Merja Larivaara Me Naisissa: olin työpaikkakiusattu
Larivaaran mukaan häntä ja hänen miestään ei haluttu Oulun kaupunginteatteriin. Olen muualta kuitenkin lukenut, että Kari-Pekka Toivosen valinta otettiin aluksi vastaan hyvin, mutta suhtautuminen pariskuntaan muuttui, kun teatterissa alkoi ilmetä nepotismia eli sukulaisten (vaimo, tytär) suosimista.
Kommentit (118)
Ookkona Oulusta, kiusaakko kaveria?
Kappas, syykin on Larivaaralla selvillä: kateus. Mikäpä muukaan.
En tiedä jutusta mitään ja vastustan tietenkin kiusaamista, mutta jokin pistää vastaan aina silloin kun tietty ihmistyyppi tietää että heille ollaan kateellisia.
Olisiko aihetta katsoa peiliin? Ikävää syyttää oululaisia kiusaamisesta. Pyh, sanon minä.
Lopetin lukemisen kohtaan muutti Porvooseen.
En ota kantaa tuohon kohuun, mutta eikö tämä sama nainen väittänyt, että hän putosi tanssii tähtien kanssa kilpailusta, koska naiset ovat niin kateellisia hänelle? Poistui myös tuhahtaen paikalta? Hänen miehensä vaikuttaa tosi mukavalta, mutta Merjasta on jäänyt ylimielinen kuva.
Ehkä Merjan kannattaisi katsoa peiliin... Muistellaanpa millainen äkäpussi ja diiva oli tanssii tähtien kanssa -kisassa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
Miksi ML haluaa nostaa koko maan julkisuuteen asian, jota Oulussa on perusteellisesti puitu jo pitkään: peittääkseen sen nepotismin! Koko perhe ollut pestattuna miehen johtamaan teatteriin, muka pätevinä. Haloo! Nyt peili esiin!
Oululaisten pelkohan toteutui. Yllättäen kyseinen perhe nappas liki kaikki pääosat Oulun teatterista. Sitten ihmetellään, että miksei meistä pidetä. Niinpä, miksikähän.
Eikös tällä naisella ole aina ollut vaikea maine? Jouko Turkan heilanakin kaikki teatterikorkean ihmiset olivat niin kateellisia lahjakkaalle muusalle.
Turkkahan kiusasi ennen kaikkea naisnäyttelijäopiskelijoita, mutta Larivaara heilana oli Jokkerin suosikki.
Larivaara/Toivonen aiheutti Oulun teatteriin aivan todella kylmän sodan, jossa otettiin puolia ja ilmapiiristä tuli ahdistava ja kiusaava. Jos kukaan, Larivaara oli itse se pahin kiusaaja, jota alettiin karsastaa, koska oli niin ilkeä. Tätä hän pitää nyt sitten kiusaamisena.
Hänen miehensä ei ole mukava. Ei ystävällinen. Äärimmäisen huono johtaja.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kulttuuri/oulun-kaupunginteatterin-ongelm…
Työpaikkana teatteri on vaativa, vie ihmisestä enemmän kuin antaa.
T. Puvustaja
Larivaaran mies palkkasi larivaaran
Larivaaran mies otti päärooliin heidän tyttären
Diiva veti herneen nenään kun ei tykätty
Huhhuh, vai työpaikkakiusattu.. 😭
Tuohan on itse vanha kiusaaja ja kyynärpäätaktikko.
Nepotismia harrastava perhe. Toivonen/Larivaara sotki työn ja yksityiselämän.
Ja ihme ja kumma kun ei tykätty
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tietenkään mitenkään omien suosimiselta haiskahtanut, kun satojen hakijoiden joukosta Peppi Pitkätossu-näytelmän pääosaan valittiin Meeri Toivonen 🤔
Huoh. Luepa miten tuo valintaprosessi oikeasti meni. He eivät olleet ainoita valitsijoita. Koko raati halusi Meeri Toivosen. Hän oli pätevin hakija.
"Tienasimme liikaa, meillä oli liikaa lapsia, olimme olleet yhdessä liian onnellisesti ja liian kauan"
Minusta se ei ole onnellisuutta, että mies pettää vaimoaan.
Ehkä on ollut kiusattu, uskon hyvin. Mutta johtajana Kari-Pekka suosi omaa perhettään ja uskon sen aiheuttaneen pahaa verta koko teatteriyhteisöön.
Kuka kiusasi ketä? On hyvä kysymys. Miksi teatterin näyttelijät ( ilm osa heistä) laativat kirjelmän kaupungin johdollekin?