Kesäkuiset 2020
Joko täältä löytyy muita hätähousuja jotka on plussanneet vai olenko ainoa? :)
Kommentit (157)
Neuvolassa käytiin läpi mun ja miehen terveystiedot, molempien elintavat, multa otettiin paino, pissatesti ja verenpaine. Sain kysellä vapaasti mitä halusin ja olinkin pistänyt ylös muutamia kysymyksiä. Lopuksi sovittiin verikoe, lääkärinaika, seuraava neuvola ja muistuteltiin ultrasta, joka oli sovittu aiemmin.
Me käytiin tänään varhaisultrassa. 😱 En jaksanut odottaa VIELÄ kuukautta sitä tietoa että onko edes mitään eloa. Pikkuinen 2cm katkarapu ja syke kuitenkin löytyi. 🙈 Apua. Maksoi muuten 211e Espoossa Mehiläisessä. Ja huomenna on työhaastattelu, mahtavaa. 😓 Lääkärin arvion mukaan tänään 8+4, oma "tieto" oli aiemmin 8+5, eli laskettu siirtyi päivällä ja olis nyt 25.6.
Negakierroissa mulla on ollut eniten oireita jo ovulaatiosta lähtien. Kaikenlaisia kivuliaitakin tuntoja alavatsalla. Tämä plussakierto on ollut siitä erilainen, että alavatsalla ei ole ollut mitään tuntemuksia. Ei pienintäkään nippailua tai vihlomista missään vaiheessa. Alaselkä oli jumissa pari päivää ennen plussaa. Oireet olleet etominen, harvakseltaan yökkäily, rinnat olivat vähän arat, ehkä vähän väsy. Koen että olen päässyt vähällä. 🤔 Tein vielä tosi myöhään lisää raskaustestejä kun en tahtonut uskoa. Nyt jo dopplerilla löytää helposti sydänäänet jos alkaa epäilyttämään. :D Toki ultra jännittää, onhan kaikki kunnossa pienellä.
Tänään 9+1 - 9+6
Selasin tuossa kalenterimerkintöjä ja jollekin päivälle olin laittanut jotain alavatsaoireita. Mutta pääasiassa masussa on tosi hiljaista kun en muista edes että olisi ollut mitään. :D
Mä oon täällä taas panikoimassa ☹️ kesken työpäivän alkoi verinen vuoto. Vaikka olen lukenut että vähäinen vuoto on vaaratonta niin vaikeaahan tässä on ottaa rennosti. Mikä on vähäistä? No, jos vuoto jatkuu päiviä niin piti soittaa neuvolaan.n
Sovittiin miehen kanssa että odotellaan ultraan (3 viikkoa), siellä näkee varmuudella onko kaikki kunnossa eikä tarvitse arpoa. Pitkät viikot edessä, mutta päätös auttaa mua asennoitumaan näihin vaihteleviin oireisiin.
Voi kunpa aika menisi nopeasti ja pääsisin jossain kohtaa nauttimaan raskaudesta (pääseehän?)
Casamaria, eikä. :( Paljon tarrasukkia minille. Toivotaan että vuoto on juuri sellaista vaaratonta eikä pahene tuosta.
Viikot 11+4 menossa. Kesäkuun 2 pv on laskettu aika ja ensinmäinen raskaus joka on mennyt näin pitkälle. Haasteita raskauteen tuo jatkuva aamupahoinvointi, sairasloma töistä joka kestänyt kohta 6 viikkoa ja etäsuhde mieheeni. Tsemppiä kaikille tuleville mammoille 🙏🏼
Casamaria voi eikä! 😢 Nyt toivotaan todella parasta. Monestihan sitä sanotaan että pieni vuoto on normaalia ja harmitonta, mutta mistä sen maallikko tietää mikä on vähäistä. Ja kun on omasta lapsesta kyse niin itse ainakin aika herkillä ja säikkynä kaiken suhteen. Hurjasti tsemppiä sulle ja jaksamista ultran odotteluun! ❤️
Keskenmeno tuli. ☹️ Hurjasti tsemppiä kaikille kesäkuun odottajille, mun aika on nyt lähteä tästä ketjusta.
Ekaa kertaa foorumilla ja ekaa kertaa raskaana. Pakko tulla jakamaan tuntemuksia, kun jännittää kaikki niin hirveästi! Olen 35, ja raskaus oli täydellinen (mutta ihana) yllätys. Olen luullut että ovulaatiohäiriön takia en voi tulla luomusti raskaaksi, exän kanssa oltiin useampi vuosi ilman ehkäisyä ja nykyisen miesystävän kanssa reilu vuosi. Oltiin elokuussa ehditty jo puhua hoitojen kokeilusta, mutta ilmeisesti pian sen jälkeen tulinkin jo raskaaksi. Ensimmäiset raskausoireet laitoin stressin piikkiin, en millään uskonut että voisi olla raskaudesta kyse. Testejäkin piti tehdä kolme ennekuin uskoin todeksi :D
Nyt viikkoja olisi neuvolan mukaan 11+5 ja la 5.6., mutta epäilen, etteivät pidä paikkaansa, kun kierto on ollut viimeiset vuodet 42-50 päivän luokkaa (tosin vaihdellut paljon, joskus harvoin 4 tai 5 viikkoa). Maanantaina olisi joka tapauksessa ensimmäinen ultra, ja jännittää niin, että ei meinaa gradun teosta tulla mitään (voimakas väsymys ja huonovointisuus ei auta asiaa). Varhaisultraan ei ole ollut varaa opiskelijana, mielenrauhan takia olisin siinä muuten käynyt. Pelottaa, että kaikki ei olekaan hyvin - olin alkanut jo luopua toivosta, että koskaan saisin kokea äitiyttä. Toivon aivan valtavasti, että vuosien lapsettomuuden tuskan jälkeen saisin vihdoin tämän onnen!
Casamaria, olen niin pahoillani. :( 💔
Hypätään kelkkaan mukaan! ☺️
Oon 30v. viidennen lapsen odottaja ja viikkoja 10+2 eli laskettu ois neuvolan mukaan 16.6. ❤️ Aikaisemmat lapset 8v, 7v, 5v ja 1v4kk ❤️ ikuisuus ekaan ultraan vielä 😂 voin koko alkuraskauden koko ajan huonosti, nykyään huono olo tulee vaan iltasin ja välillä pysyy jo poissa tai sit en ehi keskittyä pahoinvointiin kun on tuo nuorin jonka perässä saa juosta 😅
Kuinka te olette selvinneet sokerirasitus testistä? Vähän pelottaa kuinka itselle käy. Toki ei vielä ole ajankohtainen, mutta näin aamu pahoinvoinnin myötä pelottaa ja mietityttää oksennanko sen litkun ulos 😩
Debis kirjoitti:
Kuinka te olette selvinneet sokerirasitus testistä? Vähän pelottaa kuinka itselle käy. Toki ei vielä ole ajankohtainen, mutta näin aamu pahoinvoinnin myötä pelottaa ja mietityttää oksennanko sen litkun ulos 😩
Samaa jännitän! Milloin sulla on se edessä?
Sokerirasitus ei ainakaa itelleni tuottanu ongelmia vaikka just kaikki sano et oksentaa sen litkun ulos. Se on tosi makeeta litkua ja mun mielestä jopa ihan hyvää (mut tykkäänki niin paljon makeasta) mut ei tarvi nyt tässä raskaudessa mennä ku viimeks ei ollu arvoissa mitään häikkää ☺️ ja sokerirasitus on raskausviikoilla 24-28 muistaakseni et vielä sinne ei teidän tarvi mennä ja alkaa huolehtia siitä ☺️ toki oksentaako vai ei on tietty yksilöllistä mut etukäteen ei kannata stressata!
Vellamoinen kirjoitti:
Debis kirjoitti:
Samaa jännitän! Milloin sulla on se edessä?
Pitäis soitella neuvolaan ja varailla labra aikaa. Jotenkin ei saa aikaiseksi kun jatkuva pahaolo/pahoinvointi haittaa normi elämää 🙄
Mulla on sokerirasitus edessä jo parin viikon päästä. Neuvolasta käskivät varata viikolle 14 jo. Näemmä käytännöt vaihtelevat aikalailla. Huomenna olis eka ultra, jotenkin jännittää ihan hirveästi että onhan siellä kaikki hyvin.
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Haaveilija_90 kirjoitti:
Mulla on sokerirasitus edessä jo parin viikon päästä. Neuvolasta käskivät varata viikolle 14 jo. Näemmä käytännöt vaihtelevat aikalailla. Huomenna olis eka ultra, jotenkin jännittää ihan hirveästi että onhan siellä kaikki hyvin.
Itellä oli eka ultra jo viikoilla 9. Parin viikon päästä ois niska turvotus ultra :)
Täällä vähentynyt nippailut myös. Nyt 9+1. Väsyttää ja turvottaa mutta pahoinvointi lievittynyt. Hajut ja tietyt ruuat edelleen etoo. Mitä ensineuvolakäynnillä tehdään? Mulla vasta tällä viikolla.