Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merja Larivaara Me Naisissa: olin työpaikkakiusattu

Vierailija
11.10.2019 |

Larivaaran mukaan häntä ja hänen miestään ei haluttu Oulun kaupunginteatteriin. Olen muualta kuitenkin lukenut, että Kari-Pekka Toivosen valinta otettiin aluksi vastaan hyvin, mutta suhtautuminen pariskuntaan muuttui, kun teatterissa alkoi ilmetä nepotismia eli sukulaisten (vaimo, tytär) suosimista.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meeri-tytär kyllä liikkuu hienosti ja on selvästi liikunnallisesti lahjakas. Mutta olisihan se ollut ihan hienoa, jos Pepin rooliin olisi valittu joku, jolla olisi selkeä, takariviinkin kuuluva puheilmaisu ja joka vielä osaisi myös laulaa - kun kerran laulurooli oli kyseessä.

Vierailija
62/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana parissa harrastajateatterissa ja nähnyt mm. roolien antamista aina samoille ihmisille, hallituksen kiusaamista, potkuja jotka eivät ole menneet oikeaoppisesti jne. Jos harrastajateatterissa on tällaisia ongelmia, niin miksei ammattipuolellakin. Valitettavasti. Teatteri on herkkä yhteisö, eikä siellä aina pysty olemaan demokraattisia, varsinkin jos kyse on roolituksista. Joku kokee aina saavansa huonomman roolin kuin toinen. 

Kaupunginteatterissa on kuitenkin tietyt byrokratiat, joiden mukaan toimitaan esim. uusien ihmisten palkkaamisissa. Näitä kun noudattaa niin se auttaa paremmin pitämään paletin kasassa. En siis ihmettele, että nepotismi on suututtanut ihmisiä ja aiheuttanut ilmapiiriongelmia. Jos asiat kerran hoidetaan väärin, niin kyllä silloin saakin älähtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on yksi kaupungonteatterin näyttelijä kirjoittanut pitkän vastineen facebookissa. Asiat eivät "ehkä" "täysin" menneet kuten Larivaara kertoi.

Vierailija
64/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyseisessä tapauksessa en kyllä ihan purematta niele kiusausväitteitä. Sen verran olen kyseisestä naisesta negatiivista kuullut, että uskoisin paljon helpommin päinvastaisen väitteen.

Vierailija
65/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on yksi kaupungonteatterin näyttelijä kirjoittanut pitkän vastineen facebookissa. Asiat eivät "ehkä" "täysin" menneet kuten Larivaara kertoi.

Kuka?

Vierailija
67/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka?

Tuosta Kalevan jutusta selviää. Postaus fb:ssa on julkinen.

Vierailija
68/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kypsää toimintaa heittää kateuskorttia kehiin. Liian simppeliä psykologiaa minun makuuni.

Vierailija
69/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kypsää toimintaa heittää kateuskorttia kehiin. Liian simppeliä psykologiaa minun makuuni.

Tuntuu uppoavan oululaisiin, kun lukee Kalevan juttujen kommentteja Toivosen ja Larivaaran tapaukseen liittyvissä jutuissa.

Vierailija
70/118 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena käytiin kesäisin Limingan musiikkileirillä, Merjakin oli siellä. Kuului kylläkin silloin kiusaajiin, eikä toisinpäin. Että nyt hän sitten tietääkin kiusaamisesta molemmat puolet.

Oliko Merja silloin vasta nuori/teini? Minkä sorttista kiusaaminen oli? Olisi kiva kuulla tästä lisää.

Minä olen luullut tykkääväni Larivaarasta, mutta semmoisen kuvan olen kyllä saanut aiemmista lehtijutuista, että olisi ehkä vähän kova ihminen. En tiedä, onko hänellä taipumusta pitää itseään parempana ihmisenä kuin keskivertotallaajaa.

Teini-ikäisiä oltiin. Kukaan ei oikein ”kelvannut”. Kovin oli vaikeaa tulla ystävällisesti, tasa-arvoisesti ja yhteen hiileen puhaltaen hänellä tulla toimeen tuommoisessa tiiviissä leiriyhtiesössä. Varmaankin semmoiset soolo prokkikset ja monologit sopii hänelle parhaiten.

Vierailija
71/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Esko Hytönen kirjoitti jo aikanaan niin riipaisevasti kuinka Narsu Mepa järjestelmällisesti kiusasi Matti Eskon nuorta tytärtä aikanaan...

Vierailija
73/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meeri-tytär kyllä liikkuu hienosti ja on selvästi liikunnallisesti lahjakas. Mutta olisihan se ollut ihan hienoa, jos Pepin rooliin olisi valittu joku, jolla olisi selkeä, takariviinkin kuuluva puheilmaisu ja joka vielä osaisi myös laulaa - kun kerran laulurooli oli kyseessä.

Sillä on todella hento ääni.

Vierailija
74/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Kalevan juttu on hyvin selventävä, vaikuttaa täysijärkiseltä analyysilta tilanteesta.

Tuo "Minulle ollaan kateeellisia, minua kiusataan", on vaan niin väsynyt puolustus..... Kun itse ollaan käyttäydytty ties miten huonosti

Vierailija
75/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa enitem tuo että Oulussa, lestadiolaispaikkakunnalla, se viisi lasta olisi ollut jotenkin iso lapsiluku jota kaikki kadehtii.

Vierailija
76/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa enitem tuo että Oulussa, lestadiolaispaikkakunnalla, se viisi lasta olisi ollut jotenkin iso lapsiluku jota kaikki kadehtii.

Ja ylipäänsä kyllä niin naurettava väite, että isosta lapsiluvusta oltaisiin kateellisia. Miksi ihmeessä? Esim. minä olen onnellisesti, vapaaehtoisesti lapseton, ja minulle yksikin lapsi olisi kauhistus.

Vierailija
77/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä uhriutumista. Sama kuin noissa koulukiusaamisjutuissa, joissa "uhriksi" ilmoittautuneet ovatkin tosiasiassa itse täysiä nirppanokkaisia percereikiä.

Vierailija
78/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivonen ja Larivaara menivät Ouluun toteuttamaan omia mieltymyksiään ja fantasioitaan.

Ajattelivat, etteipä nuo pohjoisen ihmiset mitään taiteesta ja teatterista ymmärrä, eivätkä myöskään mitään osaa.

Toivonen suosi törkeästi omaa perhettään näyttelijävalinnoissa, eikä piittanut vähääkään työyhteisön hyvästä hengestä ja tasapuolisuudesta.  Aivan tolkuntonta taiteellista johtamista.

Hyvä että poistuivat maisemista ja toivottavasti nyt Oulun teatterilla menee hyvin.

Toivonen osoitti selkeää halveksuntaa Oulun teatterin henkilökuntaa kohtaan.

Vierailija
79/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 hakijan joukosta oma lapsi lahjakkain ? Just

Vierailija
80/118 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Koukin Fingerporileffassa on hänen poika mukana. Kuka hoiti castingin ?  Saiko leffa valtiontukea niin että oikein varovaroin saamme tukea nepotismia ?