai-saappaat ovat olleet käytössä lähes päivittäin. Kaupungilla, työmatkoilla, kaupassa ja vaikka missä. Tuli mieleen kirjottaa tämä kommentti, kun aamu taas laitoin Hait jalkaan. Mietin että nuo saappaat ovat kestäneet jo kuusi vuotta. Noita on vaan säilytetty ihan väärin. Usein ovat olleet kuukausia aurinkoisella terassilla säilytyksessä. Tuosta johtuen saappaat ovat todella haalistuneet, ja hauraan näköiset. Valkoiset varren reunatkin murenee ( ei kovin pahasti), punainen värikin alkaa olla muisto vain. Kaikesta huolimatta ovat edelleen ihan mun luottojalkineet, ja mun ainoat saappaat. Tänäkin talvena on voinut lammikoiden ja loskaan keskellä aina luottaa, että sukat pysyvät kuivana. Aina kun kiskoo nuo auringon haurastuttamat saappaat jalkaan, en voi kuin ihmetellä, kuinka ne kestävät vuodesta toiseen, pitävät vettä ja ovat mukavat jalassa.
Minä olen pitänyt Hai-Low saappaistani. Ne on hyvät autoilussa , kun on lasten kuljettamista harrastuksiin.